Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
NanMar
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door NanMar »

Wij zijn afgelopen vrijdagnacht vertrokken naar Kroatie. Gestart om 0.45u, we stonden om precies 08.00u aan de poort van de camping, inclusief een half uur tanken/pauze. Niet slecht: 6 uur en 3 kwartier voor 535 km met caravan. We hebben dan ook geen vertragingen gehad, niet bij wegwerkzaamheden en niet bij de tolpoorten. Heerlijk weer hier en dat blijft de komende dagen ook zo volgens diverse weer-apps.
De camping staat weer bomvol (ik meen 1600 plaatsen) en vrijgekomen plaatsen zijn snel weer bezet. Veel NL-ers, Duitsers en Oostenrijkers, en een handvol Slovenen, Hongaren en Kroaten, zelfs een Engelsman achter ons.
Net een dagje Venetie geboekt met de hogesnelheidsboot vanuit Porec, dat gaan we volgende week dinsdag doen...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Fijne vakantie NanMar👍🌞
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Geniet ervan naamar. Welke camping is want het is een heel grote als ik het zo lees.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

We zijn aarzelend naar Beregn aan Zee gegaan. Aarzelend omdat echtgenote zondag flink door haar rug is gegaan en nauwelijks kon lopen. Dat ging weer iets beter en met wat medicatie durfde ze het wel om naar het strandpaviljoen Noord te gaan waar we lekker hebben geluncht.

Zij is daar blijven zitten en ik heb een wandeling gemaakt van een uur. Het was eb en er was goed te lopen.

Opvallend was dat het naaktstrand drukker was dan het strand rond de strandopgang.
Op beide stranden waren relatief veel vrouwen alleen en op het textielstrand behoorlijk wat topless. Veel meer dan anders.

Het was heerlijk, lekkere temperatuur nauwelijks wind.

Ik denk dat we er drie jaar niet zijn geweest.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Hoop mensen op vakantie. Geniet er van.

Spanje is heel soepel met naakt maar heb begrepen van iemand die daar nu woont dat rechts daar nogal wat aan wil veranderen.

Poppe, ik weet er niet het fijne van maar had iets gehoord van wateroverlast/overstromingen in Las Vegas. Maar weet niet of dat nu is of al geweest is.

Vandaag de naaktwandeling van morgen afgezegd. 30ºC vond ik toch wat teveel van het goede. Moet wel naar de tandarts.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Beetje rot geslapen na de nachtdienst.
Kreeg m’n hoofd niet leeg.
In m’n nakie liggen sudderen op het terras.
Werkte wonderbaarlijk rustgevend 👍🏻😎.
Af en toe even de tuinslang gepakt voor de verkoeling.
Best wel weer Zen geworden 😊
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Dat je begin September veel drukte op het naakt gedeelte hebt is ons ook wel eens opgevallen, zeker bij Bergen a.z. Schoorl en Callandsoog.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Dank jullie wel, Jeroen en Jos.

@Jos: het is camping Ulika, een paar km van Porec (noordzijde). We zijn er al vaker geweest, bevalt iedere keer goed. En anderen ook, gezien het aantal gasten. We zien ook regelmatig mensen die we hier al eerder hebben gezien en af en toe ook mensen die we de afgelopen jaren op de camping aan het Balaton zagen
Gr. NanMar

PB is welkom!
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Jos schreef: ma 04 sep 2023, 23:31 We zijn aarzelend naar Beregn aan Zee gegaan. Aarzelend omdat echtgenote zondag flink door haar rug is gegaan en nauwelijks kon lopen. Dat ging weer iets beter en met wat medicatie durfde ze het wel om naar het strandpaviljoen Noord te gaan waar we lekker hebben geluncht.

Zij is daar blijven zitten en ik heb een wandeling gemaakt van een uur. Het was eb en er was goed te lopen.

Opvallend was dat het naaktstrand drukker was dan het strand rond de strandopgang.
Op beide stranden waren relatief veel vrouwen alleen en op het textielstrand behoorlijk wat topless. Veel meer dan anders.

Het was heerlijk, lekkere temperatuur nauwelijks wind.

Ik denk dat we er drie jaar niet zijn geweest.

Jos
Dat is een fijn strand, Jos. Als jullie eens fietsen mee hebben (fietsendrager misschien?) dan is Paal 29 ook leuk. Halfweg tussen Bergen a Zee en Hargen. Het wordt ook Schoorl Aan Zee genoemd. Omdat je er met de auto niet komt, is het een relatief rustig en schoon strand. Vandaar is het maar een klein eindje richting Bergen lopen en je kunt alles uit doen.

Paal 29 is een leuke strandtent. Op het terras staat een bordje met verwachte temperatuur, kans op neerslag en kans op zeehonden. Daar ben ik een tijdje terug met zwemmen ook een zeehond tegengekomen. Dat ie naast je opduikt is zeldzaam, maar bij Paal 29 zijn ze wel vaak te zien.
Frivooltje
Super actief lid

Naar de tandarts geweest, 0 gaatjes.
Volgende keer moet het wel een schoonmaakbeurt hebben en dat gaat helaas veel pijn doen bij mij. Maar dat is pas over een half jaar.

Morgenmiddag sporten. Lachen met 30ºC zonder AC. :o
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

DipZDip schreef: di 05 sep 2023, 21:59

Dat is een fijn strand, Jos. Als jullie eens fietsen mee hebben (fietsendrager misschien?) dan is Paal 29 ook leuk. Halfweg tussen Bergen a Zee en Hargen. Het wordt ook Schoorl Aan Zee genoemd. Omdat je er met de auto niet komt, is het een relatief rustig en schoon strand. Vandaar is het maar een klein eindje richting Bergen lopen en je kunt alles uit doen.

Paal 29 is een leuke strandtent. Op het terras staat een bordje met verwachte temperatuur, kans op neerslag en kans op zeehonden. Daar ben ik een tijdje terug met zwemmen ook een zeehond tegengekomen. Dat ie naast je opduikt is zeldzaam, maar bij Paal 29 zijn ze wel vaak te zien.
Hoi DipziZDip
we kennen dat.
Fietsen is alles nog voor mij weggelegd helaas. Dus dat zal het niet meer worden.
Vroeger liepen we bloot van Bergen aan Zee tot voorbij Schoorl en dan weer terug. Bloot die strandtent bezoeken zat er niet in lol.
eigenlijk kun je daar altijd alles uit doen en bij Hargen ook.
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Gisteren maar weer eens een dagje strand, wij gaan altijd naar Noordwijk.
Het was perfect, niet te heet en net genoeg wind.
Het was er, relatief, druk. en omdat de gemeente het bord "naaktrecreatie toegestaan" al weggehaald had zaten er er al blote mensen direct naast de strandopgang. Zo ging bloot en gekleed naadloos in elkaar over en zat door elkaar. dat was mooi om mee te maken.
Vandaag gaan we weer, maar eerst een Vve vergadering, dan gaan we na de middag weg en blijven zolang het lekker is.
Gisteren konden we nog lang buiten op het balkon zitten.

Groet,

Jan
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

omdat de gemeente het bord "naaktrecreatie toegestaan" al weggehaald
Daar zijn ze lekker op tijd mee, misschien inderdaad wel beter ook om een mooie mix te krijgen
Een PB is welkom
Frivooltje
Super actief lid

Net een "nieuwe" A+++ wasmachine gekocht omdat mijn oude, ruim 19 jaar oude Miele kuren begon te krijgen. Zo duurde een wascyclus ineens nog maar 00:45 i.p.v. 01:35 uur en hij had ook nog een andere storing. 19 jaar en 1 maand, dat is ruim 3 jaar beter dan het gemiddelde bij Miele. :)
De "nieuwe" Miele (één van de weinige merken die nog volledig geëmailleerde machines heeft die geschikt zijn voor de natte cel) is slechts 1 jaartje oud en zo goed als nieuw, helemaal refurbished met € 450,- korting. Dan kan je wel gaan repareren wat tegenwoordig ook een vermogen kost maar ik vind dat hij na ruim 19 jaar wel een pensioen heeft verdiend. Vermoedelijk zal hij bij dat bedrijf wel een nieuw leven krijgen. Rib uit mijn lijf maar hopelijk houd die het net zo lang uit dan deze.
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Miele, immer besser
Je kan beter 1 x een goede kopen, dan 3x een dwarrel

Vanmiddag een top middag gehad
Ik ben naar de ouwe vuilstort van Sassenheim geweest, deze is omgetoverd in een uitkijkpunt over de polder en Kaag
Er was maar één stel wat verderop, dus ik kon heerlijk bloot naar de bootjes kijken 😀
Een PB is welkom
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Miele? De mijne ging na 9 jaar stuk. Het duurste onderdeel, de printplaat. Repareren werd me gelet op de kosten afgeraden. Ik ben alleen dus die machine heeft veel minder vaak gedraaid dan die van een gezin met kinderen.

De volgende werd geen Miele maar er een Bosch
Genieten in mijn blootste blootje! :D
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Jos schreef: wo 06 sep 2023, 00:28 Hoi DipziZDip
we kennen dat.
Fietsen is alles nog voor mij weggelegd helaas. Dus dat zal het niet meer worden.
Dat is jammer voor jullie. Goed om te zien dat jullie de plannen bijstellen en blijven genieten van de dingen die wel kunnen. Mooi als je die stap kunt maken.
Vroeger liepen we bloot van Bergen aan Zee tot voorbij Schoorl en dan weer terug. Bloot die strandtent bezoeken zat er niet in lol.
eigenlijk kun je daar altijd alles uit doen en bij Hargen ook.
Nee, de lokatie is er prima voor maar ze willen daar inderdaad geklede gasten. Het strand echter is er inderdaad goed voor. Een mooi lang stuk rustig strand. Ik kom er graag.
Frivooltje
Super actief lid

Flipflop schreef: wo 06 sep 2023, 16:13 Miele? De mijne ging na 9 jaar stuk. Het duurste onderdeel, de printplaat. Repareren werd me gelet op de kosten afgeraden. Ik ben alleen dus die machine heeft veel minder vaak gedraaid dan die van een gezin met kinderen.
Dat is klote.
Zo zweert een vriend van mij bij Whirlpool. Echter was dat vroeger topspul maar nu moet je dat echt niet meer kopen.

Had ik met mijn eerste split-unit airco. Printplaat kapot en nergens nog iets te krijgen van dat merk. Dat heeft geld gekost. :( Zoals met alles in het leven, je moet geluk hebben. Oude Miele droger van mijn moeder werkt nog steeds en die is al ruim 30+ jaar oud.

Gisteren gesport met dat warme weer. PT hield tropenrooster aan maar had verwacht veel meer last te krijgen van de hitte. Had echter veel meer last van mijn rug. Straks massage van de fysio, hmmm. Kan niet wachten.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Frivooltje schreef: do 07 sep 2023, 00:15
Had ik met mijn eerste split-unit airco. Printplaat kapot en nergens nog iets te krijgen van dat merk. Dat heeft geld gekost. :( Zoals met alles in het leven, je moet geluk hebben. Oude Miele droger van mijn moeder werkt nog steeds en die is al ruim 30+ jaar oud.
Wij hebben bij ons in t dorp nog een ouwerwetse tv reparateur die legt een printplaat onder de loupe en zo vind hij bijna alle breuken en breukjes. Zo heb ik daar al eens een 25 jaar oude printplaat van een stoomcabine laten repareren
Bloot als het kan, gekleed als het moet
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Frivooltje schreef: do 07 sep 2023, 00:15 Zo zweert een vriend van mij bij Whirlpool. Echter was dat vroeger topspul maar nu moet je dat echt niet meer kopen.
Toen ik nog klein was hadden mijn ouders een AEG Turnamat S, een zoveelstehandsje. Is ruim 30 jaar geworden. Daarna kregen mijn ouders de AEG Turnamat van mijn opa en oma, die is ook iets van 35 jaar oud geworden. Toen kochten ze een gebruikte AEG van 1 of andere handelaar, ik schat een jaar of 6-7 oud, na een paar jaar was die kapot...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Toen ik ging samenwonen kochten we een Bosch wasmachine en droger. Nooit problemen, oké droger had aan het eind moeite om het echt droog te maken Toen we 18 jaar later gingen verhuizen, de boel vervangen. Binnen een paar jaar bij de wasmachine is de stabilisatiestang afgebroken en de nieuwe droger droogt slechter dan de oude.

Bij de verhuizing ook nieuwe stofzuiger gekocht van Miele. Net na de garantie deed die het niet meer. De winkel weigerde coulance, aangekaart bij de verzeker, we stonden in ons recht, maar die hebben de helft vergoed om er vanaf te zijn. Nou ja, beter dan niks, maar toch voel je je een oor aangenaaid.
Frivooltje
Super actief lid

PoppeSchuitema schreef: do 07 sep 2023, 03:28
Frivooltje schreef: do 07 sep 2023, 00:15Had ik met mijn eerste split-unit airco. Printplaat kapot en nergens nog iets te krijgen van dat merk. Dat heeft geld gekost. :( Zoals met alles in het leven, je moet geluk hebben. Oude Miele droger van mijn moeder werkt nog steeds en die is al ruim 30+ jaar oud.
Wij hebben bij ons in t dorp nog een ouwerwetse tv reparateur die legt een printplaat onder de loupe en zo vind hij bijna alle breuken en breukjes. Zo heb ik daar al eens een 25 jaar oude printplaat van een stoomcabine laten repareren
Had ik dat maar eerder geweten. Mog wel naar gezocht maar niet gevonden.

Tegenwoordig worden producten gemaakt om kapot te gaan en ik denk niet dat het in de toekomst beter gaat worden.
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Idd lang op t strand gebleven, was tot t eind lekker.
erg prettig als je maar op een half uurtje fietsen afstand woont.
IMG-20230906-WA0002.jpg
De zon ging helaas het laatste stukje schuil achter een laag damp, maar dit was ook al mooi.

Groet,

Jan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Mooie foto Jan!
Genieten in mijn blootste blootje! :D
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Inderdaad mooi foto.

Wij waren vandaag weer in Bergen aan Zee. Was heerlijk en ik ben geen fan van Noordzee meestal te koud. Vandaag heb ik er tijden in gelegen.
Heerlijke temperatuur.

misschien zondag nog

Jos
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Vandaag naar De Maat in Ravenswaaij geweest. Dat is 1 van de 9 terreinen van Zon en Leven. Wellicht door de vrijdag, maar veel ouderen. Ze geven je een welkom gevoel. Ik had het idee dat ik met mijn 48 de jongste was. Lekkere dag gehad, voldoende schaduw onder de fruitbomen.

Vlakbij was een vrouw op leeftijd, die zich voortbewoog met een rollator. Mooi dat ze ondanks haar leeftijd en verminderde mobiliteit toch blijft gaan. Mooiste was nog dat ze even later zelf een hangmat ging ophangen, waar ze heerlijk in heeft gelegen. 😀
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

HenkD schreef: ma 04 sep 2023, 15:43 Appelsap gemaakt met appels van eigen boom; Ras Groninger Kroon.
Lekker en mooi ras.

Sapcentrifuge en gelijk opdrinken of ontsapper en houdbaar?
We're born naked. After that, it's all drag.
moppetoet2
Super actief lid

Mijn man kreeg een televisie om naar de stort te brengen van zijn moeder.

Opengeschroefd, bekeken. Mij gebeld of ik even naar Okaphone kon gaan na het werk. Boodschappenlijstje via Whatsapp gekregen. 6 euro betaald.

De televisie doet het weer.
Handig als (tijdelijke) opvolger voor de huidige. Die heeft last van clouding, dat valt niet te verhelpen.
Frivooltje
Super actief lid

moppetoet2 schreef: za 09 sep 2023, 19:07 Mijn man kreeg een televisie om naar de stort te brengen van zijn moeder.

Opengeschroefd, bekeken. Mij gebeld of ik even naar Okaphone kon gaan na het werk. Boodschappenlijstje via Whatsapp gekregen. 6 euro betaald.

De televisie doet het weer.
Handig als (tijdelijke) opvolger voor de huidige. Die heeft last van clouding, dat valt niet te verhelpen.
Slimme man. :)
moppetoet2
Super actief lid

Daarom moest ik deze houden van mijn oma.
Plaats reactie