Vakantie 2022, waar gaat de reis heen?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Rudi
Actief lid

Re: Vakantie 2022, waar gaat de reis heen?

Bericht door Rudi »

Overigens ga ik zelf een weekje in Port Leucate in een appartementje zitten.
Wanneer het weer daar tegenvalt lijkt me dat daar in de omgeving meer te zien is dan aan de Atlantische kust waar ik wel vaker geweest ben.
En de fiets past bij mij achter in de auto. ;)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Jos »

NanMar schreef: vr 27 mei 2022, 18:46 @ Jos:

Je hebt een nieuw onderwerp gemaakt betreffende vignet Frankrijk. Helaas is reageren daar niet mogelijk, maar als je rechtstreeks in Frankrijk besteld op de officeiele site van het ministerie (https://www.certificat-air.gouv.fr/), dan heb je zo'n vignet voor € 3,70 in plaats van €19,95 op die nederlandse site. Je moet dan alleen wel over een kredietkaart beschikken.

In 2017 heb ik voor mijn vorige bus eentje via de officiele franse site besteld, was in een paar dagen thuisgestuurd. Vorig jaar ben ik er met open ogen ingetuind toen ik weer een nieuwe nodig had omdat ik een andere bus kocht. Ik weet niet meer op welke site, maar heb toen bijna €30 betaald... :(

Het Oostenrijkse vignet is dezelfde prijs op die nederlandse site, maar ik weet dat er vanuit de oostenrijke regering een verbod ligt om op de officiele prijs winst te maken
Dat zou zeker kunnen Nanmar, dank voor de tip.

De discussie was gister op een verjaardagsfeestje dat d buren zeiden dat ze het via de officiële site deden en dat die bij herhaling helemaal vastliep en dat z heel veel gegevens moesten aandragen.Daar had ik dus geen zin. Vandaar. Vandaag begreep ik da ze op ene oude site van Frankrijk hadden gekeken.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Dropje66
Actief lid

Re: Vignet Frankrijk

Bericht door Dropje66 »

Jos schreef: vr 27 mei 2022, 11:35 Buren wezen me er op dat je voor `Frankrijk een milieuvignet nodig kunt hebben.
Ligt eraan waar je in Frankrijk precies wilt rijden.
In de grote(re) steden is het vaak verplicht, op de doorgaande (tol-)wegen is het zover mij bekend niet nodig.

In 2019 liep onze route naar CHM Montalivet over de rondweg van Parijs (waar je toen géén milieuvignet nodig had) , alleen een verkeerde afslag is zo gemaakt. Dus voor de zekerheid toch maar 1 aangeschaft. Voor de prijs op de originele Franse website zou ik het risico van een dikke prent niet nemen.

Ron.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Dropje66 schreef: vr 27 mei 2022, 20:31
Jos schreef: vr 27 mei 2022, 11:35 Buren wezen me er op dat je voor `Frankrijk een milieuvignet nodig kunt hebben.
In de grote(re) steden is het vaak verplicht, op de doorgaande (tol-)wegen is het zover mij bekend niet nodig.

Ron.

eigenlijk vindt je https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ij de ANWB veel uitleg.

Probleem kan zijn dat een departement of regio ineens een vignet verplicht kan instellen afhankelijk van de op dat moment geldende situaties. Het kan ook zo weer opgeheven worden.
Het is ook afhankelijk van de code die je vignet krijgt (categorie 1 tot 6). Oude auto's krijgen helemaal geen vignet.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Permanente milieuzones zijn volgens mij zeer zeldzaam in Frankrijk.
Volgens mij alleen in Parijs.
In de rest van Frankrijk alleen in langere periodes van zware smog.
De officiële Franse site werkt normaal gesproken prima.
https://www.certificat-air.gouv.fr/
Voorwaarde is dat je een creditcard hebt om te betalen.

Soms duurt het even voor de sticker in de bus valt.
De print van de bevestiging die je krijgt voldoet al in de tussentijd.

Wij zijn ondertussen vandaag in Kroatië aangekomen.
Zonder tol door Oostenrijk en Slovenië.
(Voertuig >3,5 ton, allerlei toltag’s nodig, geen zin in ;) ).
In ruil daarvoor een hoop natuur en heel, veel bochtjes draaien :mrgreen:
robveen
Zeer actief lid

Bericht door robveen »

Jos schreef: vr 27 mei 2022, 22:21
Dropje66 schreef: vr 27 mei 2022, 20:31

Ron.

eigenlijk vindt je https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ij de ANWB veel uitleg.

Probleem kan zijn dat een departement of regio ineens een vignet verplicht kan instellen afhankelijk van de op dat moment geldende situaties. Het kan ook zo weer opgeheven worden.
Het is ook afhankelijk van de code die je vignet krijgt (categorie 1 tot 6). Oude auto's krijgen helemaal geen vignet.

Jos
Op de site van de Franse overheid (al een paar keer genoemd: https://www.certificat-air.gouv.fr/) kun je gemakkelijk zien waar het vignet nodig is. Klik op de kaart. Het gaat om het centrum van maar een paar steden.

Ik kan trouwens bevestigen dat het gemakkelijk is om via die site zelf een vignet te bestellen (zonder hulp van tussenpersonen). Het wordt keurig thuisbezorgd in NL.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

robveen schreef: vr 27 mei 2022, 23:24

Op de site van de Franse overheid (al een paar keer genoemd: https://www.certificat-air.gouv.fr/) kun je gemakkelijk zien waar het vignet nodig is. Klik op de kaart. Het gaat om het centrum van maar een paar steden.

Ik kan trouwens bevestigen dat het gemakkelijk is om via die site zelf een vignet te bestellen (zonder hulp van tussenpersonen). Het wordt keurig thuisbezorgd in NL.
Hoi Rob, dat klopt,
maar als je pech krijgt dan zou het zomaar kunnen dat je zo'n stad in moet of daar heen gesleept wordt. Dan is het lastiger. Dus voor minder dan € 5,- kun je dat voorkomen. De boetes lopen vanaf € 68,-.

Jos
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Jos schreef: za 28 mei 2022, 10:15 als je pech krijgt dan zou het zomaar kunnen dat je zo'n stad in moet of daar heen gesleept wordt. Dan is het lastiger. Dus voor minder dan € 5,- kun je dat voorkomen. De boetes lopen vanaf € 68,-.

Jos
Klopt Jos, alleen daar denk je pas aan als het je een keer is overkomen. Ik ben zakelijk regelmatig in Strasbourg en in Vienne, in Strasbourg moet je sowieso een vignet hebben en in het departement Vienne kunnen ze al naar gelang de omstandigheden voor een bepaalde tijd een vignettenverplichting instellen. Ik heb andere dingen aan mijn hoofd, dan wil ik mezelf niet gek maken om zo'n vignet (en zeker niet als het toch maar een habbekrats kost)
Gr. NanMar

PB is welkom!
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

NanMar schreef: za 28 mei 2022, 14:13
Jos schreef: za 28 mei 2022, 10:15 als je pech krijgt dan zou het zomaar kunnen dat je zo'n stad in moet of daar heen gesleept wordt. Dan is het lastiger. Dus voor minder dan € 5,- kun je dat voorkomen. De boetes lopen vanaf € 68,-.

Jos
Klopt Jos, alleen daar denk je pas aan als het je een keer is overkomen. Ik ben zakelijk regelmatig in Strasbourg en in Vienne, in Strasbourg moet je sowieso een vignet hebben en in het departement Vienne kunnen ze al naar gelang de omstandigheden voor een bepaalde tijd een vignettenverplichting instellen. Ik heb andere dingen aan mijn hoofd, dan wil ik mezelf niet gek maken om zo'n vignet (en zeker niet als het toch maar een habbekrats kost)
Volgens mij denken w het zelfde of heb ik het mis?
Jos
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Jos schreef: za 28 mei 2022, 22:09

Volgens mij denken w het zelfde of heb ik het mis?
Jos
Zou zo maar kunnen... :)
Gr. NanMar

PB is welkom!
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Plakias schreef: vr 27 mei 2022, 22:30Wij zijn ondertussen vandaag in Kroatië aangekomen.
Zonder tol door Oostenrijk en Slovenië.
(Voertuig >3,5 ton, allerlei toltag’s nodig, geen zin in ;) ).
In ruil daarvoor een hoop natuur en heel, veel bochtjes draaien :mrgreen:
Zonder tol door Oostenrijk hebben wij ook wel eens gedaan. Bij Füssen het land in, en dan door het Ötztal naar de Timmelsjoch pas. Na de Italiaanse grens kreeg de weg toch een iets ander karakter. Een beetje sturen vind ik wel leuk, maar op een gegeven moment verlangde ik weer naar een stukje rechtdoor rijden.

Welke route heb je door Slovenië gereden? Wij gaan komende zomer na een weekje Oostenrijk door naar Istrië. Scheelt toch weer twee weekvignetten, en mogelijk een mooiere route op de koop toe.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Waren eigenlijk in eerste instantie van plan om vanuit Passau naar Zagreb te reizen maar besloten op het laatste moment toch maar om naar de kust te gaan (Rijeka).

Overnacht in Neumarkt in Steirmark (op een lokale parking bij een school) en volgens mij bij Bad Vellach de grens over naar Slovenië.
Daarna ten westen van Ljubljana via Logatec naar Ilirska Bistrica en daar overnacht.
Da’s niet heel ver van de Kroatische grens.

Een stuk minder extreem en spectaculair dan Timmelsjoch.
Die deden we op de eerste rit met onze camper.
Effe wennen dat een diesel nauwelijks op de motor remt :mrgreen:

Bij Bad Vellach zijn de steile delen een stuk minder langgerekt dan bij de Brenner in de buurt.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Plakias schreef: zo 29 mei 2022, 23:39
Bij Bad Vellach zijn de steile delen een stuk minder langgerekt dan bij de Brenner in de buurt.
Dat moet een heel mooi stukje weg geweest zijn als het zo zie op de kaart.
Jos
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Plakias schreef: zo 29 mei 2022, 23:39Overnacht in Neumarkt in Steirmark (op een lokale parking bij een school) en volgens mij bij Bad Vellach de grens over naar Slovenië.
Daarna ten westen van Ljubljana via Logatec naar Ilirska Bistrica en daar overnacht.
Da’s niet heel ver van de Kroatische grens.
Wij gaan in één dag van omgeving Geinberg naar Rovinj. Via jouw route wordt dat een lange rit, hoe mooi ook. Dus het wordt denk ik toch de snelweg.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Kan ik me voorstellen ;)
Wij hebben de tijd en moeten vanwege het gewicht van de camper zowel voor Oostenrijk als Slovenië electronische tolkastjes achter de ruit hebben.
Misschien dat we aan het einde van de vakantie toch ook wel voor die optie gaan.
Alhoewel bergpassen rijden nooit verkeerd is.
Altijd vooraan in de file, dat dan weer wel :mrgreen:
(Geef altijd netjes ruimte als het kan :) ).

We blijven vaak ook boven overnachten indien mogelijk en toegestaan.
Diverse Zwitserse Alpen passen hebben we onderhand al een of meer keren als overnachtingsplek gehad 8-)
(Meestal aan de Italiaanse of Franse kant. De Zwitsers zijn niet zo gecharmeerd van overnachten buiten kampeerterreinen).

De pas bij Bad Vellach is wat dat betreft maar een “heuveltje” met zijn 1200 en nog wat hoogtemeters 8-)
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

In 2017 zijn we voor het eerst met grote bus en caravan naar Kroatie geweest. Omdat in Slovenie een grote bus meer tol kost (er wordt gemeten ter hoogte van het voorwiel recht omhoog tot rand motorkap) en de caravan ook tol kost, totaal €70 geloof ik voor een enkele reis, had ik bedacht om de binnenwegen te nemen. Ik heb het net even nagekeken op de kaart: volgens mij was het wegnummer 206 via Trenta. Ik kan iedereen die die kant met de caravan opgaat, aanraden om die weg te mijden, daar krijg je spijt van. Er was een heel stuk met haarspeldbochten, berg omhoog, waar de weg niet breder was dan pak m beet 3,5 meter met sporadisch een passeerhaventje (te klein voor onze kombinatie, die meet circa 12 meter). We hebben echt geluk gehad dat er geen grotere auto tegemoet kwam, of een andere "gek" met een caravan. Vlak nadat we dat ellendige stuk hadden gehad kwamen we de vuilniswagen tegen, dat was niet goedgekomen als we die eerder waren tegengekomen...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Is er hier iemand die met een caravan rijdt (ca. 7 meter) en daarmee door Italië reist? En dan bedoel ik niet de autowegen maar vooral de kleine dorpjes. Vriend van mij, (ex-internationaal) vrachtwagenchauffeur wil dat graag maar denkt dat hij daarmee weleens in de problemen kan komen. Ik denk dat hij zich (als vrachtwagenchauffeur) té druk maakt.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: ma 06 jun 2022, 13:02 Is er hier iemand die met een caravan rijdt (ca. 7 meter) en daarmee door Italië reist? En dan bedoel ik niet de autowegen maar vooral de kleine dorpjes. Vriend van mij, (ex-internationaal) vrachtwagenchauffeur wil dat graag maar denkt dat hij daarmee weleens in de problemen kan komen. Ik denk dat hij zich (als vrachtwagenchauffeur) té druk maakt.
Dat denk ik ook.
Ik ben 50 jaar terug dwars door Italië gereden met een grote combinatie. Ti=oen waren de wegen heel anders dan nu. Veel autosnelwegen;wegen waren toen in aanleg oa Brenner autobahn en de weg levensgevaarlijke weg van Bologna naar Florence. Die is inmiddels al weer vervangen.
Je moet e wel rekening mee houden dat een aantal wegen en bergpassen verboden zijn voor een caravan.
Kleine dorpjes kan wel eens een probleem zijn maar bijna overal zijn daar weg om heen gelegd.
Wij zouden rustig gaan met een caravan naar Italie.

Jos
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Volgende week gaan schat en ik een weekje naar Budapest waar schat haar jaarlijkse Euroconventie van DoTerra heeft, we plakken er gelijk maar even een paar dag bij aan zodat we ook nog iets van de stad kunnen zien
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Jos schreef: ma 06 jun 2022, 15:05 Dat denk ik ook.
Ik ben 50 jaar terug dwars door Italië gereden met een grote combinatie. Ti=oen waren de wegen heel anders dan nu. Veel autosnelwegen waren toen in aanleg oa Brenner autobahn en de weg levensgevaarlijke weg van Bologna naar Florence. Die is inmiddels al weer vervangen.
Je moet e wel rekening mee houden dat een aantal wegen en bergpassen verboden zijn voor een caravan.
Kleine dorpjes kan wel eens een probleem zijn maar bijna overal zijn daar weg om heen gelegd.
Hij heeft ook jaren lang o.a. Italië aangedaan maar dan reis je met een grote oplegger en dat reageert toch anders dan een auto met caravan. Hij wil graag de 'toeristische' routes nemen dus door de stadjes en niet er omheen. Maar nu blijkt dat hij toch eerst een sterkere auto wil dus dat duurt nog wel een aantal jaren. Tegen die tijd zal het wel weer een andere caravan zijn. Op dit moment is zijn grootste zorg om een stallingsplaats binnen te vinden voor 7 meter. Lijkt wel of iedere Nederlander tegenwoordig meerdere caravans heeft. Vanwege al die coronacaravans staan alle plekken vol. Zo vol dat ik zelf dacht om een grote loods te huren om caravans te gaan stallen maar dat is financieel absoluut niet haalbaar. :( Moet ik prijzen gaan vragen van ruim € 740,- (excl. verzekeringen e.d.) en dan verdien ik er zelf nog geen cent aan.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef: wo 08 jun 2022, 18:49
Jos schreef: ma 06 jun 2022, 15:05 Dat denk ik ook.
Ik ben 50 jaar terug dwars door Italië gereden met een grote combinatie. Toen waren de wegen heel anders dan nu. Veel autosnelwegen waren toen in aanleg oa Brenner autobahn en de weg levensgevaarlijke weg van Bologna naar Florence. Die is inmiddels al weer vervangen.
Je moet er wel rekening mee houden dat een aantal wegen en bergpassen verboden zijn voor een caravan.
Kleine dorpjes kan wel eens een probleem zijn maar bijna overal zijn daar wegen om heen gelegd.
Hij heeft ook jaren lang o.a. Italië aangedaan maar dan reis je met een grote oplegger en dat reageert toch anders dan een auto met caravan. Hij wil graag de 'toeristische' routes nemen dus door de stadjes en niet er omheen. Maar nu blijkt dat hij toch eerst een sterkere auto wil dus dat duurt nog wel een aantal jaren. Tegen die tijd zal het wel weer een andere caravan zijn. Op dit moment is zijn grootste zorg om een stallingsplaats binnen te vinden voor 7 meter. Lijkt wel of iedere Nederlander tegenwoordig meerdere caravans heeft. Vanwege al die coronacaravans staan alle plekken vol. Zo vol dat ik zelf dacht om een grote loods te huren om caravans te gaan stallen maar dat is financieel absoluut niet haalbaar. :( Moet ik prijzen gaan vragen van ruim € 740,- (excl. verzekeringen e.d.) en dan verdien ik er zelf nog geen cent aan.
Kun je beter andere dingen in die loods zetten. Is lucratiever. (flauwgrapje) Het probleem zit hem niet in meerdere caravans per gezin maar de enorme toename van campers die allemaal een plekje moeten hebben.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Na een reis van 12,5 uur zijn we net niet op onze bestemming aangekomen. Normaal gesproken duurt dat 8 uur! we waren om 09:00 vertrokken en verwachten om 18:00 aan te komen op Les Fourneaux. Nederland was druk, Bij Antwerpen ging het mis op de rondweg. Totaal geblokkeerd. Lange tijd vast gestaan. uiteindelijk er van af en door de stad. Ook daar bleek de hoofdroute geblokkeerd uiteindelijk maar totaal de ander kant op om in Brussel te komen. Ook daar veel drukte. Bij Brussel weer vast. Uiteindelijk an 6 uur in Frankrijk. We kozen via Reims om de files bij Parijs te vermijden. Dan ineens de snelweg geblokkeerd en er af. Zoek het ver maar weer uit. Even later verder naar Reims en Parijs op de Francilene ging het helemaal mis. 4 km in 1,5 uur. Ook daar maar van de weg afgegaan en door de stad. dan verder op een uiterst lege snelweg vol gas naar het zuiden. Tegen 22:00 uur. We stranden op 5 km voor de camping die we niet konen vinden en telefoon werd niet opgenomen (bleek een storing). Dus in een hotel overnacht en de volgende dag op de camping. Mooie plek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Zeker een mooie plaats 👍
Groetjes Jeroen
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Jos schreef: do 09 jun 2022, 23:28 Na een reis van 12,5 uur zijn we net niet op onze bestemming aangekomen. Normaal gesproken duurt dat 8 uur! we waren om 09:00 vertrokken en verwachten om 18:00 aan te komen op Les Fourneaux. Nederland was druk, Bij Antwerpen ging het mis op de rondweg. Totaal geblokkeerd. Lange tijd vast gestaan. uiteindelijk er van af en door de stad. Ook daar bleek de hoofdroute geblokkeerd uiteindelijk maar totaal de ander kant op om in Brussel te komen. Ook daar veel drukte. Bij Brussel weer vast. Uiteindelijk an 6 uur in Frankrijk. We kozen via Reims om de files bij Parijs te vermijden. Dan ineens de snelweg geblokkeerd en er af. Zoek het ver maar weer uit. Even later verder naar Reims en Parijs op de Francilene ging het helemaal mis. 4 km in 1,5 uur. Ook daar maar van de weg afgegaan en door de stad. dan verder op een uiterst lege snelweg vol gas naar het zuiden. Tegen 22:00 uur. We stranden op 5 km voor de camping die we niet konen vinden en telefoon werd niet opgenomen (bleek een storing). Dus in een hotel overnacht en de volgende dag op de camping. Mooie plek.
Tjoew...met alle omzwervingen en druk verkeer hebben jullie toch een mooie groene kampplek gevonden ;)
Keep life simple :)
Strandman
Actief lid

Bericht door Strandman »

Jos schreef: do 09 jun 2022, 23:28 Na een reis van 12,5 uur zijn we net niet op onze bestemming aangekomen. Normaal gesproken duurt dat 8 uur! we waren om 09:00 vertrokken en verwachten om 18:00 aan te komen op Les Fourneaux. Nederland was druk, Bij Antwerpen ging het mis op de rondweg. Totaal geblokkeerd. Lange tijd vast gestaan. uiteindelijk er van af en door de stad. Ook daar bleek de hoofdroute geblokkeerd uiteindelijk maar totaal de ander kant op om in Brussel te komen. Ook daar veel drukte. Bij Brussel weer vast. Uiteindelijk an 6 uur in Frankrijk. We kozen via Reims om de files bij Parijs te vermijden. Dan ineens de snelweg geblokkeerd en er af. Zoek het ver maar weer uit. Even later verder naar Reims en Parijs op de Francilene ging het helemaal mis. 4 km in 1,5 uur. Ook daar maar van de weg afgegaan en door de stad. dan verder op een uiterst lege snelweg vol gas naar het zuiden. Tegen 22:00 uur. We stranden op 5 km voor de camping die we niet konen vinden en telefoon werd niet opgenomen (bleek een storing). Dus in een hotel overnacht en de volgende dag op de camping. Mooie plek.
Zo een route... Dat is geen leuke start.
Eens daar is dat vlug vergeten ;)
Geniet van jullie vakantie.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

janneke schreef: vr 10 jun 2022, 16:24
Tjoew...met alle omzwervingen en druk verkeer hebben jullie toch een mooie groene kampplek gevonden ;)
Wat voor navigatie gebruik je dan? Google maps helpt eigenlijk altijd heel goed maar ja als alles vast staat staat het vast.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

GJ57 schreef: ma 13 jun 2022, 09:12 [

Wat voor navigatie gebruik je dan? Google maps helpt eigenlijk altijd heel goed maar ja als alles vast staat staat het vast.
Die van de auto Amundsen en google en cygic. Helpt geen bal daar in belgie en in Parijs ook niet. Wel om van de file af tenkomen en dan stukken binnendoor.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: ma 13 jun 2022, 11:11
GJ57 schreef: ma 13 jun 2022, 09:12 [

Die van de auto Amundsen en google en cygic. Helpt geen bal daar in belgie en in Parijs ook niet. Wel om van de file af tenkomen en dan stukken binnendoor.
Daarvoor gebruik ik het ook, van de file weg en rijden. Ook al duurt het soms langer maar stilstaan haat ik
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Zitten nu in Budapest, zijn dinsdag aangekomen en vertrekken zondag weer naar huis. Vrijdag en zaterdag hebben we de DōTerra-conventie. Prachtig weer, prachtige stad, mooie gebouwen, vriendelijke mensen, kortom genieten
Bloot als het kan, gekleed als het moet
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Jos schreef: do 09 jun 2022, 23:28 Na een reis van 12,5 uur zijn we net niet op onze bestemming aangekomen. Normaal gesproken duurt dat 8 uur! we waren om 09:00 vertrokken en verwachten om 18:00 aan te komen op Les Fourneaux. Nederland was druk, Bij Antwerpen ging het mis op de rondweg. Totaal geblokkeerd. Lange tijd vast gestaan. uiteindelijk er van af en door de stad. Ook daar bleek de hoofdroute geblokkeerd uiteindelijk maar totaal de ander kant op om in Brussel te komen. Ook daar veel drukte. Bij Brussel weer vast. Uiteindelijk an 6 uur in Frankrijk. We kozen via Reims om de files bij Parijs te vermijden. Dan ineens de snelweg geblokkeerd en er af. Zoek het ver maar weer uit.
Die paar keren dat we over Parijs gegaan zijn vertrokken we rond 4 uur in de ochtend van huis. Dan hadden we Antwerpen voor de spits gehad! En Parijs rond het middaguur! Dus weinig trammelant gehad in die contreien.

Nu doen we het kalmer aan. Vind het na enkele uren rijden wel welletjes. Vanuit Laval in 3 etappes naar huis en dan vind ik de ritten nog echt pittig!
Laval(Mayennee Nature)-Egly(Parijs)-Malmedy (Athena Perron)-Coevorden via Duitsland. 250 km - 350km -350km! Met 5 uur reistijd per dag zit ik echt aan m`n max!

Ook op de heenweg ongeveer die ritten gemaakt van 200 a 300 km. En dan nemen we daar zelfs nog rustdagen tussen. Beetje het Duitse; Reisen statt Rasen! :mrgreen: Iedere 100/125 km zet ik `m aan de kant voor een bakkie en een broodje oid. Enig nadeel, Is het een nadeel, is dat je een week nodig hebt om ergens te komen. 3 weken op 1 camping zit er niet meer in. Deden we de laatste jaren ook al niet meer. Vandaar dat de overstap naar de camper eigenlijk best wel een logische was. Nu verliezen we geen tijd aan opbouwen en installeren. Het enige; Eventueel een leveler er onder en de luifel een stukkie uit! Oja en stoeltjes naar buiten. :mrgreen:
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Plaats reactie