Ook niet vandaag maar de laatste weken. Mijn bloeddruk is altijd prima geweest ondanks suiker en overgewicht. Jaar geleden was het nog iets van 140/70 uit mijn hoofd. Laatst wilde de chiropractor het toch eens opmeten vanwege bepaalde spanningen die hij in mijn lichaam zag en toen schrokken wij ons toch wel even het apelazarus. Ik ga geen getallen noemen

Sinds die tijd over gestapt naar anders kaas met (veel) minder zout en ik ben gaan wandelen. Tot nu toe gewoon gekleed. Mijn doel is minimaal 5.000 stappen (jaja, ik weet dat men minimaal 10.000 stappen aanraad maar ik ben voorlopig al blij als ik dit haal) en minimaal 1 uur actief zijn. Dit doe ik nu minimaal 6 dagen per week. Oordopjes in en gaan. Maar helaas, in het begin lukte het mij om lekker op de maat mee te lopen maar als ik dat nu doe dan red ik (bij wijzen van spreken) het einde van de straat niet meer. Heb trouwens soms wel uitschieters zoals laatst 17.345 stappen. Ik ben op plekken geweest die ik helemaal niet kende. Ik stoor mij trouwens veel te veel aan alle versteende voortuintjes, walgelijk. Hoop dit echt vol te houden maar merk dat mijn voeten er wel moeite mee hebben. Vooral mijn enkels willen niet altijd doen wat ze moeten doen. Daarom ga ik het ook niet forceren maar neem de tijd om er aan te wennen. Elke stap is er één.
Vandaag was het 7.137 stappen em 71 minuten actief.
Alleen dat zout is nog wel een probleem want sindsdien schrik ik mij rot van de zoutgehaltes in het voedsel. Krankzinnig dat de regering hier bijna niets aan doet.