Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: di 29 aug 2023, 01:01
Vandaag te horen gekregen dat ik nog 3x kan sporten (heb nu 13x gehad) en dat daarna een ander traject start waarbij ik nog eens minimaal 13x kan sporten. Wel fijn want kreeg van mijn chiropractor te horen dat hij verschil zag. Mag wel wat rustiger want ik voel vorige week nu nog in mijn lichaam, schouders en nek.
Ik moet altijd een beetje lachen bij zo'n bericht. Wat maakt het uit of de chiropractor (of een andere therapeut) tevreden is. Het gaat erom wat je elf voelt en of je zelf de verbetering voelt, toch?

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Vandaag is er op het werk vanwege een mislukte proef met chemicaliën een reactie ontstaan waardoor het hele pand ontruimd moest worden.
Mensen van de BHV, de piketploeg en de brandweer in de rondte.
Kon nog wel enkele uren duren voordat het weer zou worden vrijgegeven.
Tja dan maar naar huis. Lopend want mijn tas, jas, telefoon, fiets ed. lagen nog binnen. Lekker weer dat wel🌞
Was gelukkig niet mijn fout😄

Groetjes Jeroen
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Bowmore schreef: di 29 aug 2023, 15:36 Vandaag is er op het werk vanwege een mislukte proef met chemicaliën een reactie ontstaan waardoor het hele pand ontruimd moest worden.
Mensen van de BHV, de piketploeg en de brandweer in de rondte.
Kon nog wel enkele uren duren voordat het weer zou worden vrijgegeven.
Tja dan maar naar huis. Lopend want mijn tas, jas, telefoon, fiets ed. lagen nog binnen. Lekker weer dat wel🌞
Was gelukkig niet mijn fout😄

Groetjes Jeroen
gelukkig geen persoonlijk ongelukken begrijp ik maar gezond actie naar huis lopen.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Jos schreef: di 29 aug 2023, 11:41
Frivooltje schreef: di 29 aug 2023, 01:01 Vandaag te horen gekregen dat ik nog 3x kan sporten (heb nu 13x gehad) en dat daarna een ander traject start waarbij ik nog eens minimaal 13x kan sporten. Wel fijn want kreeg van mijn chiropractor te horen dat hij verschil zag. Mag wel wat rustiger want ik voel vorige week nu nog in mijn lichaam, schouders en nek.
Ik moet altijd een beetje lachen bij zo'n bericht. Wat maakt het uit of de chiropractor (of een andere therapeut) tevreden is. Het gaat erom wat je elf voelt en of je zelf de verbetering voelt, toch?
Nee Jos. Ik voel mij beter maar die verbetering was grotendeels te wijten aan zijn laatste behandeling (met naalden) omdat ik sinds díe dag veel minder last had. Maar toen hij zei dat hij verschil aan mij zag/voelde voelde dat als compliment en als teken dat ik goed bezig ben en dat het niet alleen aan zijn behandeling lag. Zie niet wat daar lachwekkend aan is.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: di 29 aug 2023, 23:39
Jos schreef: di 29 aug 2023, 11:41
Frivooltje schreef: di 29 aug 2023, 01:01 Vandaag te horen gekregen dat ik nog 3x kan sporten (heb nu 13x gehad) en dat daarna een ander traject start waarbij ik nog eens minimaal 13x kan sporten. Wel fijn want kreeg van mijn chiropractor te horen dat hij verschil zag. Mag wel wat rustiger want ik voel vorige week nu nog in mijn lichaam, schouders en nek.
Nee Jos. Ik voel mij beter maar die verbetering was grotendeels te wijten aan zijn laatste behandeling (met naalden) omdat ik sinds díe dag veel minder last had. Maar toen hij zei dat hij verschil aan mij zag/voelde voelde dat als compliment en als teken dat ik goed bezig ben en dat het niet alleen aan zijn behandeling lag. Zie niet wat daar lachwekkend aan is.
Misschien een beetje beroepsdeformatie. Wie weet. Wat telt is wat je patient merkt en verbeterd, dat telt. Niet wat anderen zeggen. Dat je het beter maakt begreep ik niet uit je bericht vandaar.
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

De fysiotherapeut wilde meteen nog 10 afspraken inplannen nadat ik kwam om mijn enkel te laten tapen. De nieuwe huisartspraktijk deed dat blijkbaar niet.

Sorry, geen agenda bij me, ik bel nog wel.
De week daarop liep ik als hulpmoeder mee met de Avondvierdaagse.
Ik zou die fysio zeker rijk gaan maken?
Hoezo tien afspraken? Ik moet zelf betalen, want zo min mogelijk verzekerd.

Gewoon gezond verstand en een enkelsteun gebruiken die ik nog had.
We're born naked. After that, it's all drag.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

moppetoet2 schreef: wo 30 aug 2023, 15:19 Hoezo tien afspraken? Ik moet zelf betalen, want zo min mogelijk verzekerd.

Gewoon gezond verstand en een enkelsteun gebruiken die ik nog had.
Tja.
Werken om werk te houden heb ik vaak dan het gevoel! Zo zijn er mijn. inziens meer "ZZPers" die hun agenda vol willen houden in de zorg. Als het nodig is geen probleem en wanneer je zelf betaald ben je daar wel kritisch in. Maar wanneer het door de verzekering betaald word. Ach dan komt het van de grote hoop. Let op. Wat nodig is is nodig. Maar van het kastje naar het kastje lopen. Second, third en tigste opinon. Geen wonder dat de kosten en wachlijsten voor de zorg de pan uit reizen.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

deze week gefietst met een nieuwe accu. Vond het niet zo'n succes wat fietsen betreft. Was wel leuk samen met schoonzus naar een zuivelwinkel bij een boer. Lekkere dingen gekocht.

De motor haperde vaak en de fiets schommelde/ zwabberde ook behoorlijk.

Vandaag naar Twello geweest en daar is die helemaal nagekeken. Was van alles mis met de software instellingen, nieuwe update voor de motor en allerlei settings nagelopen. Verder mechanisch ook alles nagelopen.

Schommelen lag aan de bandenspanning die moet bijna 4 bar moet zijn !

Hij rijdt weer als een zonnetje.

Jos
moppetoet2
Super actief lid

Fijn dat je fiets het weer doet.
🚲
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Bij zware fiets - met motor - zorgen voor goede bandenspanning ;-)
Behalve zwabberen ook meer energie nodig voor voortbewegen.
Smalle bandjes mogen soms zelfs tot 6 bar hebben.
Simpelweg op de wang van de band kijken en een goede pomp met een drukmeter aanschaffen 😇
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Plakias schreef: do 31 aug 2023, 22:25 Bij zware fiets - met motor - zorgen voor goede bandenspanning ;-)
Behalve zwabberen ook meer energie nodig voor voortbewegen.
Smalle bandjes mogen soms zelfs tot 6 bar hebben.
Simpelweg op de wang van de band kijken en een goede pomp met een drukmeter aanschaffen 😇
4 tot 6 bar, dat zijn achterlijk hoge waarden. Zelfs bij de auto zitten ze onder de helft...... :o
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

4 bar voor een fiets is vrij normaal, de bandjes van een wielrenfiets gaan nog harder. Daar zijn zelfs hele tabellen voor te vinden.

Groetjes Jeroen

https://www.schwalbe.com/nl/luftdruck
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Dat bedoel ik 😉

Wij hebben ook van die Schwalbes onder onze toerfietsen.
Pomp je ze op het gevoel op en lijken ze hard dan zit je vaak nog maar op 3 bar.
Terwijl je dus veel verder kan waardoor de rolweerstand afneemt en je dus efficiënter fietst.

Comfort neemt dan wat af maar de gemiddelde fiets heeft tegenwoordig wel een vorm van vering.
Zoals gezegd staat de maximale waarde op de wang van de band en zolang je hier niet structureel boven komt loop je geen enkel risico op schade aan de band.

Ik heb wel eens horen zeggen dat goed opgepompte banden juist minder kans hebben op lekrijden,

De dikke ATB banden hebben dan wel weer een lagere druk van rond de 2 bar of zelfs lager.
Daarbij wil je juist zoveel mogelijk oppervlak wat de grond raakt.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoe dan ook het zwabberen is over de fiets glijdt soepel over de weg. Bandendruk 4,5 bar.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

👍🏻😎
moppetoet2
Super actief lid

Vakantie geboekt naar Gran Canaria.

Geen idee of ik in de buurt bloot kan, maar de bus schijnt weinig te kosten. En anders toch maar een broekafdruk.
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

moppetoet2 schreef: za 02 sep 2023, 21:53 Vakantie geboekt naar Gran Canaria.

Geen idee of ik in de buurt bloot kan, maar de bus schijnt weinig te kosten. En anders toch maar een broekafdruk.
Geniet ervan. Spanje is tolerant met naakt. Dat komt vast goed. Bij Maspolomas heb je een mooi naaktstrand bij de duinen.
Pieter1973
Zeer actief lid

Bericht door Pieter1973 »

moppetoet2 schreef: za 02 sep 2023, 21:53 Geen idee of ik in de buurt bloot kan, maar de bus schijnt weinig te kosten. En anders toch maar een broekafdruk.
Welke plaats gaan jullie naar toe ?.......op veel plaatsen kan bloot gewoon
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: za 02 sep 2023, 21:53 Vakantie geboekt naar Gran Canaria.

Ik wens je alvast een mooie ijd en veel plezier.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Een tijdperk afgesloten.
Oudste kleinzoon is nu 12 jaar en start morgen op het VWO.
We hebben die 12 jaar elke week minstens een dag oppas gedaan en meestal vaker.
De laats 6 jaar met zijn broertje.
Hij komt graag terug zegt hij ook voor hulp bij huiswerk. We gaan het zien.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag was het cultuurmarkt hier en er was een grote stand met een fotoboek over bloot in een Haags museum. Hartstikke mooi boek.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Het plan was dat we via San Francisco naar Vancouver Island zouden gaan maar in de buurt van Portland begon het al heel erg rokerig te worden en we roken brandlucht, van een kennis vernamen we dat er in de buurt van Vancouver ook veel "smog" was dus hebben we besloten plan A te laten voor wat het was en zijn we overgegaan op plan B.
We zijn nu in Idaho Falls en gaan richting Yellow Stone Park en vandaar via Nebraska , Dakota weer terug naar Salt Lake City waar we eind volgende week de DoTerra World Convention hebben. We hoorden en zagen dat ze de komende dagen in Yellow Stone Park hevig noodweer verwachten dus gaan we over op plan C richting Las Vegas en the Yousimite park
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: ma 04 sep 2023, 00:11 Het plan was dat we via San Francisco naar Vancouver Island zouden gaan maar in de buurt van Portland begon het al heel erg rokerig te worden en we roken brandlucht, van een kennis vernamen we dat er in de buurt van Vancouver ook veel "smog" was dus hebben we besloten plan A te laten voor wat het was en zijn we overgegaan op plan B.
We zijn nu in Idaho Falls en gaan richting Yellow Stone Park en vandaar via Nebraska , Dakota weer terug naar Salt Lake City waar we eind volgende week de DoTerra World Convention hebben. We hoorden en zagen dat ze de komende dagen in Yellow Stone Park hevig noodweer verwachten dus gaan we over op plan C richting Las Vegas en the Yousimite park
Hoop aanpassingen Poppe. Yosmite park is wel aardig en de weg naar mono lake geloof was wel prachtig. verder daar ind e buurt Seqouia National PArk.
In Yosemite is wel heel veel afgebrand de laatste jaren. Gebben ze trouwens ook mooie sqouias
Maar je moet dus terug naar SLC. Heel parken onderweg. Keus genoeg. wij vonden Dinosaur iets speciaals en Bryce canyon maar nog veel meer lol
Veel plezier nog
Jos
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Jos schreef: ma 04 sep 2023, 01:21
Hoop aanpassingen Poppe. Yosmite park is wel aardig en de weg naar mono lake geloof was wel prachtig. verder daar ind e buurt Seqouia National PArk.
In Yosemite is wel heel veel afgebrand de laatste jaren. Gebben ze trouwens ook mooie sqouias
Maar je moet dus terug naar SLC. Heel parken onderweg. Keus genoeg. wij vonden Dinosaur iets speciaals en Bryce canyon maar nog veel meer lol
Veel plezier nog
Jos
We gaan het iets anders doen Yosimite is te ver weer naar het zuid-westen we gaan naar Moab Utah en gaan daar in de buurt nationale parken enzo bezoeken, daar in die buurt is nog genoeg te zien waar we nog niet geweest zijn, Bryce canyon en Zion park zijn we al geweest, inderdaad hebben we veel aanpassingen maar dat is het mooie van ongeorganiseerde reizen, wij plannen per dag wat we gaan doen, zo hadden we vandaag (zondag) zomaar zin in een lazy day en hebben daarom onze kamer nog een nacht extra geboekt en gaan we morgen verder via Salt Lake City, Pleasant Grove naar Green River (in de buurt van Moab) waar we inmiddels een kamer hebben gevonden voor $58/nacht
Wordt vervolgt
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: ma 04 sep 2023, 05:11
We gaan het iets anders doen Yosimite is te ver weer naar het zuid-westen we gaan naar Moab Utah en gaan daar in de buurt nationale parken enzo bezoeken, daar in die buurt is nog genoeg te zien waar we nog niet geweest zijn, Bryce canyon en Zion park zijn we al geweest, inderdaad hebben we veel aanpassingen maar dat is het mooie van ongeorganiseerde reizen, wij plannen per dag wat we gaan doen, zo hadden we vandaag (zondag) zomaar zin in een lazy day en hebben daarom onze kamer nog een nacht extra geboekt en gaan we morgen verder via Salt Lake City, Pleasant Grove naar Green River (in de buurt van Moab) waar we inmiddels een kamer hebben gevonden voor $58/nacht
Wordt vervolgt
Lekker bezig Poppe. Moab is zeer indrukwekkend.Aann het eind van de weg kun je en stukje wandelen tussen hoge rotswanden. Bijzonder ervaring.
Ja heerlijk die vrijheid wat je kunt doen als je georganiseerd gaat,

Veel plezier nog daar.

Jos
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Moab, hele mooie omgeving.
Richting het Noorden heb je rechts Arches natural park, maar als je een stuk doorrijd, links de ingang naar de Canyonslands.
Wij zijn daar diverse keren geweest, en het blijft indrukwekkend.

Greenriver is volgens mij in het noorden, dus richting Moab moet je Links en rechts even omdraaien.
moppetoet2
Super actief lid

Pieter1973 schreef: zo 03 sep 2023, 21:44
moppetoet2 schreef: za 02 sep 2023, 21:53 Geen idee of ik in de buurt bloot kan, maar de bus schijnt weinig te kosten. En anders toch maar een broekafdruk.
Welke plaats gaan jullie naar toe ?.......op veel plaatsen kan bloot gewoon

Puerto Rico.
moppetoet2
Super actief lid

Ik moet het Blootkompas nog even raadplegen.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

moppetoet2 schreef: ma 04 sep 2023, 15:27 Ik moet het Blootkompas nog even raadplegen.
Lekker Dichtbij Playa Amadores. Ligt wel midden in he uitgaansgebied. De 1 zal zeggen; Lekker dichtbij mijn drankje en lunch. De ander zal zich wat minder op z'n gemak voelen aan de boulevard.

Zijn meer stranden in de omgeving maar dan zal je op de bus langs de kust moeten op zoek naar een plekje. Bij voorbeeld Playa Tiritaña bereikbaar met de bus 1 / 33 / 70 of 91.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Appelsap gemaakt met appels van eigen boom; Ras Groninger Kroon.
Plaats reactie