Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Jos »

Nou Frivooltje fijn dat het is meegevallen. Het simpel nodig als ik het zo lees. Ik heb meer dan 50 van die prikken gehad. Nu al weer 1,5 jaar zonder. Ook veel laserbehandelingen. Resultaat van 10% naar 60% met het aangedane oog.
Is je suiker wel goed gereguleerd?
Verbaasd me dat je naar huis mocht rijden.

Verder toch wel een slordige vergissing. `bij mij wordt het 3 keer gevraagd voor ik de ok in ga en heb dan een serie oogdruppels al gehad. en krijg een sticker boven het aangedane oog. Een jolige stemming vind ik niet gepast en leidt vaak tot fouten.

Het is een olieachtige vloeistof die zwarte bollen kan veroorzaken in het gezichtsveld. Die lijken voor je ogen te zitten en wil je wegpakken.

Alvast succes de volgende keer.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

gust schreef: vr 01 jul 2022, 09:47 Frivooltje, fijn te horen dat het de hele behandeling is meegevallen. Meestal is het zo: "de pijn die men vreest, is erger dan de pijn die men heeft".
Zo ook met staaroperatie, het schijnt altijd mee te vallen.
Succes verder, Monica en Gust
Dank jullie. :)
Jos schreef: vr 01 jul 2022, 22:43 Is je suiker wel goed gereguleerd?
Verbaasd me dat je naar huis mocht rijden.

Verder toch wel een slordige vergissing. `bij mij wordt het 3 keer gevraagd voor ik de ok in ga en heb dan een serie oogdruppels al gehad. en krijg een sticker boven het aangedane oog. Een jolige stemming vind ik niet gepast en leidt vaak tot fouten.

Het is een olieachtige vloeistof die zwarte bollen kan veroorzaken in het gezichtsveld. Die lijken voor je ogen te zitten en wil je wegpakken.

Alvast succes de volgende keer.
Nee, ik krijg mijn suiker absoluut zelf niet onder controle. Ik heb echt wat dat betreft totaal geen enkele discipline. :(
Probleem is dat ik het allemaal verrekte goed weet en al 1.000x dezelfde adviezen heb gekregen maar het lukt mij domweg niet om mijzelf te helpen.

Verbaasde mij ook maar ik moet zeggen dat ik echt wel goed kon zien. (vond ik zelf) Gelukkig was ik lopend.

Jos, ik kon dit echt met de beste wil van de wereld geen OK noemen. Het was een soort verzamelplek voor dit soort kleine ingrepen en het was meer zoiets van. we moeten nog ergens ruimte maken om dit te doen. Maar er werd toch wel goed gewerkt vond ik. Jolig is misschien niet het juiste woord maar ik vond het een hele fijne stemming. Nam voor mij veel druk er af.
Daarbij vind ik dat je als patient ook verantwoording hebben vandaar dat ik ze er ook zelf op aansprak toen ze het over mijn rechter oog hadden.

Van zwarte bollen e.d. had/heb ik gelukkig geen last. Heb nu wel het gevoel alsof ik, bij gebrek aan een betere omschrijving, een blauwe plek op mijn oogbol heb. Kan helemaal niet maar nogmaals, weet niet hoe ik het beter kan omschrijven. Gelukkig kan ik gewoon alles zien en is het geen pijn, meer lichtelijk ongemak.

Dank je.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Hoi Frivooltje.

Wat fijn dat het meeviel. Tja, de stress die er aan vooraf gaat lijkt mij killing.

Heb zelf PMD en moet in de toekomst misschien een hornvliestransplantatie hebben. Hopelijk nooit nodig, maar ja.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Denken kan je niet delegeren
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Heb ook weer meegefietst met de WNBR Amsterdam. Was weer erg leuk. Mooi weer en enthousiast publiek.

Was een beetje laat bij de start, ze waren al onderweg. Dus gekleed aangesloten en zodra we even stil stonden uitgekleed. Sommigen dachten dat ik voorbijganger was die spontaan meedeed. Haha, was gewoon een beetje te laat, meer niet.

Ook nog diverse buitelandse mensen gesproken die her en der met WNBR's meedoen. Gaaf hoor.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 02 jul 2022, 21:23 Nee, ik krijg mijn suiker absoluut zelf niet onder controle. Ik heb echt wat dat betreft totaal geen enkele discipline. :(
Probleem is dat ik het allemaal verrekte goed weet en al 1.000x dezelfde adviezen heb gekregen maar het lukt mij domweg niet om mijzelf te helpen.
Dat is jammer maar het is ook lastig en een probleem voor veel diabeten. ik neem aan dat je insuline gebruikt. Heb je ook die sensor op je arm?
Frivooltje schreef: za 02 jul 2022, 21:23 Jos, ik kon dit echt met de beste wil van de wereld geen OK noemen.
Hm vreemd want het is wel een ingreep met risico's mn infecties.
Frivooltje schreef: za 02 jul 2022, 21:23
Daarbij vind ik dat je als patient ook verantwoording hebben vandaar dat ik ze er ook zelf op aansprak toen ze het over mijn rechter oog hadden.
Dat zeker maar het is weel een fout die ze hadden kunnen voorkomen. Veel van de mensen die prikken krijgen, hoog bejaarden, weten het allemaal niet zo goed meer.
Frivooltje schreef: za 02 jul 2022, 21:23
Heb nu wel het gevoel alsof ik, bij gebrek aan een betere omschrijving, een blauwe plek op mijn oogbol heb. Kan helemaal niet maar nogmaals, weet niet hoe ik het beter kan omschrijven. Gelukkig kan ik gewoon alles zien en is het geen pijn, meer lichtelijk ongemak..
Ze prikken toch een gaatje door het harde vlies van de oogbol, een klein wondje zeg maar. Dat kan irriteren.

Succes en ik hoop dat et weer beter wordt
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: zo 03 jul 2022, 10:44 Dat is jammer maar het is ook lastig en een probleem voor veel diabeten. ik neem aan dat je insuline gebruikt. Heb je ook die sensor op je arm?
Neen. Moet eigenlijk wel maar "het team" vind dat in mijn geval geen goed idee. Ben nu net met een nieuw medicijn bezig in de hoop dat die helpt. Ik heb ook geen sensor op mijn arm/lichaam. Ik ben al blij dat ik mijn suiker kan meten want dat moet ik allemaal zelf betalen.
Jos schreef: zo 03 jul 2022, 10:44
Frivooltje schreef: za 02 jul 2022, 21:23 Jos, ik kon dit echt met de beste wil van de wereld geen OK noemen.
Hm vreemd want het is wel een ingreep met risico's mn infecties.
O maar dat was het ook wel hoor.
Jos schreef: zo 03 jul 2022, 10:44 Succes en ik hoop dat et weer beter wordt
Dank je.
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Heb je diabetes 1 of 2?
Ik was pre-diabetes2, nog 0,2 punt erbij (nuchter) en ik had medicatie gekregen.
Ik kreeg voedingsadviezen (koolhydraatarm) en heb mijn bloedsuiker hierdoor naar beneden kunnen krijgen.

Medicatie zag ik niet zitten, laat staan de eventuele gevolgen van diabetes2. Dat motiveerde me wel.
We're born naked. After that, it's all drag.
Frivooltje
Super actief lid

Type 2.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: zo 03 jul 2022, 14:30
Jos schreef: zo 03 jul 2022, 10:44 Dat is jammer maar het is ook lastig en een probleem voor veel diabeten. ik neem aan dat je insuline gebruikt. Heb je ook die sensor op je arm?
Neen. Moet eigenlijk wel maar "het team" vind dat in mijn geval geen goed idee. Ben nu net met een nieuw medicijn bezig in de hoop dat die helpt. Ik heb ook geen sensor op mijn arm/lichaam. Ik ben al blij dat ik mijn suiker kan meten want dat moet ik allemaal zelf betalen.
k heb ook jaren geklooid eerst met afvallen, dieet en later met medicatie. Dat was eigenlijk een doffe ellende bij een progressieve ziekte. Ben er mee gestopt en heb gezegd dat ik over wilde op langwerkende insuline eenmaal per dag. Dat was een goede keuze. had jaren eerder moeten gebeuren. Sindsdien zijn de suikerwaarden veel beter en blijven d complicaties hopelijk wat uit.

War die sensor betreft inderdaad geen vergoeding als je niet 3 keer insuline per dag gebruikt. Gemiste kans voor de de diabeten en de zorgverzekeraars. Je kunt namelijk op basis van de cijfers je insuline variëren en daardoor minder kans op hypo's en complicaties.

Jos
moppetoet2
Super actief lid

Frivooltje schreef: zo 03 jul 2022, 22:19Type 2.
Ik heb veel aan deze website. De bijbehorende boeken heb ik geleend uit de bibliotheek. De recepten zijn niet te lastig, dus zelfs voor mij te maken.

https://www.koolhydraatarmrecept.nl/

Vetbommen zijn ideale "bonbons" om te snoepen. Meer dan twee krijg ik niet weg.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: zo 03 jul 2022, 23:48
Frivooltje schreef: zo 03 jul 2022, 22:19Type 2.
Ik heb veel aan deze website. De bijbehorende boeken heb ik geleend uit de bibliotheek. De recepten zijn niet te lastig, dus zelfs voor mij te maken.

https://www.koolhydraatarmrecept.nl/

Vetbommen zijn ideale "bonbons" om te snoepen. Meer dan twee krijg ik niet weg.
Dat is al een heel goede stap.
Wij gebruiken nauwelijks koolhydraten:
- geen pasta-
- geen brood
- geen rijst

Ontbijt: yoghurt met muesli
Lunch: salades iets anders zonder koolhydraten
Avondeten: Vlees, vis, gevogelte oud met groenten

Daar kom je al een heel eind mee en veel bewegen

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Die kende ik niet. Ga ik eens bekijken. Het rotte is dat ik een ongelooflijk moeilijk eter ben. Om je een idee te geven, ik ben in het topic "wat eten we vandaag" nog nooit een recept tegen gekomen waarvoor ik ook maar enigszins dacht, dat zou weleens lekker kunnen zijn. :( Dan weet je wel genoeg denk ik.

Brood eet ik sporadisch evenals pasta. En die laatste eet ik alleen van de Jumbo want daar zit de helft minder koolhydraten in dan in welke andere pasta dan ook. (wat ik ergens wel vreemd vind) Rijst ben ik helemaal mee gekapt want dat is bijna 1 op 1 suiker. Wel jammer want kip, kerrie met rijst vond ik heerlijk. En alsjeblieft, kom niet aanzetten met bloemkoolrijst want die krijg ik echt niet weg. Aardappelen daarentegen, ik denk niet dat ik daar ooit van af zal stappen. En nee, puree van koolraap gaat hem ook niet worden.
moppetoet2
Super actief lid

Ik begrijp je helemaal.
Bloemkoolrijst...
Oftewel, hoe verkoop je je doorgedraaide groentes voor teveel geld.

Rijst en pasta doe ik een (losse) tennisbalgrootte. Ook praktisch als mijn man het opschept, dat is een beelddenker.

Wat lust je wel? Ik wil wel meedenken.
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Dr Atkins dieet, koolhydraatarm.
Mijn vrouw heeft daar veel baat bij.

Bij start van je dieet moet je wel streng zijn. Iedere koolhydraat bij de start weerhoud je lichaam ervan de switch te maken naar vetverbrandig. Veel water drinken. Maar doorgaans betekent het ook dat je permanent anders moet eten, altijd. Zondigen met eten werpt je meerdere dagen dagen en kilo's terug.

Bij dergelijk dieet mag je wel veel vet eten, slagroom, gebakken ontbijtspek met eieren, enzo. Zorg voor genoeg dingetjes tussendoor, kaasblokjes, worst. Maar let heel goed op dat er geen suiker aan een supermarktprodukt toegevoegd is!

Dan denk je cholestorol door het plafond gaat, maar dat is niet zo.

Begin goed voorbereid met genoeg kennis én genoeg recepten, zodat je niet per ongeluk de fout in gaat.

Bloemkoolrijst moet je heel kort (ongeveer minuut) op hoog vuur bakken en op laatst aan de rest toevoegen.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Ook goede ervaringen mee.
Maar niet heel streng
Vooral suikers vermijden.
Wel gewoon brood blijven eten.
Hoort er eigenlijk niet bij.
Wel volkoren.
Na niet al te lange tijd ruim 25 kg kwijt.
Plus vervetting van de lever gestopt.
Uiteindelijk zitten er nu weer 15 aan :(
moppetoet2
Super actief lid

Mijn brood is zo lekker, ik bak het altijd zelf met de broodbakmachine.

Dat is het enige dat jammer is op vakantie. Geen lekker brood. Een 'complet' is redelijk te vinden in Frankrijk, maar lang niet zo lekker als mijn eigen.
Dan maar duur brood bij de bakker.

'Eiwitbrood' lijkt verdwenen te zijn. Lidl heeft het niet meer in het assortiment en elders kan ik het ook niet vinden. Dat vulde heel goed.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Ik vergat overigens nog wat.
Waarschijnlijk verdrongen :mrgreen:
Ben naast koolhydraatarm eten ook een poos intensief aan het sporten geweest.
Duurtraining op de roeitrainer op hartslag.
Afgewisseld met fietsen.
Ook duur training op de ATB.
Uurtje, nada mas 8-)
Met als verbluffend resultaat - althans volgens de POH - dat ook de te hoge cholesterol verdwenen was.
Zonder gebruik cholesterolverlagers.

De combi deed dus wonderen ;-)
Frivooltje
Super actief lid

moppetoet2 schreef: di 05 jul 2022, 21:21 Wat lust je wel? Ik wil wel meedenken.
Dank je. Wat ik wel lust is een makkelijke. Niet schrikken.

Wat ik nu even kan bedenken is:
- Aardappel. (gebakken/gefrituurd/puree)
- Rijst.
- Spaghetti.
- Bepaalde deegwaren zoals de ouderwetse ravioli, dus die met vlees.

- Volkorenbrood.

- Rundvlees/-gehakt.
- Varkensvlees. (vooral schnitzel)
- Kip.
- Kabeljauw/zalm.

- Bloemkool. (met witte saus of als soep)
- Wortelen.
- Broccoli.
- Boerenkool. (maar alleen als stamppot)

- Eieren.

- Appel, sinasappel, aardbeien (maar alleen door de yoghurt met siroop).

- Soep. ((Chinese) tomatensoep, Aspergesoep (zonder de asperges), champignonsoep (zonder champignons), Kervelsoep, kippensoep,

En dan zijn er nog wel wat dingen die ik wel wegkrijg maar niet van harte of alleen als ik ze ergens te eten krijg en dan in kleine hoeveelheden. Zoals b.v. doperwten, spruitjes, div. boontjes, ui (b.v. in hachee maar alleen als ze helemaal kapot zijn gekookt).

Verder kan ik voor nu even niets bedenken wat ik aan dit zeer karige lijstje kan toevoegen. :(
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

moppetoet2 schreef: wo 06 jul 2022, 18:37 Mijn brood is zo lekker, ik bak het altijd zelf met de broodbakmachine.

Dat is het enige dat jammer is op vakantie. Geen lekker brood. Een 'complet' is redelijk te vinden in Frankrijk, maar lang niet zo lekker als mijn eigen.
Dan maar duur brood bij de bakker.

'Eiwitbrood' lijkt verdwenen te zijn. Lidl heeft het niet meer in het assortiment en elders kan ik het ook niet vinden. Dat vulde heel goed.
Jaren mijn broodbakmachine meegenomen op vakantie. Pakketjes gemaakt met de droge ingrediënten. Water erbij, timer instellen en de buren konden meegenieten van de geur van vers brood in de morgen 8-) . ( At in die tijd tarwevrij, dus bakte ik zelf speltbrood; So lekker!

Nu nog bak ik zelf brood! af en toe naar de molen in Ommen. Haal ik een tussen de 10 en 20 kg meel en aanverwante artikelen!
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

@ Frivooltje;
How about tomaten/tomatenpuree!

En inderdaad; Snap ook niet dat bloemkool opeens rijst moet worden :? Of het vegetarische in kipschnitzel of iets dergelijks. Of al die andere hypes om goedkope ingrediënten duur te verpatsen. :(
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
dick54
Actief lid

Bericht door dick54 »

HenkD schreef: di 12 jul 2022, 10:10 Jaren mijn broodbakmachine meegenomen op vakantie. Pakketjes gemaakt met de droge ingrediënten. Water erbij, timer instellen en de buren konden meegenieten van de geur van vers brood in de morgen 8-) . ( At in die tijd tarwevrij, dus bakte ik zelf speltbrood; So lekker!

Nu nog bak ik zelf brood! af en toe naar de molen in Ommen. Haal ik een tussen de 10 en 20 kg meel en aanverwante artikelen!
Doen wij nog steeds, de BBM gaat mee in de camper. Brood van de supermarkt vinden we niet te eten, dus bakken we regelmatig wit- bruin- en notenbrood. Vanaf 6 amp geen probleem met de stroom. Ook thuis eten we alleen zelfgebakken brood in diverse vormen.
Frivooltje
Super actief lid

HenkD schreef: di 12 jul 2022, 10:23 @ Frivooltje;
How about tomaten/tomatenpuree!
Verse tomaten gaan hem niet worden. Die gooi ik er sneller uit dan dat ik ze naar binnen krijg. Maar tomatenpuree moet ik inderdaad eens meer mee oefenen. Want tomatensoep of -saus vind ik heerlijk. (mits de smaak goed is natuurlijk)
moppetoet2
Super actief lid

Frivooltje schreef: di 12 jul 2022, 02:04
Dank je. Wat ik wel lust is een makkelijke. Niet schrikken.

Wat ik nu even kan bedenken is:
- Aardappel. (gebakken/gefrituurd/puree) Schrappen, sorry.
- Rijst. Tennisbalgrootte portie, liefst zlvervliesrijst
- Spaghetti. Tennisbalgrootte portie.
- Bepaalde deegwaren zoals de ouderwetse ravioli, dus die met vlees. Tennisbalgrootte portie, zelfgemaakt, zonder gesuikerde tomatensaus.

- Volkorenbrood. Twee plakjes, eventueel vervangen door koolhydraatverlaagd brood.

- Rundvlees/-gehakt. Prima
- Varkensvlees. (vooral schnitzel) Ongepaneerd/onbewerkt vlees kopen.
- Kip. Zonder vel.
- Kabeljauw/zalm. Prima

- Bloemkool. (met witte saus of als soep) Saus vervangen door een lepel mayonaise, met zo min mogelijk koolhydraten. Vergelijk de verpakkingen.
- Wortelen.
- Broccoli.
- Boerenkool. (maar alleen als stamppot)

- Eieren.

- Appel, sinasappel, aardbeien (maar alleen door de yoghurt met siroop). Maximaal één stuk fruit op een dag. Rood fruit heeft de voorkeur (aalbessen, frambozen, bramen).

- Soep. ((Chinese) tomatensoep, Zelf maken, geraspte gember toevoegen en een scheutje vloeibare zoetstof. Recept: blik tomatenblokjes, 1 bouillonblokje, water, gember, zoetstof. Ik gooi er rundergehaktballetjes bij.

Aspergesoep (zonder de asperges), champignonsoep (zonder champignons), Kervelsoep, kippensoep,

En dan zijn er nog wel wat dingen die ik wel wegkrijg maar niet van harte of alleen als ik ze ergens te eten krijg en dan in kleine hoeveelheden. Zoals b.v. doperwten, spruitjes, div. boontjes, ui (b.v. in hachee maar alleen als ze helemaal kapot zijn gekookt).

Verder kan ik voor nu even niets bedenken wat ik aan dit zeer karige lijstje kan toevoegen. :(
Ik heb het gevoel dat je veel gebonden producten consumeert. Probeer bij soepen te kiezen voor heldere varianten. Lees de verpakking en begin met dingen zelf maken. Soep uit de fabriek wordt van dezelfde basis gemaakt als behangplaksel...

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1728330
teddy
Zeer actief lid

Bericht door teddy »

Zo, eindelijk vakantie. Ik ben dus aan het werk vandaag. Laatste dingen afronden en zooi (ja zooi) klaarmaken voor MCH2022. Lekker kamperen met 4000 man en lezingen en workshops volgen, en vooral veel gezelligheid.
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

vandaag voor het eerst dit jaar naar het naaktstrand geweest
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

kevinnec20 schreef: zo 17 jul 2022, 20:25 vandaag voor het eerst dit jaar naar het naaktstrand geweest

Leuk om te lezen. Hoe ben je er gekomen ? Fiets ?
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Eigenlijk heel weinig. Vanmorgen lekker een ronde gewandeld bij Deurningen afgesloten met een lekker bakkie bij Pelle. Wat vakantievoorbereidingen gedaan want dinsdag gaan we richting het zuiden. Later nog wat in de tuin gehangen. Crypto opgelost. Tja een rasechte warme zondag :-)
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

kevinnec20 schreef: zo 17 jul 2022, 20:25 vandaag voor het eerst dit jaar naar het naaktstrand geweest
Goed bezig Kevin 👍
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

GJ57 schreef: zo 17 jul 2022, 20:50

Leuk om te lezen. Hoe ben je er gekomen ? Fiets ?
ben gebracht
Frivooltje
Super actief lid

Dank je moppetoet2.

Over aardappelen zeg je schrappen maar rijst vind je wel goed?
100 gram Zilvervliesrijst bevat 73,55 gram koolhydraten. 3/4 suiker dus.
400 gram aardappelen bevat 54,4 gram. Scheelt bijna 20 gram.

Ik wil graag zelf dingen maken maar ik heb daar de financiën niet voor. Ik heb geen geld om te experimenteren. Ik bedoel, ik heb geen flauw idee welke kruiden ik voor wat moet gebruiken. En zeker niet hoe ik een gerecht kan redden als het mis gaat. Maar kan het ook niet permitteren om iets weg te gooien.

Soep eet ik weinig en als ik het eet dan is het zelf gemaakte bloemkoolsoep, die is niet gebonden. En als ik het koop dan is het meestal heldere bouillon. Ik ga eens kijken naar de tomatensoep.
- - - - - - - - - -
Morgen weer naar het ziekenhuis, urologie. Weer een injectie, brrr. Ben benieuwd. Hoop dat deze net zo meevallen als die in mijn oog.
Plaats reactie