Kamperen is uit?
-
- Super actief lid
- Contacteer:
Re: Kamperen is uit?
Korte update dan
We zijn in 3 dagen naar Kroatië gereden. Overnacht in hotel/kamer in Flachau (Oostenrijk), Paklenica (Kroatië) en Šibenik. De vierde dag door naar het eiland Brač waar we op amper 500 m van het beroemde strand van Bol een kleine camping vonden. De camping bestaat nog maar een jaar of 4 en is relatief primitief. 3 douches met een gordijn maar die zijn naar de hoofdweg gericht. 't Is géén naturistencamping maar omdat het al zo vroeg donker was en er nog weinig volk op de camping stond kleedden wij ons gewoon voor de douche aan en uit. Het (naakt)strand op amper 100m maar wel gewoon over een padje door het bos.
Bedoeling was er 6 nachten te blijven en dan voor 2 nachten naar het eiland Hvar te trekken. Omdat de vouwwagen afbreken en weer opstellen toch wat tijd in beslag neemt hebben we daar uiteindelijk van afgezien en zijn een nacht langer gebleven en hebben een georganiseerde bootexcursie van Brač naar Hvar gedaan. Op deze camping stond enkel de vouwwagen en luifel open.
De camping heeft een primitieve "keuken" met mogelijkheid om te koken (wel met eigen potten/pannen) en er is een grote gemetste grillplaats. De toezichter helpt eventueel met vuur maken en vis kuisen.
Toiletten (7) zijn in een soort container maar zouden tegen volgend seizoen gemoderniseerd worden. De toezichter vertelde over 300 gasten in het hoogseizoen, waar ze die dan stoppen is me wel een raadsel , nu begin september was het er heerlijk rustig. Er is iets wat er uitziet alss een bar-terras maar er wordt niets verkocht. Het beviel er ons wel. Veel op de camping zijn we niet geweest omdat we toch het eiland uitgebreid verkend hebben.
We zijn dan doorgereden naar de volgende bestemming. Bedoeling was om direct naar Pag te rijden maar doordat we een dag "winst" hadden (door niet naar Hvar te trekken voor 2 nachten) onderweg terug naar Šibenik getrokken. Het hotelletje waar we op de heenreis verbleven had geen kamers vrij dus in de buurt een kamer bij partikulieren gezocht voor 2 nachten. Van daar uit Trogir bezocht.
Op de doorreis naar Novalja (Pag) ook nog de basiliek in Šibenik zelf bezocht. Op Pag op onze "thuis"camping vouwwagen volledig open gezet (voortent en luifel) en hier in feite een beetje "strand"vakantie gehouden. Wel weinig aan het strand geweest omdat er 3 dagen jugo stond (warme zuidwestenwind) met toch een behoorlijke kracht (en bjhorende golfslag).
Een vriend reisleider die met een busreis in Šibenik was stuurde ons op een bepaald moment een SMS-je of we zin hadden een daguitstap (boottocht) mee te doen naar de Kornati-eilanden wat we dan ook gedaan hebben.
Als afsluiter (ook voor de verjaardag van Iris) een etentje bij een JRE-restaurant: Boskinac. Om het voorzichtig uit te drukken: de wat hogere prijsklasse maar 200 keer beter dan je in de meeste Kroatische restaurants krijgt
We zijn in 3 dagen naar Kroatië gereden. Overnacht in hotel/kamer in Flachau (Oostenrijk), Paklenica (Kroatië) en Šibenik. De vierde dag door naar het eiland Brač waar we op amper 500 m van het beroemde strand van Bol een kleine camping vonden. De camping bestaat nog maar een jaar of 4 en is relatief primitief. 3 douches met een gordijn maar die zijn naar de hoofdweg gericht. 't Is géén naturistencamping maar omdat het al zo vroeg donker was en er nog weinig volk op de camping stond kleedden wij ons gewoon voor de douche aan en uit. Het (naakt)strand op amper 100m maar wel gewoon over een padje door het bos.
Bedoeling was er 6 nachten te blijven en dan voor 2 nachten naar het eiland Hvar te trekken. Omdat de vouwwagen afbreken en weer opstellen toch wat tijd in beslag neemt hebben we daar uiteindelijk van afgezien en zijn een nacht langer gebleven en hebben een georganiseerde bootexcursie van Brač naar Hvar gedaan. Op deze camping stond enkel de vouwwagen en luifel open.
De camping heeft een primitieve "keuken" met mogelijkheid om te koken (wel met eigen potten/pannen) en er is een grote gemetste grillplaats. De toezichter helpt eventueel met vuur maken en vis kuisen.
Toiletten (7) zijn in een soort container maar zouden tegen volgend seizoen gemoderniseerd worden. De toezichter vertelde over 300 gasten in het hoogseizoen, waar ze die dan stoppen is me wel een raadsel , nu begin september was het er heerlijk rustig. Er is iets wat er uitziet alss een bar-terras maar er wordt niets verkocht. Het beviel er ons wel. Veel op de camping zijn we niet geweest omdat we toch het eiland uitgebreid verkend hebben.
We zijn dan doorgereden naar de volgende bestemming. Bedoeling was om direct naar Pag te rijden maar doordat we een dag "winst" hadden (door niet naar Hvar te trekken voor 2 nachten) onderweg terug naar Šibenik getrokken. Het hotelletje waar we op de heenreis verbleven had geen kamers vrij dus in de buurt een kamer bij partikulieren gezocht voor 2 nachten. Van daar uit Trogir bezocht.
Op de doorreis naar Novalja (Pag) ook nog de basiliek in Šibenik zelf bezocht. Op Pag op onze "thuis"camping vouwwagen volledig open gezet (voortent en luifel) en hier in feite een beetje "strand"vakantie gehouden. Wel weinig aan het strand geweest omdat er 3 dagen jugo stond (warme zuidwestenwind) met toch een behoorlijke kracht (en bjhorende golfslag).
Een vriend reisleider die met een busreis in Šibenik was stuurde ons op een bepaald moment een SMS-je of we zin hadden een daguitstap (boottocht) mee te doen naar de Kornati-eilanden wat we dan ook gedaan hebben.
Als afsluiter (ook voor de verjaardag van Iris) een etentje bij een JRE-restaurant: Boskinac. Om het voorzichtig uit te drukken: de wat hogere prijsklasse maar 200 keer beter dan je in de meeste Kroatische restaurants krijgt
- Karin3
- Super actief lid
Klinkt als de ideale camping om over te nemen en dan na een jaartje (surprise lokale wetgevers naturistisch te maken. Kleinschalig terreintje in Kroatië; gat in de markt
-
- Super actief lid
- Contacteer:
We hebben het er met de toezichter over gehad! Hij was het met ons eens . Ik schrijf er de eigenaar wel eens over aan. Op het nabijgelegen Hvar zijn 2 naturistencampings, op Braĉ geen enkele.
-
- Super actief lid
Dat was inderdaad Will Smith en dat was een hele andere RV. Deze moet je helemaal opbouwen en is meer een wagen voor evenementen en tentoonstellingen, dus niet om in te leven. Die van Will Smith is een echte RV waarin ook nog wat "werk" gedaan kan worden.johnnyvang schreef:Maar volgens mij was het will smith die zo'n RV had.
Alleen dan in het zwart met donkere ramen, en dit was te zien bij Extreme RV's.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Dank je.Frivooltje schreef:Dat was inderdaad Will Smith en dat was een hele andere RV. Deze moet je helemaal opbouwen en is meer een wagen voor evenementen en tentoonstellingen, dus niet om in te leven. Die van Will Smith is een echte RV waarin ook nog wat "werk" gedaan kan worden.johnnyvang schreef:Maar volgens mij was het will smith die zo'n RV had.
Alleen dan in het zwart met donkere ramen, en dit was te zien bij Extreme RV's.
Ik heb zo veel van die dingen gezien dat ik even niet meer precies wist van wie het ook al weer was.
Ik zat dus toch goed
- Karin3
- Super actief lid
Dat idee moeten we eens helemaal bekijken, bij een biertjeJo.w schreef:We hebben het er met de toezichter over gehad! Hij was het met ons eens . Ik schrijf er de eigenaar wel eens over aan. Op het nabijgelegen Hvar zijn 2 naturistencampings, op Braĉ geen enkele.
-
- Actief lid
Kroatië lijkt me wel leuk.
Betreffende de kampeer opzet voor volgend jaar. Zat ik met zoiets in mijn hoofd.
https://www.youtube.com/watch?v=1U2x6LZhgtE
wat denk je valt dit nog onder kamperen??
Betreffende de kampeer opzet voor volgend jaar. Zat ik met zoiets in mijn hoofd.
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
In elk geval mooi opgenomen met de drone toch?gabri schreef:Kroatië lijkt me wel leuk.
- Henk D
- Super actief lid
- Contacteer:
Snap het concept niet helemaal om zo hoog te slapen. En wat is er dan beneden? Geef me toch maar mijn sleurhutje van Sterckeman.
Of is dit DE manier om te kamperen in "Bear-country"
-
- Super actief lid
Als dit niet meer onder kamperen valt dan heb je wel hele strenge eisen.gabri schreef:Betreffende de kampeer opzet voor volgend jaar. Zat ik met zoiets in mijn hoofd.
Ziet er leuk uit maar ik heb het idee dat je constant, bij alles wat je doet, moet denken aan hoe fragiel het is. Alsof je bij het minste of geringste schade hebt. Nu zal mijn gewicht ook wel meehelpen aan deze gedachte.
-
- Super actief lid
- Contacteer:
t Is ook maar een vouwwagen die wat verder van de grond staat dan we hier normaal zien. Maar wel met een behoorlijk prijskaartje. Voor de rest zie ik er de meerwaarde niet van.
-
- Actief lid
[Jo.w schreef:t Is ook maar een vouwwagen die wat verder van de grond staat dan we hier normaal zien. Maar wel met een behoorlijk prijskaartje. Voor de rest zie ik er de meerwaarde niet van.
Hoger van de grond heeft ook zo z'en voordelen. Je hebt zeker al geen kruipende beestjes meer in je tent.
+ je hebt een beter zicht uit je raampje want je slaapt 1hoog (als ie op de auto staat)
en je bent als het regent een heel eind van de natte bedampte grond
de tent heb ik al. ik zo hem volgend jaar op een (oud) militair trailertje plaatsen om dat ie dan makkelijke level te plaatsen is en we de bagage op de camping kunnen laten staan
concept zou ik het nu niet noemen. Zie het als een bagage aanhangertje dat wat "sterker' uitgevallen is waar dan bovenop de tent staat.Henk D schreef:Snap het concept niet helemaal om zo hoog te slapen. En wat is er dan beneden? Geef me toch maar mijn sleurhutje van Sterckeman.
Lekker weg van de grond met een degelijke matras in.
Heel vroeger steeds grond kampeerders geweest, wel naar de noorderlijke landen. Daar hebben we in de modder en regen en zelfs sneeuw geslapen. Tja je bent jongen je wil wat. Maar de zin om op de grond te slapen is me verleerd. + de opkuis nadien om met zo een modder tent thuis te komen
het heeft zeker zijn nadelen en je moet er voor te vinden zijn. Maar heb mij dit jaar reuze gehad
Hebben trouwens veel bekijks gehad. daar bedoel ik de tent op de auto mee.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Het is een gaaf karretje en een origineel concept. Misschien heeft het ook met de veiligheid te maken daar n Amerika/Canada. Voor mij zou het te belastend zijn al dat hoge schouderwerk. Er kan weinig bagage mee.
We hebben dit jaar wederom prima gekampeerd met onze Karstentent. We hebben hem in totaal 4 keer op gezet gedurende onze lange tocht door Frankrijk en Spanje.
We hebben het er nog over gehad maar als we in totaal 10 tenten hebben gezien dan is het veel. Van de andere kampeerders waren er ongeveer 50-60% met caravan en de rest met campers Variërend van een oud volkswagenbusje tot de meest luxe en grote campers.
Ondanks de vele stortregens is het kamperen ons prima bevallen. Het is toch het meest natuurlijke naar ons idee en als we zien wat sommigen met een caravan of camper aan tijd kwijt zijn dan scheelt het ook weer niet zo veel. Dit jaar was er door de regen iets meer poetswerk. het is ons wel bevallen om de avond daarvoor op te breken en in te pakken. We sliepen dan in plastic tentje waar we net in pasten.
Wij zullen het nog een paar jaar vol houden om met de tent te gaan kamperen tot de gezondheid daardoor beperkingen gaat opleveren. Daarna zien we wel verder. Misschien een busje ombouwen tot iets leuks. Het is ook een financieel verhaal. Al het geld wat je in een ander kampeermiddel stopt kun je niet meer gebruiken om te reizen en er is maar een pot.
Iets achter de auto hangen gaan we niet meer doen. We hebben 30 jaar met de vouwwagen gereden. We willen er niets meer achter.
Dank voor al jullie opmerkingen hier en alle argumenten voor of tegen een kampeermiddel. Ze zijn allemaal herkenbaar en invoelbaar.Iedereen kiest wat bij hem/haar past.
Volgend jaar gaan we met een camper door Canada.
Mogelijk gaan we de vouwwagen (Alpen Kreutzer Parade) verkopen.
We hebben dit jaar wederom prima gekampeerd met onze Karstentent. We hebben hem in totaal 4 keer op gezet gedurende onze lange tocht door Frankrijk en Spanje.
We hebben het er nog over gehad maar als we in totaal 10 tenten hebben gezien dan is het veel. Van de andere kampeerders waren er ongeveer 50-60% met caravan en de rest met campers Variërend van een oud volkswagenbusje tot de meest luxe en grote campers.
Ondanks de vele stortregens is het kamperen ons prima bevallen. Het is toch het meest natuurlijke naar ons idee en als we zien wat sommigen met een caravan of camper aan tijd kwijt zijn dan scheelt het ook weer niet zo veel. Dit jaar was er door de regen iets meer poetswerk. het is ons wel bevallen om de avond daarvoor op te breken en in te pakken. We sliepen dan in plastic tentje waar we net in pasten.
Wij zullen het nog een paar jaar vol houden om met de tent te gaan kamperen tot de gezondheid daardoor beperkingen gaat opleveren. Daarna zien we wel verder. Misschien een busje ombouwen tot iets leuks. Het is ook een financieel verhaal. Al het geld wat je in een ander kampeermiddel stopt kun je niet meer gebruiken om te reizen en er is maar een pot.
Iets achter de auto hangen gaan we niet meer doen. We hebben 30 jaar met de vouwwagen gereden. We willen er niets meer achter.
Dank voor al jullie opmerkingen hier en alle argumenten voor of tegen een kampeermiddel. Ze zijn allemaal herkenbaar en invoelbaar.Iedereen kiest wat bij hem/haar past.
Volgend jaar gaan we met een camper door Canada.
Mogelijk gaan we de vouwwagen (Alpen Kreutzer Parade) verkopen.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Actief lid
Dag Jos,
Wat bedoel je met het hoge schouderwerk?
Wat je zegt met het budgettaire , dat klopt idd een camper heeft ook zijn eigen wegentaks onderhoud aankoop/afschrijving. Wat idd een flinke hap uit het budget is.
Anders wat ik wel leuk vind is bv een vw california. Die kan je zowel voor dagelijks gebruik aanwenden en in belgië is ie fiscaal aantrekkelijk wegens de camperwetgeving. Kleine wegentaks.
Hoe zit dat eigenlijk in Nederland voor de bijtelling??
Wat je zegt met het budgettaire , dat klopt idd een camper heeft ook zijn eigen wegentaks onderhoud aankoop/afschrijving. Wat idd een flinke hap uit het budget is.
Anders wat ik wel leuk vind is bv een vw california. Die kan je zowel voor dagelijks gebruik aanwenden en in belgië is ie fiscaal aantrekkelijk wegens de camperwetgeving. Kleine wegentaks.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
ik zag in dat filmpje van aparte vouwwagen dat alles flink boven je hoofd zit en dat is nou net wat ik niet kan. Vandaar.gabri schreef:Dag Jos,
Anders wat ik wel leuk vind is bv een vw california. Die kan je zowel voor dagelijks gebruik aanwenden en in België is ie fiscaal aantrekkelijk wegens de camperwetgeving. Kleine wegentaks.
Een beetje tweede hands camper kost al snel meer dan € 30.000,- daar kun je heel wat campers voor huren. Een nieuwe zit al snel rond de € 80.00 of meer. Dat geld hebben wij even niet. Ook kleine campers bijv. omgebouwde bestelwagens ed loopt al snel in de papieren.
Hoe dat zit met belasting en BPM weet ik niet. Ik snap daar niks van. Ik hoorde van je landgenoten dat veel Nederlanders een tweedehands in België kopen i.v.m. de belasting?
Die VW California kost zonder extra's al € 60.000. Zelfs tweedehandszijn ze onbetaalbaar.
Maar hier vindt je iets over de eisen die belastingdienst in NL stelt:
belasting en kampeerauto's
eisen aan de inrichting van een kampeerauto
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Ik heb ooit van een sloper van Amerikaanse auto's (een vriend van mij) een ambulance overgenomen een GMC Van. Hier heb ik een kookplaatje in gemaakt en een stroomaansluiting en toen laten keuren bij de RDW als camper. De toenmalige eisen voor een camper waren: slaapgelegenheid en kookgelegenheid voor het aantal personen dat met de camper mag reizen. Aangezien het een 2 zitter was had ik aan een 2 persoonsmatras en een eenvoudig gasstelletje genoeg. Ik kreeg naderhand een rekening voor een nabetaling van de BPM maar dat was maar een paar honderd gulden. Zo had ik voor ongeveer 1000 gulden een prachtige camper met, voor mij, voldoende comfort
het was zoiets
het was zoiets
Bloot als het kan, gekleed als het moet
-
- Super actief lid
Op LPG neem ik aan? Op benzine is het niet te betalen.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
toen was benzine nog niet zo verschrikkelijk duur, maar zuipen deed hij wel idd.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- Henk D
- Super actief lid
- Contacteer:
Dat is ook met een vouwwagen het geval. Dan slaap jeook van de grond en de matrassen zijn zeker van betere kwaliteit dan 20 jaar terug.gabri schreef:concept zou ik het nu niet noemen. Zie het als een bagage aanhangertje dat wat "sterker' uitgevallen is waar dan bovenop de tent staat.Henk D schreef:Snap het concept niet helemaal om zo hoog te slapen. En wat is er dan beneden? Geef me toch maar mijn sleurhutje van Sterckeman.
Lekker weg van de grond met een degelijke matras in.
Heel vroeger steeds grond kampeerders geweest, wel naar de noorderlijke landen. Daar hebben we in de modder en regen en zelfs sneeuw geslapen. Tja je bent jongen je wil wat. Maar de zin om op de grond te slapen is me verleerd. + de opkuis nadien om met zo een modder tent thuis te komen
het heeft zeker zijn nadelen en je moet er voor te vinden zijn. Maar heb mij dit jaar reuze gehad
Hebben trouwens veel bekijks gehad. daar bedoel ik de tent op de auto mee.
-
- Super actief lid
- Contacteer:
Wij slapen zo'n 80 à 90 cm van de grond in de vouwwagen en hebben een degelijke matras op een lattenbodem. En de afmetingen zijn ruim voldoende: 160x200.Henk D schreef:Dat is ook met een vouwwagen het geval. Dan slaap je ook van de grond en de matrassen zijn zeker van betere kwaliteit dan 20 jaar terug.