Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Jo.w »

Vrijdag vertrekken we met 11 mensen van de vriendenkring van Geuzebrouwerij OudBeersel naar Praag en Plzen. De vereniging bestaat 10 jaar en we wilden daarvoor wel eens iets "speciaal" doen.
We gaan dus van vrijdag tot dinsdag brouwerijbezoeken doen in Plzen en Praag.

Alleen in Praag zelf zijn een 25-tal mini- en microbrouwerijen. We (mijn vriendin en ik) hebben zelf voor het programma grotendeels gezorgd, toch wat betreft het bezoeken van de brouwerijen. Vooor de meer toeristische dingen schakelen we op zondag en maandag een plaatselijke Nederlands sprekende gidse in.

Kaartje met de metrolijnen en alles wat we gaan bezoeken: https://drive.google.com/open?id=1xlOwa ... sp=sharing, daar ben ik vandaag een ganse dag aan bezig geweest. Het programma zit dus goed vol zoals je kan zien. :lol:
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Heel veel (proef)plezier Jo.W
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Geniet ervan Jo!
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
marcel1970
Zeer actief lid

Bericht door marcel1970 »

wat heb ik Vandaag Gedaan Gewerkt in Ede een bioscoop een hotel en 4 restaurants van eten en drinken voorzien in Wageningen een studenten cafe van eten en drinken voorzien en bij een kasteel in Doorwerth de koffie corner van eten en drinken voorzien.
Frivooltje
Super actief lid

Gebaald. Dat is wat ik vandaag heb gedaan.
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Dat is niet zo mooi; zat het gewoon tegen of ?
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Frivooltje
Super actief lid

Nee, het zat niet zomaar tegen. Vertel het binnenkort wel maar kan nu even niet.

Moet wel zeggen dat het weer ook meespeelt. Ben nog lang niet klaar met genieten van de zon maar helaas is die er wel klaar mee.
Had gehoopt morgen nog een mooie dag te hebben maar vrees het ergste.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Het was vandaag toch geen blotebillenweer meer dus heb ik maar mijn 118 Volvo's schoongemaakt met een stofkwastje.
Gelukkig zijn het Volvo's in de schaal 1:43 anders zou ik wel iets langer dan een middag bezig zijn :lol: .
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Natukees schreef:Het was vandaag toch geen blotebillenweer meer dus heb ik maar mijn 118 Volvo's schoongemaakt met een stofkwastje.
Gelukkig zijn het Volvo's in de schaal 1:43 anders zou ik wel iets langer dan een middag bezig zijn :lol: .
Hier was het heerlijk weer na aanvankelijk mist kwam de zon lekker door. Dus BK weer zoals wij dat noemen :-) Het koelt nu wel snel af door de aantrekkende wind.
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Jo.w »

GJ57 schreef:Heel veel (proef)plezier Jo.W
O wat was ik blij dinsdagavond terug een hoge gistingsbiertje te kunnen drinken in ons stamcafé.

Met in totaal een 15-tal (micro- of mini)brouwerijen op 5 dagen hebben we genoeg pilsbieren geproefd, het ene al wat lekkerder dan het andere.
Ik denk dat er amper 2 buiten Tsjechië te drinken zijn: Urquell (en hun andere merken) en Staropramen. Nog één ander bier is (beperkt) in de omgeving van Praag te verkrijgen en dan nog hoofdzakelijk als tapbier: Únětice.

Al de andere bieren worden gebrouwen in café's of restaurants in installaties van tussen de 500 en 1000 liter en zijn enkel voor plaatselijk gebruik.

Op de meeste plaatsen was er een bleke en een donkere pils, soms met wat hoger vastestofgehalte (maar daarom niet noodzakelijk een hoger alcoholgehalte), hier en daar ook een IPA of APA.

Op zondag en maandag werden we rondgeleid langs de bezienswaardigheden van Praag door een Nederlandstalige Praagse gidse (die we eerder persoonlijk ontmoet hadden en met wie we samen het programma hadden opgesteld). Ook dat werd door de deelnemers als zeer boeiend ervaren, vooral omdat ze veel kleine anekdotes en weetjes vertelde die je meestal niet in de toeristische gidsen terug vindt.

We kregen al vragen om volgend jaar iets gelijkaardigs te doen in een ander land maar ik vrees dat dat onmogelijk wordt.
Nergens kan je zo veel verschillende bieren proeven (op hun locatie van productie) als in Praag, vrees ik.
marcel1970
Zeer actief lid

Had maar 5 klanten vandaag 2 scholen 1 klooster en 2 restaurants in Huissen en Arnhem dus was al weer vroeg terug van de rit dus wat tvt uren opgenomen en ging om 13.00 al weer naar huis nu weekend tot woensdag morgen.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Wat zouden we gaan doen vandaag: Met de leenhond een mooie wandeling maken bij de Military in Boekelo. Dat gaan we maar even niet doen. De oppashond heeft gisteren een kleine operatie gehad en loopt nu met zo n kap op en mag niet ver wandelen. T s niet anders gewoon in de buurt een beetje wandelen mag nog net :-(
marcel1970
Zeer actief lid

Vandaag met mijn vriendin naar Pica Mare in Gennep geweest gezwommen en sauna gedaan was weer heerlijk.
Frivooltje
Super actief lid

Niet vandaag maar gisteren. Weer heerlijk genoten bij Océade. Was wat minder druk dan voorgaande jaren en ik vermoed dat dat alles heeft te maken met de onzekere sluiting e.d. Ook het dorpje wat voor Océade lag is inmiddels helemaal gesloten. :(
Maar het goede nieuws is dat het open blijft tot eind September dus we hebben nog een keer te gaan.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: Ook het dorpje wat voor Océade lag is inmiddels helemaal gesloten. :(
Heel dorpje gesloten?
Frivooltje schreef:
Maar het goede nieuws is dat het open blijft tot eind September dus we hebben nog een keer te gaan.
Blijft dus nog een jaar open?

Blote groet Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef:
Frivooltje schreef: Ook het dorpje wat voor Océade lag is inmiddels helemaal gesloten. :(
Heel dorpje gesloten?
Ja, voor Océade lag een weggetje met alleen maar allerlei café's, barretjes en restaurantjes. Ze noemde dat ook wel het dorpje. Dat is inmiddels helemaal ontruimt en afgesloten. Echt raar want als Océade open kan blijven dan had dit ook open kunnen blijven. Maar ja, politiek he. :(
Jos schreef:
Frivooltje schreef:
Blijft dus nog een jaar open?
Voor zover het er nu voorstaat... ja. (en misschien zelfs nog langer maar dat zal (denk ik) in januari wel bekend worden)
marcel1970
Zeer actief lid

Vandaag met mijn vriendin Hellenie in het huwelijksbootje getreden in het kasteel in Wijchen.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

marcel1970 schreef:Vandaag met mijn vriendin Hellenie in het huwelijksbootje getreden in het kasteel in Wijchen.
Van harte gefeliciteerd Marcel. Een lang, gezond en gelukkig leven samen gewenst.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Leuk marcel,
van harte gefeliciteerd en veel geluk en gezondheid samen.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Van harte Marcel en Hellenie !!
Frivooltje
Super actief lid

Gefeliciteerd Marcel en Hellenie met jullie huwelijk.
coboho
Zeer actief lid

Bericht door coboho »

Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en nog veel gelukkige en blote jaren samen!!!!
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Van harte gefeliciteerd!

Groetjes Jeroen
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Mijn vrouw had gisteren de winterbanden onder haar auto laten zetten (vroeg maar gaat mee op vakantie) bij een bedrijf via haar werkgever. Ze moest daar toch in de buurt zijn en dat kwam dus goed uit. Toen ze terug reed belde ze dat de auto aangaf dat de bandenspanning niet goed was, niet gekalibreerd enzovoort. Tja moderne auto's. Toen ze uiteindelijk thuis kwam maar even me in verdiept, spanning op een band was inderdaad 230 ipv 250 zoals de andere drie. Op druk gebracht, gekalibreerd (klinkt ingewikkeld, drukje op juiste knop is meer dan voldoende als je weet waar dat ding zit) en in orde. Toen kwam het: het hele digitale dashboard was veranderd, dagteller weg, kilometerstand weg, telefoonverbinding weg (ze belde niet handsfree op heenreis dat gesprek gaan we nog aan :D ) Verwarming volledig veranderd, radio zender veranderd. Kortom er had iemand met het knoppenspel zitten spelen die er werkelijk geen kaas van had gegeten. Afijn alles weer in orde gemaakt en vanmorgen nog even de spanning van de banden nagekeken. Je weet maar nooit. Soms verlang ik nog wel eens naar onze eerste autos: alles mechanisch heerlijk. Mini Clubman 1100 en later een Triumph Dolomite Sprint. (en waren er toen al winterbanden, wel winters dat wel)
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Jo.w »

marcel1970 schreef:Vandaag met mijn vriendin Hellenie in het huwelijksbootje getreden in het kasteel in Wijchen.
Proficiat! Veel geluk samen.
Frivooltje
Super actief lid

Wat rijden jullie nu dan GJ57?
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

GJ57 schreef:Mijn vrouw had gisteren de winterbanden onder haar auto laten zetten (vroeg maar gaat mee op vakantie) bij een bedrijf via haar werkgever. Ze moest daar toch in de buurt zijn en dat kwam dus goed uit. Toen ze terug reed belde ze dat de auto aangaf dat de bandenspanning niet goed was, niet gekalibreerd enzovoort. Tja moderne auto's. Soms verlang ik nog wel eens naar onze eerste autos: alles mechanisch heerlijk. )
Zijn die waarschuwingsdingen niet uit te schakelen? Ik zou daar gillend gek van worden. alleen daarom al zou ik geen moderne auto willen.
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Niet vandaag maar maandag, na een heerlijk vriendenweekend met 5 stellen in cadzand, we kennen elkaar al meer dan 40 jaar en gaan al jaren een weekendje weg met z'n allen, samen met Els naar sauna Barendrecht gereden.
Wat een verademing vergeleken met het "geweld" van Buslo of Elysium, dat zijn mooie wellnesscenters hoor maar voor ons veel te druk en te massaal.
Hier in barendrecht vind je alles wat je nodig hebt en het is er niet te druk, voor herhaling vatbaar.

Groet,

Jan
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Natukees schreef:
GJ57 schreef:Mijn vrouw had gisteren de winterbanden onder haar auto laten zetten (vroeg maar gaat mee op vakantie) bij een bedrijf via haar werkgever. Ze moest daar toch in de buurt zijn en dat kwam dus goed uit. Toen ze terug reed belde ze dat de auto aangaf dat de bandenspanning niet goed was, niet gekalibreerd enzovoort. Tja moderne auto's. Soms verlang ik nog wel eens naar onze eerste autos: alles mechanisch heerlijk. )
Zijn die waarschuwingsdingen niet uit te schakelen? Ik zou daar gillend gek van worden. alleen daarom al zou ik geen moderne auto willen.
Helaas niet, dan moet je zo ver de computer in dat gaat hem in deze Volvo niet worden. Als het een keer goed staat is het wel prettig.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef:Wat rijden jullie nu dan GJ57?
Mijn vrouw rijd een Volvo V40.
Plaats reactie