Camper wel of niet

Discussieplatform over alle onderwerpen.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Re: Camper wel of niet

Bericht door HenkD »

GJ57 schreef: vr 12 aug 2022, 16:47 Wij betalen voor een huisje in de buitenring van Belezy iets meer dan 80 euro per nacht. Het is een huisje voor twee personen maar wel van alle gemakken voorzien. (afwasmachine, wasmachine, badkamer enzovoort.) Het is wel klein en dat is mn in de badkamer goed te merken. Ik ben zelf 1.90 meter en iets boven de 100 kilo dat is krap. Het kan maar daar is ook alles mee gezegd. Er is ook een dakterras en een tuin. Je hebt door middel van een polsbandje toegang tot de camping en alle faciliteiten. Samengevat vinden wij dat niet duur.
Prima prijs/kwaliteit voor het hoogseizoen. Op zich kan je daar niet een kampeermiddel voor aanschaffen, extra tol en brandstof etc. Wat ik al zei; vrienden zijn ook tot die slotsom gekomen.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Noordenwind schreef: vr 12 aug 2022, 22:03 In 2011 camperbusje nieuw gekocht voor 60.000 eu. Nu ingeruild, voor 27.000. Verschil 33.000, gedeeld door 12 is 2750 per jaar. De overige kosten heb je met een normale auto ook, zeker met caravan erachter. Daar kun je aardig wat huisjes voor huren. Maar het gaat natuurlijk om de manier waarop je vakantie houdt. De nieuwe camper is overigens 10.000 duurder. Het blijft beslist een dure hobby.
Globaal maar 3 nachtjes per jaar :? Zitten nu al bijna op de 60 met onze camper vanaf 1 april.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Koenraad schreef: za 13 aug 2022, 21:32 Geen camper, te duur en alleen op diesel. Caravan was behoorlijk op leeftijd en vorig jaar verkocht.
Nu vouwwagen, Camplet Concorde. Met fietsendrager op de dissel voor de ebikes. Licht in gewicht, 450kg max. Stalling in eigen garage, met kantelbeugel op zijn zij tegen de muur.

Verder alleen zaken mee als tuinstoelen, koelbox, portapotti, en klein grut.
Oh ja, en hondje gaat mee. Net mandje gekocht voor op de fiets, want we willen haar niet in de vouwwagen alleen laten.

Groet,
Koen
22 jaar met de klapkar op pad geweest! Heerlijk. Qua kosten ook prima te doen op jaarbasis. Nadeel voor ons (nu); Moeilijk om mee te verkassen. Klus om op te zetten soms. Voora met voortent. Dunne matrasjes...maar met een luchtbed op liggen probleem opgelost.

Voordeel; Rijd perfect achter een auto.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

RaCa schreef: di 09 aug 2022, 00:13 Voor de liefhebber met meer geld dan verstand, als je het doet moet je het goed doen, https://www.ad.nl/auto/dit-is-de-duurst ... ~a65bbcc9/
Dan zou ik toch eerder gaan voor een 18-tons Volkner Performance S. (Klik) gaan (met de "garage" tussen de assen) of voor de 22-tons Concorde Centurion 1200 met Actros neus. (klik)
Beide zijn wel nog een stukje duurder. :roll:
Maar ik vrees dat er niet veel (naturistische) campings zullen zijn die je met open armen zullen ontvangen.
Plakias schreef: za 13 aug 2022, 12:25 Overigens is het zaak om met de huidige hausse aan camper en caravan verkopen eerst een stalling in de buurt te zoeken en daarna een camper te kopen.
Tenzij je hem bij huis mag parkeren natuurlijk ;)
Hele goede tip. Vriend van mij heeft een grotere caravan gekocht en zat ook met dit probleem. Gelukkig kon hij, na veel vijven en zessen, toch bij zijn oude caravanstalling blijven.

Wat mij echt tegenvalt bij een camper is de binnenruimte. Je hebt b.v. geen lekkere bank of flinke zithoek. Laatst even binnen gekeken en de 2 stoelen van de eethoek waren echt erg. De rugleuningen waren kaarsrecht tegen de wand gemonteerd. Enige voordeel is dat je evt. bezoek niet lang zal blijven. En als je een dagje weg wil dan moet je alles zekeren en meenemen. Nu is een caravan ook niet alles maar wel meer ruimte (tenzij je echt een kleintje hebt) en je kan fatsoenlijk zitten en een rondzit. Al is met mijn lengte en postuur alles kleiner. Maar een douche/toilet is voor mij echt onmogelijk maar gelukkig heb je op de meeste campings wel goed sanitair. Ook ben ik, als niet campeerder, veel te bang om dingen te slopen. Vriend van mij wiens camper ik ooit beschadigd heb noemt het poppenspul. Ik wilde de deur goed sluiten maar die klemde een beetje. Beetje meer kracht gezet en toen had ik het slot in mijn handen. Was weliswaar wel een oudere camper.

Afgelopen dinsdag op bezoek geweest bij die vrienden die een "nieuwe" caravan hebben gekocht. Fendt 540 Diamant. Stonden op een camping in Vijlen, Limburg. Wist niet dat we in Nederland zulke mooie omgeving hadden. Leek echt alsof ik in het buitenland was wat ook niet veel scheelde. Maar echt, voor alles moest je betalen. Bezoek? Geen probleem. € 2,50. Komt het bezoek met de auto? Geen probleem. € 2,50 om maar een paar voorbeelden te noemen. WiFi was helemaal onbetaalbaar.
Helaas een textielcamping en met mijn postuur en dit warme weer was dat geen succes. Had mijn nette korte broek aangedaan maar die begon al snel te striemen en te knellen. Toen ik huiswaarts keerde was het inmiddels donker dus heb gewoon mijn broek uitgetrokken tijdens de terugreis. Toch niemand die iets ziet. Maar buiten dat wel genoten. Wat vooral fijn was was dat er met deze hitte toch nog een windje staat en dat scheelt alles. Ze wilde de mobiele airco thuis laten maar zijn toch blij dat ik ze dat afgeraden heb. Als de zon onderging dan werd het al heel snel best wel fris maar in de caravan juist niet. Nu zijn ze naar een minicamping in Ruurlo, daarna Friesland waar ze o.a. het water op gaan en dan sluiten ze af in Amsterdam.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

“Als je een dagje weg” wilt is de essentie van camperen.
Je bent onderweg en af en toe stop je ergens :mrgreen:
Kan op een camping zijn maar omdat je alles bij je hebt hoeft dat niet.
Als je maar ergens je toilet kan legen en water kan tappen.
(Hebben camperaar apps voor ;) )

Vorig jaar hebben we een aantal maanden rondgetrokken en nauwelijks op campings gestaan.
Wel op mooie plekjes, in de bergen of aan het water.
Jachthaven op Sardinië kan ik me herinneren.
Sta je op een parking. Wat veel mensen, ook camperaars verafschuwen.
Maar s’avonds zit de hele boulevard voor je vol met lokale bevolking.
Die blijven ook niet in hun huisje zitten maar zoeken elkaar op of komen lekker flaneren op de boulevard :D 8-)
Natuurlijk zijn er ook zat mensen die de camper alleen maar gebruiken om 3 weken naar de camping te gaan.
Kan ook.
Niets moet alles mag
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Plakias schreef: zo 14 aug 2022, 18:53 “Als je een dagje weg” wilt is de essentie van camperen.
Je bent onderweg en af en toe stop je ergens :mrgreen:
Kan op een camping zijn maar omdat je alles bij je hebt hoeft dat niet.
Als je maar ergens je toilet kan legen en water kan tappen.
(Hebben camperaar apps voor ;) )
Heel veel apps :mrgreen:

Vrijheid! Bevalt het ergens. Stop je. Bevalt het niet. Start je en ben je weg. Aan een watertje, op een parkeerplaats. Op een camping of een CP om water te lozen/innemen.
Plakias schreef: zo 14 aug 2022, 18:53 Natuurlijk zijn er ook zat mensen die de camper alleen maar gebruiken om 3 weken naar de camping te gaan.
Kan ook.
Niets moet alles mag
Denk dat dat de genen zijn die huren. Qua kosten een veel betere optie.
Plaats reactie