Dat is waar, maar ik kan me goed voorstellen dat het in een bepaalde leeftijdsgroep makkelijker is om met elkaar af te spreken om bijvoorbeeld naar een strand te gaan.Angelique schreef: Iedereen met en onder elkaar in vrijheid is toch veel beter.
Als 'eind dertiger' zou ik makkelijk kunnen afspreken om wat te ondernemen met mensen waarmee je een leuk/goed gesprek kan hebben, met een leeftijd die grofweg (geen harde grens, want dat verschilt natuurlijk per persoon) van 25 tot 55. Maar als je 20 bent zal die grens waarschijnlijk van 18 tot 25 lopen; dat is nogal een verschil. Ik kan me dus goed voorstellen dat jongeren, zeker als er geen mensen in hun directe omgeving zijn die naar een strandje willen gaan, met elkaar in contact willen komen om samen af te spreken. En als er op een strand vaak een groep leeftijdsgenoten komt waardoor je ook zonder af te spreken ook alleen naar een strandje kan gaan en daar toch bekenden tegen komt is dat helemaal perfect.
Ik begrijp de oproep dus wel; het gaat er niet om dat het niet gezellig is met anderen, maar makkelijker is binnen de eigen leeftijdsgroep.