Jos schreef: ↑do 28 sep 2023, 23:34
Ik weet niet waar jij tankt maar de prijzen hier zijn € 2,03 pl (euro 98).
Ik tank bij LUKoil in Lommel, dat is het dichtst bij Eindhoven.
Net even gekeken op de ANWB app. naar de prijzen in Hoorn en de goedkoopste Euro98 die ik kan vinden in jouw omgeving is op de Willemsweg 67 te hoorn: € 2,254.
Jos, ik weet zeker dat jij de Euro95 (E10) prijzen hebt gezien want die zitten wel rond het bedrag dat jij zei.
Klik hier maar naar de goedkoopste prijzen van NL.
HenkD schreef: ↑vr 29 sep 2023, 11:02
Gisteren in Duitsland/ Nordhorn; € 1.789 getankt. Ook hier in `t Laor net over de grens € 1.789. maar ook bedragen tussen de €1.80 en €1.87 gezien.
Luxemburg was ronde de €1.65 . Frankrijk tussen de €1.80 en € 2.00.
Dat zijn de betere prijzen maar alleen leuk als je er toevallig dicht in de buurt bent.
Zou zo graag naar Luxemburg willen maar tegen de tijd dat ik terug ben is de halve tank alweer leeg. Even naar Duitsland is ook een ritje van minimaal 100km. Dan heeft het geen zin meer.
Dichtstbijzijnde waarvan ik de prijs kon achterhalen was de Aral over de grens bij Venlo: Super E5 € 1,949. Heeft dus totaal geen zin om daar heen te gaan. Daarbij hanteren ze in Duitsland dynamische prijzen. Ik weet nog dat ik ooit naar het naaktstrand in Dusseldorf reed en daar gelijk wilde tanken. Op de heenweg schrok ik mij kapot van de prijs want die was veel hoger dan ik ooit betaald had. Toen ik 's avonds weer naar huis reed langs dezelfde Shell heb ik hem volgegooid want toen was hij aanzienlijk goedkoper.
Over vroeger gesproken, ik rij heel soms ook nog wel eens langs het huis waar ik ben opgegroeid en de latere bungalow van mijn moeder en de 2 onder 1 kap van mijn vader met beide een fantastische tuin. Eigenlijk zijn die buurten niet echt veel veranderd. Zeker het eerste huis want dat is echt een oude wijk. Die gooien ze niet plat.
Dinsdag nog over gehad op het terrasje. Heb er ooit met Johnnie over gehad, over het wassen. Dat hij op het aanrecht moest klimmen om gewassen te worden in het vuile water van zijn voorgangers. En dat hij naar het buitentoilet moest. Kwam er toen pas achter dat ik eigenlijk best wel een rijke jeugd heb gehad. Ik ben opgegroeid in het enige vrijstaande huis met garage van de straat. (in de oorlog zijn er vermoedelijk 2 huizen gebombardeerd en op die plek stond het huis waar ik opgegroeid ben) Wij hadden zowel boven als beneden een toilet. Boven een volledige badkamer met ligbad en later een bubbelbad. (mijn god wat mis ik dat) Ik heb echt nooit in een teiltje hoeven plaats te nemen of naar een buitentoilet hoeven te gaan. Wij hadden zelfs centrale verwarming, nog met die hele dikke buizen die luid tikte als de ketel uitging. Had ik toen absoluut niet door maar na dat gesprek met Johnnie realiseerde ik mij dat pas. Vind het nog steeds raar als mensen 's nachts naar beneden moeten om naar het toilet te gaan. Dat heb ik nooit gekend.