Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: do 28 nov 2024, 12:26
GJ57 schreef: do 28 nov 2024, 09:01

Twee ? Hmmmmmm, dan gaan ze bij mij wel om de hoek komen. Ik heb er 7 of zo en die kon ik niet meer samenvoegen omdat ik geen werkgever meer had voor de pensioendatum. Nou ja we zie het wel komen
Dat heb je dan mooi bij elkaar gesprokkeld. Ga er van genieten zou ik zeggen. Maar let inderdaad op de belastingen geld voor de zorgverzekering.

Jos
valt wel mee , drietal werkgevers met verschillende pensioenfondsen waarvan 1 met twee dus dat is 4, dan AOW dan nog wat uit een militair ver verleden en dan nog wat uit een spaarpotje. (en ik weet dat de belastingdienst nog komt buurten, dat is eigenlijk een van de weinige redenen waarom er soms nog een postbode onze oprit opkomt :-) )
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Gisteren een tuinsproeier verzet. Die sproeier stond eigenlijk op een plek waar andere sproeiers bereik hadden, dus dubbel op. Maar 4 meter verder was get een droog stuk, dus de sproeier 4 meter opgeschoven. Tijdens het graven raakte ik een andere slang, die daarna gering water weglekte. Bleek later naar één van de niet werkende lampen te zijn (zal een Electra kabel in, gelukkig niet geraakt). Die slang zo omhoog gebracht dat die boven het waterpeil van het zwembad kwam, dus het lekken was over.

De komende dagen ga ik uitzoeken wat er precies op de elektrische groepen zit. Ik heb 6 groepen welke gevoed worden door 1x inverter met 30 kWh huisaccu en wil ik opsplitsen in twee groepen van 3 zekeringen, elke achter een eigen inverter. (De kookplaat zit op een aparte groep via de straat aansluiting en verbruikt 4500 Watt, dit terwijl de hoofdzekering 4600 Watt is.)
Als je in de winter twee airco's als verwarming laat draaien, een boiler van 1800 Watt hebt, een koffiezetter van 1500 Watt en dan de rest nog, dan zit je regelmatig in de pieken op 5kW, en dan is er 5 seconden alarm, daarna uit.

Ben nu de schakelschema's aan het tekenen.

Een gasvrij huishouden is toch wat anders
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Afgelopen dagen waren we in Twente voor afspraken.
Partner is niet naturistisch maar eerder dit jaar was bezoek aan een textiel vrije Duitse therme wel goed bevallen.
Nu was dat deze week wederom het plan maar vanwege de afspraken ging dat niet lukken.
Huize Höltershof als alternatief gekozen.
Een stuk meer FKK vriendelijk dan de Duitse sauna welt.
Prima gehad👍
Heel bijzonder om bij een graad of 3 a 4 buiten zonder problemen bloot te relaxen 8-)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

stevie schreef: zo 01 dec 2024, 21:43

Een gasvrij huishouden is toch wat anders
lekker bezig en leuk om te doen. Wij krijgen volgende week de accu (duravolt) geleverd. Werkt bij 3 fases maar op een fase. Moet waarschijnlijk wat schuiven in de meterkast om te zorgen dat de warmtepomp er op gaat draaien want die vreet het meeste energie.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Dat is mooi Jos.
Ja, ik kan hier ook wel merken dat warmtepompen stroom trekken, althans ik heb 2x airco op verwarmen staan en 's morgens als we douchen een 3e er bij voor de badkamer.
Afgelopen nachten was het hier koud, in Huelva stad (half uurtje rijden) zelfs 0.2 graden gemeten en de bloemen waren bevroren.

Verder vandaag een andere auto gekocht. De oude mankeerde weinig, was wel mooi, maar het was handgeschakeld en we waren automaat gewend.
De nieuwe auto is een plug in hybride die ik ook via de zonnepanelen kan laden. Maar dan moet ik de nieuwe accu installatie met inverters herzien. Ik was al van plan om de elektrische installatie in huis over twee inverters te gaan verdelen, maar dat worden er nu 3.
Met die plug in mag de binnensteden in, want andere modellen willen ze langzaam verbieden.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Wat voor een auto had je en heb je nu?

Vorig weekend 3 dagen (1.500KM.) mogen genieten van een Lucid Air Dream Edition.
Stelt niet zoveel voor hoor, slechts 828kW./1126PK. en kost maar € 222.000,- :o
Actieradius van ca. 883KM. maar jullie zullen begrijpen dat ik daarbij nog niet in de buurt ben gekomen. :lol:
0 - 100 in 2,9 seconden. Een F1 auto doet er, volgens Google, 2,6 seconden over.
En ik kan zeggen dat je geen idee hebt hoe snel dat is tenzij je het hebt ervaren.
Was maandag wel flink wennen toen ik weer in mijn eigen autootje stapte.
Lucid.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Sodemieters, da’s ff leuk frivooltje 😄👍
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef: za 14 dec 2024, 16:20 Wat voor een auto had je en heb je nu?

Vorig weekend 3 dagen (1.500KM.) mogen genieten van een Lucid Air Dream Edition.
Actieradius van ca. 883KM. maar jullie zullen begrijpen dat ik daarbij nog niet in de buurt ben gekomen. :lol:
0 - 100 in 2,9 seconden. Een F1 auto doet er, volgens Google, 2,6 seconden over.
En ik kan zeggen dat je geen idee hebt hoe snel dat is tenzij je het hebt ervaren.

Lucid.jpg
Erg jaloers (en we hebben niks te klagen hoor) maar dit is wel heel veel power.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Frivooltje schreef: za 14 dec 2024, 16:20 Wat voor een auto had je en heb je nu?

Lucid.jpg
Heel leuk speelgoed, maar ook wel erg duur speelgoed. Vandaar dat je ze amper tegenkomt op de openbare weg. Ik hoop dat het CJIB geen onverwachte/ongewenste verassingen klaar heeft liggen........ :mrgreen:
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag de winterbanden maar weer onder de Peugeot gezet. Aan het eind van aankomende week begint officieel de winter weer. De temperaturen van de laatste dagen zijn zeker erg winters. Nog 4 weken, en dan weer een weekje snowboarden in Oostenrijk........
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Lucid.jpg
Het zegt mij allemaal niet zo veel auto's. ja we hebben er een en die is lekker voor vervoer van personen en redelijk wat vracht of een caravan te trekken. Verder interesseert het me niet.
In New Zealand had ik een nare evenaring die mee een dag hartstikke ziek maakte. Een neef van mijn vrouw had een of ander racemonster. Dat wilde hij graag demonstreren. Vol gas en dat was veel heftiger dan een snel startent vliegtuig.
Mijn echtgenote heeft er wel belangstelling voor. Maar dan heeft ze pech.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Wij zijn nogal van het wandelen en doen mee aan een facebook wandelchallenge van 1000 kilometer per jaar. Dat halen we over het algemeen riant (1750 of zo) alleen dit jaar kwam het door allerlei gezondheidsdingen nog niet eens op 1000. We moesten begin december nog 10 kilometer dus dat was te doen zou je denken. Alleen was het olifantenpaadje glad en nat en schoof vrouwlief onderuit met de fiets onderweg naar een gezellige avond. Afijn het was stevig gekneusd aldus de eerste hulp en rusten maar. Dat is eigenlijk wonder boven wonder goed gegaan en gisteravond hebben we de Enschede Lights up wandeling deels gedaan en de 1000 kilometer aangetikt. (er waren al wat kortere geweest) Nou zijn die 1000 niet belangrijk maar het is wel fijn dat we gewoon weer wat kunnen op de voetjes . Het is soort Eindhovense Glow maar dan anders. https://youtu.be/kQ0tFl--9wY
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Ben net terug uit Paradiso, optreden van "Racoon". Geweldige show.
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Vandaag genoten van een gezellige charleston dansworkshop. Mijn batterijtje is weer helemaal opgeladen.
We're born naked. After that, it's all drag.
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Gisteren een dagje naar Sevilla. In de middag de kathedraal de Giralda bezocht en gewandeld door de straatjes in het oude centrum. Later toen het donker was genoten van de kerstverlichting in de stad, die gewoon geweldig is. Na afloop lekker in een tapasbar wat hapjes genuttigd en vandaag weer naar huis. (In Ayamonte, tegen de Portugese grens)
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Stevie, dat is toch het goede leven!!
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

stevie schreef: vr 20 dec 2024, 22:28 Gisteren een dagje naar Sevilla. In de middag de kathedraal de Giralda bezocht en gewandeld door de straatjes in het oude centrum. Later toen het donker was genoten van de kerstverlichting in de stad, die gewoon geweldig is. Na afloop lekker in een tapasbar wat hapjes genuttigd en vandaag weer naar huis. (In Ayamonte, tegen de Portugese grens)
Leuk Stevie, ben je ook in het Koninklijk Paleis geweest?

Jos
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Half, er is een openbare tuin waar we door gewandeld zijn, maar niet het paleis in, stond een te lange rij en ik had niet zoals de Giralda kaarten besteld. Ons hotel, met de naam Palacio Alcazar, is naast dat paleis.
We wilden wat voor volgend jaar bewaren. En Plaza de España zijn we al meerdere keren geweest.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

GJ57 schreef: zo 15 dec 2024, 09:59 maar dit is wel heel veel power.
Klopt, voor een personenwagen eigenlijk krankzinnig. Het nieuwe topmodel (Saphire) heeft zelfs 1216PK. 0-100: 2.0sec. Topsnelheid: 330km./u. (wat heb je er aan)
anakin schreef: zo 15 dec 2024, 22:01 Heel leuk speelgoed, maar ook wel erg duur speelgoed. Vandaar dat je ze amper tegenkomt op de openbare weg. Ik hoop dat het CJIB geen onverwachte/ongewenste verassingen klaar heeft liggen........ :mrgreen:
Ze zijn er al vanaf € 88.000,- maar dan natuurlijk veel minder power en minder luxe. Zou ik die zoals deze uitrusten zit je over de ton heen. :o
Tot nu toe is het zeer rustig vanuit die hoek. (knock on wood)
Jos schreef: zo 15 dec 2024, 23:22 Het zegt mij allemaal niet zo veel auto's. ja we hebben er een en die is lekker voor vervoer van personen en redelijk wat vracht of een caravan te trekken. Verder interesseert het me niet.
In New Zealand had ik een nare evenaring die mee een dag hartstikke ziek maakte. Een neef van mijn vrouw had een of ander racemonster. Dat wilde hij graag demonstreren. Vol gas en dat was veel heftiger dan een snel startent vliegtuig.
Mijn echtgenote heeft er wel belangstelling voor. Maar dan heeft ze pech.
Dan had je aan deze niets Jos. Een elek. sedan mag bijna niets trekken, dan heb je een SUV nodig. Toen ik zelf even passagier was werd ik ook wel misselijk maar dat is als chauffeur heel anders.
GJ57 schreef: ma 16 dec 2024, 11:09 gisteravond [...]de 1000 kilometer aangetikt.
Het is soort Eindhovense Glow maar dan anders. https://youtu.be/kQ0tFl--9wY
Mooi dat jullie toch nog je doel hebben behaald. Ik heb, als ik mijn app. mag geloven/goed heb gelezen, 1237KM. gewandeld afgelopen 12 maanden. (wel leuk om dat eens terug te kijken)
Leek inderdaad wel een beetje op GLOW. Wist niet dat het ook op andere plekken iets vergelijkbaars werd gehouden.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Plaats reactie