Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Frivooltje
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Frivooltje »

Koenraad schreef: do 11 aug 2022, 00:40 Vanavond ijsklontenmachine gerepareerd. [...] Werkt weer prima, maar die ijsklonten smaken nergens naar. Nu heb ik bij die ijsklonten wat Amaretto gedaan enne, hips, smaaakt stukku lekkurdeur. Hips.
Zo heb ik een jongen gekend die Apfelkorner in het waterreservoir van de Amerikaanse koelkast van zijn moeder had gedaan. Handig, altijd ijskoude Apfelkorner. Helaas zit daar heel erg veel suiker in en vond de koelkast dat een minder goed idee. Zijn moeder trouwens ook.

Ondanks de hitte een drukke week gehad.
Dinsdag bij vrienden op bezoek geweest die op een textielcamping in Vijlen stonden. Leuke dag gehad ondanks het warme weer.
Woensdag op de markt gehoord dat een oudere man met wie ik vaak een praatje maakte, 3 weken geleden was overleden. Verder totaal geen informatie. Was ik wel even door van slag.
Donderdag naar de tandtechnieker en tandarts geweest. Bij de eerste mijn bovenprothese laten repareren. Voortanden waren beschadigd nadat ik hem had laten vallen wat veel irritaties gaf in mijn mond. Bij de tandarts een enorme krater laten vullen waar de vulling uit was gevallen en dat aan de andere kant herhaalt met een veel kleiner geval. Beide gelukkig zonder verdoving want het deed totaal geen pijn.
Vrijdag die Duplexbehandeling ondergaan in het ziekenhuis. Toen ik half naakt op tafel lag wilde ze mij krampachtig toedekken maar ach, ik had daar totaal geen moeite mee. Ook met verpleegster in opleiding die mee wilde kijken had ik geen problemen. Uitslag was helaas slecht. Doorstroming was 20 terwijl hij 30 of beter nog 35 had moeten zijn. Tip: afvallen, alsof ik dat nog niet wist. Tijdens de behandeling gebeurde er (vreemd genoeg) niet veel. Eenmaal thuis was hij volledig tot leven gekomen dus daar maar even gebruik van gemaakt. :shock: Gelukkig verdween hij ook weer op tijd want anders had ik terug gemoeten naar het ziekenhuis.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

"Gelukkig verdween hij ook weer op tijd want anders had ik terug gemoeten naar het ziekenhuis."

Euh, anders ijsklontjes misschien?

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Denken kan je niet delegeren
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Plakias schreef: zo 14 aug 2022, 17:51 Nou is het niet het meest traditionele stel wat we in de buurt hebben wonen; verre van dat ;)
Maar goed, als je het niet vraagt weet je het niet :)
En op 1 of andere manier hebben we hun voorstelrondje gemist - ze wonen hier niet zo lang - en komen we eigenlijk niet met elkaar in contact.
En om aan te bellen om te vragen of ze er bezwaar tegen hebben dat ik in m’n blote kont in de tuin rond banjer gaat me dan nog te ver……
Het terras is voor de meeste buren niet zichtbaar, behalve voor hun.
En is daar niks aan te doen? (ik heb makkelijk praten want diepe tuin geen achterburen en lak aan de buren naast ons)
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Parasol en toch wat lak aan de buren hebben scheelt al een stuk 👍
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag iets gedaan dat voelt als "uit de kast komen", denk ik:
Ben vanaf vandaag lid van NFN................ :o
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Afgelopen weekend mijn eerste “Jan” weekend gehad. Het was erg gezellig en ik werd snel opgenomen in de groep. Samenstelling van de groep van circa 20 aanwezigen was tussen de 25 en 55 jaar. Locatie Markeplaat was erg mooi, ruime plekken en mooie paden om een wandeling op het terrein te maken. Zowel Jan als Markeplaat kan ik aanraden.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Michael74 schreef: ma 15 aug 2022, 09:55 Afgelopen weekend mijn eerste “Jan” weekend gehad. Het was erg gezellig en ik werd snel opgenomen in de groep. Samenstelling van de groep van circa 20 aanwezigen was tussen de 25 en 55 jaar. Locatie Markeplaat was erg mooi, ruime plekken en mooie paden om een wandeling op het terrein te maken. Zowel Jan als Markeplaat kan ik aanraden.
Fijn dat het je bevallen is.
Markeplaat is een mooie locatie zo aan de rivier, het is echter geen typische naturistencamping, meer een natuurlijke locatie waar je ook kunt overnachten.
Vaste plaatsen zijn er ook niet zover ik weet, toen ik er was kwamen de meeste mensen er voor dagrecreatie. S' nachts stond er toen slechts nog één tentje.

Groetjes Jeroen
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Vorig jaar ben ik een paar nachten op dit mooie en ruime terrein geweest. Het maakte toen wel degelijk de indruk een normaal, zij het naturistisch kampeerterrein te zijn.
Bloot is beautiful
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gister een dagje doorgebracht op de Groenlanden in Annen Drente. schoonzus heeft daar een vaste plek.
Was een gezellige dag en lekker zomerweer.Het is een fraai ingerichte camping die goed verzorgd wordt. Aantal ronde velden gescheiden door bossages met een groot middenveld daarbij. Caravans, campers en tenten staan dan langs de rand van de cirkel. Wel iets dicht op elkaar vinden wij.
Goed verzorgd en schoon toilet. Bij de vijver zijn we niet geweest.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Jos schreef: wo 17 aug 2022, 12:06Caravans, campers en tenten staan dan langs de rand van de cirkel. Wel iets dicht op elkaar vinden wij. Goed verzorgd en schoon toilet. Bij de vijver zijn we niet geweest.

Jos
De plekken zijn idd dicht bij elkaar. Qua sfeer gaat onze voorkeur uit naar "het Verlaat"
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Langzaam beginnen de voorbereidingen voor de vakantie: volgende week zaterdag gaat het richting Porec. Zometeen even een paar nieuwe Dukdalf stoelen ophalen bij een camperboer, hier 20 minuten vandaan.
Helaas zal ik tot volgend weekend veel moeten overwerken, want we hebben een hack gehad op het werk. De schade moet ingehaald worden, 6,5 dag hebben we stilgestaan...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Noordenwind
Zeer actief lid

Strandwandeling gemaakt bij St.Maartenszee/Callantsoog. Prachtig weer op erg stil strand. Gister en eergister bloot de tuin gedaan, o.a. heermoes bestreden met schoonmaakazijn. Weet iemand een betere remedie? Roundup werkt niet, heb ik ook niet geprobeerd. Het voorraadje dat ik daarvan nog heb wil ik ook eigenlijk niet meer gebruiken.
Bloot is beautiful
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Een product met een zo hoog mogelijk gehalte MCPA.

https://nl.wikipedia.org/wiki/MCPA

Mag in NL niet meer aan particulieren verkocht worden.
Sportverenigingen mochten het tot voor kort, of nog steeds, eenmalig per jaar tegen grootbladig onkruid in de grasvelden inzetten.

Geen fijn spul maar het enige wat goed werkt tegen heermoes.
Wij hebben een paar jaar geleden nog een verpakking herbicide met MCPA in een grote Franse supermarkt gekocht.
Na een paar dagen wordt de heermoes bruin en sterft uiteindelijk af.

Heermoes is oersterk dus uiteindelijk komt het weer terug.

Mag het op een naturistenforum eigenlijk niet aanraden natuurlijk, maar goed, bij deze ter info dan maar :mrgreen:
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag, en eigenlijk gisteren, voor het eerst om een naturistencamping gestaan. De sfeer, de mensen daar, geweldig! Dit had ik veel eerder moeten doen................. ;)
Wimna
Actief lid

Bericht door Wimna »

Gister en eergister bloot de tuin gedaan, o.a. heermoes bestreden met schoonmaakazijn. Weet iemand een betere remedie? Roundup werkt niet, heb ik ook niet geprobeerd. Het voorraadje dat ik daarvan nog heb wil ik ook eigenlijk niet meer gebruiken.
Omdat de wortel vrij diep zit zal deze niet worden aangetast door onkruid middeltjes en weer gaan uitlopen.

Las pas een artikel hierover maar kan het helaas niet meer terug vinden. Kortgezegt:
1. Door het steeds verwijderen zal het na loop van tijd niet meer terug komen. Hiervoor heb je een lange adem nodig.
2. Het klink tegenstrijdig maar door de heermoes te bemesten zal deze verdwijnen. Dit komt omdat de plant op arme grond groeit.

Omdat de wortel heel diep zit zal deze niet worden aangetast door onkruid middeltjes.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Dat 2.4 MCPA wat ik eerder noemde gaat dan wel naar de wortels - loof niet weghalen tot het afgestorven is - maar is dan blijkbaar weer niet helemaal goed voor de natuur.
Spul zaait zich ook bovengronds uit en voor dat moment moet je de plant eigenlijk “te pakken nemen” ;)

Maar zonder chemische middelen is het echt bezigheidstherapie :(

Heb wel eens gelezen dat dit het eerste groen is wat op komt na een vulkaanuitbarsting.
Oersterk spul.

Vandaag weer het rijk alleen dus kledingloos dagje :mrgreen:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Wimna schreef: ma 22 aug 2022, 09:16
Gister en eergister bloot de tuin gedaan, o.a. heermoes bestreden met schoonmaakazijn. Weet iemand een betere remedie? Roundup werkt niet, heb ik ook niet geprobeerd. Het voorraadje dat ik daarvan nog heb wil ik ook eigenlijk niet meer gebruiken.
Omdat de wortel vrij diep zit zal deze niet worden aangetast door onkruid middeltjes en weer gaan uitlopen.

Las pas een artikel hierover maar kan het helaas niet meer terug vinden. Kortgezegt:
1. Door het steeds verwijderen zal het na loop van tijd niet meer terug komen. Hiervoor heb je een lange adem nodig.
2. Het klink tegenstrijdig maar door de heermoes te bemesten zal deze verdwijnen. Dit komt omdat de plant op arme grond groeit.

Omdat de wortel heel diep zit zal deze niet worden aangetast door onkruid middeltjes.
Wij hebben ons als tuinvereniging er ook in verdiept.
Heermoes wijst op een behoorlijke armoede in de grond.De wrotels kunnen heel diep gaan om mineralen op te halesn.
Bestrijding is moeizaam en en bestrijdingsmillen werken niet.
- schoffel de heermoes om en laat het loof op het land liggen waar door de mineralen terggegeven worden aan de grond.
- gebruik 300 gram lavemeel per m2 daar zitten heel veel mineralen in
- beplant met snelgroeiende planten die heermoes verdringen
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Bedankt voor de tips👍
Zal het ook eens gaan proberen, als alternatief voor… ;)
Noordenwind
Zeer actief lid

Bedankt voor de tips. Ik had al een probleem met roundup, dus ik begin niet aan andere chemische middeltjes. Het merendeel groeit tussen de tegels van het terras, dus dat is juist opzettelijk arme grond. Maar het gazon zou ik kunnen bemesten. Stug blijven verwijderen lijkt mij na jullie adviezen de enige mogelijkheid. Van de azijnkuur is het spul overigens wel bruin geworden, het bovengrondse deel is verdroogd.
Bloot is beautiful
Noordenwind
Zeer actief lid

Vandaag fietstocht door Loonse en Drunense duinen gemaakt, en daarna boerderijcamping gezocht, helaas niet naturistisch. Ruim 60 jaar geleden heb ik hier met een groep welpen (zelf was ik er ook eentje) een week in de koestal van een kampeerboerderij, op strozakken, vakantie gevierd. Ik weet niet meer of het dezelfde was. De fietstocht leidde o.a. langs de IJzeren Man, een recreatieplas ten westen van en Bosch. Helemaal niemand topless. Zelf had ik mijn flodderrokje van stal gehaald, en nog wat korter opgeschort dan vroeger, ongeveer de lengte van het rokje onder het pantser van een oud-Griekse soldaat. Dat is veel korter dan een Schotse kilt. Voordeel was dat bij het afstappen het rokje niet aan de punt van het zadel bleef hangen. Een groot stuk zeemleer om het zadel gebonden met tentelastiek. Het was een warme dag maar zo, met de wind om je blote billen, was het goed uit te houden.
Bloot is beautiful
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Noordenwind schreef: do 25 aug 2022, 21:27 Vandaag fietstocht door Loonse en Drunense duinen gemaakt, en daarna boerderijcamping gezocht, helaas niet naturistisch. Ruim 60 jaar geleden heb ik hier met een groep welpen (zelf was ik er ook eentje) een week in de koestal van een kampeerboerderij, op strozakken, vakantie gevierd. Ik weet niet meer of het dezelfde was. De fietstocht leidde o.a. langs de IJzeren Man, een recreatieplas ten westen van en Bosch. Helemaal niemand topless. Zelf had ik mijn flodderrokje van stal gehaald, en nog wat korter opgeschort dan vroeger, ongeveer de lengte van het rokje onder het pantser van een oud-Griekse soldaat. Dat is veel korter dan een Schotse kilt. Voordeel was dat bij het afstappen het rokje niet aan de punt van het zadel bleef hangen. Een groot stuk zeemleer om het zadel gebonden met tentelastiek. Het was een warme dag maar zo, met de wind om je blote billen, was het goed uit te houden.
60 jaar geleden, Drunense duinen. Ik ben daar opgegroeid en kende ze op mijn duimpje. Vaak kampeerde ik daar in de weekends ergens in het bos. Tentje mee, vuurtje in de grond en van die aluminium die dan roetzwart werden. Hellemaal in mij uppie zal toen 11-12 jaar geweest zijn.
Kampeer boerderij moet de Fellenoord geweest zijn of een boerderij in Giesbergen. Ik zat toen ook bij de welpen en later verkenners.
Ook toen waren er er blote mensen . In die tijd kwamen er veel westerlingen die een stukje grond kochten en daar dan in de weekenden verbleven. Ook bloters.
Het is een mooi gebied en als je de juiste fietsroutes weet van Drunen door de duinen dan is het heel mooi.
Maar nu is het heel erg veranderd en mag niet veel meer.
Wij hebben er nog regelmatig bloot gewandeld.
Als je de weg weet dan kom je ook wel een vennetje tegen om even af te koelen.

Jos
Noordenwind
Zeer actief lid

Ik vond de uitgezette fietstocht van de anwb, vrijwel gelijk aan die van Natuurmonumenten best wel mooi. Indertijd, 1956, ook geen bloot gezien, we waren daar ook niet op verdacht. Wij hebben wel gesparteld in een beekje, dat zo modderig werd, dat iedereen na afloop in een teiltje koud water mocht afspoelen. In ondergoed, want zwemkleding was niet algemeen, en de meesten konden ook niet zwemmen.
Vandaag de fietstocht rond de Linge gemaakt, bijna 80 km, tussen Arkel en Geldermalsen, weer in bijna bloot. Naar aanleiding van mijn opmerking over topless gister: Bij station Geldermalsen reed ik twee joelende tienermeisjes tegemoet, waarvan er een bij nadering haar shirtje tot haar hals optilde. Of ze verder echt topless was kon ik niet zien, mijn gezichtsvermogen is sterk achteruitgegaan en ik hoop binnenkort een staaroperatie te kunnen regelen. Ik heb ze vriendelijk gedag gezwaaid.
Bloot is beautiful
Noordenwind
Zeer actief lid

Dat vergat ik, het was inderdaad Giersbergen. De campingeigenaar zei dat er veel boeren groepen in hun stallen ontvingen. Wij sliepen in de koestal op strozakken, op één jongen na die een luchtbed had.
Bloot is beautiful
Rudi
Actief lid

Bericht door Rudi »

Vandaag acclimatiseren van een weekje Leucate en een autorit van 14 uur gisteren.
Wel een leuke vakantie gehad gelukkig. :D
Afbeelding
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Vandaag wat verfwerk hersteld aan het huis en ondertussen de blote billen wat zon laten pakken.
Ook nog overwogen om een keer een naaktstrand te pakken maar de plicht riep :mrgreen:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ritje utrecht. Echtgenote naar Annatommie centrum gebracht. Ze heeft inmiddels een nieuwe knie. Toen zij werkte als verpleegkundige was ze getuige van het plaatsen van een van de eerste volledige knieprothese. Ergens voor of na 1980.
Nu routine.
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Net terug van de bloedbank voor een plasma donatie.
Bij deze de oproep ( Ik had beloofd dat ik dat zou doen :D ) aan iedereen om ook te gaan doneren, als je dat nog niet doet.
Er is een steeds groter tekort aan bloed maar zeker aan plasma.
Dat komt omdat er steeds meer toepassingen voor plasma zijn maar ook omdat er steeds meer medicatie van gemaakt kan worden..

Dus, als je wat tijd hebt, doen.
die naald stelt niks voor ;) :lol: daar wen je aan.

Groet,

jan
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Helaas, ik mag geen bloed doneren anders had ik dat al lang gedaan.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Reeds 30 jaar. Begonnen op mijn 18e.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Vandaag een middagje camping De Peelrand.
Screenshot_20220902-144606.png
Rustig hier 👍
Plaats reactie