Kamperen is uit?
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Kamperen is uit?
it jaar zijn we op veel terreinen geweest in NL (Vrije Vogels, Fr(La Taillade, Agde), Sp(Realaxnat, El Templo del Sol, Almanat). Wat opvalt is dat je bijna geen tenten meer ziet.
In Midwoud konden we nog een paar (<5) tenten zien. Op La tallaide 1, Agde sporadisch,Relaxnat enkele, Templo del sol enkele (<8) en Almanat nog niet 1 op de 30 kampeermaterialen.
Het is alles caravan maar nog veel meer campers en grote ook.
Zijn wij dan nog de een van de weinig tentkampeerders of zijn er onder jullie ook nog die met de tent kamperen?
Jos
In Midwoud konden we nog een paar (<5) tenten zien. Op La tallaide 1, Agde sporadisch,Relaxnat enkele, Templo del sol enkele (<8) en Almanat nog niet 1 op de 30 kampeermaterialen.
Het is alles caravan maar nog veel meer campers en grote ook.
Zijn wij dan nog de een van de weinig tentkampeerders of zijn er onder jullie ook nog die met de tent kamperen?
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Actief lid
Re: Kamperen is uit?
We zijn dit jaar voor het eerst in een ingerichte stacaravan (je mag er ook in zitten of liggen) geweest op La Grande Cosse, we wilden het eens uitproberen maar het was aan ons niet besteed. Volgend jaar weer gewoon met de tent in ons 40 jaar oude aanhangertje, veel leuker en als we na 3 weken weer thuis zijn waarderen we de huiselijker gemakken des te meer!
- Henk D
- Super actief lid
- Contacteer:
Denk dat je uitgaat van tentkamperen Jos
Je ziet ook bij ons op het terrein bij de gasten af en toe een tent. 1 tegen 20! zou ik zeggen. Voor een vouwwagen geld het zelfde denk ik.
Of het uit is? Denk dat de een jongere generatie het niet meer ziet zitten om zich te "behelpen". De oudere generatie kiest ook voor wat meer gemak; de caravan. Wij hebben na 20 jaar vouwwagen ook gekozen voor een caravan terwijl we het heerlijk vonden om met een klapkar vakantie te vieren. Maar het comfort van een vast bed en een wctje heeft toch de doorslag gegeven. Ook gaan we in het voorseizoen. dan is de beschutting van een caravan tegen kou en regen toch wat aangenamer.
Je ziet ook bij ons op het terrein bij de gasten af en toe een tent. 1 tegen 20! zou ik zeggen. Voor een vouwwagen geld het zelfde denk ik.
Of het uit is? Denk dat de een jongere generatie het niet meer ziet zitten om zich te "behelpen". De oudere generatie kiest ook voor wat meer gemak; de caravan. Wij hebben na 20 jaar vouwwagen ook gekozen voor een caravan terwijl we het heerlijk vonden om met een klapkar vakantie te vieren. Maar het comfort van een vast bed en een wctje heeft toch de doorslag gegeven. Ook gaan we in het voorseizoen. dan is de beschutting van een caravan tegen kou en regen toch wat aangenamer.
- Bowmore
- Super actief lid
Ja wij zijn ook tentkampeerders. De tent is vrij groot dus rondtrekken is er niet bij. Maakt ons niet uit we vermaken ons wel en blijven 2 weken op dezelfde camping.
Misschien dat rondtrekken makkelijker gaat met een caravan met luifel....
Groetjes Jeroen
Misschien dat rondtrekken makkelijker gaat met een caravan met luifel....
Groetjes Jeroen
-
- Super actief lid
Ik vind kramperen een gruwel, dan liever een B&B of hotel. Een camper is wel leuk, maar dan niet zo een kleintje. Niks verkeerds aan een beetje luxe.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Dank voor jullie antwoorden tot nu toe.
Henk D,
Grappig wij gingen meer dan 30 jaar met de vouwwagen en nu met tent.
Bowmore,
Wij staan nu op de zesde camping deze reis. Het kodt ons een kleine 3/4 uur om weg te komen. We hebben een grote karstentent. Dat verkassen valt dus wel mee vinden wij.
Henk D,
Bowmore,
Wij staan nu op de zesde camping deze reis. Het kodt ons een kleine 3/4 uur om weg te komen. We hebben een grote karstentent. Dat verkassen valt dus wel mee vinden wij.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Actief lid
Viel mij juist op FN op dat er weer meer tenten waren. Zelf met een caravan...................
Groeten
Groeten
- Henk D
- Super actief lid
- Contacteer:
Wij verkasten hooguit 1 keer per vakantie van 3 weken! Opbouwen was een uur. Afbreken was een halve dag . Nu met de sleurhut gaan we soms na 2 3 dagen weer naar een andere plek. Afkoppelen, pootjes uit, stoeltje neer en klaar Dit heeft er ook mee te maken dat ik een hekel heb om 2 dagen achter elkaar te rijden. Dus al we ergens na een dag rit aankomen blijven we minstens een dag over. En dat bevalt geweldig.Jos schreef:Dank voor jullie antwoorden tot nu toe.
Henk D,
Bowmore,
-
- Actief lid
We kamperen met de tent. Het heeft wat extra en het is goedkoop. Toch krijgen we stilaan een grotere behoefte aan enige luxe.
Dan gaat het wel over een 'luxueuzere' tent Een Karstentent staat in de top-3 van ons droomlijstje.
Het is wel begrijpelijk waarom er vaak naar een caravan wordt overgestapt. Voor 2000 euro zit je tegenwoordig al in redelijk wat caravan.
Dan gaat het wel over een 'luxueuzere' tent Een Karstentent staat in de top-3 van ons droomlijstje.
Het is wel begrijpelijk waarom er vaak naar een caravan wordt overgestapt. Voor 2000 euro zit je tegenwoordig al in redelijk wat caravan.
-
- Zeer actief lid
Voor iemand die meest alleen op vakantie gaat is een gezinstent te groot maar een trekkerstent te klein, ik moet de ruimte hebben maar het moet ook op de motor passen. Aangezien dat niet allebei kan is een verhuur accomodatie verreweg het handigst, dan hoef ik alleen een badhanddoek en toilettas mee te nemen .
Vorige jaren op Millefleurs een caravan(netje), dit jaar op Mlecna Draha een B&B kamer. Bevalt me prima moet ik zeggen, wel de lusten maar niet de lasten (afgezien van een iets duurder verblijf).
Het waarom van zo vaak verkassen naar weer een andere camping ontgaat mij eerlijk gezegd, ik ga toch vooral naar een camping om het sociale aspect van ontmoeten en leren kennen van nieuwe mensen met nieuwe verhalen. Als je na aan paar dagen al weer opbreekt heb je volgens mij met niemand kunnen praten en heb je zeker geen "sfeer" kunnen opsnuiven. Als ik ergens twee weken sta heb ik net het gevoel dat ik de mensen een beetje leer kennen en meestal vind ik het dan spijtig te moeten vertrekken.
Vorige jaren op Millefleurs een caravan(netje), dit jaar op Mlecna Draha een B&B kamer. Bevalt me prima moet ik zeggen, wel de lusten maar niet de lasten (afgezien van een iets duurder verblijf).
Het waarom van zo vaak verkassen naar weer een andere camping ontgaat mij eerlijk gezegd, ik ga toch vooral naar een camping om het sociale aspect van ontmoeten en leren kennen van nieuwe mensen met nieuwe verhalen. Als je na aan paar dagen al weer opbreekt heb je volgens mij met niemand kunnen praten en heb je zeker geen "sfeer" kunnen opsnuiven. Als ik ergens twee weken sta heb ik net het gevoel dat ik de mensen een beetje leer kennen en meestal vind ik het dan spijtig te moeten vertrekken.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Hoi JOKA, wij hebben karstentent, 350 type, is voor wel erg groot maar bevalt ons prima. Hebben hem voor € 350 een paar jaar geleden overgenomen. Voor die tijd met vouwwagen.JOKA schreef: Een Karstentent staat in de top-3 van ons droomlijstje.
Goed pompje erbij en hij staat zo.
Jos
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Ik snap je argumenten, zeker als je alleen bent, meestal staan we ook wel langer ergens en genieten we inderdaad ook van de sociale contacten tijdens het gemeenschappelijk diner, onder de douche of gewoon bij de tent.dynnoeth schreef: Het waarom van zo vaak verkassen naar weer een andere camping ontgaat mij eerlijk gezegd, ik ga toch vooral naar een camping om het sociale aspect van ontmoeten en leren kennen van nieuwe mensen met nieuwe verhalen. Als je na aan paar dagen al weer opbreekt heb je volgens mij met niemand kunnen praten en heb je zeker geen "sfeer" kunnen opsnuiven. Als ik ergens twee weken sta heb ik net het gevoel dat ik de mensen een beetje leer kennen en meestal vind ik het dan spijtig te moeten vertrekken.
Deze reis was bedoelt om kennis te maken met Spanje en mooie steden te bezoeken. Die 2500 km verder weg waar we nu zitten doe je niet in in een keer. Vandaar dat vele verkassen dit jaar maar we hebben ook 7 weken. Aan de andere kant moeten we er niet aan denken om 7 weken op een plek te staan.
Hier in Spanje zijn de campings anders, alle is individueel. De doucheruimtes zijn niet gemeenschappelijk. Geen gemeenschappelijk diners. Het is meer ieder op zich. Contacten ontstaan meer bij toeval.
Ons doel was stedenbezoek vanuit naturistische locaties en dat lukt aardig en er zijn er nog een paar te gaan.
Jos
- Eriks
- Zeer actief lid
Na jaren met een tent te hebben gekampeerd hebben wij na de komst van spruit twee besloten om een kleine caravan te kopen. Onze tent was na de gezinsuitbreiding toe aan vervanging. Tevens werd de auto te klein om alle door ons gewenste spulletjes mee te kunnen nemen. Om toch van dezelfde "luxe" te kunnen genieten (na verloop van jaren werden de auto's steeds groter en werden er steeds meer "onmisbare" camping spullen aangeschaft zoals skottelbraai, elektrische koelboxen, goed zittende camping stoelen (dus groter) etc etc.) zou de auto veel te klein worden om al dat moois mee te kunnen nemen. Een aanhanger zou het gevolg zijn geweest. Op een gegeven moment heb ik de kosten voor nieuwe tent en aanhanger eens bij elkaar gezet en ben tot de conclusie gekomen dat ik voor dat zelfde geld ook wel een caravan zou kunnen kopen. Immers ik zou toch al met "iets" achter de auto moeten gaan rijden. Echter het budget voor een caravan werd als snel met een paar honderd euro bijgesteld om een gewenst modelletje te kunnen kopen. Dit geheel met de gedachte.. We proberen het een keertje en als het niets is dan verkopen we het zaakje weer. Waarschijnlijk tegen de aanschafwaarde of met geringe afschrijving.
IN eerste instantie had mijn vrouw de nodige bedenkingen/vooroordelen aangaande een caravan, maar na twee nachten was zij zo aan het comfort gewend dat het "van de grond slapen op redelijke matrassen en het gebruik van een eigen toilet (dag plasemmers of nachtelijke tochten naar het toilet) de doorslag heeft gegeven.
Nu met aanstaande komst van spruit nummer drie blijkt dat de caravan te klein is om het gezin een fatsoenlijke slaapplek te kunnen bieden (nee we willen nog geen gebruik maken van slaapplekken in de voortent of bijzet tentjes). Doordat we de caravan ook steeds meer in het voorjaar zijn gaan gebruiken kwamen ook andere nadelen aan het licht. Kortom we wilden meer ruimte IN de caravan. Daarom is er nu gekozen voor een JOEKEL van een caravan (7,50 x 2,50m). De voorjaarsvakantie was direct al een succes. De kinderen in hun 3 stapelbed en wij op een fatsoenlijk bed en een rondzit in het midden voor de koudere voorjaarsavonden.
Voor de zomer vakantie moeten we nu alleen even iets beter zoeken naar campings met GROTE plaatsen en kunnen we niet meer zo makkelijk op de bonnevooi een weggetje in rijden om te zien of er ergens plek is. Het vergt vanaf nu iets meer planning. Maar buiten dat... ik ben blij om nu te kunnen genieten van alle luxe aan boord.
Maar soms heel soms, mis ik het idyllische van het kramperen met een tentje toch wel.
IN eerste instantie had mijn vrouw de nodige bedenkingen/vooroordelen aangaande een caravan, maar na twee nachten was zij zo aan het comfort gewend dat het "van de grond slapen op redelijke matrassen en het gebruik van een eigen toilet (dag plasemmers of nachtelijke tochten naar het toilet) de doorslag heeft gegeven.
Nu met aanstaande komst van spruit nummer drie blijkt dat de caravan te klein is om het gezin een fatsoenlijke slaapplek te kunnen bieden (nee we willen nog geen gebruik maken van slaapplekken in de voortent of bijzet tentjes). Doordat we de caravan ook steeds meer in het voorjaar zijn gaan gebruiken kwamen ook andere nadelen aan het licht. Kortom we wilden meer ruimte IN de caravan. Daarom is er nu gekozen voor een JOEKEL van een caravan (7,50 x 2,50m). De voorjaarsvakantie was direct al een succes. De kinderen in hun 3 stapelbed en wij op een fatsoenlijk bed en een rondzit in het midden voor de koudere voorjaarsavonden.
Voor de zomer vakantie moeten we nu alleen even iets beter zoeken naar campings met GROTE plaatsen en kunnen we niet meer zo makkelijk op de bonnevooi een weggetje in rijden om te zien of er ergens plek is. Het vergt vanaf nu iets meer planning. Maar buiten dat... ik ben blij om nu te kunnen genieten van alle luxe aan boord.
Maar soms heel soms, mis ik het idyllische van het kramperen met een tentje toch wel.
- Karin3
- Super actief lid
Oei Jos, dan heb je een ander Spanje leren kennen dan ik. Maar je kiest ook van die grote terreinen langs de kust, da's wel normaal dat je daar niet dezelfde sfeer terugvindt als op kleinere terreinen. (die er helaas niet veel zijn). Wij hebben iig een heel andere ervaring gehad.Jos schreef:
Hier in Spanje zijn de campings anders, alle is individueel. De doucheruimtes zijn niet gemeenschappelijk. Geen gemeenschappelijk diners. Het is meer ieder op zich. Contacten ontstaan meer bij toeval.
Ons doel was stedenbezoek vanuit naturistische locaties en dat lukt aardig en er zijn er nog een paar te gaan.
Jos
-
- Actief lid
Wij zijn dit jaar na lang weer 1 week met de tent gaan kamperen. Samen met 2 kleine kinderen.
Beviel ons prima......Alleen ............volgend jaar gaan we langer
Tent opzetten duurt alleen 5minuten en opbergen met 2 personen 10 minuten en dan overdrijf ik nog.
Tent dient wel enkel om in te slapen. Afmetingen zijn 2,5 meter bij 1,8 meter.
We slapen wel van de grond, want die tijd ben ik ontgroeid.
Volgend jaar gaat er een aanhangertje mee om niet elke keer onze spulletjes in de wagen te moeten wegbergen als we er even op uit gaan.
Voorbij is het belangrijk dat het geheel compact blijft . En dat gevoel heb ik niet bij een sleurhut.
Voor mij is Kamperen in maar als ik rond me kijk op de terreinen en al die blinkende fortuinen zie staan dan kan ik me Jos zijn redenatie inbeelden.
Beviel ons prima......Alleen ............volgend jaar gaan we langer
Tent opzetten duurt alleen 5minuten en opbergen met 2 personen 10 minuten en dan overdrijf ik nog.
Tent dient wel enkel om in te slapen. Afmetingen zijn 2,5 meter bij 1,8 meter.
We slapen wel van de grond, want die tijd ben ik ontgroeid.
Volgend jaar gaat er een aanhangertje mee om niet elke keer onze spulletjes in de wagen te moeten wegbergen als we er even op uit gaan.
Voorbij is het belangrijk dat het geheel compact blijft . En dat gevoel heb ik niet bij een sleurhut.
Voor mij is Kamperen in maar als ik rond me kijk op de terreinen en al die blinkende fortuinen zie staan dan kan ik me Jos zijn redenatie inbeelden.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Zou zo maar kunnen Karin3 en denk dat je gelijk hebt. We wilden El Zorro, Sierranatura en Las Gruddas ook proberen. Maar door het slechte weer wordt het alleen Las Gruddas. Ook daar zijn we niet zeker van want daar wordt regen voorspeld!!!Karin3 schreef:
Oei Jos, dan heb je een ander Spanje leren kennen dan ik. Maar je kiest ook van die grote terreinen langs de kust, da's wel normaal dat je daar niet dezelfde sfeer terugvindt als op kleinere terreinen. (die er helaas niet veel zijn). Wij hebben iig een heel andere ervaring gehad.
Jos
-
- Super actief lid
Juist! Glamperen zou ook nog kunnen.GerardS schreef:Ik vind kramperen een gruwel, dan liever een B&B of hotel. Een camper is wel leuk, maar dan niet zo een kleintje. Niks verkeerds aan een beetje luxe.
WOW, dat vraagt om een foto.Eriks schreef:Daarom is er nu gekozen voor een JOEKEL van een caravan (7,50 x 2,50m).
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- Henk D
- Super actief lid
- Contacteer:
Helaas maar 7 weken Wij zijn al dolblij met 3 .....Jos schreef:Vandaar dat vele verkassen dit jaar maar we hebben ook 7 weken. Aan de andere kant moeten we er niet aan denken om 7 weken op een plek te staan.Jos
Ik heb die ervaring ook al ben ik nog nooit in Spanje geweest! Ook op bv de grote terreinen in Frankrijk; Rene Oltra in Agde en Grande Cosse zie je dat. En op Dreilandereck in Zuid Duitsland idem.Jos schreef: Hier in Spanje zijn de campings anders, alle is individueel. De doucheruimtes zijn niet gemeenschappelijk. Geen gemeenschappelijk diners. Het is meer ieder op zich. Contacten ontstaan meer bij toeval.
Jos
Op de kleinere terreinen/ campings zijn mensen volgens mij veel meer geneigd elkaar tijd te gunnen door een gesprek aan te gaan. Dit voorjaar bv Bois Battee en Millefleurs. En natuurrlijk jullie paradijsje op aarde Jos en Karin. Op Creuse Nature werd het ook al minder als middelgroot terrein.
- Eriks
- Zeer actief lid
best wel een JOEKEL inclusief sauna en bubbelbadFrivooltje schreef:Juist! Glamperen zou ook nog kunnen.GerardS schreef:Ik vind kramperen een gruwel, dan liever een B&B of hotel. Een camper is wel leuk, maar dan niet zo een kleintje. Niks verkeerds aan een beetje luxe.
WOW, dat vraagt om een foto.Eriks schreef:Daarom is er nu gekozen voor een JOEKEL van een caravan (7,50 x 2,50m).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Super actief lid
Kijk, dat is nou een echte caravan.
- Karin
- Super actief lid
Ik las de titel van dit topic en dacht: neehoor, hoezo? Maar je bedoelt TENT-kamperen.
Inderdaad denk ik dat er meer mensen voor caravans en vouwwagens gaan dan voor een tent. Bij de JAN-weekenden zijn wel de meesten met een tent, wellicht is het ook een leeftijds-dingetje. Bij SANNE zie je al wat meer caravans verschijnen.
Zelf heb ik nog wel een tent, maar ga ik ook meestal met de caravan. Wegens gezondheidsredenen werd een caravan voor mij op een gegeven moment wel erg interessant. Eerst een paar jaar een schattig klein kunststof Predommetje gehad, en sinds dit voorjaar heb ik een Kipje met hefdak.
Ik vind het nog steeds kamperen hoor! Maar nee, het is geen tentkamperen.
M'n Predom bij Achter ut Huus.
M'n Kip op De Maat.
Inderdaad denk ik dat er meer mensen voor caravans en vouwwagens gaan dan voor een tent. Bij de JAN-weekenden zijn wel de meesten met een tent, wellicht is het ook een leeftijds-dingetje. Bij SANNE zie je al wat meer caravans verschijnen.
Zelf heb ik nog wel een tent, maar ga ik ook meestal met de caravan. Wegens gezondheidsredenen werd een caravan voor mij op een gegeven moment wel erg interessant. Eerst een paar jaar een schattig klein kunststof Predommetje gehad, en sinds dit voorjaar heb ik een Kipje met hefdak.
Ik vind het nog steeds kamperen hoor! Maar nee, het is geen tentkamperen.
M'n Predom bij Achter ut Huus.
M'n Kip op De Maat.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
In mijn ogen is kamperen met een tent en niet met een caravan, in een caravan kampeer je niet, dat is een mobiele vakantiewoning.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
-
- Actief lid
Ieder zijn ding...PoppeSchuitema schreef:In mijn ogen is kamperen met een tent en niet met een caravan, in een caravan kampeer je niet, dat is een mobiele vakantiewoning.
Alhoewel ik me toch niet kan inbeelden dat je vakantie thuis voor de deur begint om met zo een joekel van een caravan achter je auto richting zuiden te trekken in de zomer maanden (bestemming en tijd van geen belang)
Het moet een enorme opgave zijn om daarmee te reizen.
Ik reis liever licht zonder te veel bagage. Trouwens zoveel kleren hebben we niet nodig op bestemming
-
- Super actief lid
Een caravan dat is toch gewoon een sleurhut? En voor een grote groep begint de vakantie pas op de eindbestemming, gelijk met de grote menigte vertrekken en zo snel mogelijk er na toe en ook weer zo snel mogelijk terug naar huis rijden. En dan na de vakantie de grote verassing, boetes voor te hard rijden.
-
- Actief lid
Hoezo een enorme opgave ?
Hij hangt achter je auto en volgt altijd......................
Groeten
Hij hangt achter je auto en volgt altijd......................
Groeten
- Eriks
- Zeer actief lid
Ach, de vakantie begint bij ons op het moment dat ik de mailbox op mijn werk heb afgesloten. In 1 streep naar het zuiden rijden was er vroeger (toen met tent) niet bij en nu ook niet.
De reis ansich is onderdeel van de pret. En een opgave is het echt niet hoor... Sterker nog sinds ik met een caravan rij, kom ik veel relaxter aan op plaats van bestemming. Gewoon jezelf erbij neerleggen dat je niet harder gaat dan 90-100km per uur.
De reis ansich is onderdeel van de pret. En een opgave is het echt niet hoor... Sterker nog sinds ik met een caravan rij, kom ik veel relaxter aan op plaats van bestemming. Gewoon jezelf erbij neerleggen dat je niet harder gaat dan 90-100km per uur.
-
- Super actief lid
Er is maar 1 manier van kamperen.
Nadeel is alleen dat je bijna geen camping meer op kan komen.
Nadeel is alleen dat je bijna geen camping meer op kan komen.
- Henk D
- Super actief lid
- Contacteer:
Mijn vakantie begint (helaas!) pas als ik in mijn mijn lekkere luie stoel zit op de camping. Vandaar dat ik ook een plek op Aamsveen heb; uurtje rijden en ik heb vakantie. Ieder vrij weekend als ik er kom.
- Karin
- Super actief lid
Volgens de Van Dale:
kam·pe·ren (kampeerde, heeft gekampeerd)
1
in tent, camper of caravan overnachten
Ik gok dat een vouwwagen als tent geteld wordt, anders is in een vouwwagen overnachten blijkbaar geen kamperen. haha.
kam·pe·ren (kampeerde, heeft gekampeerd)
1
in tent, camper of caravan overnachten
Ik gok dat een vouwwagen als tent geteld wordt, anders is in een vouwwagen overnachten blijkbaar geen kamperen. haha.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Een vouwwagen is toch een kruising tussen een tent en caravan.Karin schreef: Ik gok dat een vouwwagen als tent geteld wordt, anders is in een vouwwagen overnachten blijkbaar geen kamperen. haha.
Lijkt me dat dat dan toch ook kamperen is.