Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Plakias
Zeer actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Plakias »

Klinkt als een soort zelfbescherming van zijn kant.
Misschien heeft hij het er nog wel moeilijker mee dan jij.
Effe laten betijen en op termijn nog eens proberen het gesprek aan te gaan 😎
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Blootgewoon Kees schreef: ↑ma 15 mei 2023, 15:57
Frivooltje schreef: ↑zo 14 mei 2023, 23:57 Begint wel een beetje eenzaam te worden. (vriendschap verloren om een reden die echt helemaal nergens op slaat)
Je blijkt daar toch wel echt mee te zitten merk ik. Zoals de groep "Het Goede Doel" ooit zong: "Vriendschap is een illusie". Dat heb ik nu ook ondervonden. Een goede collega werd door onze gezamenlijke keyboardhobby ook mijn vriend. Zo'n 15 jaar geleden werd hij arbeidsongeschikt na een beroerte. Hij moest zelfs weer leren lezen en schrijven. Daarbij hielp ik hem ook wel eens. Zijn vrouw is blind en kan dus verder ook niet veel. Hij is geestelijk niet 100% meer geworden en werd snel geestelijke moe. Ik heb altijd voor hem klaar gestaan want veel dingen begreep hij niet meer zo goed vooral op technisch vlak. Zoals een apparaat instellen (ook voor zijn vrouw), of computerproblemen, enzovoorts. Het keyboardspelen lukte hem uiteindelijk wel weer, maar niet de instellingen. Wij hadden een zelfde (professionele) keyboard en ik maakte op mijn gemak thuis nieuwe liedjes speelklaar en via een USB-stick ging dat in zijn keyboard. Ook bladmuziek maakte ik voor hem eenvoudiger om het voor hem speelbaar te maken. Alles ging nu eenmaal langzamer bij hem.
Maar nu mijn gehoor naar de sodemieter is en ik mijn keyboard daarom zelfs maar ging verkopen had hij niets meer aan mij wat dat beftreft. In plaats van wat steun en begrip van zijn kant te krijgen schoof hij me aan de kant. We hadden nog wel regelmatig Whatsapp contact en zouden gewoon bij elkaar komen voor een bakkie koffie maar hij had steeds een "reden" om het uit te stellen. Na een paar pogingen bleef het stil, heel stil en gaf ik het maar op. Een vriendschap kan dus ook uitdoven zonder ruzie. Maar het gevoel om al die jaren gebruikt te zijn is ook niet fijn. Jammer maar het leven gaat door.
Bij mij gebeurde dat ook na ongeveer 50 jaar. Ik werd ziek zo rond mijn 60ste burn out / depressie en echt slecht. Mijn kameraad gaf aan ik heb niks meer aan jou en wilde mij (ons ) niet meer zien. We hebben alles samen gedaan, gefeest, verdrietig geweest, kinderen van elkaar zien opgroeien, vakanties , sauna, strand eten. Nou ja noem maar op. Ook toen ze allebei ernstig ziek waren waren we er voor hen. Elke dag naar het ziekenhuis noem maar op. Uiteindelijk heb ik een brief geschreven om het van me af te schrijven. Als ik dan deze verhalen weer lees borrelt het verdriet daar toch weer over naar boven. Ik heb een ernstige inschattingsfout gemaakt blijkbaar in deze vriendschap. Gelukkig hebben we nog wat meer vrienden dan alleen dit stel. Ik mis haar wel maar hem ook gek genoeg. Nou ik trek de wandelschoenen maar weer aan.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Plakias schreef: ↑di 16 mei 2023, 01:56 Klinkt als een soort zelfbescherming van zijn kant.
Zou best kunnen maar ik hoef daar niet de dupe van te worden. Ik ben 3 juni jarig, als ik niets hoor dan is het voor mij over. Ben op FB ook al geblokkeerd. En weet je, eigenlijk is het voor mij al over. Ik vind niet dat je de dingen die je voor elkaar doet op een weegschaal moet leggen maar als ik dat wel zou doen dan zou die weegschaal heel erg ver naar mijn kant overhellen. M.a.w. hij hoefde bij wijze van spreken maar te knippen met zijn vingers en ik stond voor hem klaar. Aan de andere kant, toen ik mijn huidige auto kocht beloofde hij om hem een keer goed te polijsten. We zijn nu 9 jaar verder en het moet nog gebeuren. Ook beloofde hij dingen waar je dan nooit meer iets over hoorde.
GJ57 schreef: ↑di 16 mei 2023, 09:15 Als ik dan deze verhalen weer lees borrelt het verdriet daar toch weer over naar boven.
Sorry dat ik het heb laten borrelen.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef: ↑wo 17 mei 2023, 00:26
Plakias schreef: ↑di 16 mei 2023, 01:56 Klinkt als een soort zelfbescherming van zijn kant.
Zou best kunnen maar ik hoef daar niet de dupe van te worden. Ik ben 3 juni jarig, als ik niets hoor dan is het voor mij over. Ben op FB ook al geblokkeerd. En weet je, eigenlijk is het voor mij al over. Ik vind niet dat je de dingen die je voor elkaar doet op een weegschaal moet leggen maar als ik dat wel zou doen dan zou die weegschaal heel erg ver naar mijn kant overhellen. M.a.w. hij hoefde bij wijze van spreken maar te knippen met zijn vingers en ik stond voor hem klaar. Aan de andere kant, toen ik mijn huidige auto kocht beloofde hij om hem een keer goed te polijsten. We zijn nu 9 jaar verder en het moet nog gebeuren. Ook beloofde hij dingen waar je dan nooit meer iets over hoorde.
GJ57 schreef: ↑di 16 mei 2023, 09:15 Als ik dan deze verhalen weer lees borrelt het verdriet daar toch weer over naar boven.
Sorry dat ik het heb laten borrelen.
Oh nee hoor dat is helemaal goed. Ook dit soort dingen moet je kunnen delen en het is mij om te lezen / te reageren of niet. Prima hoor. Ik snap je gevoel volledig.
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Ik heb vanmiddag in zee gezwommen, een bijzondere ervaring. Dat was niet zozeer omdat ik nooit in zee zwem of zo. Het was vooral bijzonder omdat na een minuut of 10 op een paar meter afstand een zeehond boven water kwam. Hij keek me met grote verbaasde ogen aan: "wat doe jij hier op mijn vis stekkie?" Verder was het heel rustig op het strand. Een paar wandelaars. Afgezien van de zeehond en ik waren er geen andere zwemmers in het water.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

DipZDip schreef: ↑do 18 mei 2023, 17:45 Het was vooral bijzonder omdat na een minuut of 10 op een paar meter afstand een zeehond boven water kwam. Hij keek me met grote verbaasde ogen aan: "wat doe jij hier op mijn vis stekkie?"
Cool! Memorabel momentje!
Gr. NanMar

PB is welkom!
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Ja het was ook wel cool inderdaad ;) En zeker memorabel. Hoewel de plek er wel om bekend staat dat je er soms zeehonden ziet, denk ik dat je zoiets inderdaad niet vaak meemaakt.

Daarna opwarmen op het strand. Er stond aflandige wind, dus even lekker aan de voet van de duinen in de zon en uit de wind kunnen liggen om aan de lucht op te drogen en op te warmen. Eerste keer dit jaar dat dat aan het strand weer echt aangenaam was. Eerder op de dag had ik dat niet verwacht want de lucht was nog fris.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

De caravan gister opgehaald en vandaag naar Annen gereden en we staan op de Groenlanden. Was een lekkere blote dag. We blijven hier nog wel even.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Vandaag uitgenodigd door mijn zwemmaatje. Vanwege mijn lich. probleempjes hebben we elkaar al een tijd niet meer gezien. Hij heeft eindelijk maar eens gebruik gemaakt van zijn 500+ overuren die hij in slechts 2 jaar had opgebouwd. :shock: Of ik mee wilde gaan kijken naar het beeld van Gerard Philips. (https://www.ed.nl/eindhoven/vader-van-e ... ~a0112419/) Altijd gezellig met hem. Dus ik dacht, ik pak de bus naar Station Eindhoven Strijp-S maar bij dat hele station is geen bushalte te vinden. Enfin, bij het beeld geweest en had het toch groter verwacht. Is wel mooi gemaakt. Door "de tunnel naar de toekomst" gelopen maar helaas, geen toekomst gezien. Jammer. :lol: Daarna nog 2 terrasjes gepakt, boodschappen gedaan en weer naar huis. Het weer was lekker maar de wind was soms wel snijdend. Hij moest ook op tijd naar huis want hij moest vanavond nog vliegen met een Boeing 737. Maar dat kan hij vanuit huis doen met een redelijk uitgebreide vliegsimulator met echte fysieke controllers, zelf gebouwd. Was best een leuke opzet.

Ondertussen ook geleerd dat PiquΓ© katoen geen speciale stof is maar een speciale breitechniek. Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren. :)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
LexAnders
Actief lid

Bericht door LexAnders »

Lekker gezwommen en in de zon gelegen! :)
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Vandaag heb ik ook weer even in de zee gelegen. Rustig strand, harde wind, verder mooi weer. Het was net warm genoeg om op te drogen aan de wind. Dit keer wel een paar andere zwemmers gespot, geen zeehonden.
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Vandaag 1,5 uur gefietst met mijn oudste dochter naar en van een feestje. Leuk om dat met haar te doen.
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Na de middag rustig genoten van het mooie weer...21gr in onze tuin, dus prima bloot weertje.
Seffens een potje heerlijke soep met een geroosterde bruine boterham...wat kan het leven mooi zijn.
Keep life simple :)
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

vandaag voor het eerst dit jaar naar het naaktstrand geweest
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

kevinnec20 schreef: ↑zo 21 mei 2023, 17:50 vandaag voor het eerst dit jaar naar het naaktstrand geweest
Waar ben je geweest en hoe was het?
Genieten in mijn blootste blootje! :D
kevinnec20
Zeer actief lid

Flipflop schreef: ↑zo 21 mei 2023, 17:57
kevinnec20 schreef: ↑zo 21 mei 2023, 17:50 vandaag voor het eerst dit jaar naar het naaktstrand geweest
Waar ben je geweest en hoe was het?
Maarseveense plassen was lekker
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Mooi zo! Goed gedaan.
kevinnec20
Zeer actief lid

jazeker hoop een keer samen met iemand te gaan
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

kevinnec20 schreef: ↑zo 21 mei 2023, 19:18 jazeker hoop een keer samen met iemand te gaan
Ben je gebracht met een auto?
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

kevinnec20 schreef: ↑zo 21 mei 2023, 19:18 jazeker hoop een keer samen met iemand te gaan
Bij wijzijnjan was er iemand die een maatje zocht voor de maarsseveense plassen. Wellicht een mooie match voor je πŸ˜‰

En top dat je geweest bent!
kevinnec20
Zeer actief lid

Flipflop schreef: ↑zo 21 mei 2023, 19:35
met taxi
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

kevinnec20 schreef: ↑zo 21 mei 2023, 20:00
Flipflop schreef: ↑zo 21 mei 2023, 19:35
met taxi
Goed geregeld zo.
SPDK
Actief lid

Bericht door SPDK »

Twee dagen heerlijk in de tuin gezeten, alleen aangekleed voor Picnic en verder niet, mag vaker zo'n weekend zijn.
Johan8601
Actief lid

Bericht door Johan8601 »

SPDK schreef: ↑zo 21 mei 2023, 20:55 Twee dagen heerlijk in de tuin gezeten, alleen aangekleed voor Picnic en verder niet, mag vaker zo'n weekend zijn.
Inderdaad mag wel vaker zo'n heerlijk weekend.
Wij ziijn het hele weekend naakt op de boot geweest.
Alleen in de avond en om boodschappen te doen even de kleren aan.
Hopelijk wordt het komend weekend weer lekker weer .
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Bericht door Blootgewoon Kees »

SPDK schreef: ↑zo 21 mei 2023, 20:55 Twee dagen heerlijk in de tuin gezeten, alleen aangekleed voor Picnic en verder niet, mag vaker zo'n weekend zijn.
Ja, het was weer een heerlijk weekend. Voor mij al warm genoeg. Alleen het β€œnadeel” is wel dat ik dan niet veel doe. Alleen wat tuinwerk. Maar daar ben ik zo mee klaar. En dan is het zitten, liggen en tuinbankhangen, haha. Dus te weinig beweging want mijn dagelijkse rondje lopen schiet er dan bij in omdat ik me simpelweg niet wil aankleden als ik eenmaal bloot ben. Maar dat ga ik zo meteen inhalen. Ik ga weer bij mijn moeder (92) op bezoek en dat is een half uur lopen. En dus ook weer een half uur terug later op de dagπŸšΆπŸΌβ€β™‚οΈ.
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Ik ken het gevoel van niet willen aankleden. Daardoor stel ik soms ook dingen uit. Eigenlijk moet de dakgoot schoongemaakt worden, maar ja, als je lekker in de zon zit... Dan maar wat onkruid uit het gras halen.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Bijna het het hele weekend naakt geweest, bloot gevist, gemaaid, geklust en geluierd. Tussendoor nog wel kleding aangehad want boodschappen moeten doen en in de supermarkt wordt bloot niet op prijs gesteld 😁😁
Bloot als het kan, gekleed als het moet
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag de nieuwe (wel tweedehands hoor) auto opgehaald. Was wel nodig ook, hoge kosten lagen op de loer. Maar als deze ook weer 15 jaar meegaat hoor je mij niet klagen.
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Bericht door Blootgewoon Kees »

anakin schreef: ↑di 23 mei 2023, 00:08 Vandaag de nieuwe (wel tweedehands hoor) auto opgehaald. Was wel nodig ook, hoge kosten lagen op de loer. Maar als deze ook weer 15 jaar meegaat hoor je mij niet klagen.
Veel plezier en veilige kilometers ermee, de komende 15 jaarπŸš—.
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

anakin schreef: ↑di 23 mei 2023, 00:08 Vandaag de nieuwe (wel tweedehands hoor) auto opgehaald. Was wel nodig ook, hoge kosten lagen op de loer. Maar als deze ook weer 15 jaar meegaat hoor je mij niet klagen.
Leuk, gaan wij vrijdag doen.
Hoop dat je er veel veilige kilometers mee mag maken.

Groet,
Jan
Plaats reactie