Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
moppetoet2
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door moppetoet2 »

Ik wilde naar de sportschool. Mijn man raadde me aan te gaan lopen. Na twintig meter schuifelde ik maar weer naar huis, het was geen doen met die gladheid.
We're born naked. After that, it's all drag.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: zo 12 jan 2025, 01:34 Ik wilde naar de sportschool. Mijn man raadde me aan te gaan lopen. Na twintig meter schuifelde ik maar weer naar huis, het was geen doen met die gladheid.
Heel verstandig een valpartij met gevolgen is zo gebeurt.

Hier weinig last maar vist het allemaal bar koud.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
johannesw
Zeer actief lid

Bericht door johannesw »

Het was gistermorgen (zaterdag) inderdaad behoorlijk glad, ook maar binnen gebleven.
Mauricekuh
Zeer actief lid

Bericht door Mauricekuh »

Gisteravond en vannacht naar de '80-'90-'00 party geweest in het klokgebouw in Eindhoven. Leuk alle muziek van vroeger, goed georganiseerd en uitverkocht. Het viel vannacht gelukkig mee met de gladheid, temperatuur lag op -1.
Overigens duur zijn de consumpties tegenwoordig, naast entree en locker kost een drankje €3,75. Wil je iets anders dan fris of bier, dan ben je dus nog meer kwijt. Wat een verschil met 'vroeger'.
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Mauricekuh schreef: zo 12 jan 2025, 11:25 Gisteravond en vannacht naar de '80-'90-'00 party geweest in het klokgebouw in Eindhoven. Leuk alle muziek van vroeger, goed georganiseerd en uitverkocht. Het viel vannacht gelukkig mee met de gladheid, temperatuur lag op -1.
Overigens duur zijn de consumpties tegenwoordig, naast entree en locker kost een drankje €3,75. Wil je iets anders dan fris of bier, dan ben je dus nog meer kwijt. Wat een verschil met 'vroeger'.
Herkenbaar, ik ging pas met vrienden in Utrecht wat drinken. Halve liter weizenbier 8,90. Met een hapje eten was ik 80 euro kwijt en toch zat het vol. Mensen hebben het uitgaan enorm gemist, denk ik.
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Tja, hollandse prijzen zijn duur. Afgelopen dinsdag waren we hier in de buurt met 6 personen bij een restaurant met Michelin vermelding (volgens mij nog geen ster) heerlijk wezen eten, flesje wijn op tafel (hoewel ik de BOB was) en verse "Zumo de Naranja". Voorafje, hoofdschotel en een lekkere dessert. Kwaliteit was voortreffelijk.
We waren totaal 180 euro (incl fooi) kwijt, das 30 euro PP

Das anders dan NL
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

stevie schreef: zo 12 jan 2025, 15:11 Tja, hollandse prijzen zijn duur. Afgelopen dinsdag waren we hier in de buurt met 6 personen bij een restaurant met Michelin vermelding (volgens mij nog geen ster) heerlijk wezen eten, flesje wijn op tafel (hoewel ik de BOB was) en verse "Zumo de Naranja". Voorafje, hoofdschotel en een lekkere dessert. Kwaliteit was voortreffelijk.

Das anders dan NL
Toen ik in Sahagun (Noord Spanje) woonde was daar ook een restaurant met Michelin ster, ik weet de prijzen niet meer (het is 13 jaar geleden) maar het was goedkoop
Gr. NanMar

PB is welkom!
Mauricekuh
Zeer actief lid

Vanmiddag opnieuw in Helmond in zwembad optisport gezwommen. Het was er druk, maar toch heerlijk baantjes kunnen trekken, in de sauna geweest en in het bubbelbad gezeten.
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

Het was vandaag, en gisteren ook, best prima weer. Dus ik ben in de tuin bezig geweest. Een wat verwaarloosd deel van ons terrein wat nodig onderhoud nodig heeft. In totaal al 4 bomen omgezaagd en verwerkt. Van dat populierenspul, groeit snel en recht omhoog. Takken op de hoop, stammen meteen klein gezaagd voor het houthok. Nog twee van die populieren en een berk te gaan...
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Wat ik gedaan heb? Buiten neus snuiten, niesen, hoesten, bibberen en balen... niet veel.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag weer terug uit Oostenrijk. Sneeuw was niet geweldig, maar de pistes waren begaanbaar. Prima Après-ski en als leuk detail een kleine sauna in het hotel. Lekker 3 keer gebruik van gemaakt. Morgen op de sportschool het te veel aan calorieën (lees: bier en vreten) proberen weg te werken.... :mrgreen:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Echtgenote kreeg ia een van de media een bericht door dat iemand een bed kwijt wilde. Ze reageerde daarop en kwam in in contact met de aanbieder. Na een tijdje zij die mevrouw maar bent niesde moeder van ..(ze noemde naam van onze zoon). We kenden har vrij goed. Hoe krijg je dat voor elkaar op 18.000.000 inwoners lol toch.

Oke dat bed opgehaald, in de auto gepropt en naar huis. We zijn niet meer instaat om zo' n bed samen naar boven te tillen en hebben het dus uit elkaar gehaald en in stukjes naar boven gebracht en daar weer gemonteerd.
Onze oudste kleinzoon (13,5 jaar) gaat er op slapen. Tot nu sliepen ze bij ons in de slaapkamer. Maar hij slaat graag uit en en wil niet vroeg gestoord worden als wij ontbijt op bed doen met de jongste.
Iedereen blij en wij doodmoe lol

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Mauricekuh
Zeer actief lid

Vanmiddag wederom een duik genomen in het Optisport zwembad de Braak in Helmond bij naturisten zwemvereniging NuNat.
Was een gezellige opkomst, lekkere watertemperatuur, warme sauna en groot bubbelbad!
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Frivooltje schreef: za 18 jan 2025, 18:35 Wat ik gedaan heb? Buiten neus snuiten, niesen, hoesten, bibberen en balen... niet veel.
Nu zie ik iemand voor me die buiten staat, en snuit, niest, hoest, bibbert en baalt. :lol:

Beterschap.
Frivooltje
Super actief lid

:lol:

Dank je wel. Gaat inmiddels beter maar nog niet over. Lijkt elke keer langer te duren.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

stevie schreef: zo 12 jan 2025, 15:11 Tja, hollandse prijzen zijn duur. Afgelopen dinsdag waren we hier in de buurt met 6 personen bij een restaurant met Michelin vermelding (volgens mij nog geen ster) heerlijk wezen eten, flesje wijn op tafel (hoewel ik de BOB was) en verse "Zumo de Naranja". Voorafje, hoofdschotel en een lekkere dessert. Kwaliteit was voortreffelijk.

Das anders dan NL
Vorige week met ons beiden naar een restaurant hier in de buurt geweest, stokbroodje vooraf, mosterdsoep, gegrilde steak en dameblanche en 2 x 2 frisdrank €110 kwaliteit was goed hoor maar eigenlijk niet heel bijzonder luxe
Bloot als het kan, gekleed als het moet
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Vandaag he-le-maal niets gedaan alleen maar lui op de bank hangen, ik ben moe, geen zin meer in werken, nu eerst 2 week vakantie want moet de paarden verzorgen omdat onze dochter een dikke week vakantie heeft en naar Saoudi Arbië en Qatar gaat met een vriendin die een verzorgde reis voor 2 personen daarheen heeft gewonnen. Daarna nog bijna 2 maand werken en dan mag ik eindelijk met pensioen
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

De laatste loodjes Poppe, daarna rustig aan 👍
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

vandaag naar de sauna geweest
moppetoet2
Super actief lid

De marge die restaurant op mosterdsoep maken...

25 gram bloem, 25 gram roomboter, 3 lepels mosterd, een liter water en twee bouillonblokjes.
Doe wild en gooi er nog wat bieslooksprietjes op.

€7,50 per kop.
€1,50 toeslag voor spekjes of een zalmsnipper.
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Maar er staat wel iemand in die pan te roeren, die moet je ook meetellen. :mrgreen:
moppetoet2
Super actief lid

Die vijf minuten kan ik zelf wel roeren.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: zo 26 jan 2025, 01:31 De marge die restaurant op mosterdsoep maken...

25 gram bloem, 25 gram roomboter, 3 lepels mosterd, een liter water en twee bouillonblokjes.
Doe wild en gooi er nog wat bieslooksprietjes op.

€7,50 per kop.
€1,50 toeslag voor spekjes of een zalmsnipper.
Dat zou je denken. Maar die restauranthouder geeft veel meer kosten. Trek eens de BTW er maar af en dan de kosten voor personeel, afwas, elektra, hypotheek ed. Wat houd je dan over?
Frivooltje
Super actief lid

Gisteren ergens een colaatje gedronken. Zo'n horecaflesje Coca-cola zero van 0,2 liter.
Prijs: € 1,15.
Dacht dat ik een de 80-er jaren beland was.
Glaasje wijn koste slechts € 1,75 zei ze.
Was weliswaar geen publiek restaurant maar toch.
johannesw
Zeer actief lid

Bericht door johannesw »

Echt een koopje :D
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Frivooltje,

Zit je ergens in Spanje of zo, leuke prijzen.
Frivooltje
Super actief lid

stevie schreef: do 30 jan 2025, 21:35 Frivooltje,

Zit je ergens in Spanje of zo, leuke prijzen.
Nee, was gewoon in Eindhoven.
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Dat zijn hele mooie prijzen, zeker voor Nederland.
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

Zon...eindelijk Zon! Vandaag weer in de tuin bezig geweest. Even geen bomen omzagen (had ik al genoeg gedaan de laatste tijd), maar een heel stuk bossage van een paar meter breed gekortwiekt. Doorkijk naar achteren gemaakt het veld op. Heeft schoonmoeder weer uitzicht vanuit haar atelier. Vorige week een versnipperaar gekocht, één van mijn beste ideeën in lange tijd moet ik zeggen. Alles gaat erin, blijft maar weinig van over. Wat er aan groensnppers uit komt een beetje verspreiden en weg is het.

Als je zo bezig bent schrik je wel van de enorme hoeveelheid bramen en doornstruiken. Die troep groeit overal dwars doorheen, eindeloos lijkt het wel. Als er mensen zijn die nog twijfelen of de "stikstofcrisis" (eigenlijk gaat het om ammoniak) niet gewoon een papieren probleem is nodig ik die van harte uit een rondje over ons terrein te komen maken...
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Maar dan wel in hun blootje, dat ze goed voelen waar die struiken allemaal staan. Valt mij ook tijdens wandelen in de natuur op hoeveel wintergroen (klimop) door de bomen omhoog groeit. Wat dan uiteindelijk tot de dood van de bomen leidt.
Plaats reactie