Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Frans64
Zeer actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Frans64 »

Stabilisatorstang waarschijnlijk Jos, die krijg Javan al die mooie vluchtheuvels op de weg😩
Een PB is welkom
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Wat gedaan vandaag?
Dagje vrij van de baas 😀

Vanmorgen redelijk bewolkt, rond de 35 km gereden op de fiets, knauwstaven voor de hond gehaald en later naar Noordwijk
Vanmiddag, lekker drukkend weer: knellende kleding los en de achtertuin in
Een PB is welkom
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

We zijn op niet naturistiche vakantie in Tsjechië. Gisteren met de step de berg af, eerst met de kabelbaan omhoog en met de step naar beneden. Ik geloof niet dat zoiets in Nederland zou mogen. Enige bescherming was een helm. Eerste stuk ging over grind en kiezelpaden. Daar lag mijn zoon al snel op zijn snufferd, knieën kapot, maar dat belette hem niet om vervolgens met een noodgang naar beneden te gaan. Later kregen we asfalt, dat was goed te doen, maar dat ging echt hard. Gelukkig vond mijn jongste dochter het allemaal best spannend en kon ik haar tempo aanhouden 😉. Bijna het hele stuk mijn achterrem ingeknepen, ik had het idee dat tegen het einde ik mijn rem steeds verder moest inknijpen.
MarcD
Actief lid

Bericht door MarcD »

Frans64 schreef: vr 19 jul 2024, 17:39 Wat gedaan vandaag?
Dagje vrij van de baas 😀

Vanmorgen redelijk bewolkt, rond de 35 km gereden op de fiets, knauwstaven voor de hond gehaald en later naar Noordwijk
Vanmiddag, lekker drukkend weer: knellende kleding los en de achtertuin in
Inderdaad, gisteren in Leiden ook broeierig warm, dus ook de tuin in gedoken en alles uit. Gisteravond in Noordwijk bij Tulum op het strand heerlijk gegeten en van een prachtige zonsondergang genoten, echt een topzomerdag.
Vandaag ziet er ook super uit qua weer, dus zo dadelijk eerst maar eens van de ochtendzon genieten op naaktrecreatieterrein Vlietland.
We hebben nog weinig zomer gehad, dus zoveel mogelijk gebruik van maken :).
Account gedeactiveerd
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

naar het strand geweest was heerlijk
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

moppetoet2 schreef: do 18 jul 2024, 23:06 Die bloemkoolsoep klinkt heerlijk.

Ik moest wat bloemkool verwerken die aan de wandel wilde gaan en heb hem simpel gekookt met een bouillonblokje en gestaafmixerd.
Heeft het gesmaakt?

Vrijdag met beste vriend naar Rotterdam geweest. Had op de site van Lacoste polo's in de sale gekocht maar veel te groot. Had zonder ondergoed zo de straat op gekund met alleen de polo aan. Wel lekker luchtig natuurlijk maar nee. Gelukkig in Rotterdam een Lacostewinkel gevonden die service met hoofdletters schrijft. Heb nu de juiste polo's. Benieuwd of deze ook ca. 35 jaar meegaan zoals de oude deden. Heb nu eindelijk een wat langere polo waarvan geen enkele Lacoste-medewerker in Nederland het bestaan kende, vreemd. Frans bedrijf he, met de Franse slag.
Verder nog wat gewinkeld, veel te zout frietje gegeten en naar de Markthal geweest. Ook heel even naar het Maritieme museum geweest. Wilde het familiewapen van mijn moeders familie (scheepvaart) zien dat daar zou hangen maar helaas, niet gevonden. Alle info die ik ooit via Google had gevonden was ook niet meer beschikbaar. :( Daarna wilde we de watertaxi nemen maar dan hadden we 4 uur moeten wachten. Wagen opgehaald en we konden gratis parkeren omdat we met het OV hadden gereisd. Bij thuiskomst eindelijk even mijn nieuwe buurman gesproken. O.a. gesproken over dat ik de ruimte tussen onze balkons professioneel dicht ga maken i.p.v. de handdoek die er nu hangt. Hij begreep dat wel. Komt uit een naturistisch gezin maar zijn vriendin niet. Daarbij heeft hij vaak bezoek op zijn balkon.

Vandaag zou ik normaliter naar de markt gaan maar ben lekker thuis gebleven met de airco aan. Had het eigenlijk wel gehad met de hitte en het lopen.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Frivooltje schreef: zo 21 jul 2024, 01:32
moppetoet2 schreef: do 18 jul 2024, 23:06 Die bloemkoolsoep klinkt heerlijk.

Ik moest wat bloemkool verwerken die aan de wandel wilde gaan en heb hem simpel gekookt met een bouillonblokje en gestaafmixerd.
Heeft het gesmaakt?

Vrijdag met beste vriend naar Rotterdam geweest. Had op de site van Lacoste polo's in de sale gekocht maar veel te groot. Had zonder ondergoed zo de straat op gekund met alleen de polo aan. Wel lekker luchtig natuurlijk maar nee. Gelukkig in Rotterdam een Lacostewinkel gevonden die service met hoofdletters schrijft. Heb nu de juiste polo's. Benieuwd of deze ook ca. 35 jaar meegaan zoals de oude deden. Heb nu eindelijk een wat langere polo waarvan geen enkele Lacoste-medewerker in Nederland het bestaan kende, vreemd. Frans bedrijf he, met de Franse slag.
Verder nog wat gewinkeld, veel te zout frietje gegeten en naar de Markthal geweest. Ook heel even naar het Maritieme museum geweest. Wilde het familiewapen van mijn moeders familie (scheepvaart) zien dat daar zou hangen maar helaas, niet gevonden. Alle info die ik ooit via Google had gevonden was ook niet meer beschikbaar. :( Daarna wilde we de watertaxi nemen maar dan hadden we 4 uur moeten wachten. Wagen opgehaald en we konden gratis parkeren omdat we met het OV hadden gereisd. Bij thuiskomst eindelijk even mijn nieuwe buurman gesproken. O.a. gesproken over dat ik de ruimte tussen onze balkons professioneel dicht ga maken i.p.v. de handdoek die er nu hangt. Hij begreep dat wel. Komt uit een naturistisch gezin maar zijn vriendin niet. Daarbij heeft hij vaak bezoek op zijn balkon.

Vandaag zou ik normaliter naar de markt gaan maar ben lekker thuis gebleven met de airco aan. Had het eigenlijk wel gehad met de hitte en het lopen.
Maar dit uitstapje betekent dat het weer beter gaat met je lichaam, mooi .
Frivooltje
Super actief lid

Michael74 schreef: zo 21 jul 2024, 10:10 Maar dit uitstapje betekent dat het weer beter gaat met je lichaam, mooi .
Gelukkig wel iets ja. Dank je.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Dank voor alle tips. We hebben nu prima banden en daar zijn we zeker blij mee.
Wordt verder uitgezocht als we stoppen m et kamperen. dus na volgende week.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Uitslag van bloedprikken gekregen. Alles was oke.
Langetermijnsuiker was gedaald van een verschrikkelijk hoge 107 naar een betere 68. Is 5 jaar geleden dat ik een dergelijke waarde had. Is ziek zijn toch nog ergens goed voor geweest. Nu vasthouden... :?
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: vr 26 jul 2024, 23:27 Uitslag van bloedprikken gekregen. Alles was oke.
Langetermijnsuiker was gedaald van een verschrikkelijk hoge 107 naar een betere 68. Is 5 jaar geleden dat ik een dergelijke waarde had. Is ziek zijn toch nog ergens goed voor geweest. Nu vasthouden... :?
Dat is heel mooi en inderdaad volhouden. Heb je al eens naar het foodsister dieet gekeken? Foodsisters.nl
Het is een leuke uitdaging met heel lekkere recepten en geen hongergevoel.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Puur-natuur74
Actief lid

Bericht door Puur-natuur74 »

Sorry wil niemand jaloers maken maar ik heb heerlijk in het zonnetje ☀️😎 gelegen aan zee.Boek gelezen.
Moet er wel bij zeggen in Kroatië 🤣 32 graden vandaag.
Morgen weer het zelfde ritueel bah wat vervelend nou.
Groetjes Albert
Het leven is fijn als je bloot kan zijn dat doe ik in huis de achtertuin met mooi weer. Of zwem dagen in Apeldoorn. Strand camping met de caravan erop uit.
ook zijn wij NFN lid
Het is een levenssteil die wij prettig vinden.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Puur-natuur74 schreef: za 27 jul 2024, 19:11 Sorry wil niemand jaloers maken maar ik heb heerlijk in het zonnetje ☀️😎 gelegen aan zee.Boek gelezen.
Groetjes Albert
Lekkerrr🌞
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Puur-natuur74 schreef: za 27 jul 2024, 19:11 Sorry wil niemand jaloers maken maar ik heb heerlijk in het zonnetje ☀️😎 gelegen aan zee.Boek gelezen.
Groetjes Albert
Wij over een maandje....
Gr. NanMar

PB is welkom!
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: za 27 jul 2024, 00:42 Heb je al eens naar het foodsister dieet gekeken? Foodsisters.nl
Wel naar gekeken maar ik ben een zéér moeilijke eter.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 27 jul 2024, 21:15
Jos schreef: za 27 jul 2024, 00:42 Heb je al eens naar het foodsister dieet gekeken? Foodsisters.nl
Jammer het zou je zeker helpen met de kwalen die je hebt.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

We zijn vandaag naar Pieterburen geweest, het zeehondencentrum, Vaak wat over gehoord maar nu echt gezien. Prachtig initiatief van destijds. Inmiddels uitgegroeid tot een wetenschappelijk centrum waar veel onderzoek gebeurt naar zeehonden naast natuurlijk het weer op weg helpen van jonge zeehonden die zonder moeder zijn komen te zitten.

Nog noot zover in Groningen geweest. Toch weer verschillend van het Drenthe waar we nu een week zijn. Waar Drenthe een zeer afwisselend landschap bied met lichte onregelmatigheden in hoogte, meer bossen en meer vrij gelaten natuur is Groningen veel vlakker en open en nagenoeg alles landbouw. Weinig veeteelt. Nauwelijks een windmolen?. De boerderijen hebben aan de voorzijde vaak bijna herenhuizen als woning. Dat zie je eigenlijk nergens,
Drenthe is veel genuanceerder en heel afwisselend met cultuurgrond, bossen, heide.
Op vallend was de relatief lage benzineprijs met € 1,90 per lier. Hebben we deze week hier in Drenthe zeker niet gezien. Zelfs tot € 2,24!

Gistster naar de stad Groningen geweest. Museum en markt en wat gewinkeld.

Eergister naar een de beeldentuin in Gees geweest. Heel apart om kunstwerken te zien van allerlei materialen in prachtige tuin.

Jos
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

We hebben vandaag een uitstapje gemaakt met de trein naar Brno. We zijn opgestapt in Blansko. Dat was circa 15 minuten van ons vakantiehuisje. Op de heenreis hadden we gezien dat er een meertje langs het spoor bij Blansko lag, waar mensen zwommen en lagen te zonnen. Op de terugweg zagen we echter dat er ook naakt werd gezond en op de parkeerplaats bij het station waren mensen zich gewoon aan het omkleden. Zo vrij had ik het in Tsjechië niet verwacht.

Morgen naar het volgende adres aan het Lipnomeer. Benieuwd wat ze daar aan naaktrecreatie doen.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Michael74 schreef: zo 28 jul 2024, 00:00

Morgen naar het volgende adres aan het Lipnomeer. Benieuwd wat ze daar aan naaktrecreatie doen.
Wij zijn een jaar of 6-7 geleden eens naar het naaktstrandje geweest aan het Lipnomeer. Het was maar een klein strandje en, hoewel het een warme en zonnige dag was, was er biujna niemand. Voor ons geen reden voor herhaling...
Gr. NanMar

PB is welkom!
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Michael74 schreef: zo 28 jul 2024, 00:00 Morgen naar het volgende adres aan het Lipnomeer.
Als je toch in die hoek bent: het stadje Český Krumlov (in het nederlands Krumau an der Moldau) is een echte aanrader/geheimtip. Of je 3-400 jaar terug in de tijd bent. We zijn er dit jaar voor het eerst geweest en hebben maar een gedeelte gezien, hopelijk gauw weer een keer
Gr. NanMar

PB is welkom!
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Samen met de meiden heerlijk even naar het strand geweest om van de zon te genieten
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

NanMar schreef: zo 28 jul 2024, 07:46
Michael74 schreef: zo 28 jul 2024, 00:00 Morgen naar het volgende adres aan het Lipnomeer.
Als je toch in die hoek bent: het stadje Český Krumlov (in het nederlands Krumau an der Moldau) is een echte aanrader/geheimtip. Of je 3-400 jaar terug in de tijd bent. We zijn er dit jaar voor het eerst geweest en hebben maar een gedeelte gezien, hopelijk gauw weer een keer
Daar zijn we doorheen gereden vanmiddag. Waarschijnlijk gaan we kanoën op de Moldau. Ik had al gelezen dat dit plaatsje een aanrader was. We gaan het zien. Ik geloof dat mijn dochters daar ook mochten paardrijden. Genoeg te doen.
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: za 27 jul 2024, 23:18
Frivooltje schreef: za 27 jul 2024, 21:15
Jammer het zou je zeker helpen met de kwalen die je hebt.
Ik weet het. Das het probleem, ik weet het allemaal wel maar tussen weten en uitvoeren zit bij mij een hele grote kloof.
Mauricekuh
Zeer actief lid

Bericht door Mauricekuh »

Jul302024.jpg
Gisteren heerlijk in mijn eigen zwembadje gedobberd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

NanMar schreef: zo 28 jul 2024, 07:35

Wij zijn een jaar of 6-7 geleden eens naar het naaktstrandje geweest aan het Lipnomeer. Het was maar een klein strandje en, hoewel het een warme en zonnige dag was, was er biujna niemand. Voor ons geen reden voor herhaling...
Ik ben nu ook op die plek. Uitzicht is prachtig, naast mij nog een persoon die in een hangmat ligt. Niet gezien of die naakt of gekleed was. Verder niemand. Strand is op de zuidelijke kant van het meer. Door de bomen haast alleen schaduw. Verder ligt het langs het fietspad en bestaat het strand met name uit kiezels. Ik kan de locatie afvinken, maar een aanrader vind ik het niet.

48.62727296542124, 14.20753203763338

Nu nog energie verzamelen voor de wandeling terug naar Lipno nad Vltanou. Gelukkig is het niet zo warm meer.
Mauricekuh
Zeer actief lid

Bericht door Mauricekuh »

Michael74 schreef: do 01 aug 2024, 15:41
NanMar schreef: zo 28 jul 2024, 07:35

Ik ben nu ook op die plek. Uitzicht is prachtig, naast mij nog een persoon die in een hangmat ligt. Niet gezien of die naakt of gekleed was. Verder niemand. Strand is op de zuidelijke kant van het meer. Door de bomen haast alleen schaduw. Verder ligt het langs het fietspad en bestaat het strand met name uit kiezels. Ik kan de locatie afvinken, maar een aanrader vind ik het niet.

48.62727296542124, 14.20753203763338

Nu nog energie verzamelen voor de wandeling terug naar Lipno nad Vltanou. Gelukkig is het niet zo warm meer.
Dank voor het delen en fijne vakantie!
LexAnders
Actief lid

Bericht door LexAnders »

BBQ. Weer was onverwacht perfect.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vanmiddag naar Zandvoort gereden en lekker over het strand gewandeld. Best wel druk, vooral in het begin (maar dan wel met gekleedt volk).
Frivooltje
Super actief lid

Afgelopen dinsdag eindelijk, voor de 1e keer dit jaar :o, weer eens naar het naaktstrand geweest, Engelermeer. Was er om 07:45 uur en ben om 11:20 uur weer vertrokken. Mede vanwege de aankomende hitte én ik had een afspraak. Als alles goed gaat maandag a.s. een herhaling.

Vorige week foto's van mijn rug laten maken. Uitslag: Artrose was erger dan in 2014.
Pardon? Artrose erger dan in 2014? Ik heb wel last van mijn rug maar niemand heeft ooit het woord artrose in zijn/haar mond gehad i.c.m. mijn rug. Blijkt dus dat ik het al 10 jaar in mijn rug heb.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 10 aug 2024, 13:59 Afgelopen dinsdag eindelijk, voor de 1e keer dit jaar :o, weer eens naar het naaktstrand geweest, Engelermeer. Was er om 07:45 uur en ben om 11:20 uur weer vertrokken. Mede vanwege de aankomende hitte én ik had een afspraak. Als alles goed gaat maandag a.s. een herhaling.

Vorige week foto's van mijn rug laten maken. Uitslag: Artrose was erger dan in 2014.
Pardon? Artrose erger dan in 2014? Ik heb wel last van mijn rug maar niemand heeft ooit het woord artrose in zijn/haar mond gehad i.c.m. mijn rug. Blijkt dus dat ik het al 10 jaar in mijn rug heb.
Artrose is een aan voor slijtage van kraakbeen. Komt veel voor maar of je er klachten heen van hebt kan heel erg verschillen per persoon. Zo zal de een met veel pijn weinig op de foto's laten zien en een met weinig pijn toch forse artrose kan hebben op de foto.

Zelfde geld voor knieën en heupen.

el vervelend voor je hoor. tegenwoordig kun je inloggen bij het ziekenhuis en de verslagen van d foto's lezen. Kun je kijken wat ze in 2014 hebben geschreven.

In ieder geval sterkte en beterschap.
Tip afvallen kan heel veel schelen.

groet
Plaats reactie