Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
DipZDip
Zeer actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door DipZDip »

Frivooltje schreef: vr 20 okt 2023, 20:53
Hans de Groot schreef: vr 20 okt 2023, 10:40 Afgelopen maand rustige maand. Een gedwongen keuze in verband met "lichamelijk ongemak". Zonschade aan mijn gezicht. Doe je er niks mee kan het ontwikkelen tot huidkanker. Een voorstadium van huidkanker volgens mijn huisarts. Een maand lang gesmeerd met zgn chemozalf, 2x daags. Het valt de geïnfecteerde cellen aan. Bleken er meer dan gedacht. Twee grote vlekken boven wenkbrauwen. Was pijnlijk maar vooral ongemakkelijk door de bijwerkingen.Maar goed vandaag klaar. Goed smeren met vette zalf voor herstel.
Vanmiddag sporten, morgen verder met overkapping (laatste dingetjes) en volgende week weer naar sauna
M.a.w. te lang in de zon gezeten zonder in te smeren?
Insmeren helpt zeker. Niet teveel in de zon ook. Toch is het ook een beetje loterij. Ik ben best graag buiten, maar geen zonaanbidder, nooit geweest. Als ik langere tijd buiten in de zon ben, dan draag ik meestal een hoed of pet. Toch heb ik vorig jaar zo'n plekje op mijn voorhoofd gehad. Ik kreeg geen zalf. Het plekje werd aangestipt met vloeibare stikstof, zoals ze ook wel met wratten doen.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

moppetoet2 schreef: vr 20 okt 2023, 22:07 Ben je nog ziekjes, @Frivooltje?

Mijn man is sinds deze week ook ziekjes. Toen er vanmorgen lichte keelpijn bij kwam, heeft hij toch maar getest.
Twee vette strepen. Corona.
Niet bij mij komen zeuren, je wilde zelf de vierde en vijfde spuit niet.

De griepprik werd hij dit jaar voor het eerst opgeroepen, wilde hij ook niet.
Ik neem hem wel, de baas biedt ze gratis aan.
Ja, nog steeds. Lijkt wel of het niet wil doorzetten. Als het griep (of Corona) was dan zal het wel erger zijn denk ik. (al is dat nooit zeker) Ik voel mij eigenlijk al een paar dagen ongeveer hetzelfde (beetje pijn in keel en minder energie, thats it) terwijl ik mij normaal al héél veel erger had gevoeld.

Dat jouw man de 4e en 5e spuit niet heeft gehaald staat natuurlijk helemaal los van zijn ziek zijn nu. Ook met een vaccinatie had hij ziek kunnen worden. Dat weet je toch hoop ik.

Ik heb ook slechts 2 prikken gehad en ondanks dat ik de griepprik ook gratis kan halen doe ik dat ook niet. Niet omdat ik tegen vaccineren ben ofzo (absoluut niet) maar persoonlijk geloof ik ook niet zo in de griepprik.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: vr 20 okt 2023, 20:53 Spellen na de injectie? Dat snap ik niet.
Maar het is inmiddels al over. Alleen nog last van luchtbelletjes/zwarte stippen maar die gaan, als het goed is, vanzelf weg.
Na de injectie moeten ze je ogen goed spoelen van zodat de cornea (hoornvlies) voldoende vochtig is. Zo niet dan krijg je heel pijnlijke ogen.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: vr 20 okt 2023, 23:43
Frivooltje schreef: vr 20 okt 2023, 20:53 Spellen na de injectie? Dat snap ik niet.
Maar het is inmiddels al over. Alleen nog last van luchtbelletjes/zwarte stippen maar die gaan, als het goed is, vanzelf weg.
Na de injectie moeten ze je ogen goed spoelen van zodat de cornea (hoornvlies) voldoende vochtig is. Zo niet dan krijg je heel pijnlijke ogen.
Ow, spoelen.
Spoelen hebben ze nog nooit gedaan. Je krijgt eerst een hele rits druppels, verdoving, jodium en nog iets. Daarna een spreider, de injectie en dan de gel, vroeger zalf.

Maar ik ga het de volgende keer (over 4 weken) wel melden want dit was niet fijn.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: vr 20 okt 2023, 23:52
Jos schreef: vr 20 okt 2023, 23:43
Ow, spoelen.
Spoelen hebben ze nog nooit gedaan. Je krijgt eerst een hele rits druppels, verdoving, jodium en nog iets. Daarna een spreider, de injectie en dan de gel, vroeger zalf.

Maar ik ga het de volgende keer (over 4 weken) wel melden want dit was niet fijn.
Zeker is dat niet fijn. Je merkt het als de verdoving uitgewerkt is. Ongeveer 3/4 uur na de injectie.
Ik heb van de oogarts druppels gekregen voor als het te erg wordt.

Overigens heeft elk ziekenhuis/kliniek zijn eigen protocol.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Frivooltje schreef: vr 20 okt 2023, 22:33Dat jouw man de 4e en 5e spuit niet heeft gehaald staat natuurlijk helemaal los van zijn ziek zijn nu. Ook met een vaccinatie had hij ziek kunnen worden. Dat weet je toch hoop ik.

Ik heb ook slechts 2 prikken gehad en ondanks dat ik de griepprik ook gratis kan halen doe ik dat ook niet. Niet omdat ik tegen vaccineren ben ofzo (absoluut niet) maar persoonlijk geloof ik ook niet zo in de griepprik.
Ja, met vaccinaties kun je ook ziek worden. Maar de kans daarop is aanmerkelijk kleiner. En de kans op een ernstig verloop van het ziekteproces ook. Dat geldt voor de corona vaccinaties. Voor de griepprik. Voor polio en een paar andere ziektes waar veel kinderen al jaren tegen gevaccineerd worden. Voor HPV vaccinaties die voor de jeugd tegenwoordig in het rijksvaccinatie programma zit. Heel kinderachtig kan ik dan toevoegen: "dat weet je toch hoop ik", is wel flauw. Zo beschouwd ben ik het niet met je eens als je stelt dat het helemaal los staat van zijn ziek zijn nu.

Iedereen is vrij om vaccinaties wel of niet te halen en ik vind het prima dat je er geen haalt, griep of corona. Maar er niet in geloven vind ik apart als onderbouwing. Individueel kun je geluk of pech hebben, statistisch gezien zijn onder de streep voor de bevolking als geheel de positieve effecten groter dan de negatieve.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

DipZDip schreef: za 21 okt 2023, 16:54
Ja, met vaccinaties kun je ook ziek worden. Maar de kans daarop is aanmerkelijk kleiner. En de kans op een ernstig verloop van het ziekteproces ook. Dat geldt voor de corona vaccinaties. Voor de griepprik. Voor polio en een paar andere ziektes waar veel kinderen al jaren tegen gevaccineerd worden. Voor HPV vaccinaties die voor de jeugd tegenwoordig in het rijksvaccinatie programma zit. Heel kinderachtig kan ik dan toevoegen: "dat weet je toch hoop ik", is wel flauw. Zo beschouwd ben ik het niet met je eens als je stelt dat het helemaal los staat van zijn ziek zijn nu.

Iedereen is vrij om vaccinaties wel of niet te halen en ik vind het prima dat je er geen haalt, griep of corona. Maar er niet in geloven vind ik apart als onderbouwing. Individueel kun je geluk of pech hebben, statistisch gezien zijn onder de streep voor de bevolking als geheel de positieve effecten groter dan de negatieve.
De beschermingsgraad voor Corona vaccinaties en in andere mate voor griepvaccinaties is anders dan die voor de andere vaccinaties. Daar voor voor poli, mazelen ed de beschermingsgraad nagenoeg 100% is is die voor Corona wel lager en kun je ook zeer wel ziekteverschijnselen krijgen. Maar het beschermd wel tegen ernstige verschijnselen waarvoor ziekenhuisopname nodig is.
Corona is niet weg en stijgt nog steeds in aantal besmetter persoen en ziekenhuisopnames.
Reden voor die verschillen zijn oa andere de vele mutaties die bij corona plaatsvinden en ook bij de griep.

Jos
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Vorig jaar de laatste coronavaccinatie gehad.
Gevolg: 2 dagen hoge koorts (tot bijna 40 graden).

Afgelopen week
Bijna 40 graden koorts.
Hield totaal een dag of 3 a 4 aan (boven de 39 graden).
Toevallig nog een coronatest liggen.
Direct 2 rode streepjes.
Ergo middel - in mijn geval - slechts iets milder dan de kwaal………..
(En dan ben ik niet eens tegen de vaccinaties),

Wel slechts de 2e keer corona sinds het begin van de pandemie.
Eerste keer was van voor de vaccinaties en dat leverde 15 dagen 39,5+ koorts op ondanks maximaal gebruik van koortsremmers.
Nu veel milder en voorlopig even geen vaccinatie meer nodig 🤓
Frivooltje
Super actief lid

DipZDip schreef: za 21 okt 2023, 16:54 Ja, met vaccinaties kun je ook ziek worden. Maar de kans daarop is aanmerkelijk kleiner. En de kans op een ernstig verloop van het ziekteproces ook. Dat geldt voor de corona vaccinaties. Voor de griepprik. Voor polio en een paar andere ziektes waar veel kinderen al jaren tegen gevaccineerd worden. Voor HPV vaccinaties die voor de jeugd tegenwoordig in het rijksvaccinatie programma zit. Heel kinderachtig kan ik dan toevoegen: "dat weet je toch hoop ik", is wel flauw. Zo beschouwd ben ik het niet met je eens als je stelt dat het helemaal los staat van zijn ziek zijn nu.

Volgens mij (ik ben alles behalve een viroloog) is de kans om corona op te lopen even groot echter de heftigheid kan (veel) minder zijn en je bent minder besmettelijk. Bij de griepprik is het maar net welke variant doorbreekt. Ze moeten een "educated guess" nemen met welke variant dominant wordt en daar gaat het weleens mee mis. Mijn buurvrouw heeft de griepprik wel gehaald en zit nu thuis met, jawel de griep, waarschijnlijk een andere variant. En dat (plus de ervaringen van voorgaande jaren) is waarom ik daar weinig geloof in heb. Maar waar kom ik nou? Als ik nu elke dag onder de mensen kwam dan was het wat anders maar zó groot is mijn sociale leven niet. Ik neem hiermee dus ook een educated guess. Krijg ik wel de griep dan heb ik dat aan mijzelf te danken en zal ik ook mijzelf isoleren. Voor de rest ben ik voor alles ingeënt behalve voor HPV. Volgens mij ben ik daar te oud voor dacht ik.
Voor de goede orde, ik ben geen wappie en ben in het algemeen voor vaccinaties. Zeker de Polio, mazelen e.d.
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Dank je wel voor de genuanceerde uitleg, dat klinkt inderdaad als een weloverwogen keuze.
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Voordat jongens ook konden worden ingeënt tegen HPV heb ik hem voor mijn zoon (toen 16 jaar) gekocht. De meest uitgebreide versie, tegen negen stammen i.p.v. twee.

450 euro voor drie spuiten.
Als dat zijn kans op keelkanker, anuskanker, peniskanker, genitale wratten en nog wat andere vreugdes verkleint (plus zijn toekomstige vriendin beschermt) is het me het geld waard.
We're born naked. After that, it's all drag.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 21 okt 2023, 21:25 Volgens mij (ik ben alles behalve een viroloog) is de kans om corona op te lopen even groot echter de heftigheid kan (veel) minder zijn en je bent minder besmettelijk. Bij de griepprik is het maar net welke variant doorbreekt. Ze moeten een "educated guess" nemen met welke variant dominant wordt en daar gaat het weleens mee mis. Mijn buurvrouw heeft de griepprik wel gehaald en zit nu thuis met, jawel de griep, waarschijnlijk een andere variant. En dat (plus de ervaringen van voorgaande jaren) is waarom ik daar weinig geloof in heb. Maar waar kom ik nou? Als ik nu elke dag onder de mensen kwam dan was het wat anders maar zó groot is mijn sociale leven niet. Ik neem hiermee dus ook een educated guess. Krijg ik wel de griep dan heb ik dat aan mijzelf te danken en zal ik ook mijzelf isoleren. Voor de rest ben ik voor alles ingeënt behalve voor HPV. Volgens mij ben ik daar te oud voor dacht ik.
Voor de goede orde, ik ben geen wappie en ben in het algemeen voor vaccinaties. Zeker de Polio, mazelen e.d.
Hoi Frivooltje er is nauwelijks griep (zie RIVM. Heeft ze niet gewoon een van de vele andere verkoudheidsvirussen?

Ieder heeft zo zijn ervaringen en dan is er ook nog de wetenschap die positief adviseert voor kwetsbare mensen. Bij griep vaccins kunnen ze inderdaad een vaccin gemaakt hebben dat niet tegen een nieuwe mutatie is opgewassen.

Ik heb jarenlang altijd van november tot april luchtweginfecties gehad (bronchitis en longontstekingen). Veel antibiotica moet gebruiken. Sinds de griepprik eigenlijk nooit meer. Wonderlijk maar waar. Ik zweer er dus bij.
Volgens mij behoor jij ook tot de risicogroep om complicaties te krijgen van de griep. Misschien toch verstandig om de griepprik te overwegen. Maar je kunt natuurlijk zelf goede reden hebben het niet te oden. Ieder zijn keuze toch.
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: zo 22 okt 2023, 00:07 er is nauwelijks griep (zie RIVM. Heeft ze niet gewoon een van de vele andere verkoudheidsvirussen?
Had het gelezen. Ik zou het niet weten Jos. Ze klonk bijzonder beroerd en dan ga ik haar niet ondervragen. :P
Jos schreef: zo 22 okt 2023, 00:07 Volgens mij behoor jij ook tot de risicogroep om complicaties te krijgen van de griep. Misschien toch verstandig om de griepprik te overwegen. Maar je kunt natuurlijk zelf goede reden hebben het niet te doen. Ieder zijn keuze toch.
Klopt, ik behoor inderdaad ook tot de risicogroep. Mijn beweegredenen heb ik al uitgelegd.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Laatste dagen flink bezig geweest in de tuinen. Volkstuin is bij klaar. Alle planten staan nu bij ons achter het huis in potten.
Vrijdag niet maar het weer is nog steeds lekker om bloot in de tuin te werken.

Nu moet er nog 6m3 aarde komen om beide vijvers te vullen. Dat zijn ongeveer 120 kruiwagens maar daar gaat het niet mee lukken.
Ben aan het kijken of dat met transport banden kan. Afstand is 6 meter.
Als dat klaar is dan kunnen de planten er in.

Zal nog wel een tijdje duren.

Jos
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Jos, wel zorgen dat de planten gepland zijn voor eventuele vorst.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

gust schreef: ma 23 okt 2023, 21:42 Jos, wel zorgen dat de planten gepland zijn voor eventuele vorst.

Dat wordt nog wel een dingetje Gust.
Eerst die 6 kuub aarde verwerken.

Jos
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

Jos schreef: di 24 okt 2023, 00:37
gust schreef: ma 23 okt 2023, 21:42 Jos, wel zorgen dat de planten gepland zijn voor eventuele vorst.

Jos
Heb je gedacht aan een kiep aanhangwagen?
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

RaCa schreef: di 24 okt 2023, 12:03

Jos
Zeker maar ik moet door een poort van 90 cm en een verhoging van de tuinvloer op.
De aarde wordt gebracht in big-bacs. Ben nog aan het kijken of die over de schuur getild kunnen worden.

Jos
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: di 24 okt 2023, 13:17
RaCa schreef: di 24 okt 2023, 12:03

Jos
Zeker maar ik moet door een poort van 90 cm en een verhoging van de tuinvloer op.
De aarde wordt gebracht in big-bacs. Ben nog aan het kijken of die over de schuur getild kunnen worden.

Jos
Dat kan altijd met de juiste kraanwagen. Mijn advies huur een goede kraanwagen laat ze uitschudden boven de bestemde plek en ga alsjeblieft niet zelf lopen klungelen. Tussen de 200 en 350 euro ben je kwijt in het witte circuit.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

GJ57 schreef: di 24 okt 2023, 15:00
Dat kan altijd met de juiste kraanwagen. Mijn advies huur een goede kraanwagen laat ze uitschudden boven de bestemde plek en ga alsjeblieft niet zelf lopen klungelen. Tussen de 200 en 350 euro ben je kwijt in het witte circuit.
Dank voor de tip.
Het hangt ook af van de leverancier die het komt brengen. Die is redelijk in de prijs en bij anderen ligt het allemaal veel hoger.

De vorige keer tilde hij het wel over de schutting en plaatse het op de vlonders. Extrakosten: gebroken balken.
Maar om deze afstand te overbruggen en ook de hoogte en dan weer de diepte vereist wel een speciale transportwagen en dat kost ook weer.

Ach en als we het in een weekend doen moet transportbanden dan gaat dat makkelijk met een ploegje. Big bag leeg schepen op de transportband en dan kiepert het zo in de beide vijvers

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: zo 22 okt 2023, 00:07 er is nauwelijks griep (zie RIVM. Heeft ze niet gewoon een van de vele andere verkoudheidsvirussen?
Oke, geen griep denk ik. De huisarts had het over dat er een virus rondwaard. (geen idee wat hij er verder mee bedoelde) Maar als het griep was dan ben je niet zondag heel erg ziek en ga je vandaag, weliswaar nog niet de oude, weer aan het werk. Toen ik er net naar vroeg zei ze "Dat is het verschil tussen mannen en vrouwen" en "het voelde echt wel als de griep", zucht.
Altijd fijn als mensen het beestje bij de naam noemen.

Mijn verkoudheid gaat intussen zo langzaam als een schildpad. Sporten voor vandaag maar afgebeld.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: wo 25 okt 2023, 00:23
Oke, geen griep denk ik. De huisarts had het over dat er een virus rondwaard. (geen idee wat hij er verder mee bedoelde) Maar als het griep was dan ben je niet zondag heel erg ziek en ga je vandaag, weliswaar nog niet de oude, weer aan het werk. Toen ik er net naar vroeg zei ze "Dat is het verschil tussen mannen en vrouwen" en "het voelde echt wel als de griep", zucht.
Altijd fijn als mensen het beestje bij de naam noemen.

Mijn verkoudheid gaat intussen zo langzaam als een schildpad. Sporten voor vandaag maar afgebeld.
lol oh zou dat het verschil zijn tussen mannen en vrouwen
Ze heeft dus een van de vele verkoudheidsvirussen gehad naar alle waarschijnlijkheid.
Griep duurt een week en als de dokter erbij komt 7 dagen

groet
Jos
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: di 24 okt 2023, 17:55
GJ57 schreef: di 24 okt 2023, 15:00
Dank voor de tip.
Het hangt ook af van de leverancier die het komt brengen. Die is redelijk in de prijs en bij anderen ligt het allemaal veel hoger.

De vorige keer tilde hij het wel over de schutting en plaatse het op de vlonders. Extrakosten: gebroken balken.
Maar om deze afstand te overbruggen en ook de hoogte en dan weer de diepte vereist wel een speciale transportwagen en dat kost ook weer.

Ach en als we het in een weekend doen moet transportbanden dan gaat dat makkelijk met een ploegje. Big bag leeg schepen op de transportband en dan kiepert het zo in de beide vijvers

Jos
Succes in elk geval. Onze nieuwe buren (twee jaar of zo) hebben op een bepaald moment een: versnipperaar (HEEEEEl groot), kraanwagen, (idem), zes bladblazers, vier motorzagen een afvalwagen en een bomentransporter laten komen met zes jonge kerels. In een ochtend was de hele compleet verwilderde bomenrijke tuin van 25 bij 11 meter schoon. Alles opgeruimd. Toen ik vroeg aan de buurman wat dat gekost had zei hij de onsterfelijke woorden: in elk geval niet mijn energie. En dat was ook zo. Moraal van het verhaal sommige dingen kun je beter door een ander laten doen. En voordat we allemaal over de buurman vallen : hij heeft een prachtige bloemrijke tuin aangelegd waar van alles in rond vliegt. We hebben nu meer licht in de tuin en een beetje meer inkijk :-)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

GJ57 schreef: wo 25 okt 2023, 09:16
Succes in elk geval. Onze nieuwe buren (twee jaar of zo) hebben op een bepaald moment een: versnipperaar (HEEEEEl groot), kraanwagen, (idem), zes bladblazers, vier motorzagen een afvalwagen en een bomentransporter laten komen met zes jonge kerels. In een ochtend was de hele compleet verwilderde bomenrijke tuin van 25 bij 11 meter schoon. Alles opgeruimd. Toen ik vroeg aan de buurman wat dat gekost had zei hij de onsterfelijke woorden: in elk geval niet mijn energie. En dat was ook zo. Moraal van het verhaal sommige dingen kun je beter door een ander laten doen. En voordat we allemaal over de buurman vallen : hij heeft een prachtige bloemrijke tuin aangelegd waar van alles in rond vliegt. We hebben nu meer licht in de tuin en een beetje meer inkijk :-)
Dat is een mooie oplossing. Ik ben nog steeds van het zo veel mogelijk zelf doen. Een beetje zakken leeg scheppen krijg je niks van. Maar ik ben het nog aan het onderzoeken. Dat idee van jouw buurman is leuk maar vereist een nog beter pensioen, lol

Eens kijken hoe het hier over een jaar is.
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Vandaag weer een jaartje ouder. 55 alweer. Eigenlijk een gewone dag. Gewoon naar het werk. Op naar het weekend. Fijne week voor iedereen.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
Frivooltje
Super actief lid

Paul1968 schreef: di 31 okt 2023, 00:20 Vandaag weer een jaartje ouder. 55 alweer.
Gefeliciteerd.
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Proficiat en een gezellige werkdag
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Genieten in mijn blootste blootje! :D
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Gefeliciteerd 🎉🎊😎
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Paul1968 schreef: di 31 okt 2023, 00:20 Vandaag weer een jaartje ouder. 55 alweer. Eigenlijk een gewone dag. Gewoon naar het werk. Op naar het weekend. Fijne week voor iedereen.
Dank je wel.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
Plaats reactie