Flevonatuur in de duitse Bild :)
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Flevonatuur in de duitse Bild :)
Scrol naar de 8 beste plaatsen om naakt te gaan.
Op plaats 2 staat flevo natuur.
http://www.bild.de/reise/europa/fkk-url ... ef=Default
Op plaats 2 staat flevo natuur.
http://www.bild.de/reise/europa/fkk-url ... ef=Default
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Re: Flevonatuur in de duitse Bild :)
Ik denk dat jij ietwat verkeerd leest. Het is geen top 8 maar gewoon een opsomming van 8 mooie plekken voor een naakte vakantie. eerst staan er 2 Duitse campings en daarna gewoon per land gerangschikt. Maar evenzogoed leuk dat FlevoNatuur in een Duits blad genoemd wordt
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
"Der nackte Wahnsinn in Europa" die openingszin prachtig. Niet op terug komen natuurlijk maar ze hebben een aantal lekkere plekjes verzameld
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
PoppeSchuitema het klopt dat er onder duitsland 2 plaatsen staan, en pas daarna flevo.
Maar ik zag duitsland als 1, en flevo (of nederland) als 2.
En "Die acht schönsten Paradiese" betekend inderdaad de 8 mooiste, maar ik noem ze het beste.
Niks verkeerd gelezen hoor, alleen mijn eigen mening gebruikt
Maar ik zag duitsland als 1, en flevo (of nederland) als 2.
En "Die acht schönsten Paradiese" betekend inderdaad de 8 mooiste, maar ik noem ze het beste.
Niks verkeerd gelezen hoor, alleen mijn eigen mening gebruikt
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
ik heb het gelezen. Niks bijzonders. Wel leuk dat ze er positief over schrijven. Geen enkele diepgang. beetje bladvulling.
De campings die ik ken zijn zeker niet de campings van voorkeur.
Rivan Bella is aardig maar je kunt het review lezen op onze site.
Euronat is leuk voor Duitsers maar die houden nogal eens de kleren aan.
Flevonatuur is prima maar er zijn zeker mooiere plekken in NL maar van andere omvang
Jos
De campings die ik ken zijn zeker niet de campings van voorkeur.
Rivan Bella is aardig maar je kunt het review lezen op onze site.
Euronat is leuk voor Duitsers maar die houden nogal eens de kleren aan.
Flevonatuur is prima maar er zijn zeker mooiere plekken in NL maar van andere omvang
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
De 2 die jij noemt Jos liggen in frankrijk.
Maar vond het wel leuk dat ze flevo noemde in dit stuk.
Normaal is het veel frankrijk, stukje duitsland of kroatie.
En mocht het al over frankrijk gaan dan gaat het vaak nog om cap d'agde.
Maar vond het wel leuk dat ze flevo noemde in dit stuk.
En mocht het al over frankrijk gaan dan gaat het vaak nog om cap d'agde.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Mij niet onbekend maar minder naturistisch dan de meeste anderen.johnnyvang schreef:De 2 die jij noemt Jos liggen in frankrijk.
Dat is zeker niet verkeerd en blijkbaar schrijven ze er dus regelmatig stukjes over naturisme?johnnyvang schreef: Maar vond het wel leuk dat ze flevo noemde in dit stuk.
Nou als over het goede deel van Agde schrijft is er niks mis mee. Bedoelen ze dat stukje strand/duin waar andere zaken gebeuren dan gaat het over swingen e.d. en niet over naturisme.johnnyvang schreef: En mocht het al over frankrijk gaan dan gaat het vaak nog om cap d'agde.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Ja dat is net de ellende.Jos schreef:Nou als over het goede deel van Agde schrijft is er niks mis mee. Bedoelen ze dat stukje strand/duin waar andere zaken gebeuren dan gaat het over swingen e.d. en niet over naturisme.
Vaak word er over het verkeerde deel geschreven, en buitenstaanders denken dan al snel dat dit zo overal is.
Het goede deel komt maar zelden aan bod, en als het dat wel komt is het ook niet groot.
Wat jammer is natuurlijk, maar zoals altijd overheerst het slechte het goede.
- Karin3
- Super actief lid
Hmm, terreinen die aangeprezen worden door Duitsers.... Bijna reden voor mij om er weg te blijven, hun voorkeur voor semi-industriële mastodonten kennende is FN waarschijnlijk de meest naturistisch en kleinschalige die ertussen staat.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Zijn het niet de terreinen, dan wel de stranden.
En nu weer de duitsers waarom je weg blijft of wil blijven.
kom je eigenlijk nog wel naar buiten, of zijn je buren ook al iets om daarvoor uit de straat te blijven.
Duitsers de voorlopers van het naturisme of nudisme, wat kan daar nou weer mis mee zijn?
Behalve dan dat ze wat betreft het naakt zijn iets vrijer en minder preuts zijn dan belgen of nederlanders
En nu weer de duitsers waarom je weg blijft of wil blijven.
kom je eigenlijk nog wel naar buiten, of zijn je buren ook al iets om daarvoor uit de straat te blijven.
Duitsers de voorlopers van het naturisme of nudisme, wat kan daar nou weer mis mee zijn?
Behalve dan dat ze wat betreft het naakt zijn iets vrijer en minder preuts zijn dan belgen of nederlanders
-
- Zeer actief lid
Zijn het misschien terreinen waar je heen kunt zonder lidmaatschap van de NFN.
Mijn brugklas Duits haalt het er niet uit...
Mijn brugklas Duits haalt het er niet uit...
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
kijk op nfn.nl
Er zijn best wel wat terreinen of campings die je niet verplichten om een inf/nfn pas te hebben.
Wie of welke weet ik zo niet, want ik breng mijn vakanties op een andere manier door.
Dus die pas heb ik daar niet voor nodig
Er zijn best wel wat terreinen of campings die je niet verplichten om een inf/nfn pas te hebben.
Wie of welke weet ik zo niet, want ik breng mijn vakanties op een andere manier door.
-
- Zeer actief lid
Ja, dat had ik al gelezen hoor...johnnyvang schreef:kijk op nfn.nl
Vroeg mij alleen af of dat de reden is dat deze terreinen genoemd worden in het artikel. Ik had het idee dat de discussie, hier, daarover ging.
Als ik het goed gelezen heb, dan is de strekking van het bericht dat een naturistencamping een alternatief is als je geen zin hebt om met koffers vol kleding op reis te gaan. Maar met mijn kennis van de Duitse taal weet ik dus niet of dat zo is.
Maar even los daarvan, waarom reageren sommige van jullie zo verongelijkt op mijn berichten?
Heb ik iets verkeerds gezegd of zo?
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Zou niet weten wat ik verkeerds zou moeten zeggen tegen je of zo.
Zeg tegen jou ook niks anders of op een andere manier zoals ik het tegen een ander zou zeggen.
Praat nu natuurlijk over me zelf, want ik kan geen antwoord geven voor een ander.
En nee je hebt volgens mij niks verkeerds gedaan.
En zowel dan heb ik iets gemist.
Zeg tegen jou ook niks anders of op een andere manier zoals ik het tegen een ander zou zeggen.
Praat nu natuurlijk over me zelf, want ik kan geen antwoord geven voor een ander.
En nee je hebt volgens mij niks verkeerds gedaan.
En zowel dan heb ik iets gemist.
-
- Zeer actief lid
Aach ja, ik dacht ze misschien 8 locaties opnoemden voor mensen zoals ik, die het een keer willen proberen. En dat ze daarom deze terreinen uit verschillende landen hebben vermeld. Van FN weet ik dat het openbaar is. De andere dus misschien ook...
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Of de andere ook openbaar zijn?
Geen flauw idee, maar misschien kun je dat terug vinden op hun site.
Ik weet alleen dat het terrein 3 länder eck je om een INF pas vraagt.
En als ik me niet vergis is je NFN tevens een INF pas.
Geen flauw idee, maar misschien kun je dat terug vinden op hun site.
Ik weet alleen dat het terrein 3 länder eck je om een INF pas vraagt.
-
- Zeer actief lid
Nou, dan was dat dus niet de reden...johnnyvang schreef:Ik weet alleen dat het terrein 3 länder eck je om een INF pas vraagt.
-
- Actief lid
Leuk dat Flevo-Natuur genoemd wordt in de Bild. Ik vind het ook altijd leuk om Duitsers te zien langs de kust.
-
- Zeer actief lid
Hmmm, dat gevoel heb ik nou nooit.Martijn schreef: Ik vind het ook altijd leuk om Duitsers te zien langs de kust.
Maar misschien komt dat omdat ik vrij veel gestudeerd heb over WOII.
(En voordat mensen dit verkeerd opvatten, het is niet serieus bedoeld....)
-
- Actief lid
Ik kan mij voorstellen dat dit voor oudere mensen die (eventueel) de oorlog hebben meegemaakt, geldt. Maar ik zie Duitsland overwegend als het land dat mij altijd al een goed gevoel heeft gegeven (Bundesliga-voetbal waar ik altijd al naar keek als klein jochie, er doorheen rijden tijdens vakanties, de bergen op de achtergrond, enz.)jerrynudist73 schreef:Hmmm, dat gevoel heb ik nou nooit.Martijn schreef: Ik vind het ook altijd leuk om Duitsers te zien langs de kust.
Maar misschien komt dat omdat ik vrij veel gestudeerd heb over WOII.
(En voordat mensen dit verkeerd opvatten, het is niet serieus bedoeld....)
-
- Zeer actief lid
Zoals ik al zei, het was niet serieus. Ik vind Duitsers geweldige mensen.Martijn schreef:Ik kan mij voorstellen dat dit voor oudere mensen die (eventueel) de oorlog hebben meegemaakt, geldt. Maar ik zie Duitsland overwegend als het land dat mij altijd al een goed gevoel heeft gegeven (Bundesliga-voetbal waar ik altijd al naar keek als klein jochie, er doorheen rijden tijdens vakanties, de bergen op de achtergrond, enz.)
Ben alleen bang dat je bij mij dan weer net niet aan moet komen over Bundesliga-voetbal...
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Ik heb 5 jaar in Duitsland gewoond en heb er een geweldige tijd gehad, en nu nog kom ik er graag en regelmatig
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Ik heb een langere tijd een duitse vriendin gehad.
Zij en haar hele familie kwamen uit mittelsinn, en er was niks mis met deze mensen.
Ik kom graag in duitsland voor een kort of lang verblijf (al ga ik de laatste jaren meer naar frankrijk).
Is een mooi land met heel veel schone natuur en vriendelijke mensen.
Zij en haar hele familie kwamen uit mittelsinn, en er was niks mis met deze mensen.
Ik kom graag in duitsland voor een kort of lang verblijf (al ga ik de laatste jaren meer naar frankrijk).
Is een mooi land met heel veel schone natuur en vriendelijke mensen.
-
- Zeer actief lid
Duitsland is zeker een fantastisch land. Met een fascinerende geschiedenis, wat ik dan weer heel interessant vind.
En, als ik me niet vergis, de bakermat van het naturisme.
En, als ik me niet vergis, de bakermat van het naturisme.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Nee daar vergis je je niet in.jerrynudist73 schreef: En, als ik me niet vergis, de bakermat van het naturisme.
De FKK was er al ver voor de oorlog, en was toen wel wat anders dan nu.
-
- Zeer actief lid
Ik kan met zo voorstellen dat dat voor de meeste zaken geldt.johnnyvang schreef:De FKK was er al ver voor de oorlog, en was toen wel wat anders dan nu.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Ja klopt.jerrynudist73 schreef:Ik kan met zo voorstellen dat dat voor de meeste zaken geldt.johnnyvang schreef:De FKK was er al ver voor de oorlog, en was toen wel wat anders dan nu.
Maar ik bedoel dat toen eer de nadruk lag op sport, veel sport en gezond eten.
Bloot was je met zijn alle in de prive tuin, met soms een uitvlucht naar buiten.
Nu is het met je sleurhut ergens naar toe gaan, en dan niks doen.
En het liefst de gehele dag, want we komen voor de rust
En terwijl het gros nu binnen blijft na de zomer/herfst, ging men toen best nog vaak bloot naar buiten.
Sport deed je het liefst buiten, dus ook in de winter, en wij gaan naar de sauna of dat ene zwemuurtje in de week/maand
-
- Super actief lid
Bijna alle naturistenverenigingen zijn ontstaan uit zonneclubs en lichtbonden, gelukkig staat nergens de tijd stil en zijn de meeste de moderne tijd ingestapt denk maar aan Zon en Leven , die waren nog knap streng tot een aantal jaren geleden. Toch waren een aantal regels al zeer modern, nu weet iedereen dat roken en rood vlees ongezond zijn. Matig gebruik van alcohol en zonlicht en bewegen zijn juist weer heel gezond. Verschil nu is dat dat je eigen verantwoording is en niet meer opgedrongen wordt. En inderdaad leuk dat voor FlevoNatuur dat ze gewaardeerd worden door Duitsers, overigens hebben ze bij de Britten ook een hele goede naam, vooral om dat ze in tegenstelling tot verenigingen in het VK wel openstaat voor vrijgezellen.
- Karin3
- Super actief lid
Ik denk bij Duitsers op naturisten terreinen aan mastodonten à la Monsena, Valalta, Riva Bella,...met zo'n commercieel naturisme dat is blijven steken in de jaren '80 (en de bezoekers die hun hoogdagen blijkbaar ook in die periode beleefd hebben); niet meteen campings waar ik opnieuw heen ga dus. Restaurants die stipt om 10u sluiten en zo...brr. Maar ik heb niks tegen Duitsers - waar komt dat nu weer vandaan; ik hou wel van wat "Deutsche Gründlichkeit" -ben er geboren
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Niks tegen duitsers??Karin3 schreef:Maar ik heb niks tegen Duitsers - waar komt dat nu weer vandaan; ik hou wel van wat "Deutsche Gründlichkeit" -ben er geboren
Dat zeg je nu, maar eerder zei je volgens mij nog:
Dus de "...." en de bijna reden om er weg te blijven is dus niks tegen duiters volgns jou.Hmm, terreinen die aangeprezen worden door Duitsers.... Bijna reden voor mij om er weg te blijven
Je weet het mooi te draaien ( alleen klopt er niks van )