Wat schaft de pot?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
janneke
Zeer actief lid

Re: Wat schaft de pot?

Bericht door janneke »

Bowmore schreef: wo 20 nov 2024, 17:39 Ik denk dat als ik alle AH en Lidl bonnetjes bij elkaar optel ik mezelf kapot schrik. En dan stopt er hier nooit een scooter van de pizza/sushi voor de deur om iets te brengen.
We zijn met zijn vieren thuis.
Wij waren ook met z'n vieren... sinds enkele jaren een empty nest, dat merken we dan ook wel op de bonnetjes.
Zo kopen we ook geen A merken bij de supermarkten, ... kan de scooter af en toe hier eens iets leveren :D
Keep life simple :)
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Bowmore schreef: wo 20 nov 2024, 17:39 Ik denk dat als ik alle AH en Lidl bonnetjes bij elkaar optel ik mezelf kapot schrik. En dan stopt er hier nooit een scooter van de pizza/sushi voor de deur om iets te brengen.
We zijn met zijn vieren thuis.
Klopt, het wordt ook steeds meer. Vanaf ons samenwonen houd ik de kosten bij. Weet waar je je geld aan uit geeft. Ik merk dat ik steeds meer huismerken koop, A merken koop ik vooral in de aanbieding. Mijn deo was bijna op en dan kijk ik op de folder app, waar mijn merk in de aanbieding is en dan koop ik het daar.

We hebben 3 tieners in huis en vooral mijn zoon eet veel. Die eet uit school weer een paar boterhammen. Zijn figuur is prima. Ze zitten vol in groei. Grappig, die krijgt al echt een snorretje.
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Toen we nog in NL woonden, was het gemiddeld 120 euro bij de appie. (febr 2023 verhuist)
Nu in Spanje is het gemiddeld 75 euro per week bij de lidl, en 15 tot 20 euro om de 14 dagen bij de Mercadonna, die toch net weer andere dingen heeft, zoals koffiepadjes voor de senseo.

Wat het meest opvalt, goudse kaas kost in spanje de helft van in NL ?? (prijs van appie, en de kaas is ook in NL verpakt.)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag hadden we spaghetti van courgette met garnalen en een sausje

Lekker

En s' avonds laat avocado met garnalen

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Mooie combi's Jos.

Zat gisteravond aan een kopje groentensoep met balletjes. Verrijkt met vermicelli en bruine bonen. Voor toe een pannenkoek met chocopasta.

Vanavond nog even zien. Even de koelkast bekijken wat er op-popt in mijn brein.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

HenkD schreef: zo 08 dec 2024, 13:18 Mooie combi's Jos.

Zat gisteravond aan een kopje groentensoep met balletjes. Verrijkt met vermicelli en bruine bonen. Voor toe een pannenkoek met chocopasta.

Vanavond nog even zien. Even de koelkast bekijken wat er op-popt in mijn brein.
Klinkt lekker maar voor diabeten eigenlijk niet goed.
Maar je heb daar waar je zit fantatstische markten waar je fraai ingrediënten kunt kopen. Ik vond dat in de zuidelijk landen altijd een sport om daar te kopen en dan zien we 's avonds wel wat we er mee gingen doen. Toen we met de tent gingen had mijn vrouw twee kisten vol boeken mee en ik twee of drie met kookspullen. Ieder zijn ding. In de caravan hebben we twee apothekerskasten waar ook veel in kan.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Vanavond wordt het Hollandse Erwtensoep met rookworst.

Mijn vrouw staat de hele dag op de kerstmarkt in Cacela Velha, in zuid Portugal. Hoewel de zon schijn is er wel een gure noorden wind, vanmorgen toen we wegreden was het 6 graden, maar het zou 15 worden.

Dus ik denk dat ze wel een bord met erwtensoep lust.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

stevie schreef: zo 08 dec 2024, 18:00 Vanavond wordt het Hollandse Erwtensoep met rookworst.

Mijn vrouw staat de hele dag op de kerstmarkt in Cacela Velha, in zuid Portugal. Hoewel de zon schijn is er wel een gure noorden wind, vanmorgen toen we wegreden was het 6 graden, maar het zou 15 worden.

Dus ik denk dat ze wel een bord met erwtensoep lust.
wat verkoopt ze Stevie?
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Allerlei hobby dingen, zoals zelf geschilderde schilderijen, kaarten enz.
Er zijn ook standjes waar je kaas, honing enz kan kopen, maar wel allemaal zelf gemaakt.
En ja, het is klein, heel klein. misschien 30 kramen, maar wel heel druk met bezoekers.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

stevie schreef: zo 08 dec 2024, 20:27 Allerlei hobby dingen, zoals zelf geschilderde schilderijen, kaarten enz.
Er zijn ook standjes waar je kaas, honing enz kan kopen, maar wel allemaal zelf gemaakt.
En ja, het is klein, heel klein. misschien 30 kramen, maar wel heel druk met bezoekers.
Leuk dat ze dat doet. Beetje te ver anders zouden we zeker komen.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Beetje aan het koken geslagen als test voor kerstmis.
Gister bladerdeeg gemaakt en vandaag Beef Wellingtom geprobeerd en is is wonderwel gelukt met een moois bladerdeeg korst.
Omdat we toch bladerdeeg overhalen daar plakjes gemaakt met zalm en afgedekt met bladerdeeg. voor de lunch morgen.

Bij d voor bereiding kwam ik maandag een video van Porchetta tegen. Begint mijn schoonzus vandaag over het maken van Porchetta. Dat gaan we het weekend doen. Spek met zwoerd is besteld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Zeker goed gelukt 👌
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gister samen met schoonzus de Porchetta gemaakt. De avond daarvoor het buikspek in het zout en kruiden gezet. Nachtje koud in de koelkast.
daarna zout er af gewreven opnieuw gekruid en opgebonden de oven in. We hadden tijd over dus op 120 graden laten garen tot een kerntemp van 68 graden.
Omdat dat een tijdje duurde hebben we er een lekkere Melanzane alla Parmigiana bij bereidt. De rest van de tijd opgevuld met pastadeeg maken en er een tagliatelle van gesneden. Mooi maaltje dat zelf de kleinkinderen lekker vonden. Helaas geen foto.
Plaats reactie