Vakantie 2022, waar gaat de reis heen?
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Vakantie 2022, waar gaat de reis heen?
Wij waren het dubben waar we naar toe zullen gaan dit jaar. Blijven we in Nederland of toch verder weg.
We dachten aan de Groenlanden en Tessel.
Het is op advies van onze schoonzus Les Fourneaux geworden geworden.
Schoonzus is een half jaar gretig weduwe geworden en bezit een caravan maar heeft daar nog nooit me gereden. Misschien gaat ze mee. We zullen zien.
Jos
We dachten aan de Groenlanden en Tessel.
Het is op advies van onze schoonzus Les Fourneaux geworden geworden.
Schoonzus is een half jaar gretig weduwe geworden en bezit een caravan maar heeft daar nog nooit me gereden. Misschien gaat ze mee. We zullen zien.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- moppetoet2
- Super actief lid
Re: Vakantie 2022, waar gaat de reis heen?
Hopelijk naar La Clapère.
We're born naked. After that, it's all drag.
- moppetoet2
- Super actief lid
Groenlanden is een superrelaxt terrein. Wij gaan er graag heen voor een dagje.
Eenvoudig restaurant, koude biertjes. Kano's en surfplanken (zonder zeil) liggen klaar voor iedereen.
Tot nu toe nooit blauwalg geweest, volgens mij. Het zwemwater komt uit een natuurlijke bron.
Leuke omgeving waar genoeg te doen is.
Eenvoudig restaurant, koude biertjes. Kano's en surfplanken (zonder zeil) liggen klaar voor iedereen.
Tot nu toe nooit blauwalg geweest, volgens mij. Het zwemwater komt uit een natuurlijke bron.
Leuke omgeving waar genoeg te doen is.
We're born naked. After that, it's all drag.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Oh leuk. Mooi en groot terrein. nee kunt er ook heerlijke blote wandelingen maken naar een oude mijn van de Duitsers.
Het restaurant is prima.
Mooie omgeving en uitstapjes ook naar Spanje. Land van de Catharen. Fraaie wijnen. Ceret is beroemd vanwege zijn kersen. We zijn er een aantal keren geweest.
Voordeel bijna altijd mooi weer daar.
Veel plezier voor jullie.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- Pieter1973
- Zeer actief lid
Over een paar weken gaan we een weekendje naar Flevonatuur........ en in de zomervakantie 4 weken naar Serignan en Sabliere.
- Bowmore
- Super actief lid
Oostkapelle
-
- Actief lid
Ons idee is om in juni met de camper langs de kust van Normadie te trekken. We zien wel hoe ver we komen.
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Vanaf Hemelvaart eerst naar Aamsveen en dan richting de Loire. Vanaf Orleans➡➡ Nazaire aan de kust. Vervolgens richting huis om de 18e op de kleinkinderen te passen.
Hoi Henk,
wij hadden een paar gezellige dagen op het terrein van Naturisten van Orleans. Altijd feest daar.
Jos
Hoi Henk,
wij hadden een paar gezellige dagen op het terrein van Naturisten van Orleans. Altijd feest daar.
Jos
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
- Strandman
- Actief lid
Creixell in Spanje
Niet naturistische camping, wel nabij een naaktstrand.
Niet naturistische camping, wel nabij een naaktstrand.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Wij weten het nog niet, ik weet zelfs nog niet wanneer ik vakantie heb. Amerika gaat dit jaar niet door want inentingbewijs nodig en de beschikbare boosters. We zitten te denken aan een rondreisje Baltische Staten
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- Dropje66
- Actief lid
Op 25 mei onze caravan ophalen die we gekocht hebben en aansluitend (weekend Hemelvaart) 4 dagen naar een verenigingsterrein in de buurt van mijn woonplaats.
Daarna zien we wel of we nog wat weekenden weg kunnen met de caravan, vrij nemen voor mijn vrouw ligt nogal problematisch. Zij moet minimaal 3 a 4 maanden van te voren vrij schrijven omdat ze werkzaam is in de ouderenzorg.
Ron.
Daarna zien we wel of we nog wat weekenden weg kunnen met de caravan, vrij nemen voor mijn vrouw ligt nogal problematisch. Zij moet minimaal 3 a 4 maanden van te voren vrij schrijven omdat ze werkzaam is in de ouderenzorg.
Ron.
- Karin
- Super actief lid
Binnenkort m'n camperbusje terug naar Nederland brengen, kamperen op Aamsveen met JAN, wat vrienden en familie opzoeken, en dan weer terug naar huis (in Spanje).
En dan in de zomer weer een week of 5 naar Nederland, de intense Spaanse hitte even ontvluchten.
En dan in de zomer weer een week of 5 naar Nederland, de intense Spaanse hitte even ontvluchten.
-
- Zeer actief lid
Heb me vakantie al achter de rug. 30 dagen in April op tropisch eiland Bantayan. Begin april met sneeuw vertrokken hier, en twas daar ginder iedere dag meer dan 35 graden. Iets te veel van het goede. Maar aan zee was goed te doen. Geen naaktstrandjes daar, zelfs geen badkleding te zien. Overdag zie je niemand op strand. Mensen zijn bang voor een kleurtje te krijgen, na 6 uur als de zon onder is ,doen ze aan nightswimming.met hun gewone kleding aan. Toch wel op stille strandjes, waar ook geen vissers waren naakt gezwommen, kon het niet laten. Boetes zijn in Euro omgerekend 20 Euro, dus dat kon ik wel riskeren. Helaas bij aankomst hier 30 april vroeg in de ochtend was weer maar 7 graden. In de zomer af en toe nog daggie naar Oranjezon toe.
- coboho
- Zeer actief lid
van half mei tot eind juni naar La Genese, mobile home gehuurd daar
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
We zijn begonnen met 14 dagen Flevonatuur (en net weer thuis, heerlijk gehad) en gaan in de zomer naar Belezy voor drie weken. Prima vooruitzichten.
- Pieter1973
- Zeer actief lid
Zowel La Genese als Belezy waren wij vorig jaar......zijn goede campings
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Staan er met de pinksteren. Kreeg net bericht dat er plek was . Met Hemelvaart gaan we ipv Aamsveen naar Aarschot; Vennebos. In verband met alle activiteiten en de drukte! Karin; veel plezier met "JAN" en geniet van de bingo, pizza-avond en de "foute feestavond". Zet dat gebakje maar voor mij in de vriezer .
Feli met jullie "sweet sixteen"!
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Wij hebben een huis gehuurd aan de camping. Hebben we al meerdere jaren gedaan. Alle faciliteiten van de camping mogen we gebruiken. Dus genieten maar.Pieter1973 schreef: ↑do 12 mei 2022, 12:34 Zowel La Genese als Belezy waren wij vorig jaar......zijn goede campings
- sean3
- Zeer actief lid
Net een paar heerlijke dagen in een naturistisch vakantiehuisje in Zuid-Limburg achter de rug. Heerlijk weer, dus de hele dag buiten. Alleen binnen geweest voor de sauna en om te slapen.
In de zomer wordt het eerst Oostenrijk, helft van een huis gehuurd. Tuin wordt gedeeld met de huurders van de andere helft, dus waarschijnlijk niet naturistisch. Wel in de buurt van Therme Geinberg.
En dan door naar Kroatië, camping Polaris in Rovinj, helaas op het niet-naturistische gedeelte. Redenen: we hebben geen caravan of tent, en rest van gezin zou dan niet mee willen.
In de zomer wordt het eerst Oostenrijk, helft van een huis gehuurd. Tuin wordt gedeeld met de huurders van de andere helft, dus waarschijnlijk niet naturistisch. Wel in de buurt van Therme Geinberg.
En dan door naar Kroatië, camping Polaris in Rovinj, helaas op het niet-naturistische gedeelte. Redenen: we hebben geen caravan of tent, en rest van gezin zou dan niet mee willen.
- wingryder
- Zeer actief lid
Volgende week zaterdag gaan we, als de pcr test goed is, naar Vancouver voor de cruise naar Alaska.
Hoop echt dat het allemaal gaat lukken.
Als we thuis zijn gaan we ons busje halen en laten keuren zodat we daarna naar "Achter het huus" kunnen voor het oldtimerweekend.
daar blijven we een kleine week en wachten dan thuis de geboorte van ons eerste kleinkind af, als dat allemaal achter de rug is, en oma kan afscheid nemen , gaan we weer op pad.
Dan langs de kust naar Bretange en daar ergens dwars uit naar het oosten, via allerlei campings die in de "uit" gestaan hebben.
Hoe lang we daar over gaan doen weet ik niet maar met zo'n kleintje zou het wel eens korter kunnen zijn dan ik nu hoop
Plannen zat dus, het leven van een pensionado is erg vermoeiend
Groet,
Jan
Hoop echt dat het allemaal gaat lukken.
Als we thuis zijn gaan we ons busje halen en laten keuren zodat we daarna naar "Achter het huus" kunnen voor het oldtimerweekend.
daar blijven we een kleine week en wachten dan thuis de geboorte van ons eerste kleinkind af, als dat allemaal achter de rug is, en oma kan afscheid nemen , gaan we weer op pad.
Dan langs de kust naar Bretange en daar ergens dwars uit naar het oosten, via allerlei campings die in de "uit" gestaan hebben.
Hoe lang we daar over gaan doen weet ik niet maar met zo'n kleintje zou het wel eens korter kunnen zijn dan ik nu hoop
Plannen zat dus, het leven van een pensionado is erg vermoeiend
Groet,
Jan
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Even een vraag van andere orde maar voor ons wel belangrijk. Wij gaan deze zomer naar Belezy , Bedoin. Nu wil ik graag onze fietsen meenemen. Wij overnachten eigenlijk altijd in een hotel onderweg maar waar laat ik de fietsen? Op de auto vind ik geen optie: diefstalgevoeligheid en onbeheerd. Nu nemen velen van u de fiets mee naar Belezy om de Mt Ventoux te beklimmen. Hoe doen jullie dat onderweg ?
- Pieter1973
- Zeer actief lid
Vorig jaar waren wij ook naar Belezy, met fietsen. Net als bijna elk jaar overnachten we op camping Porte de Vosges in Bulgneville. Dat is geen naturisten camping, maar het is maar voor een nachtje (bloot in en om het huisje hebben wij nog nooit problemen mee gehad). We huren dan een huisje met eigen sanitair voor 50,- tot 65,-. Geen geld, maar ook eens zeeeeeer goed. De auto kan direct voor de deur, de fietsen kunnen gewoon buiten blijven......en anders in het huisje geplaatst worden.GJ57 schreef: ↑wo 25 mei 2022, 19:43 Even een vraag van andere orde maar voor ons wel belangrijk. Wij gaan deze zomer naar Belezy , Bedoin. Nu wil ik graag onze fietsen meenemen. Wij overnachten eigenlijk altijd in een hotel onderweg maar waar laat ik de fietsen? Op de auto vind ik geen optie: diefstalgevoeligheid en onbeheerd. Nu nemen velen van u de fiets mee naar Belezy om de Mt Ventoux te beklimmen. Hoe doen jullie dat onderweg ?
Grootste voordeel is de locatie, zo goed als direct aan de snelweg (tolweg).....maar er ver genoeg vanaf om er geen last van te hebben. Het is een eenvoudige camping, maar met alle gemakken......en vooral niet eentje " met de franse slag"
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Hoi Gj57,
Bagage in op de auto is altijd kwetsbaar.
Wij zoeken altijd een locatie met bewaakt parkeren als we een hotel nemen oud. Maar dat is zelden.
Meestal verblijven we op, een naturistenterrein langs de route. Op onze website vindt je ook een kaartje met routes en camping.
Het is vaak heel gezellig mits je niet te vroeg gaat. Dan sta je alleen maar heeft ook eer zijn charme.
Wegens pech hebben wij een keer een auto achter moeten laten in een garage. Toen die terug was was veel van de inventaris verdwenen. Dus goed verzekeren.
Ik wens jullie veel sterkte met beklimmen van die zware Mount Ventoux
Jos
Wij zoeken altijd een locatie met bewaakt parkeren als we een hotel nemen oud. Maar dat is zelden.
Meestal verblijven we op, een naturistenterrein langs de route. Op onze website vindt je ook een kaartje met routes en camping.
Het is vaak heel gezellig mits je niet te vroeg gaat. Dan sta je alleen maar heeft ook eer zijn charme.
Wegens pech hebben wij een keer een auto achter moeten laten in een garage. Toen die terug was was veel van de inventaris verdwenen. Dus goed verzekeren.
Jos
- Koenraad
- Super actief lid
Begin dit jaar ging mijn vrouw met pensioen, dus hoeven we wat betreft werk niet ver vooruit te plannen. We hebben allebei nog wel wat werkzaamheden, maar dat is gelukkig flexibel.
We hebben vorig jaar een vouwwagen aangeschaft en gaan nu dit jaar met de sleurtent op stap. Zal zeker Frankrijk worden. Maar we gaan ook korte vakanties houden maar dan dichterbij. Wat mij betreft wel blote vakanties, maar vrouwlief wil misschien toch ook andere plaatsen aandoen.
In september staat wel de wandelweek van Creuse Nature op de planning. Die wil ik niet missen, want ieder jaar kom je vaak dezelfde gezellige mensen tegen die onderhand als vrienden aanvoelen.
Groet,
Koen
We hebben vorig jaar een vouwwagen aangeschaft en gaan nu dit jaar met de sleurtent op stap. Zal zeker Frankrijk worden. Maar we gaan ook korte vakanties houden maar dan dichterbij. Wat mij betreft wel blote vakanties, maar vrouwlief wil misschien toch ook andere plaatsen aandoen.
In september staat wel de wandelweek van Creuse Nature op de planning. Die wil ik niet missen, want ieder jaar kom je vaak dezelfde gezellige mensen tegen die onderhand als vrienden aanvoelen.
Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG
Denken kan je niet delegeren
Denken kan je niet delegeren
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Dank voor de tips hier kunnen we zeker wat mee. Het is niet de bedoeling om de Mt Ventoux weer op te gaan. We hebben dat een paar jaar geleden wandelend gedaan en dat was eens maar ..............Vul maar in. Het is de bedoeling om in de omgeving wat te fietsen. Toch overheerst de twijfel. In Bedoin is ook een goede fietsenverhuur.Jos schreef: ↑wo 25 mei 2022, 22:46 Hoi Gj57,
Jos
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Kun je de fietsen niet met een goede kettingslot aan de fietsdrager vastmaken?GJ57 schreef: ↑do 26 mei 2022, 08:05Dank voor de tips hier kunnen we zeker wat mee. Het is niet de bedoeling om de Mt Ventoux weer op te gaan. We hebben dat een paar jaar geleden wandelend gedaan en dat was eens maar ..............Vul maar in. Het is de bedoeling om in de omgeving wat te fietsen. Toch overheerst de twijfel. In Bedoin is ook een goede fietsenverhuur.Jos schreef: ↑wo 25 mei 2022, 22:46 Hoi Gj57,
Jos
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Dat dacht ik ook maar de heren/dames fietsendieven hebben uitgevonden dat je met een slijptolletje op een accu overal dit soort dingen kunt doorslijpen. Op het Rutbeek verdween vorig jaar de een na de andere fiets op deze manier. Wij nemen tegenwoordig de accu eruit als we ergens parkeren wat een gedoe. Ik denk dat we de fietsen thuislaten en ergens wat huren.PoppeSchuitema schreef: ↑vr 27 mei 2022, 06:08Kun je de fietsen niet met een goede kettingslot aan de fietsdrager vastmaken?GJ57 schreef: ↑do 26 mei 2022, 08:05Dank voor de tips hier kunnen we zeker wat mee. Het is niet de bedoeling om de Mt Ventoux weer op te gaan. We hebben dat een paar jaar geleden wandelend gedaan en dat was eens maar ..............Vul maar in. Het is de bedoeling om in de omgeving wat te fietsen. Toch overheerst de twijfel. In Bedoin is ook een goede fietsenverhuur.Jos schreef: ↑wo 25 mei 2022, 22:46 Hoi Gj57,
Jos
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Vignet Frankrijk
Buren wezen me er op dat je voor `Frankrijk een milieuvignet nodig kunt hebben.
We hebben er een besteld en dat werkt snel via http://www.vignet-bestellen.nl
We hebben er een besteld en dat werkt snel via http://www.vignet-bestellen.nl
- NanMar
- Super actief lid
Re: Wat heb je gedaan vandaag?
@ Jos:
Je hebt een nieuw onderwerp gemaakt betreffende vignet Frankrijk. Helaas is reageren daar niet mogelijk, maar als je rechtstreeks in Frankrijk besteld op de officeiele site van het ministerie (https://www.certificat-air.gouv.fr/), dan heb je zo'n vignet voor € 3,70 in plaats van €19,95 op die nederlandse site. Je moet dan alleen wel over een kredietkaart beschikken.
In 2017 heb ik voor mijn vorige bus eentje via de officiele franse site besteld, was in een paar dagen thuisgestuurd. Vorig jaar ben ik er met open ogen ingetuind toen ik weer een nieuwe nodig had omdat ik een andere bus kocht. Ik weet niet meer op welke site, maar heb toen bijna €30 betaald...
Het Oostenrijkse vignet is dezelfde prijs op die nederlandse site, maar ik weet dat er vanuit de oostenrijke regering een verbod ligt om op de officiele prijs winst te maken
Je hebt een nieuw onderwerp gemaakt betreffende vignet Frankrijk. Helaas is reageren daar niet mogelijk, maar als je rechtstreeks in Frankrijk besteld op de officeiele site van het ministerie (https://www.certificat-air.gouv.fr/), dan heb je zo'n vignet voor € 3,70 in plaats van €19,95 op die nederlandse site. Je moet dan alleen wel over een kredietkaart beschikken.
In 2017 heb ik voor mijn vorige bus eentje via de officiele franse site besteld, was in een paar dagen thuisgestuurd. Vorig jaar ben ik er met open ogen ingetuind toen ik weer een nieuwe nodig had omdat ik een andere bus kocht. Ik weet niet meer op welke site, maar heb toen bijna €30 betaald...
Het Oostenrijkse vignet is dezelfde prijs op die nederlandse site, maar ik weet dat er vanuit de oostenrijke regering een verbod ligt om op de officiele prijs winst te maken
Gr. NanMar
PB is welkom!
PB is welkom!
- Rudi
- Actief lid
Kan je de fietsen niet meenemen op je hotelkamer als dat hotel geen veilige/afgesloten parkeerplaats heeft?
Het is natuurlijk niet altijd even makkelijk wanneer je een kamer op de zoveelste verdieping hebt maar als die kamer toevallig op de begane grond is, kunnen wellicht zelfs door een schuifpui naar binnen gereden worden. Ik zou dus bij het hotel informeren.