Met zwembroek?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Mattijs2002
Actief lid

Re: Met zwembroek?

Bericht door Mattijs2002 »

Ik ben een fanatiek baantjes zwemmer. Daarom draag ik een speedo. Het liefst zwem ik zonder maar dat kan niet in een openbaar zwembad.

Een speedo is niets voor wat oudere mannen of mannen met een buikje. Maar ik ben jong en heb een platte buik, dus behoor ik blijkbaar tot die 1% van de mensheid. 8-)
pb is altijd welkom
teddy
Zeer actief lid

Bericht door teddy »

LexAnders schreef: zo 04 aug 2024, 23:00 Vind een speedo altijd zo’n lelijk gezicht bij 99% van de mensheid.
Mattijs2002 schreef: ma 05 aug 2024, 12:49 Een speedo is niets voor wat oudere mannen of mannen met een buikje. Maar ik ben jong en heb een platte buik, dus behoor ik blijkbaar tot die 1% van de mensheid. 8-)
Zijn er nog meer (kleding) regels waar ik (oudere man met buik) me aan moet houden volgens jullie? naakt mag ook niet zeker, als een speedo al te weinig is? Of kan ik me beter helemaal niet meer in het openbaar vertonen?
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Haha. In een openbaar zwembad of campingzwembad in Frankrijk ben je verplicht een strakke zwembroek te dragen. Vaak is dat dan model speedo of ballenknijper.
Maar verder draag je toch wat je wat je fijn vindt?
Heel veel oudere mannen hebben een buik(je). Je zult dus echt niet opvallen. Trouwens ook op het naaktstrand zie je best wel veel buikige mannen van alle leeftijden.
Genieten in mijn blootste blootje! :D
Mattijs2002
Actief lid

Bericht door Mattijs2002 »

teddy schreef: ma 05 aug 2024, 13:25 Zijn er nog meer (kleding) regels waar ik (oudere man met buik) me aan moet houden volgens jullie? naakt mag ook niet zeker, als een speedo al te weinig is? Of kan ik me beter helemaal niet meer in het openbaar vertonen?
Undskyld, het was niet beledigend bedoeld Teddy.
pb is altijd welkom
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Flipflop schreef: ma 05 aug 2024, 14:13Haha. In een openbaar zwembad of campingzwembad in Frankrijk ben je verplicht een strakke zwembroek te dragen. Vaak is dat dan model speedo of ballenknijper.
Ik dacht dat ballenknijper de informele benaming voor een speedo was maar kennelijk zit ik er naast. Wat is het verschil?

Overigens heb ik enkel een speedo zwembroek. Niet omdat ik het zoveel fraaier of juist minder fraai vind, meer om praktische redenen: licht en klein, zelfs als je nat weer inpakt. Zo heb ik ook een microvezel handdoekje, nauwelijks groter dan een zakdoek. Klein en licht is handig als ik zwemmen combineer met wandelen of hardlopen. Dan zwem ik bij voorkeur ongekleed maar dat is niet overal welkom.
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

in een zwembad draag ik een speedo lig ik op het textielstrand dan draag ik een string zijn hier nog meer mensen als ze niet naak kunnen een string dragen op het strand?
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

DipZDip schreef: ma 05 aug 2024, 17:19
Flipflop schreef: ma 05 aug 2024, 14:13Haha. In een openbaar zwembad of campingzwembad in Frankrijk ben je verplicht een strakke zwembroek te dragen. Vaak is dat dan model speedo of ballenknijper.
Ik dacht dat ballenknijper de informele benaming voor een speedo was maar kennelijk zit ik er naast. Wat is het verschil?

Overigens heb ik enkel een speedo zwembroek. Niet omdat ik het zoveel fraaier of juist minder fraai vind, meer om praktische redenen: licht en klein, zelfs als je nat weer inpakt. Zo heb ik ook een microvezel handdoekje, nauwelijks groter dan een zakdoek. Klein en licht is handig als ik zwemmen combineer met wandelen of hardlopen. Dan zwem ik bij voorkeur ongekleed maar dat is niet overal welkom.
Met speedo wordt een ballenknijper bedoeld. Het is een en hetzelfde. Toch duidelijk zo'n klein broekje met op de heupen niet meer dan 1-2 cm stof. Je zaakje past er net in, vandaar die naam. Kijk naar die schoonspringers op de Olympische Spelen die hebben echt mini zwembroeken.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

kevinnec20 schreef: ma 05 aug 2024, 19:51 in een zwembad draag ik een speedo lig ik op het textielstrand dan draag ik een string zijn hier nog meer mensen als ze niet naak kunnen een string dragen op het strand?
Een string ga ik nooit dragen, ik heb een mannenkont😎 en dan staat dat zowiezo niet 🥴. Bij dames met mooie billen zie ik het graag.
We zijn nu op vakantie en heb de Speedo alweer een paar keer aan moeten hebben.
Groetjes Jeroen
rdj
Zeer actief lid

Bericht door rdj »

Flipflop schreef: ma 05 aug 2024, 20:08 <...>
Met speedo wordt een ballenknijper bedoeld. Het is een en hetzelfde. Toch duidelijk zo'n klein broekje met op de heupen niet meer dan 1-2 cm stof. Je zaakje past er net in, vandaar die naam. Kijk naar die schoonspringers op de Olympische Spelen die hebben echt mini zwembroeken.
Dat is toch echt nog veel meer dan 1-2cm stof op de heupen.
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Ik heb het niet gemeten. In ieder geval is het niet veel.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Gewoon zo min mogelijk :mrgreen:
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Plakias schreef: ma 05 aug 2024, 23:34 Gewoon zo min mogelijk :mrgreen:
Je ontkomt er niet altijd aan, maar inderdaad zo min mogelijk 😀
Een PB is welkom
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Haha, ik heb ook een speedo, maar dat is toch echt een zwemshort.

Een jaar of 5/6 geleden kwam ik het zwembad in België niet in met een short. Toen toch maar een strak model gekocht. Alleen die zomer gebruikt.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Een Speedo staat mij echt niet meer. Dat is leuk als je slank bent.
Een string heb ik nooit gedragen, vind dat niet staan bij een man.
Maar als ik in Frankrijk of België ga zwemmen dan is het altijd naakt dus hier geen problemen mee.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Naakt zwemmen in België? Ik dacht dat ze daar zo streng waren over bloot (geen artikel 430a achtige wetgeving)?
Ik ga in februari met een groep naar België, en dan gaan we ook zwemmen/dippen in natuurwater. Maar dan is het dus zoeken naar een plek waar de zwembroek niet nodig is.
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Precies.
Bloot is beautiful
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

sean3 schreef: vr 20 dec 2024, 09:50 Naakt zwemmen in België? Ik dacht dat ze daar zo streng waren over bloot (geen artikel 430a achtige wetgeving)?
Was op een naaktzwemavond in Océade of nu bij div. LAGO. Dat zijn tropische zwemparadijzen die dan worden afgehuurd door de FBN.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Plaats reactie