Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
NanMar
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door NanMar »

Niet vandaag, maar gister:

Na vele jaren weer naar een rock-festival geweest. Hoofdact Status Quo, verder Uriah Heep, Nazareth, Canned Heat, Ten Years After en Wir4. Die laatsten hebben denk ik de verkeerde afslag genomen, want dat had met rock niets te maken. Hebben ook maar een mager aplaus gehad, dus lag niet aan mij. De rest van de line-up was super. Mijn favoriet van deze bands was wel Uriah Heep, die hebben een mooie show neergezet.

Verder was de leeftijd van de bezoekers opvallend hoog (logisch met zulke oude bands natuurlijk), ik zat met mijn 52 duidelijk ver onder het gemiddelde...
Gr. NanMar

PB is welkom!
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

NanMar schreef: za 06 jul 2024, 20:58 Niet vandaag, maar gister:

Na vele jaren weer naar een rock-festival geweest. Hoofdact Status Quo, verder Uriah Heep, Nazareth, Canned Heat, Ten Years After en Wir4. Die laatsten hebben denk ik de verkeerde afslag genomen, want dat had met rock niets te maken. Hebben ook maar een mager aplaus gehad, dus lag niet aan mij. De rest van de line-up was super. Mijn favoriet van deze bands was wel Uriah Heep, die hebben een mooie show neergezet.

Verder was de leeftijd van de bezoekers opvallend hoog (logisch met zulke oude bands natuurlijk), ik zat met mijn 52 duidelijk ver onder het gemiddelde...
O heerlijk die namen die muziek. Snap alleen niks van je opmerking over ten years after. Dat waren toch wel mijn rock helden (naast de Stones en Earring) maar ja ik ben ook zo een 15 jaar ouder. #gaatspoitifyopenzetten
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

GJ57 schreef: zo 07 jul 2024, 08:22
NanMar schreef: za 06 jul 2024, 20:58 Niet vandaag, maar gister:

O heerlijk die namen die muziek. Snap alleen niks van je opmerking over ten years after. Dat waren toch wel mijn rock helden (naast de Stones en Earring) maar ja ik ben ook zo een 15 jaar ouder. #gaatspoitifyopenzetten
https://www.youtube.com/watch?v=IaKgQATdB6I dit was toch wel mijn muziek (en nog)
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

GJ57 schreef: zo 07 jul 2024, 08:22 Snap alleen niks van je opmerking over ten years after.
Je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen, maar mijn opmerking ging over Wir4. Dat was de laatste band die ik noemde en gelukkig de eerste die optrad, daarna kon het alleen maar beter worden en dat werd het ook... :D
Gr. NanMar

PB is welkom!
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

NanMar schreef: zo 07 jul 2024, 14:18
GJ57 schreef: zo 07 jul 2024, 08:22 Snap alleen niks van je opmerking over ten years after.
Je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen, maar mijn opmerking ging over Wir4. Dat was de laatste band die ik noemde en gelukkig de eerste die optrad, daarna kon het alleen maar beter worden en dat werd het ook... :D
ja ik las TYA en Wir4 als dezelfde opmerking sorry :-(
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Voor 50% werken betekent ook dat ik op dagen als vandaag wel even lekker ‘s-middags in de tuin van de zon kan genieten 😊
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Bart998 schreef: di 09 jul 2024, 14:32 Voor 50% werken betekent ook dat ik op dagen als vandaag wel even lekker ‘s-middags in de tuin van de zon kan genieten 😊
Elk nadeel heeft zijn voordeel 😀
Geniet er nou maar van, zoveel mooie dagen hebben we dit jaar nog niet gehad
Een PB is welkom
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Ik ben met een flinke mondvoorraad, een thermoskan koffie en boeken in mijn moeders huis gaan zitten. De gordijnenopmeter zou tussen 8:00 en 13:00 langs komen.
Het fijne is dat ik eerst een uur moet fietsen, dus kon ik op mijn vrije dag nog steeds om zes uur opstaan...

Om 9 uur was hij er al. Toen naar mijn moeder toe, daar wat dingetjes geregeld. Pffff, en dit is alleen nog maar de mantelzorg rondom verhuizing naar een gelijkvloerse woning en boodschappen.
Mijn schoonzus doet gelukkig de administratie van van alles en mijn man en broer zijn de vloer aan het leggen.

Ik zal blij zijn als ze naar het nieuwe huis kan. Ze gaat dan veel mobieler worden. Een rolstoel en een nieuwe rollator staan al in het nieuwe huis. Nu nog een opvouwbare rolstoel erbij (makkelijker meenemen) en op termijn willen we dat ze een scootmobiel heeft, dan kan ze lekker door het winkelcentrum crossen.
We're born naked. After that, it's all drag.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: do 11 jul 2024, 23:04 Ik ben met een flinke mondvoorraad, een thermoskan koffie en boeken in mijn moeders huis gaan zitten. De gordijnenopmeter zou tussen 8:00 en 13:00 langs komen.
Het fijne is dat ik eerst een uur moet fietsen, dus kon ik op mijn vrije dag nog steeds om zes uur opstaan...

Om 9 uur was hij er al. Toen naar mijn moeder toe, daar wat dingetjes geregeld. Pffff, en dit is alleen nog maar de mantelzorg rondom verhuizing naar een gelijkvloerse woning en boodschappen.
Mijn schoonzus doet gelukkig de administratie van van alles en mijn man en broer zijn de vloer aan het leggen.

Ik zal blij zijn als ze naar het nieuwe huis kan. Ze gaat dan veel mobieler worden. Een rolstoel en een nieuwe rollator staan al in het nieuwe huis. Nu nog een opvouwbare rolstoel erbij (makkelijker meenemen) en op termijn willen we dat ze een scootmobiel heeft, dan kan ze lekker door het winkelcentrum crossen.
Jullie hebben het goed geregeld voor moeder. Ieder wat taken dan is het te doen hoewel wel een drukke periode nu. Sterkte daarmee
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
moppetoet2
Super actief lid

Dank je, Jos. 🙂
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Goed bezig Moppetoet.

Afgelopen dinsdag met spoed naar het ziekenhuis geweest. Was bij de Praktijkondersteunster voor mijn suiker en had het over wat dingen waar ik nu mee kamp. O.a. Oedeem (vocht in de voeten/enkels) en ik merkte dat mijn hartslag een eigen leventje leid. Bloedrukmeter gaf 2x een nette waarde aan maar de derde keer ineens veel hoger. Maar ook merkte het ding onregelmatigheden op alleen geeft het niet aan wat die onregelmatigheden zijn. Dus meteen naar het ziekenhuis om een hartfilmpje te maken. Gelukkig was het een onregelmatigheid waarover ik mij geen zorgen hoefde te maken. Toch wel even naar.
A.s. woensdag een afspraak bij de huisarts, dan ook maar even over een naar hoestje hebben. Ooit gelezen dat dat ook vanwege je hart kan komen.

Vandaag (waarschijnlijk voor het laatst) verse aspergesoep gemaakt en morgen weer eens bloemkoolsoep klaarmaken tussen de wasjes door.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
moppetoet2
Super actief lid

Ik heb weer een weekmeting voor mijn bloeddruk.

Jij hebt medische kwnnis.
Weet jij of een stevige nies de meting kan beïnvloeden?

Ik had ineens een megascore, terwijl de eerdere score netjes was De derde meting gaf weer een netter beeld aan, gelukkig.
moppetoet2
Super actief lid

Wat is het eecept van je bloemkoolsoep?
Ik moet hier nog eentje slachten. 😄
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

moppetoet2 schreef: zo 14 jul 2024, 03:05 Ik heb weer een weekmeting voor mijn bloeddruk.

Ik had ineens een megascore, terwijl de eerdere score netjes was De derde meting gaf weer een netter beeld aan, gelukkig.
Altijd minimaal 2 keer meten hoorde ik afgelopen week ;-)
En natuurlijk kan een fysiek dingetje als een nies, waarbij er even wat spanning op het lichaam staat, zo’n meting verstoren.
MarcD
Actief lid

Bericht door MarcD »

Het is meer ‘wat doe je vanochtend?’ :)
Eindelijk droog, zon én warm. De tuin staat er prachtig vol (hoog) groen bij, en de buren zijn gisteren op vakantie gegaan.
Ik zit volledig privé heerlijk naakt in de warme zon in de tuin.
Fijne dag iedereen!
Account gedeactiveerd
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: zo 14 jul 2024, 03:05 Ik heb weer een weekmeting voor mijn bloeddruk.

Ik reageer maar even.
Bloeddrukken zijn altijd onderhevig aan schommelingen. Meten doe je op een rustig moment zonder bewegingen en drukte. Elke beweging kan een verandering in de bloeddruk geven. Niezen dus zeker. en malige hoge meting zegt niet zo veel het gaat om de trend dus af en toe meten en kijken hoed at gemiddeld is. Bij twijfel overleg met de huisarts.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Zaten duidelijk geen "duracell" batterijen in het paard :D
PoppeSchuitema schreef: zo 05 mei 2013, 13:43 Vanmorgen met onze jongste dochter naar Concours Hippique in Ruurlo geweest , het ging niet zo goed waarschijnlijk was de batterij van het paard niet goed opgeladen :roll:
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Ik moet bij verlenging van mijn rijbewijs altijd een medische keuring laten doen (verplicht bij groot rijbewijs). Jaren terug ging ik eens op de fiets naar de keuring. Ik had mij vergist in het adres, dreigde te laat te komen en heb daarom vreselijk hard gefietst naar het juiste adres. Een minuut of 10 later was ik vrijwel uitgehijgd maar aan het bureau van de keuringsarts was mijn bloeddruk nog wel aan de hoge kant. Anders heb ik daar nooit last van. In het vervolg ga ik ofwel met de auto, ofwel heel ruim op tijd op de fiets. En ik controleer het adres nog eens extra goed.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag even bij Obelink langs geweest omdat we toch in de buurt waren en wat wilde belijken.
Wat een mega zaak. Een winkel waar snel verdwaalt en echt moet zoeken naar wat je wilt. Gezellig vond ik het niet en deskundig advies kregen we ook niet. Met wat kleine spullen zijn we snel weer vertrokken.
Ook nog even bij Odido langs geweest ivm slecht bereik. Ligt niet aan de phones maar hir zijn ontzettend veel plekken waar het bereik uiterst slecht is, Waardeloos.
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Heeft Odido niet onlangs een 5G netwerk in gebruik genomen ?

Onderstaand zeggen ze op de communicatie pagina

Direct bij de activatie van ons 5G-netwerk is al in het grootste gedeelte van Nederland 5G-dekking.
Eind 2020 bieden we een landelijk dekkend 5G-netwerk.

Jos schreef: ma 15 jul 2024, 23:48 Vandaag even bij Obelink langs geweest omdat we toch in de buurt waren en wat wilde belijken.
Wat een mega zaak. Een winkel waar snel verdwaalt en echt moet zoeken naar wat je wilt. Gezellig vond ik het niet en deskundig advies kregen we ook niet. Met wat kleine spullen zijn we snel weer vertrokken.
Ook nog even bij Odido langs geweest ivm slecht bereik. Ligt niet aan de phones maar hir zijn ontzettend veel plekken waar het bereik uiterst slecht is, Waardeloos.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Daantje schreef: di 16 jul 2024, 11:40 Heeft Odido niet onlangs een 5G netwerk in gebruik genomen ?

Direct bij de activatie van ons 5G-netwerk is al in het grootste gedeelte van Nederland 5G-dekking.

In de winkel lieten ze me de dekking zien. Heel veel gebieden met minimale dekking. Vanmiddag waren we bij Kasteel Ruurlo en daar ging alles prima en een goede dekking.

Jos
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: di 16 jul 2024, 23:11
Daantje schreef: di 16 jul 2024, 11:40 Heeft Odido niet onlangs een 5G netwerk in gebruik genomen ?

In de winkel lieten ze me de dekking zien. Heel veel gebieden met minimale dekking. Vanmiddag waren we bij Kasteel Ruurlo en daar ging alles prima en een goede dekking.

Jos
Een 5g dekking betekent niks meer of minder dat je daar op het 5 G netwerk zit. Er is echter een grote maar: de snelheid van 5G is in vele gebieden nog erg slecht. Dus ja hebt 5 G nee je hebt niet de snelheid die 5 G kan halen.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Jos schreef: ma 15 jul 2024, 23:48 Vandaag even bij Obelink langs geweest omdat we toch in de buurt waren en wat wilde belijken.
Ik heb andere ervaringen met Obelink, deskundig en vriendelijk personeel en goede adviezen en de service is super.Wat Odido en het netwerk betreft over het algemeen een goede dekking maar sommige gebieden matig tot slechte verbinding bv bij ons thuis (in het buitengebied kort aan de grens zeer matige tot slechte verbinding
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: wo 17 jul 2024, 11:47
Ik heb andere ervaringen met Obelink, deskundig en vriendelijk personeel en goede adviezen en de service is super.Wat Odido en het netwerk betreft over het algemeen een goede dekking maar sommige gebieden matig tot slechte verbinding bv bij ons thuis (in het buitengebied kort aan de grens zeer matige tot slechte verbinding
Dat is mooi Poppe.
Toen we uit Italië belden over de accu kregen we een totaal verkeerd advies. Later moesten ze dat terug draaien.
Gister vroegen we naar cassetteluifels maar er kwam maar we nog antwoord. De reden waarom we daar waren. Toenik vroeg hoe we een accu konden gaan gebruiken als 12 volt voorziening en wat daar voor nodig is zeiden kijk maar op internet en dan kan je de spullen bestellen.
Eigenlijk hetzelfde toen ik vroeg naar een inbouwstopcontact met USB poortjes.
Dus eigenlijk niet zo'n goede ervaring.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Odido en dekking,
Dank Poppe en GJ57.

5G uiterst zelden hier soms 4G en meestal 3G.
We betalen er wel voor dus eigenlijk gewoon wanprestaties toch?

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Sorry voor het late antwoord. Een stevige nies kan de meting wel degelijk beïnvloeden. Er wordt aangeraden om niet te praten of te bewegen tijdens de meting. Mijn PO meet altijd 3x direct achter elkaar. Meestal zie je het dan wel langzaam dalen. Mocht er iets niet goed zijn zoals toen bij mij dan geeft een goede bloeddrukmeter dat aan.
moppetoet2 schreef: zo 14 jul 2024, 03:06 Wat is het eecept van je bloemkoolsoep?
Ik moet hier nog eentje slachten. 😄
Verse knoflook naar smaak. Ik doe per 170gr. bloemkool: 10 gram ongezouten roomboter met de knoflook aanbakken. Bloemkool erin met Maggi Groentebouillonblokjes. Ca. 4 stuks bij 6 á 7 porties bloemkool. En Tijm. Na goed doorkoken de staafmixer erin tot het goed glad is. Dan per 170gr. bloemkool, 100ml. halfvolle melk en later nog 25ml. kookroom. Afmaken met nootmuskaat. De hoeveelheid water die ik totaal gebruik is ca. 1,5 á 2 liter.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
moppetoet2
Super actief lid

Die bloemkoolsoep klinkt heerlijk.

Ik moest wat bloemkool verwerken die aan de wandel wilde gaan en heb hem simpel gekookt met een bouillonblokje en gestaafmixerd.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gister zijn we verkast van Zon en Leven de Scharf naar Flevonatuur. Caravan daar gestald op een mooi plek n de vijverrand. Toen naar huis omdat de auto problemen gaf, veel bonken links voor in. Om 17:00 kijkt de monteer er naar en die zit nog geen versleten bande wat het loopvlak betreft maar aan de zijkanten is bij alle 4 het canvas te zien!. 4 nieuwe banden er op gezet vandaag, Rijdt beter aar bonken blijft.
Dadelijk gaan we met de kleinkinderen naar Flevonatuur. Een had nog school vanmorgen.

Jos
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: vr 19 jul 2024, 13:14 Gister zijn we verkast van Zon en Leven de Scharf naar Flevonatuur. Caravan daar gestald op een mooi plek n de vijverrand. Toen naar huis omdat de auto problemen gaf, veel bonken links voor in. Om 17:00 kijkt de monteer er naar en die zit nog geen versleten bande wat het loopvlak betreft maar aan de zijkanten is bij alle 4 het canvas te zien!. 4 nieuwe banden er op gezet vandaag, Rijdt beter aar bonken blijft.
Dadelijk gaan we met de kleinkinderen naar Flevonatuur. Een had nog school vanmorgen.

Jos
Klinkt als versleten rubber. Veel plezier op flevo. De saunas zijn geweldig onder andere.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Jos schreef: vr 19 jul 2024, 13:14 Gister zijn we verkast van Zon en Leven de Scharf naar Flevonatuur. Caravan daar gestald op een mooi plek n de vijverrand. Toen naar huis omdat de auto problemen gaf, veel bonken links voor in. Om 17:00 kijkt de monteer er naar en die zit nog geen versleten bande wat het loopvlak betreft maar aan de zijkanten is bij alle 4 het canvas te zien!. 4 nieuwe banden er op gezet vandaag, Rijdt beter aar bonken blijft.

Jos
Laat hem maar uitlijnen. Dan is die onregelmatige slijtage verleden tijd.
Plaats reactie