Tsja in de garantieperiode in Twello. Maar veel kan ook zelf. Later bij een dealer hier.
Jos
Tsja in de garantieperiode in Twello. Maar veel kan ook zelf. Later bij een dealer hier.
Het is ook hard en met die snelheid zijn bochten niet te halen.GJ57 schreef: ↑za 15 apr 2023, 09:02
Gefeliciteerd met de nieuwe fietsen. Ik vind wel dat ze erg hard gaan met 30 kmh. De onze gaan uit de ondersteuning bij 25.6 kmh. Ze kunnen dus wel harder maar dan moet je echt trappen. Als je je fiets ergens parkeert , accu eruit halen en meenemen. De fiets is nagenoeg niks waard zonder accu. (en die turbostand gauw vergeten alleen maar gebruiken als je echt zware tegenwind hebt of de Kauwberg, waarschijnlijk schrijf ik dat heel anders, op gaat). Bij dergelijke snelheden door de bocht kijken waar je heen wilt. Dus je ogen richten op een punt in of na de bocht (beetje alla motorrijden) dan gaat het veel soepeler. Veel plezier ermee.
Ik ben een keer onderuit gegaan met de ebike. Het voorwiel gleed weg in een bocht (door diesel op het wegdek) en dan is er geen houden aan. Voor je kunt reageren lig je op de grond en schuif je nog een paar meter door. Knie en elleboog kapot en de helm beschadigd. Had ik deze niet opgehad dan had mijn oogkas er het zelfde uitgezien als mijn knie. Geschaafd en vies van het straatvuil. Ik vind een helm dus geen idioot ding en mag van mij best verplicht worden.Blootgewoon Kees schreef: ↑za 15 apr 2023, 11:21 We hebben een jaar of zes geleden allebei een elektrische fiets gekocht omdat de meeste bestemmingen waar we wel eens heen moeten, zoals oppassen, moeder bezoek, winkels e.d binnen vijf kilometer afstand liggen en dat gaat met de fiets via de fietspaden sneller dan met de auto en is dus ook beter voor de auto. Geen korte ritjes meer. Tenzij het regent. Eigenlijk had ik altijd een hekel aan fietsen want ik kwam amper vooruit en mijn beenspieren verzuurden al binnen een kilometer. Ik ging liever lopen. Nog steeds eigenlijk. Maar de elektrische fiets is een mooie uitvinding. Ik trap alleen maar mee zonder weerstand om de motor te activeren. Meer niet. Maar een helm zet ik absoluut niet op. Zodra die idiote dingen verplicht gaan worden zoals ze nu ook met snorscooters hebben gedaan is het einde fietsen voor mij.
Voor het woord “verplicht” ben ik net zo allergisch als voor de woorden exhibitionisme en duurzaam en nog wel meer eigenlijk, haha.Bowmore schreef: ↑za 15 apr 2023, 13:57 Ik ben een keer onderuit gegaan met de ebike. Het voorwiel gleed weg in een bocht (door diesel op het wegdek) en dan is er geen houden aan. Voor je kunt reageren lig je op de grond en schuif je nog een paar meter door. Knie en elleboog kapot en de helm beschadigd. Had ik deze niet opgehad dan had mijn oogkas er het zelfde uitgezien als mijn knie. Geschaafd en vies van het straatvuil. Ik vind een helm dus geen idioot ding en mag van mij best verplicht worden.
Gelukkig kan mijn haar niet door de war
Groetjes Jeroen
Ik denk dat ambu-personeel gewoon hun werk moeten doen. Daar zijn ze voor. Als ze zich gaan ergeren aan bepaalde verwondeingen moeten ze ander werk gaan doen. Wat voor meer beroepen geldt. Ook chirurgen die steeds "alarm" slaan. Als je chirurg bent vind je het toch juist leuk om aan mensen te "sleutelen"? Dan moeten ze dat gewoon doen. Een autoschade bedrijf gaat ook niet pleiten voor meer veiligheidsmaatregelen om minder werk te krijgen, haha.
Nou Kees ik denk dat je hier de plank volledig misslaat.Blootgewoon Kees schreef: ↑za 15 apr 2023, 18:39
Ik denk dat ambu-personeel gewoon hun werk moeten doen. Daar zijn ze voor. Als ze zich gaan ergeren aan bepaalde verwondeingen moeten ze ander werk gaan doen. Wat voor meer beroepen geldt. Ook chirurgen die steeds "alarm" slaan. Als je chirurg bent vind je het toch juist leuk om aan mensen te "sleutelen"? Dan moeten ze dat gewoon doen. Een autoschade bedrijf gaat ook niet pleiten voor meer veiligheidsmaatregelen om minder werk te krijgen, haha.
Doe je in de auto ook geen riem om dan?Blootgewoon Kees schreef: ↑za 15 apr 2023, 16:28Voor het woord “verplicht” ben ik net zo allergisch als voor de woorden exhibitionisme en duurzaam en nog wel meer eigenlijk, haha.Bowmore schreef: ↑za 15 apr 2023, 13:57 Ik ben een keer onderuit gegaan met de ebike. Het voorwiel gleed weg in een bocht (door diesel op het wegdek) en dan is er geen houden aan. Voor je kunt reageren lig je op de grond en schuif je nog een paar meter door. Knie en elleboog kapot en de helm beschadigd. Had ik deze niet opgehad dan had mijn oogkas er het zelfde uitgezien als mijn knie. Geschaafd en vies van het straatvuil. Ik vind een helm dus geen idioot ding en mag van mij best verplicht worden.
Gelukkig kan mijn haar niet door de war
Groetjes Jeroen
Zoals inmiddels wel bekend ben ik erg gesteld op mijn vrijheid en eigen keuzes inclusief risico’s. Waarom zou ik mij ergens tegen moeten beschermen als een ander iets overkomen is. Het leven zit vol risico’s. Mijn oom donderde vorig jaar van een ladder, ook op zijn hoofd. Tja, had hij nou maar een helm opgezet op zijn ladder. Nee, als ik per se ergens bang voor zou moeten zijn dan zou ik eerder met een kogelvrij vest naar buiten moeten gaan want de kans op een mes tussen je ribben of rondvliegende kogels is hier in de grote stad veel groter dan elk ander “gevaar”. Ik ben nooit ergens bang voor, van virus tot ongeluk, het zal allemaal best, maar ik leef liever mijn vrije leven zonder angst en zonder betuttelende maatregelen. Al ziet ook de overheid graag dat we overal bang voor zijn met allerlei doemscenario’s. Maar die hebben geen vat op mij. En ik vind het ergerlijk als een ander iets verplicht wil zien omdat hem zelf iets overkomen is.
Ja, als je dagelijk alles gecentreerd bij elkaar ziet lijkt alles erg. Ik heb wel eens in kanker-kliniek Daniël Den Hoed rondgelopen. Daar word je ook niet vrolijk en lijkt of half Nederland kanker heeft. Geldt ook voor de kinder-ziekenhuis, alsof er geen dan gezonde kinderen meer zijn. Enzovoorts.Jos schreef: ↑za 15 apr 2023, 19:07Nou Kees ik denk dat je hier de plank volledig misslaat.Blootgewoon Kees schreef: ↑za 15 apr 2023, 18:39
Ik denk dat ambu-personeel gewoon hun werk moeten doen. Daar zijn ze voor. Als ze zich gaan ergeren aan bepaalde verwondeingen moeten ze ander werk gaan doen. Wat voor meer beroepen geldt. Ook chirurgen die steeds "alarm" slaan. Als je chirurg bent vind je het toch juist leuk om aan mensen te "sleutelen"? Dan moeten ze dat gewoon doen. Een autoschade bedrijf gaat ook niet pleiten voor meer veiligheidsmaatregelen om minder werk te krijgen, haha.
Geen enkele dokter zal het leuk vinden als een trauma binnenkomt. Maar ze zijn wel opgeleid omdat zo goed mogelijk te behandelen. Natuurlijk hebben ze er bedenkingen bij over de voor zaak (alcohol, roekeloos gedrag of gewoon pech).` de behandeling is voor ieder gelijk en zonder vooroordeel.
Die dokters slaan alarm omdat de gevolgen zo groot zijn, ernstig hersentrauma, benen er af of weet ik wat.
Mij echtgenote is faliekant tegen motorrijden. Zij heeft jarenlang mensen verpleegd die echt maandenlang in het ziekenhuis lagen na al die ongelukken.
Jos
Ik heb geen idee wat je met een snor bedoelt (als het iets borsteligs onder je neus is dan weer wel maar ik zie de link met diabetes dan weer niet) Tja en dat de accu er niet uit kan daar zou ik echt last van hebben. Fiets mee op de auto hmm wel eens gedaan met de accus erin , beter van niet) Ook als we ergens zijn en de fietsen gaan in de stalling van het hotel bijvoorbeeld gaan de accus mee naar binnen om op te laden en voor de veiligheid. In random order. Ook als we naar het Rutbeek gaan (naturisten strand) halen we de accus eruit)Jos schreef: ↑za 15 apr 2023, 11:58Het is ook hard en met die snelheid zijn bochten niet te halen.GJ57 schreef: ↑za 15 apr 2023, 09:02
Gefeliciteerd met de nieuwe fietsen. Ik vind wel dat ze erg hard gaan met 30 kmh. De onze gaan uit de ondersteuning bij 25.6 kmh. Ze kunnen dus wel harder maar dan moet je echt trappen. Als je je fiets ergens parkeert , accu eruit halen en meenemen. De fiets is nagenoeg niks waard zonder accu. (en die turbostand gauw vergeten alleen maar gebruiken als je echt zware tegenwind hebt of de Kauwberg, waarschijnlijk schrijf ik dat heel anders, op gaat). Bij dergelijke snelheden door de bocht kijken waar je heen wilt. Dus je ogen richten op een punt in of na de bocht (beetje alla motorrijden) dan gaat het veel soepeler. Veel plezier ermee.
De accu zit in het frame en kan er alleen uit met een sleutel. Het display kunnen ze er ook niet snel uit halen.
Vanmorgen een een ritje geprobeerd naar zoon en plantjes op halen. Ik was er bijna net zo snel als met de auto. Een vrachtje meenemen is wat lastiger mar de fietsmand is onderweg.
Ik merk ook dat als de elektronica uitstaat het veel zwaarder fietsen dus die moet aanstaan ook al zet je de trapondersteuning uit.
Kees van dat verzuren ken ik van mijn gewone fiets. Die zorgde voor vermoed benen, al heel snel en vermoeidheid. Dat is nu over.
wat wel een vervelend iets is het lawaai van de wind. Denk dat dat door de snelheid komt en met name ook de helm. Ik vind dat ook niks maar kijk eens naar de hoeveelheid hersenletsel die ouderen op lopen door de het gebruik van e-bikes (ook gewone fietsen overigens).
Als ik vroeger op de fiets zat dan was het altijd flink doortrappen en flinke snelheid. Dat moet ik nog even afleren,
Een andere dingetje wat gevaarlijk kan zijn is de diabetes. Zodra ik ga inspannen zakt mijn bloedsuiker tot soms heel laag. Daarom vandaag minder insuline gespoten en dat bewaken. Gelukkig heb ik een snor zodat het makkelijk te controleren is.
Achterom kijken bij oversteken is ook een dingetje, Ik merk dan echt dat mijn linker oog ernstig beschadigd is. Misschien spiegel er op of rechtsom kijken. Tot toe stop ik meestal en kijk dan of ik kan oversteken,
Jos
Wat jij hier allemaal aanhaalt is juist de schuld van de falende overheid die zelf onder druk staan van Brussel en andere buitenlandse instanties zoals het WEF en de WHO. Als een overheid niet meer voor de eigen bevolking is en dingen doet die andere landen en instanties graag zien van ons dan komt er opstand van mensen die geen volgzaam deug-mens wil zijn. En dat valt dan weer niet in goede aarde bij die deug-mensen en bestempelen anderen dan met allerlei vooroordelen. Geen enkel land met (verplichte) volgzame deug-mensen is echt gelukkig. Denk bijvoorbeeld aan China of Noord Korea. Hersenspoeling en angstzaaien op allerlei vlakken is mensen hersendood maken. En mensen die daar niet gevoelig voor zijn worden in hokjes gestopt en de mond gesnoerd. Zelfs soms met geweld. Ik kan ook nog wel even doorgaan met mijn mening over de gevolgen van de coronamaatregelen en vaccins (die vele maken erger zijn dan corona zelf) voor de maatschappij en vooral de jeugd en polarisatie maar dat is toch tegen dovemansoren van deug-mensen. Die veroordelen liever.WoutervW schreef: ↑za 15 apr 2023, 21:19 In een ideale wereld van louter verstandige mensen zouden beschermende (jij noemt dat betuttelende) maatregelen niet nodig zijn. Echter zien we keer op keer op tal van gebieden dat dit wél nodig is. De massa is niet in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Steeds minder zelfs, is mijn bescheiden mening. Je hoeft alleen maar naar het verloop van de corona crisis te kijken om te zien hoe ontzettend gelijk ik heb. Het kabinet dacht in het begin ook dat de bevolking eigen verantwoordelijkheid aan kon voor het algemeen belang. Nou we hebben het gezien, zijn ze toch heel snel op terug moeten komen.
Dit is één voorbeeld, ik kan er zo tientallen bedenken. De gemiddelde Nederlander is veel te eigenwijs om iets van een ander, laat staan van de overheid aan te nemen. En stelt eigenbelang voorop, de maatschappij wordt steeds meer een egocentrische, individualistische, en ook groeiend cynische. We gaan uit van de slechtste scenario's, en het glas is immer half leeg. Dat nu zo'n groot deel van het electoraat achter een nieuwe populistisch, ultraconservatief, nee-geluid zonder antwoorden aan loopt zegt ook alweer genoeg. Kop in het zand na mij de zondvloed, dat lijkt bij velen de gedachtegang te zijn. Als ík het maar goed heb. Als er iets is waar ik mij zorgen over maak voor de toekomst van mijn kinderen is het naast de klimaatverandering en de gevolgen daarvan wel het groeiende egocentrisme is de samenleving.
En ja, het beschermen van de samenleving en de kosten van daar waar het mis gaat die gaan eigenlijk altijd hand in hand. Dus roepen dat het ze niet om de veiligheid maar alleen om de kosten gaat is erg makkelijk, aangezien die onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn.
Zo, dat moest mij even van het hart
Als een ander iets overkomt. Kan jou dat ook overkomen! En dat je de risico`s aanvaard vind ik onzin. Want ik weet zeker dat je ze dan op de samenleving afwimpelt. Je ligt gewond op straat. Ambulance komt en il je helpen. Krijgt een 2de oproep van een ander ongeval en ze laten je liggen omdat je geen (verplichte) helm droeg. Sorry meneer maar de andere gewonde heeft wel de helm gedragen. Belt u maar even met uw naasten voor hulp. Dat zou dan zo moeten zijn. Jouw keuze, jouw risico, jouw verantwoordelijkheid die je niet op de gemeenschap moet leggen!Voor het woord “verplicht” ben ik net zo allergisch als voor de woorden exhibitionisme en duurzaam en nog wel meer eigenlijk, haha.
Zoals inmiddels wel bekend ben ik erg gesteld op mijn vrijheid en eigen keuzes inclusief risico’s. Waarom zou ik mij ergens tegen moeten beschermen als een ander iets overkomen is.
De overheid faalt. De mensheid ook. Een overheid moet verantwoording nemen voor zijn puinhopen. De mens ook. Overheid zegt wat te doen en doet niks. Maar de mens geeft het liefst een ander de schuld. En komt dan bij de overheid beklag doen. Er word gerefereerd aan Covid! De jeugd heeft het moeilijk. De ondernemer heeft het moeilijk. Wie het echt moeilijk hadden; de zorg! En waarom; mensen aanvaarden de risico`s want IK bepaal! en legden die vervolgens bij de overheid als het mis ging.Blootgewoon Kees schreef:Wat jij hier allemaal aanhaalt is juist de schuld van de falende overheid die zelf onder druk staan van Brussel en andere buitenlandse instanties zoals het WEF en de WHO. Als een overheid niet meer voor de eigen bevolking is en dingen doet die andere landen en instanties graag zien van ons dan komt er opstand van mensen die geen volgzaam deug-mens wil zijn. En dat valt dan weer niet in goede aarde bij die deug-mensen en bestempelen anderen dan met allerlei vooroordelen. Geen enkel land met (verplichte) volgzame deug-mensen is echt gelukkig. Denk bijvoorbeeld aan China of Noord Korea.
Lol autocorrectie. Het is een sensor die je op de huid plakt met een klein naald dat door de huid gaat. Mobiel erbij en je weet je suikerwaarde.GJ57 schreef: ↑zo 16 apr 2023, 08:17
Ik heb geen idee wat je met een snor bedoelt (als het iets borsteligs onder je neus is dan weer wel maar ik zie de link met diabetes dan weer niet) Tja en dat de accu er niet uit kan daar zou ik echt last van hebben. Fiets mee op de auto hmm wel eens gedaan met de accus erin , beter van niet) Ook als we ergens zijn en de fietsen gaan in de stalling van het hotel bijvoorbeeld gaan de accus mee naar binnen om op te laden en voor de veiligheid. In random order. Ook als we naar het Rutbeek gaan (naturisten strand) halen we de accus eruit)
Het probleem is dat ze hulp eisen! Inderdaad de egocentrische insteek.WoutervW schreef: ↑zo 16 apr 2023, 15:05 Dank Henk, helemaal met je eens. Mensen "accepteren" de risico's, totdat het mis gaat, dan draaien ze 180 graden en nemen ze de hulp aan alsof het vanzelfsprekend is. Precies wat ik omschrijf als een groeiend egocentrische samenleving; wat kan een ander voor mij doen, in plaats van wat kan ik voor een ander doen. Ook de groeiende populariteit om tegendraads te zijn, om trots te zijn om je af te zetten tegen de samenleving, het is een heilloze weg.
Gelukkig zie ik dit vooral bij de oudere generatie, zonder iedereen over één kam te scheren. Bij de jongere generaties, wellicht meer met de toekomst bezig en minder met het verleden, zie ik een groeiend besef dat wij het anders moeten gaan doen dan de generaties voor ons. En dat stemt hoopvol.
Ik vermoede al sensor. Veel fietsplezier gewenst. Wij genieten er ook regelmatig van. (goede fietsendrager op de auto is erg fijn)Jos schreef: ↑zo 16 apr 2023, 18:50Lol autocorrectie. Het is een sensor die je op de huid plakt met een klein naald dat door de huid gaat. Mobiel erbij en je weet je suikerwaarde.GJ57 schreef: ↑zo 16 apr 2023, 08:17
Ik heb geen idee wat je met een snor bedoelt (als het iets borsteligs onder je neus is dan weer wel maar ik zie de link met diabetes dan weer niet) Tja en dat de accu er niet uit kan daar zou ik echt last van hebben. Fiets mee op de auto hmm wel eens gedaan met de accus erin , beter van niet) Ook als we ergens zijn en de fietsen gaan in de stalling van het hotel bijvoorbeeld gaan de accus mee naar binnen om op te laden en voor de veiligheid. In random order. Ook als we naar het Rutbeek gaan (naturisten strand) halen we de accus eruit)
Is verrekte handig. zeker voor verkeersdeelname omdat lage suikerspiegels je denken en reactie beïnvloeden en dan kan je echt serieuze problemen veroorzaken.
Ik heb nu met de fiets de ene insulinesoort verlaagd van 32E naar 24E. De andere insuline heb ik nauwelijks meer nodig. Dan nog moet ik tussendoor eten omdat de suikerspiegel anders te laag wordt. Waarschijnlijk nog minder insuline nodig. Betekend wel elke dag fietsen.
Jos
Volgens de wet mogen e-bikes ondersteuning leveren tot 25 km/u. Daarbij geldt een marge van 10%, dus tot 27,5 km/u is het nog legaal.
Ik hoorde vandaag van de verkoper dat hij hem iets sterker afgesteld heeft omdat de vorige eigenaar heupproblemen had.
Helemaal mee eens. Vooral over dat electoraat maak ik mij zorgen want ik zie dat echt als een dreiging voor onze samenleving. Gezond verstand bestaat niet meer.WoutervW schreef: ↑za 15 apr 2023, 21:19 In een ideale wereld van louter verstandige mensen zouden beschermende (jij noemt dat betuttelende) maatregelen niet nodig zijn. Echter zien we keer op keer op tal van gebieden dat dit wél nodig is. De massa is niet in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen. Steeds minder zelfs, is mijn bescheiden mening. Je hoeft alleen maar naar het verloop van de corona crisis te kijken om te zien hoe ontzettend gelijk ik heb. Het kabinet dacht in het begin ook dat de bevolking eigen verantwoordelijkheid aan kon voor het algemeen belang. Nou we hebben het gezien, zijn ze toch heel snel op terug moeten komen.
Dit is één voorbeeld, ik kan er zo tientallen bedenken. De gemiddelde Nederlander is veel te eigenwijs om iets van een ander, laat staan van de overheid aan te nemen. En stelt eigenbelang voorop, de maatschappij wordt steeds meer een egocentrische, individualistische, en ook groeiend cynische. We gaan uit van de slechtste scenario's, en het glas is immer half leeg. Dat nu zo'n groot deel van het electoraat achter een nieuwe populistisch, ultraconservatief, nee-geluid zonder antwoorden aan loopt zegt ook alweer genoeg. Kop in het zand na mij de zondvloed, dat lijkt bij velen de gedachtegang te zijn. Als ík het maar goed heb. Als er iets is waar ik mij zorgen over maak voor de toekomst van mijn kinderen is het naast de klimaatverandering en de gevolgen daarvan wel het groeiende egocentrisme is de samenleving.
En ja, het beschermen van de samenleving en de kosten van daar waar het mis gaat die gaan eigenlijk altijd hand in hand. Dus roepen dat het ze niet om de veiligheid maar alleen om de kosten gaat is erg makkelijk, aangezien die onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn.
Zo, dat moest mij even van het hart
Die van mij is 16 jaar oud, en heeft 340.000 km op de teller staan. Rijdt nog comfortabel en betaalbaar (6 cent per km op LPG). Ik heb deze auto nu ruim 11 jaar. Als ik het tweedehands aanbod van nu vergelijk met dat van 11 jaar geleden, dan hoop ik dat deze auto nog heel lang mee gaat.
Ik zie zoveel berichtgeving over e-bikes die afwijkt van de manier hoe ik er zelf mee omga. Wegens problemen met mijn spieren gebruik ik voor enkele reis afstanden boven 10 km de e-bike, daaronder mijn gewone fiets. Met de e-bike is mijn topsnelheid niet veel hoger dan op mijn gewone fiets (bij windstil haal ik dan ook 25 km/u), maar vooral mijn gemiddelde is hoger omdat de e-bike de scherpe kantjes van de inspanning af haalt (en ik de volgende dag pijnloos de trap op kan lopen).Frivooltje schreef: ↑wo 19 apr 2023, 22:47Even over die fietsen, er gebeuren veel ongelukken onder vooral ouderen. Waarom moeten die dingen 25km/u kunnen? Waarom kunnen die niet begrenst worden op een lagere snelheid. Lagere snelheid = minder ongelukken lijkt mij.