Met pensioen en dan
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Met pensioen en dan
Vandaag de beslissing genomen.
Op 01-8-2015 ga ik na 32 jaar stoppen met werken bij mijn werkgever. Feitelijk stop ik rond 1 juni. Lekker voor de zomer. Hoewel het ruim voor de AOW leeftijd is heb ik een optelsom gemaakt van de voors en tegens. De voors hebben duidelijk gewonnen.
Er is een kleinkind op komst in mei/juni dat is al een leuke start voor de tijd erna. Daarna gaan we zwerven door Frankrijk en misschien Spanje. Blijven we gezond dan gaan we nog een aantal verre reizen maken.
Verder ga ik nog wat werkzaamheden doen als zelfstandige, zo ben ik destijds ook begonnen.
Hobby's heb ik te veel dus tijd zal ik wel tekort komen. Astronomie hoop ik eindelijk tijd te hebben om de nachten te kunnen gebruiken, koken, fotografie.
Goed besluit dus.
Jos
Op 01-8-2015 ga ik na 32 jaar stoppen met werken bij mijn werkgever. Feitelijk stop ik rond 1 juni. Lekker voor de zomer. Hoewel het ruim voor de AOW leeftijd is heb ik een optelsom gemaakt van de voors en tegens. De voors hebben duidelijk gewonnen.
Er is een kleinkind op komst in mei/juni dat is al een leuke start voor de tijd erna. Daarna gaan we zwerven door Frankrijk en misschien Spanje. Blijven we gezond dan gaan we nog een aantal verre reizen maken.
Verder ga ik nog wat werkzaamheden doen als zelfstandige, zo ben ik destijds ook begonnen.
Hobby's heb ik te veel dus tijd zal ik wel tekort komen. Astronomie hoop ik eindelijk tijd te hebben om de nachten te kunnen gebruiken, koken, fotografie.
Goed besluit dus.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- Fransje van dongen
- Actief lid
Re: Met pensioen en dan
Nou Jos, zoals wij zeggen "goed gedaon jochie"
Hans moet nog tot september 2016, dus wij nog een jaartje langer, maar die zijn ook zo om.
Zo heb je van de zomer mooi tijd om een keer met Joke een weekend naar zeeland te komen, kunnen we samen koken.
Hans moet nog tot september 2016, dus wij nog een jaartje langer, maar die zijn ook zo om.
Zo heb je van de zomer mooi tijd om een keer met Joke een weekend naar zeeland te komen, kunnen we samen koken.
- Karin3
- Super actief lid
Oh wat zalig! Dat wordt genieten!
Goed besluit inderdaad
Goed besluit inderdaad
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Fransje, dat is een geweldig idee. Lijkt ons leuk. We houden contact.Fransje van dongen schreef:Nou Jos, zoals wij zeggen "goed gedaon jochie"
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Super actief lid
- Contacteer:
Geef dan maar een gil! Ik wil wel mee koken (en eten) en ik zit niet te ver van 't Zwarte Gat.Jos schreef:Fransje, dat is een geweldig idee. Lijkt ons leuk. We houden contact.Fransje van dongen schreef:Nou Jos, zoals wij zeggen "goed gedaon jochie"
Jos
- JurgenZ
- Super actief lid
Voor mij nog ver weg, nog een kleine 20 jaar! Maar goede keus, Jos!
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
-
- Super actief lid
Geniet ervan!!
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
-
- Zeer actief lid
Ik wens je vooral om NIET zoals ik je pensioentijd te beginnen !
Dank en ik hoop dat je snel beter wordt.
Jos
Dank en ik hoop dat je snel beter wordt.
Jos
Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt er wel boodschappen mee doen (Coluche, franse cabaretier)
- Karin
- Super actief lid
Ga er lekker van genieten Jos!!
-
- Super actief lid
Geniet ervan Jos!
- naturisten1980
- Zeer actief lid
Geniet ervan.. Ik hoop het ook nog mee te kunnen maken..
-
- Zeer actief lid
Gefeliciteerd Jos, weer een nieuwe fase in je leven. Geniet ervan!
Las laatst in de krant dat wij er niet zo goed vanaf komen, zoals het er nu uitziet, mag ik met 67 stoppen, dat is voor mij dan nog 20 jaar maar kan tegen die tijd wel 72 zijn. Zijn ze nu helemaal gek geworden ofzo???
Las laatst in de krant dat wij er niet zo goed vanaf komen, zoals het er nu uitziet, mag ik met 67 stoppen, dat is voor mij dan nog 20 jaar maar kan tegen die tijd wel 72 zijn. Zijn ze nu helemaal gek geworden ofzo???
When nothing goes right, go to sleep ...
- Willibrord
- Actief lid
He, Jos gefeliciteerd en geniet ervan zolang het maar kan.
Ga de dingen die je wilt doen, doen.
Lillian, Ja ze zijn hartstikke gek geworden.
Als de minister figuurlijk krijsend op de grond gaat liggen omdat haar wetsvoorstel niet door de eerste kamer komt. Vervolgens druk overlegd wordt dat die drie 1e kamerleden, met wel een beetje verstand, weggezet worden als recalcitrant dan mag je van mij zeggen dat ze knetter gek zijn.
Zo dat wilde ik even kwijt.
Ga de dingen die je wilt doen, doen.
Lillian, Ja ze zijn hartstikke gek geworden.
Als de minister figuurlijk krijsend op de grond gaat liggen omdat haar wetsvoorstel niet door de eerste kamer komt. Vervolgens druk overlegd wordt dat die drie 1e kamerleden, met wel een beetje verstand, weggezet worden als recalcitrant dan mag je van mij zeggen dat ze knetter gek zijn.
Zo dat wilde ik even kwijt.
Niets kleed mooier af.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
dank allemaal voor jullie positieve berichten.
Ik zit bij een goed pensioenfonds dus kan er eerder uit. Ik vertrek op 63 jaar en 11 maanden. de AOW leeftijd voor mij is nu 65 jaar en 7 maanden. Maar Jette Kleinsma zit niet stil en nu liggen er plannen om de pensioenleeftijd versneld om hoog te brengen naar 67 jaar in 2021 i.p.v 2025! Het zijn echt boeven.
De eerste kamer heeft eerst het wetsvoorstel voor het zorgstelsel naar de prullenbak verwezen. Later op de avond durfde ze het niet meer aan om ook de pensioenaanpassingen te laten vallen waardoor veel gepensioneerden vanaf nu veel moeten in leveren.
Dat alles door een PVDA staatsecretaris!
Ik was blij met de afwijzing omdat de zorgverzekeraars veel te veel macht krijgen. In een half jaar tijd hebben ze al mijn bevoegdheden , die ik 32 jaar had, afgenomen. Ze weten helemaal niet wat er speelt in het veld. Iedereen gaat er last van krijgen en de zorg wordt ernstiger bedreigt. je kunt het echt vergeten dat je in de toekomst de zorg krijgt die je nodig hebt. Als je voorbeelden wil dan kan ik ze wel geven.
Dit is maar een onderdeel van mijn besluit. Mogelijk dat ik anders iets langer was door gegaan.
Ok als je deelneemt aan een bedrijfspensioenfonds dan ligt er aan het eind van de rit een zak geld klaar. Die kun je gebruiken vanaf je 65 jaar en het aantal maanden dat erbij is gekomen. Dan heb je het hoogste pensioen. Ga je eerder met pensioen dan krijg je alter minder. Zo simpel is het.
Er zijn drie trappen
1. AOW
2. bedrijfspensioen
3. eigen middelen
1 is voor iedereen, 2 als je bij een bedrijf werkt dat een pensioenfonds heeft en 3 vult goed aan.
Dat laatste als je jong begint. Je hebt immers tijd nodig om op te bouwen.
Wij hebben alle drie gedaan.
Advies aan een ieder als je geld opzij kunt zetten doe dat dan. Let wel op met wie je in zee gaat. Neem opties met garanties van opbouw ed. Dan loop je geen risico's. De aanbieders met het hoogste rendement zijn bij voorbaat verdacht.
Maak jullie geen zorgen wij gaan ons prima vermaken. Hobby's en interesses zat. We hebben een museumjaarkaart aangeschaft n reizen met een voordelige OV-chipkaart.
gaan we ook nog eens Nederland ontdekken.
Ik denk dat ik begin met een kookweek bij Parco del Gargano. Dan krijgen we een kleinkind en daarna gaan we op reis, te beginnen in Frankrijk en mogelijk door naar Spanje en Portugal.
Even rekenen leert dat het snel gaat. Eigenlijk grofweg vanaf 1 januari 4,5 maanden!!
Zo nu zijn jullie bij.
Jos
Ik zit bij een goed pensioenfonds dus kan er eerder uit. Ik vertrek op 63 jaar en 11 maanden. de AOW leeftijd voor mij is nu 65 jaar en 7 maanden. Maar Jette Kleinsma zit niet stil en nu liggen er plannen om de pensioenleeftijd versneld om hoog te brengen naar 67 jaar in 2021 i.p.v 2025! Het zijn echt boeven.
De eerste kamer heeft eerst het wetsvoorstel voor het zorgstelsel naar de prullenbak verwezen. Later op de avond durfde ze het niet meer aan om ook de pensioenaanpassingen te laten vallen waardoor veel gepensioneerden vanaf nu veel moeten in leveren.
Dat alles door een PVDA staatsecretaris!
Ik was blij met de afwijzing omdat de zorgverzekeraars veel te veel macht krijgen. In een half jaar tijd hebben ze al mijn bevoegdheden , die ik 32 jaar had, afgenomen. Ze weten helemaal niet wat er speelt in het veld. Iedereen gaat er last van krijgen en de zorg wordt ernstiger bedreigt. je kunt het echt vergeten dat je in de toekomst de zorg krijgt die je nodig hebt. Als je voorbeelden wil dan kan ik ze wel geven.
Dit is maar een onderdeel van mijn besluit. Mogelijk dat ik anders iets langer was door gegaan.
Ok als je deelneemt aan een bedrijfspensioenfonds dan ligt er aan het eind van de rit een zak geld klaar. Die kun je gebruiken vanaf je 65 jaar en het aantal maanden dat erbij is gekomen. Dan heb je het hoogste pensioen. Ga je eerder met pensioen dan krijg je alter minder. Zo simpel is het.
Er zijn drie trappen
1. AOW
2. bedrijfspensioen
3. eigen middelen
1 is voor iedereen, 2 als je bij een bedrijf werkt dat een pensioenfonds heeft en 3 vult goed aan.
Dat laatste als je jong begint. Je hebt immers tijd nodig om op te bouwen.
Wij hebben alle drie gedaan.
Advies aan een ieder als je geld opzij kunt zetten doe dat dan. Let wel op met wie je in zee gaat. Neem opties met garanties van opbouw ed. Dan loop je geen risico's. De aanbieders met het hoogste rendement zijn bij voorbaat verdacht.
Maak jullie geen zorgen wij gaan ons prima vermaken. Hobby's en interesses zat. We hebben een museumjaarkaart aangeschaft n reizen met een voordelige OV-chipkaart.
gaan we ook nog eens Nederland ontdekken.
Ik denk dat ik begin met een kookweek bij Parco del Gargano. Dan krijgen we een kleinkind en daarna gaan we op reis, te beginnen in Frankrijk en mogelijk door naar Spanje en Portugal.
Even rekenen leert dat het snel gaat. Eigenlijk grofweg vanaf 1 januari 4,5 maanden!!
Zo nu zijn jullie bij.
Jos
-
- Zeer actief lid
Hear hear Willibrord !!
Dit soort voorstellen doet mij denken dat ze in Den Haag compleet van de ... gerukt zijn. Heb er geen andere woorden voor ... Laat dan maar vallen dit kabinet ...
Ik werk vanaf mijn 18e jaar onafgebroken. Op mijn 67e zou ik er 49 dienstjaren op hebben zitten, dat vind ik al teveel, bij 40 arbeidsjaren moet het stoppen, dat is breed genomen de helft van je leven.
Ik hou van mij werk, maar niet zoveel dat ik het grootse deel van mijn leven daar aan zou moeten wijden.
Ik heb idd al een goed bedrijfspensioen opgebouwd, alle gaten zijn gedicht die door arbeidssector-wisselingen zijn onstaan. Ik doe er alles aan om het goed voor mijzelf te regelen, maar zo'n achterlijke minister kan alles naar de knoppen helpen.
Maar neemt niet weg dat Jos gelukkig heerlijk kan genieten en de plannen zien er uitstekend uit !
Veel plezier !
Dit soort voorstellen doet mij denken dat ze in Den Haag compleet van de ... gerukt zijn. Heb er geen andere woorden voor ... Laat dan maar vallen dit kabinet ...
Ik werk vanaf mijn 18e jaar onafgebroken. Op mijn 67e zou ik er 49 dienstjaren op hebben zitten, dat vind ik al teveel, bij 40 arbeidsjaren moet het stoppen, dat is breed genomen de helft van je leven.
Ik hou van mij werk, maar niet zoveel dat ik het grootse deel van mijn leven daar aan zou moeten wijden.
Ik heb idd al een goed bedrijfspensioen opgebouwd, alle gaten zijn gedicht die door arbeidssector-wisselingen zijn onstaan. Ik doe er alles aan om het goed voor mijzelf te regelen, maar zo'n achterlijke minister kan alles naar de knoppen helpen.
Maar neemt niet weg dat Jos gelukkig heerlijk kan genieten en de plannen zien er uitstekend uit !
Veel plezier !
When nothing goes right, go to sleep ...
-
- Actief lid
Jos,Jos schreef:
Jos
Ik had begrepen dat het pensioen dat je hebt opgebouwd gewoon bij 65 jaar ingaat en
alleen de AOW is veranderd.
Misschien heb ik het mis maar dan zal ik snel van boekhouder moeten veranderen.
Mvrgr,
Kees
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
kees,rstckees schreef:
Jos,
Ik had begrepen dat het pensioen dat je hebt opgebouwd gewoon bij 65 jaar ingaat en
alleen de AOW is veranderd.
Misschien heb ik het mis maar dan zal ik snel van boekhouder moeten veranderen.
Mvrgr,
Kees
het hangt helemaal af van het pensioenreglement van het fonds waaraan je deelneemt.
Mijn pensioenfonds heeft een ruim regelement. Ik kan weg wanneer ik wil.
De meeste pensioenfondsen hebben inmiddels de pensioenleeftijd aangepast aan de datum vam ingang AOW. Het komt er op nee dat je dus zelf voorfinancieert, ten koste van je ouderdomspensioen.
Jos
- Harm
- Zeer actief lid
LillianLillian schreef:Hear hear Willibrord !!
Dit soort voorstellen .............Knipperdeknip....
Ik werk vanaf mijn 18e jaar onafgebroken. Op mijn 67e zou ik er 49 dienstjaren op hebben zitten, dat vind ik al teveel, bij 40 arbeidsjaren moet het stoppen, dat is breed genomen de helft van je leven. ..........knipperdeknip....
Veel plezier !
Zo meteen, over zo'n 6 3/4 jaar mag ik helemaal zelf mijn tijd indelen (in overleg met Andrea natuurlijk).
Dan heb ik 52 dienstjaren staan.
Wat betreft het aow gedoe: in weze "spaar" je via de inhoudingen per jaar ongeveer 2% van je aow uitkering. Dus... 50 jaar lang!
Dat was te doen toen men nog "gewoon" was om met 15 jaar van school te komen en dan te gaan werken.
Dan was 65 jaar een logische leeftijd.
Echter, de leerplichtige leeftijd is gestegen naar 18 jaar. Dus..... 68 jaar is rekenkundig een optie voor de toekomst.
Zie daarnaast het feit dat menigeen nog wat door moet en wil studeren.
Dus dat sparen voor je pensioen zal óf langer gaan duren óf een hoger eigen spaarbedrag noodzakelijk maken.
Het is geen doemdenkerij.
Verder voor iedereen fijne kerstdagen.
Met hartelijke groet,
Harm en Andrea
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Harm,Harm schreef: Wat betreft het aow gedoe: in weze "spaar" je via de inhoudingen per jaar ongeveer 2% van je aow uitkering. Dus... 50 jaar lang!
je verhaal klopt niet helemaal.
Voord AOW spaar je niet. Het is een omslagstelsel. Dat wil zeggen de werknemers dragen via een inhouding van het koon bij aan de AOW die in dat jaar aan ouderen uitgekeerd wordt. Er is dus geen spaarpot AOW. Dat is he verschil met pensioen waarbij je wel opbouwt.
Jos
-
- Actief lid
De verhalen kloppen allebei deels. AOW wordt gefinancierd middels het omslagstelsel, maar het recht op AOW bouw je op van je 15e tot je 65e met 2% per jaar dat je Nederlands ingezetene bent. Dat is dus maximaal 50 x 2% opbouw.Jos schreef:Harm,Harm schreef: Wat betreft het aow gedoe: in weze "spaar" je via de inhoudingen per jaar ongeveer 2% van je aow uitkering. Dus... 50 jaar lang!
je verhaal klopt niet helemaal.
Voord AOW spaar je niet. Het is een omslagstelsel. Dat wil zeggen de werknemers dragen via een inhouding van het koon bij aan de AOW die in dat jaar aan ouderen uitgekeerd wordt. Er is dus geen spaarpot AOW. Dat is he verschil met pensioen waarbij je wel opbouwt.
Jos
Door het omslagstelsel is het maar zeer de vraag of over een aantal jaren de AOW financierbaar blijft ten gevolge van de vergrijzing. Een van de oplossingen daarvoor was het verschuiven van de pensioenleeftijd.
groet,
Dick
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Dat is inderdaad een andere kwestie. Daarom is al meer dan 10 jaar geleden voorgesteld om die pot te spekken als een soort reserve. Dat is nooit gebeurt. Kan dus inderdaad een probleem gaan vormen.dick54 schreef: Door het omslagstelsel is het maar zeer de vraag of over een aantal jaren de AOW financierbaar blijft ten gevolge van de vergrijzing. Een van de oplossingen daarvoor was het verschuiven van de pensioenleeftijd.
groet,
Dick
Jos
- Willibrord
- Actief lid
Dus toch een vorm van piramide spel. Niet dat ik de mensen met een aow van nu het niet gun! Maar de laatsten die nu beginnen met aow inhoudingen, etc. en dergelijke of hoe je het ook maar wil noemen, moeten nog maar zien dat ze zelf een aow op aow leeftijd uitgekeerd gaan krijgen. Daar mag nog wel een debatje over opgezet worden. Niet om het af te pakken maar om het redelijkerwijs op te lossen. (iets wat politiek Den Haag niet kan, die denkt alleen aan eigen zakken vullen voordat de "bom"barst.
Niets kleed mooier af.
- Harm
- Zeer actief lid
Vandaar dat ik het sparen tussen aanhalingstekens heb gezet.
Daarnaast is de opmerking van Willibrord vergelijkbaar met hetgeen ik aangaf dat met de leerplichtleeftijd van 18 jaar al een verschuiving optreedt.
Binnen het pensioenfonds wonen begon je met het 25e jaar met pensioenopbouw.
Dus in 40 jaar moest er een buffer opgebouwd worden om daar later van te kunnen profiteren.
Als nu via studie en aanverwant de startdatum van een pensioenopbouw verschuift naar je bv. 30e, wordt het allemaal een beetje krap om binnen een redelijke tijdsduur óf binnen een redelijk prijskaartje toch een redelijk pensioen op te bouwen en dan toch met 65 jaar te stoppen.
Hoe je wendt of keert, de buffer moet op een of ander manier gevuld worden/blijven.
Langer werken of minder pensioen/aow.
Maar we kunnen nog steeds een beetje kiezen: vanaf 62/63 jaar kun je aangeven of je eerder wil stoppen.
Maar wel met financiële consequenties.
Daarnaast is de opmerking van Willibrord vergelijkbaar met hetgeen ik aangaf dat met de leerplichtleeftijd van 18 jaar al een verschuiving optreedt.
Binnen het pensioenfonds wonen begon je met het 25e jaar met pensioenopbouw.
Dus in 40 jaar moest er een buffer opgebouwd worden om daar later van te kunnen profiteren.
Als nu via studie en aanverwant de startdatum van een pensioenopbouw verschuift naar je bv. 30e, wordt het allemaal een beetje krap om binnen een redelijke tijdsduur óf binnen een redelijk prijskaartje toch een redelijk pensioen op te bouwen en dan toch met 65 jaar te stoppen.
Hoe je wendt of keert, de buffer moet op een of ander manier gevuld worden/blijven.
Langer werken of minder pensioen/aow.
Maar we kunnen nog steeds een beetje kiezen: vanaf 62/63 jaar kun je aangeven of je eerder wil stoppen.
Maar wel met financiële consequenties.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Er zijn drie pijlers voor je oudedagsvoorziening
1. AOW
2.Pensioen
3 zelf iets regelen
Ad1 doe je niks aan. Wat je nu inlegt krijg je later niet. Wordt gewoon direct uitgegeven aan AOW gerechtigden. of die AOW er later nog is in deze vorm is de grote vraag omdat in 2030-2050 er een groot deel van de bevolking AOW gerechtigd is t.o.v. het aantal werkenden die de AOW moeten opbrengen. Onzeker inkomen dus.
Ad2 is een onduidelijk verhaal geworden. Om een of andere reden meent de regering hier allerlei maatregen op te zetten. Ze hebben er niks mee te maken is iets tussen werkgevers en werknemers.
Ad3
Zelf iets regelen is niet makkelijk omdat de rente nu laag is. Verder heeft ook hier de fiscus een enorm aantal regels ingesteld. Waarvan niemand meer weet hoe het zit.
Wij hebben het geluk dat we inde goede tijd onze zaken geregeld hebben (oud regime). Daarna zijn de regels per jaar veranderd!
Politici zijn korte termijn denkers die er helemaal niet bij stilstaan hoe het later is. Bij mij gaat er niet in een echte socialiste als Jette Kleinsma bedacht heeft. Ze is helemaal van het pad af.
Kortom het is een zooitje geworden.
Jos
1. AOW
2.Pensioen
3 zelf iets regelen
Ad1 doe je niks aan. Wat je nu inlegt krijg je later niet. Wordt gewoon direct uitgegeven aan AOW gerechtigden. of die AOW er later nog is in deze vorm is de grote vraag omdat in 2030-2050 er een groot deel van de bevolking AOW gerechtigd is t.o.v. het aantal werkenden die de AOW moeten opbrengen. Onzeker inkomen dus.
Ad2 is een onduidelijk verhaal geworden. Om een of andere reden meent de regering hier allerlei maatregen op te zetten. Ze hebben er niks mee te maken is iets tussen werkgevers en werknemers.
Ad3
Zelf iets regelen is niet makkelijk omdat de rente nu laag is. Verder heeft ook hier de fiscus een enorm aantal regels ingesteld. Waarvan niemand meer weet hoe het zit.
Wij hebben het geluk dat we inde goede tijd onze zaken geregeld hebben (oud regime). Daarna zijn de regels per jaar veranderd!
Politici zijn korte termijn denkers die er helemaal niet bij stilstaan hoe het later is. Bij mij gaat er niet in een echte socialiste als Jette Kleinsma bedacht heeft. Ze is helemaal van het pad af.
Kortom het is een zooitje geworden.
Jos
-
- Super actief lid
Mevr Kleinsma is onderdeel van de linkse Elite,omdat ze zelf gehandicapt is wil graag laten zien dat ze niet onderdoet voor wie dan ook en dus ook totaal vergeet wat het is voor anderen die het minder breed hebben,dat van die moestuinen was toch wel een uitspraak die aantoont dat ze totaal buiten de werkelijkheid staat. Het is een schande dat er in Nederland mensen leven die met duizend euro of minder per maand moeten rondkomen terwijl de top steeds rijker wordt. En types als mr Joling vliegen ook uit de bocht, is zogenaamd begaan met de ouderen,maar klaagt wel bij WNL op zondag dat hij zoveel belasting betaalt. Socialisme,wie zal het redden van de ondergang?
Goede morgen,
Uitkering op bijstandsnivo is E 951,-- (alleenstaand zonder kinderen) + zorgtoeslag + huurtoeslag = ruim E 1000,--
Uitkering op bijstandsnivo is E 951,-- (alleenstaand zonder kinderen) + zorgtoeslag + huurtoeslag = ruim E 1000,--
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Gister was het zover. Ik ben met pensioen na een fantastisch afscheid dat mij werd aangeboden door de organisatie waar ik in werkte.
Na 33 jaar werken met patiënten met dementie (onderzoek, diagnose en behandeling) is het werk over.
Veelal komt dit dat door de zorgverzekeraars de hele beroepsgroep sociaal geriaters niet meer erkennen. 40 man op straat die jarenlang met heel veel inzet goede zorg en deskundigheid hebben geleverd. Hoeveel kennis is er niet zomaar weggegooid. Heel bijzonder te ervaren dat je gewoon je werk niet meer mocht doen terwijl de collega's zich uit de naad moesten werken. Op een gegeven moment was ik het beu achter mijn bureau te zitten en niks te doen en ging ik maar naar huis met de mededeling bel me maar als er wat is. Niemand belde meer en ik zat op de volkstuin. Gekker kun je het toch niet maken in de gezondheidszorg. De zorg is helemaal kapot gereguleerd. Ik kijk terug op en fantastische tijd.
Aan de andere kant was het wel genoeg na 33 jaar.
Jos
Na 33 jaar werken met patiënten met dementie (onderzoek, diagnose en behandeling) is het werk over.
Veelal komt dit dat door de zorgverzekeraars de hele beroepsgroep sociaal geriaters niet meer erkennen. 40 man op straat die jarenlang met heel veel inzet goede zorg en deskundigheid hebben geleverd. Hoeveel kennis is er niet zomaar weggegooid. Heel bijzonder te ervaren dat je gewoon je werk niet meer mocht doen terwijl de collega's zich uit de naad moesten werken. Op een gegeven moment was ik het beu achter mijn bureau te zitten en niks te doen en ging ik maar naar huis met de mededeling bel me maar als er wat is. Niemand belde meer en ik zat op de volkstuin. Gekker kun je het toch niet maken in de gezondheidszorg. De zorg is helemaal kapot gereguleerd. Ik kijk terug op en fantastische tijd.
Aan de andere kant was het wel genoeg na 33 jaar.
Jos
-
- Super actief lid
- Contacteer:
Proficiat Jos!
Nu lekker moestuinieren, koken, reizen, sterren kijken, sax spelen (of was het een ander instrument?), al dan niet in die volgorde!
Nu lekker moestuinieren, koken, reizen, sterren kijken, sax spelen (of was het een ander instrument?), al dan niet in die volgorde!
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Geniet ervan Jos. Tussen de regels door lees ik wat anders dan fijn pensioen maar dat zal zeker aan mij liggen. Dat komt waarschijnlijk omdat ik zelf nogal wat te doen heb met organisaties in die wereld en weet dat het op zijn zachtst gezegd een slechte tijd is. Nogmaals geniet ervan !
-
- Super actief lid
Geniet van je pensioen Jos. Je hebt gelijk wat de zorg betreft. De zorg is zelf zorgelijk geworden. Wat was het toch heerlijk simpel in de ziekenfonds-tijd. Eigenlijk geldt dat voor veel bedrijven. Al die veranderingen door privatiseringen en marktwerking zijn vaak een ramp voor de werknemers. Vooral ook door de vele wisselingen van "bedrijfsleiders" die allemaal proberen het wiel weer uit te vinden. Dan deden de voorgangers het blijkbaar allemaal niet goed. Rare wereld is het geworden.