Wie kampeert er nog met een tent

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Beheerder
Berichten: 3961
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Jos »

HenkD schreef: ma 22 jan 2024, 12:37
Jos schreef: zo 21 jan 2024, 23:04 Wij hielden het ook lang vol met de tent en vonden het prachtig. Maar het bleek niet meer haalbaar. Dan moet je kiezen of niet meer kamperen of met iets anders kamperen. Het werd dus een caravan. Heel fijn maar kamperen met een tent heeft toch de voorkeur.

Jos
Zo lang je gezondheid (en lenigheid) OK is heeft tentkamperen wel wat. Ons compromis was een vouwwagen in de early nineties. Niet op een luchtbedje op de grond maar een fatsoenlijk bed vanaf de grond. Heeft zijn voordelen als het in de nacht wat frisser is. Voordeel was ook dat een vouwwagen lekker achter een auto ligt. In die eerste jaren altijd naar Denemarken met de kids op die kleine verenigingsterreinjes. Douche/toilet en een kookmogelijkheid voor de tenktkamperderes met een koelkast/vriezertje voor algemeen gebruik en om je koelelementen in te vriezen. Meer was er niet en meer heb je niet nodig. Alleen goed gezelschap en dat is inherent aan het naturisme :lol:.

Maar dan maak je in je, als je in de vijftig komt weer een keuze. Wil ik nog met een vouwwagen op pad of! En dan kies je voor een caravannetje. Voordeel; pootjes uit en slapen tijdens de reis. Geen gedoe meer met opzetten, je niet meer afvragen; pak ik morgens de boel droog in! Onder andere. Ook een toiletje "in house" is dan wel lekker. En dan, na 6 jaar caravannen, krijg je het ineens in je bol omdat je tegen je pensioen aan zit! Zo'n camper, dat lijkt me wel wat. Lekker trekken door Europa. 'M neerzetten waar je maar wil. Midden in de natuur, Op een CP in de stad of op een (naturisten)camping voor wat langere tijd.

Of je het nu hebt over Kamperen, Camperen of Caravannen. Het blijft recreëren en genieten met Hoofdletters In iedere levensfase maak je bepaalde afwegingen. En dat hoort ook. Niks mis mee.
Heel herkenbaar Henk. Ik ben opgegroeid met tentkamperen maar heb ook mijn ouders vaak rond gereden met een caravan toen ik zo rond de twintig was. Al jonge jongen pakte ik vaak de tent achter op de fiets en kampeerde dan in de weekenden in de bossen bij de Drunense duinen.
In de studententijd niks Ergens rond 1980 waren we bij vrienden op bezoek op een camping en die hadden een La Boheme vouwwagen als seizoens verblijf. Mijn echtgenote bekeek dat eens (ze is een stadse en nooit gekampeerd), Dat leek haar wel leuk en die heeft ze toen gekocht. Toen begon ons kampeerleven Geerts met vrienden op een gewone camping in Frankrijk maar dat vonden we eigenlijk niks op zo'n drukke camping en met zijn tweeën op een plek!. Daarna altijd naturistisch gekampeerd. We hebben er nog een tweede bijgekocht en van die de beste onderdelen gecombineerd. In 2003 hebben we toen een nieuwe Alpenkreutzer gekocht maar die beviel matig door zijn zware constructie. Paar jaar mee op pad geweest. Toen zijn we over gestapt op een grote Karstentent en dat beviel prima. Je kont veel mer plaatsen uit kiezen en is toch meer bij de natuur. De Alpemkreuzer hebben we nog een seizoen opgezet op Flevonatuur en daar is die ook gesneuveld door vocht, Dan zie je ook hoeveel schooiers (goed bedoelt) er op z'n veldje staan. We hadden besloten om hem te plekke te slopen en toen we daar mee bezig waren kwam de een na de ander die wel wat wilde hebben. De een de keuken de ander delen van het doek, dan weer een die ijzerwerk wilde en toen een die hele aanhanger wilde. We zijn dus met een nagenoeg lege auto thuis gekomen.
Twee jaar terug met de tent op Les Fourneaux bleek toch wel dat het fysiek te zwaar werd. Maar alternatieven waren er niet in onze ogen.
Vaak keken we bij Pauw in Heerhugowaard naar campers en caravans, al jaren. Elke keer zeiden we is niks voor ons. Geen tentdoek, weinig ruimte en langzaam rijden. Met campers hadden we al ervaring in Canada, de US en New Zealand. Vonden we noodzakelijk kwaad.
En dan ineens op een onverwacht moment toch even bij Pauw langs en nog eens gekeken. Was niet wat wilde eigenlijk die caravans. Bij de uitgang vroeg een verkoper zoekt u iets. Ik ze eigenlijk niet maar als het dan toch iets moest worden dan een caravan met die en die eisen. Toen zei die nou die heb ik wel en het werd een verkoop. Afgelopen jaar dus wat keren weggeweest naar Drente (de Groenlanden) en tochtje door Frankrijk. Beviel wel goed op twee schades na. Gelukkig is de voortent goed door de rails te trekken want dat is bij velen erg lastig. 9,5 meter schuit er zo doorheen.
Dit jaar denken we naar Italië te gaan maar laten wel de caravan aanpassen ivm met tochten door de bergen (ITBS).
Met het slingeren van een caravan heb ik uit mijn jeugd ervaring. Bij de proefrit van mijn vader ging al bijna fout. Later toen ik bij Stuttgart afdaalde (heel steil stuk destijds) overkwam mij dat. Slechte heriinnering ik had alle rijbanen en de vluchtstrook nodig om de boel weer in bedwang te krijgen. Toen was nog her advies zorg dat de auto harder gaat dan de caravan. Nu is dat snel maar kort remmen. Met onze caravan merk ik nu ook dat boven de 90 het link kan worden ondanks weinig belading in de caravan en goede kogeldruk. Vooral vrachtwagen die inhalen of die je voor bij gaat. Maar ook wat kleinere bestelbussen ed.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn.
Zie voor informatie ook mijn site http://www.naturismeinfo.eu
Gebruikersavatar
NanMar
Super actief lid
Berichten: 641
Lid geworden op: zo 03 dec 2017, 10:54
Locatie: Oostenrijk

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door NanMar »

Jos schreef: ma 22 jan 2024, 13:17

Toen was nog her advies zorg dat de auto harder gaat dan de caravan. Nu is dat snel maar kort remmen. Met onze caravan merk ik nu ook dat boven de 90 het link kan worden ondanks weinig belading in de caravan en goede kogeldruk. Vooral vrachtwagen die inhalen of die je voor bij gaat. Maar ook wat kleinere bestelbussen ed.
Wij hebben een Bürstner met ca. 6 meter lengte en een Dacia Duster 1.5 diesel met 115 pk ervoor. Wij hebben altijd kleding, schoenen en een plastic krat met gereedschap/haringen/reservemateriaal in de auto. Voortent met stangen onder het bed voorin de caravan en stoelen/tafel/droogrek e.d. rechtop (op de lange zijdes) boven de as. Lichte spullen in de kastjes. Tot afgelopen jaar nooit een disselweger gehad, afgelopen jaar een goedkope bij Obelink gekocht, deze gaf iets van 80 kg kogeldruk aan. Volgens de rdw gegevens is hij gemaakt voor 100 km/h, wij rijden eigenlijk altijd iets van 100-110 en hebben nooit problemen met slingeren ofzo. Trouwens, ik heb op internet een 100 km/h sticker gekochten dus geen zilvergrijze duitse "Bundeslandsticker" erop, maar heb ook nog nooit een bekeuring gehad
Gr. NanMar


PB is welkom!
Gebruikersavatar
Jos
Beheerder
Berichten: 3961
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Jos »

NanMar schreef: ma 22 jan 2024, 13:41
Jos schreef: ma 22 jan 2024, 13:17

Toen was nog her advies zorg dat de auto harder gaat dan de caravan. Nu is dat snel maar kort remmen. Met onze caravan merk ik nu ook dat boven de 90 het link kan worden ondanks weinig belading in de caravan en goede kogeldruk. Vooral vrachtwagen die inhalen of die je voor bij gaat. Maar ook wat kleinere bestelbussen ed.
Wij hebben een Bürstner met ca. 6 meter lengte en een Dacia Duster 1.5 diesel met 115 pk ervoor. Wij hebben altijd kleding, schoenen en een plastic krat met gereedschap/haringen/reservemateriaal in de auto. Voortent met stangen onder het bed voorin de caravan en stoelen/tafel/droogrek e.d. rechtop (op de lange zijdes) boven de as. Lichte spullen in de kastjes. Tot afgelopen jaar nooit een disselweger gehad, afgelopen jaar een goedkope bij Obelink gekocht, deze gaf iets van 80 kg kogeldruk aan. Volgens de rdw gegevens is hij gemaakt voor 100 km/h, wij rijden eigenlijk altijd iets van 100-110 en hebben nooit problemen met slingeren ofzo. Trouwens, ik heb op internet een 100 km/h sticker gekochten dus geen zilvergrijze duitse "Bundeslandsticker" erop, maar heb ook nog nooit een bekeuring gehad
Tsja het is altijd een combinatie van gewicht caravan en auto. Anwb adviseert een verhouding 1 op 0,75 (caravan). Daar zitten we wel boven.
Dacia duster is wat ik zie qua gewicht 300 kg lichter dan onze Skoda. ``caravan bij ons rond e 1300 kg.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn.
Zie voor informatie ook mijn site http://www.naturismeinfo.eu
Gebruikersavatar
NanMar
Super actief lid
Berichten: 641
Lid geworden op: zo 03 dec 2017, 10:54
Locatie: Oostenrijk

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door NanMar »

Onze caravan is 1100 kg als ik het goed heb en de Duster zou 1400 kg wegen.
Ik heb in het verleden ook veel met een autoambulance rondgereden. Lange afstanden (buitenland), als de geladen auto zo ver mogelijk voorop de aanhanger stond, reed dat het fijnste. De eerste jaren met een VW T3 1.6 TD ervoor met 70 pk, later een T4 2.4 met 78 pk, nog later een T4 2.5 tdi met 102 pk. Meestal redelijk zware auto's op de aanhanger (camperbus, 4x4 enz.), ook in die tijd nooit in de problemen gekomen
Gr. NanMar


PB is welkom!
Gebruikersavatar
HenkD
Super actief lid
Berichten: 999
Lid geworden op: do 13 feb 2020, 23:40
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door HenkD »

NanMar schreef: ma 22 jan 2024, 13:07 In mijn optiek houdt het kamperen op waar overbodige luxe begint, ongeacht de vorm van onderdak. Trekkerstentje is kamperen, glamping niet.
En dat is net de crux. Wat is overbodig! En in wiens ogen. Een enorme Cocordecamper met slider en een smart achterin zal voor de eigenaar geen overbodige luxe zijn. Kamperen doe je op de camping en daar staan deze joekels van tegen de 2 ton of zelfs meer. Maar snap je punt wel.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Gebruikersavatar
NanMar
Super actief lid
Berichten: 641
Lid geworden op: zo 03 dec 2017, 10:54
Locatie: Oostenrijk

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door NanMar »

Ik snap dat iedereen een eigen mening daartoe heeft, daarom schreef ik ook "in mijn optiek". Maar ik denk dat de meeste objektieve mensen het wel met me eens zijn (niet degenen met een Smart in de campergarage dus)
Gr. NanMar


PB is welkom!
Gebruikersavatar
GJ57
Super actief lid
Berichten: 2013
Lid geworden op: do 11 apr 2013, 07:35
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door GJ57 »

NanMar schreef: di 23 jan 2024, 13:17 Ik snap dat iedereen een eigen mening daartoe heeft, daarom schreef ik ook "in mijn optiek". Maar ik denk dat de meeste objektieve mensen het wel met me eens zijn (niet degenen met een Smart in de campergarage dus)
Wij zagen twee jaar geleden een joekel van een camper in Bedoin. Mooi man , maar alle ramen dicht airco de hele dag loeien. Uiteindelijk wisten we niet eens wie er bij hoorden. Past niet zo bij een naturistencamping :-)
Gebruikersavatar
NanMar
Super actief lid
Berichten: 641
Lid geworden op: zo 03 dec 2017, 10:54
Locatie: Oostenrijk

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door NanMar »

GJ57 schreef: di 23 jan 2024, 17:27
Wij zagen twee jaar geleden een joekel van een camper in Bedoin. Mooi man , maar alle ramen dicht airco de hele dag loeien. Uiteindelijk wisten we niet eens wie er bij hoorden. Past niet zo bij een naturistencamping :-)
En dan thuis vertellen dat ze gekampeert hebben...
Gr. NanMar


PB is welkom!
Gebruikersavatar
GJ57
Super actief lid
Berichten: 2013
Lid geworden op: do 11 apr 2013, 07:35
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door GJ57 »

NanMar schreef: di 23 jan 2024, 17:52
GJ57 schreef: di 23 jan 2024, 17:27
Wij zagen twee jaar geleden een joekel van een camper in Bedoin. Mooi man , maar alle ramen dicht airco de hele dag loeien. Uiteindelijk wisten we niet eens wie er bij hoorden. Past niet zo bij een naturistencamping :-)
En dan thuis vertellen dat ze gekampeert hebben...
Ja maar niet vertellen dat ze op Belezy stonden :-) (met de kont van het beest op het pad)
Gebruikersavatar
Jos
Beheerder
Berichten: 3961
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Jos »

GJ57 schreef: di 23 jan 2024, 17:27
NanMar schreef: di 23 jan 2024, 13:17 Ik snap dat iedereen een eigen mening daartoe heeft, daarom schreef ik ook "in mijn optiek". Maar ik denk dat de meeste objektieve mensen het wel met me eens zijn (niet degenen met een Smart in de campergarage dus)
Wij zagen twee jaar geleden een joekel van een camper in Bedoin. Mooi man , maar alle ramen dicht airco de hele dag loeien. Uiteindelijk wisten we niet eens wie er bij hoorden. Past niet zo bij een naturistencamping :-)
Dat waait over uit America. Wij dachten daar een grote camper te hebben maar het bleek een van de kleinere (30 fte). Als je daar op een camping stond waren we kleinste. Een neef van Echtgenote heeft een complete bus met alles erop en er aan. Niet te geloven en schuiven de zijwanden nog uit en de achterklep van 2,5 meter vouwt ook nog uit. Die worden allemaal netjes naast elkaar ge parkeert en dan heb je 1 meter tussenruimte. Heel gezellig maar niet heus. Maar voor sommige Amerikanen is dit wel hun huis want iets anders hebben ze niet
Je ziet nu ook dat de campings hier plaatsen gaan inrichten want ze hebben stroom, water, riool en kabelaansluiting nodig.
Tsja wat noem je nog kamperen?

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn.
Zie voor informatie ook mijn site http://www.naturismeinfo.eu
Gebruikersavatar
NanMar
Super actief lid
Berichten: 641
Lid geworden op: zo 03 dec 2017, 10:54
Locatie: Oostenrijk

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door NanMar »

Tja, overdrijven is ook een vak. Ik vind het alleen triest als campings zich daar naar gaan richten, ook voor de basic-kampeerders. Als de halve camping uit die touringcars bestaat, dan voel je je met een tent of een Kip caravannetje wel nietig denk ik...

(niet dat ik me daar wat van aan trek, als ik mij niet "wohl" voel, sta ik de volgende keer op een andere camping)
Gr. NanMar


PB is welkom!
Gebruikersavatar
WoutervW
Actief lid
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 20 jan 2023, 08:27

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door WoutervW »

Michael74 schreef: zo 21 jan 2024, 19:45 1,5 jaar geleden met JAN naar een naturistencamping geweest. Voor mij wel duidelijk dat ik niks met kamperen heb, slapen in een tentje, je kont niet kunnen keren. Nee, geef mij maar de luxe van een onderkomen met eigen sanitair en een dak boven mijn hoofd.

Dagbezoek op een camping vind ik prima, maar ik hoef niet te overnachten.
Dat was dan een klein tentje of niet? Wij hebben een grote tent, minimum voor mij is dat ik kan staan en er een tafel met stoelen in past voor als het regent. Wij hebben drie ruime slaapcabines aan de zijkant, past een stretcher met matje in dat je niet op de grond ligt. Ik vind het prima te doen zo.
Michael74
Zeer actief lid
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 19:24

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Michael74 »

Klopt Wouter, was een koepeltentje. Volgens de beschrijving voor 3 personen, maar ik vond hem in mijn eentje al krap. Luchtbed paste net en dan mijn spullen ernaast en maximaal in het midden op je knieën kunnen zitten. Ook bij een grote tent, heb ik geen lekker bed en sanitair dichtbij.

Een caravan of camper zou al beter zijn. Iemand bij Jan verkocht een tijdje terug haar omgebouwde busje. Heel even over getwijfeld, maar niet gedaan. Geef mij maar een bungalow 😀.
Gebruikersavatar
Wouter76
Zeer actief lid
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 02 jun 2014, 19:19

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Wouter76 »

Leuk om dit zo te lezen voornaamgenoot, wij hebben sinds afgelopen jaar een tent waarin ik ook bijna in de hele tent rechtop kan staan (slaapcabine binnenzijdes zijn iets lager)

En inderdaad ruim zat voor een tafel en stoel om alles binnen te kunnen doen als het weer wat minder is.
Hebben we daar plezier van gehad afgelopen zomer in Frankrijk zeg!
Gebruikersavatar
HenkD
Super actief lid
Berichten: 999
Lid geworden op: do 13 feb 2020, 23:40
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door HenkD »

Michael74 schreef: zo 21 jan 2024, 19:45 1,5 jaar geleden met JAN naar een naturistencamping geweest. Voor mij wel duidelijk dat ik niks met kamperen heb, slapen in een tentje, je kont niet kunnen keren. Nee, geef mij maar de luxe van een onderkomen met eigen sanitair en een dak boven mijn hoofd.

Dagbezoek op een camping vind ik prima, maar ik hoef niet te overnachten.
Dan heb je nog mazzel dat je op een naturistenlokatie verblijft. Je zal je maar aan een uit moeten kleden op die m3. :lol:
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Michael74
Zeer actief lid
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 19:24

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Michael74 »

HenkD schreef: do 08 feb 2024, 09:40
Michael74 schreef: zo 21 jan 2024, 19:45 1,5 jaar geleden met JAN naar een naturistencamping geweest. Voor mij wel duidelijk dat ik niks met kamperen heb, slapen in een tentje, je kont niet kunnen keren. Nee, geef mij maar de luxe van een onderkomen met eigen sanitair en een dak boven mijn hoofd.

Dagbezoek op een camping vind ik prima, maar ik hoef niet te overnachten.
Dan heb je nog mazzel dat je op een naturistenlokatie verblijft. Je zal je maar aan een uit moeten kleden op die m3. :lol:
Hahaha klopt. We deden op de zaterdag een activiteit buiten de camping en aankleden in mijn koepeltentje was geen feest.
Gebruikersavatar
sean3
Zeer actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 15:49

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door sean3 »

Is aankleden buiten de tent dan echt iets waar anderen aanstoot aan zouden nemen?
Anders in de tent alleen onderbroek aan trekken, en de rest buiten.
Frivooltje
Super actief lid
Berichten: 3363
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 13:43
Locatie: Zuid-oost Brabant

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Frivooltje »

Oke, je mag het dus geen camperen noemen als je met een Volkner Performance S op pas gaat. Maar hoe heet dat dan? :lol:

Ik zou best met een tent op pad willen maar dan wel dat iemand die voor mij opzet en afbreekt en ik moet echt wel wat luxe (glamping) hebben. Een fatsoenlijk bed en sorry, ja airco want ik kan niet tegen die hitte. Vakantie is om te genieten en niet om je kapot te ergeren of om wakker te liggen omdat je slaapzak uitzweet. Maar ben nooit een kampeerder geweest en als ik ging camperen dan eindigde dat vaak in ellende. Wateroverlast of een slaapzak vol ongedierte omdat iemand vergat om de tent af te sluiten.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Gebruikersavatar
Plakias
Zeer actief lid
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 26 jan 2022, 00:28

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Plakias »

Kan je toch beter doorsparen voor die Volkner.
Voor een miljoen of 2 aan euro’s ben je het mannetje. ;)
Kan je gaan glamperen :mrgreen:
Frivooltje
Super actief lid
Berichten: 3363
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 13:43
Locatie: Zuid-oost Brabant

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Frivooltje »

Plakias schreef: ma 04 mar 2024, 01:23 Kan je toch beter doorsparen voor die Volkner.
Voor een miljoen of 2 aan euro’s ben je het mannetje. ;)
Kan je gaan glamperen :mrgreen:
Dat bedoel ik. Als je het heel snel zegt dan lijkt het niet veel. :P
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Gebruikersavatar
sean3
Zeer actief lid
Berichten: 214
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 15:49

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door sean3 »

Frivooltje schreef: ma 04 mar 2024, 00:46 Oke, je mag het dus geen camperen noemen als je met een Volkner Performance S op pas gaat. Maar hoe heet dat dan? :lol:

Ik zou best met een tent op pad willen maar dan wel dat iemand die voor mij opzet en afbreekt en ik moet echt wel wat luxe (glamping) hebben. Een fatsoenlijk bed en sorry, ja airco want ik kan niet tegen die hitte. Vakantie is om te genieten en niet om je kapot te ergeren of om wakker te liggen omdat je slaapzak uitzweet. Maar ben nooit een kampeerder geweest en als ik ging camperen dan eindigde dat vaak in ellende. Wateroverlast of een slaapzak vol ongedierte omdat iemand vergat om de tent af te sluiten.
De kans op hitte (en noodzaak voor airco) kun je natuurlijk beïnvloeden door de tijd van het jaar en je bestemming....
Frivooltje
Super actief lid
Berichten: 3363
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 13:43
Locatie: Zuid-oost Brabant

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Frivooltje »

Klopt maar ook dan kan je nog verrast worden.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Johonudist
Actief lid
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 27 mar 2024, 10:16

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Johonudist »

Het eerste échte kamperen wat ik alleen deed was met een Hobby caravan van 460 opbouw. Die kocht ik in een opwelling van de zus van een goede vriend, toen we daar op bezoek waren. Na een paar keer kamperen kom je erachter wat allemaal niét handig is; keuken op de verkeerde plaats, en de deur niet bij de rondzit, zodat je door de caravan heen moet lopen om te gaan zitten; Logistiek verkeerd dus… De caravan erna, Hobby 560 een betere indeling, zelf aangevuld met o.a. Dolby-surround set en vaste watertank. Daarmee best wat jaren met plezier gekampeerd, zelfs m’n toenmalige vrouw kon ermee rijden (met dissel 9mtr) Het was een groot en zwaar apparaat (1450kg) om elke keer weer mee te slepen. Ook de auto moet het kunnen. Besloten om een vouwwagen te kopen. Dat moest iig een ruime zijn. Het idee van weer onder tentdoek te slapen beviel me meteen.Na een aantal jaren de Roadmaster gebruikt te hebben merkte ik dat alles opzetten en weer opruimen tóch best veel werk was. Inmiddels single de klapbak verkocht en een piramidetent teruggekocht. Toch weer dat tentdoek wat trekt….Na een aantal maal gebruikt kom je er ook bij tenten achter waar de manco’s zitten; bij de piramidetent in de schuine kanten….dat kost veel stahoogte. Wel heerlijke vakantie’s mee gehad! Nu ligt er een tunneltent te wachten op de 1e keer gebruik. Misschien deze zomer….als er een schip met geld aanmeerd…Moraal van het verhaal; Eigenlijk maakt het niet zoveel uit waar je in slaapt, als je eigen gevoel maar zegt dat je vakantie hebt, das het belangrijkste!
Gr.
Gebruikersavatar
PoppeSchuitema
Super actief lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: zo 07 apr 2013, 20:37
Locatie: Winterswijk

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door PoppeSchuitema »

Ik hoef eigenlijk helemaal niet op vakantie, hier thuis heb ik alles wat een vakantie leuk maakt, rust,ruimte, div. uitgaansmogelijkheden in de buurt, heel veel bos en andere natuur, viswater op 100 meter van huis, een mooie visvijver op 2 km afstand en niet geheel onbelangrijk rondom het huis de mogelijkheid naakt te zijn
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Gebruikersavatar
Jos
Beheerder
Berichten: 3961
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: zo 28 apr 2024, 18:32 Ik hoef eigenlijk helemaal niet op vakantie, hier thuis heb ik alles wat een vakantie leuk maakt, rust,ruimte, div. uitgaansmogelijkheden in de buurt, heel veel bos en andere natuur, viswater op 100 meter van huis, een mooie visvijver op 2 km afstand en niet geheel onbelangrijk rondom het huis de mogelijkheid naakt te zijn
Eigenlijk heb je daar helemaal gelijk in Poppe.
De luxe van Eugen huis met tuin hebben wij ook en al wat je daar buiten doet is primitiever.
Maar een vakantie si meer dan thuis blijven en genieten. geen gedoe met telefoon, mensen aan de deur ed. Bovendien is het heerlijk om in Andere culturen te kijken hoe mensen leven en geleefd hebben. hoe ze koken, Hoe de de landbouw doen hoe de winkels zijn en hun producten. at ze drinken en waar ze van genieten.

Dit jaar gaan we weer met de caravan op pad en naar Italië, helaas niet mer met de tent. Daar hebben we toch de mooiste herinneringen aan ergens midden een bos, heerlijk bloot en een met de dieren..

Je moet het nemen zoals het is.



Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn.
Zie voor informatie ook mijn site http://www.naturismeinfo.eu
Gebruikersavatar
PoppeSchuitema
Super actief lid
Berichten: 1430
Lid geworden op: zo 07 apr 2013, 20:37
Locatie: Winterswijk

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door PoppeSchuitema »

wij gaan half mei een week naar Turijn met 2 dagen conventie en in september gaan we weer 3 week naar Amerika met 3 dagen conventie
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Gebruikersavatar
WoutervW
Actief lid
Berichten: 89
Lid geworden op: vr 20 jan 2023, 08:27

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door WoutervW »

Jos schreef: zo 28 apr 2024, 20:40
PoppeSchuitema schreef: zo 28 apr 2024, 18:32 Ik hoef eigenlijk helemaal niet op vakantie, hier thuis heb ik alles wat een vakantie leuk maakt, rust,ruimte, div. uitgaansmogelijkheden in de buurt, heel veel bos en andere natuur, viswater op 100 meter van huis, een mooie visvijver op 2 km afstand en niet geheel onbelangrijk rondom het huis de mogelijkheid naakt te zijn
Eigenlijk heb je daar helemaal gelijk in Poppe.
De luxe van Eugen huis met tuin hebben wij ook en al wat je daar buiten doet is primitiever.
Maar een vakantie si meer dan thuis blijven en genieten. geen gedoe met telefoon, mensen aan de deur ed. Bovendien is het heerlijk om in Andere culturen te kijken hoe mensen leven en geleefd hebben. hoe ze koken, Hoe de de landbouw doen hoe de winkels zijn en hun producten. at ze drinken en waar ze van genieten.

Dit jaar gaan we weer met de caravan op pad en naar Italië, helaas niet mer met de tent. Daar hebben we toch de mooiste herinneringen aan ergens midden een bos, heerlijk bloot en een met de dieren..

Je moet het nemen zoals het is.



Jos
Ik ben het helemaal met je eens Jos en erg fijn om te lezen, het verbaast (en verontrust) me hóe goed het me doet om te lezen dat er nog mensen zijn die zich interesseren voor andere culturen. Hoe mensen leven, eten, werken. Het lijkt tegenwoordig haast een rariteit zozeer zijn we alleen nog maar bezig met ons eigen kleine wereldje en ons eigen gelijk.

Betreffende vakantie (wat voor een arbeider met een gelimiteerd aantal vakantiedagen én schoolgaand grut toch anders is dan voor de gepensioneerden... :lol: ), wij hebben met Pinksteren een lang weekend IJffel in het vooruitzicht. Het jaarlijkse weekendje weg met mijn ouders. In plaats van verjaardagscadeaus nemen ze ons (de kinderen) sinds een aantal jaar allemaal een keer een weekend ergens mee naartoe.
En dan is het zo weer juli en hebben we drie weken zomervakantie in het vooruitzicht, nog niet zeker waarheen maar Italië is alweer een paar jaar geleden....
Plaats reactie