Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
moppetoet2
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door moppetoet2 »

Afbeelding
We're born naked. After that, it's all drag.
moppetoet2
Super actief lid

De azijn en zoetstof heb ik vervangen door een shotje crema balsamico, dat stond nog in mijn kast.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: zo 10 okt 2021, 09:08 De azijn en zoetstof heb ik vervangen door een shotje crema balsamico, dat stond nog in mijn kast.
Dank, leuk recept. Gaan we proberen. Welk tijdschrift?

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
moppetoet2
Super actief lid

Het is een (bibliotheek)boek.

Afbeelding
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ben vandaag met de taart aan de slag gegaan.
Dank voor het toezenden van het recept.

Ik heb mijn kleinzoon van 10 er aan gezet.
De vulling is geen probleem en de uiensiroop met crema basalmico was een lekkker idee.
Het maken het deeg leek niet zo moeilijk. We kregen de mozarrela goed opgelst inde boter en vervolgens een deeg geformeerd. Je krijgt dan een soort kruimeldeeg en die zijn best lastig. In ons geval was het te weinig en wet hadden al meer gemaakt.
Een ander probleem is als je gaat werken met vochtige ingrediënten altijd een waterzooi krijgt.
Na het bakken bleek alleen de bodem overeind en voor zover er een rand was plakte die innig vast aan bakvorm. Jammer was ook dat uiensiroop niet een geheel was geworden met de rest van de overige ingrediënten en dus aan de bodem van het bakblik bleven hangen.

Morgen gaan we hem proeven want ik denk dat de smaken lekker zijn. Dan gaan we hem nog een keer maken en lossen we de problemen op.

Leuke uitdaging.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Hey Moppoetoet,

Heel leuk recept. Ook ik ga er een x voor.

BTW doet me een beetje aan soezenbeslag denken!
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

HenkD schreef: zo 10 okt 2021, 23:46 Hey Moppoetoet,

Echt Henk,
Soezenbeslag is alles 100 toch
100 water
100 melk
100 gr eidooiers
100 gr bloem

Dat komt niet in de buurt

Zoals bij ons uitpakkken was het een echt kruimelachtig deeg. Ben benieuwd naar je ervaring.
Jos
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Gister verteld aan m’n ouders dat ze opa en oma worden 😄, emotioneel momentje, ook voor m’n vriendin wiens vader vorig jaar is overleden. Maar superblij natuurlijk 😊

Bossche Bollen meegenomen met muisjes erop, ma begint ze gewoon te serveren, na 3 bollen op bordjes gelegd te hebben vroegen we of wel gezien had wat erop zat 🤣….. watte? Serieus….?
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Bart998 schreef: ma 11 okt 2021, 07:40 Gister verteld aan m’n ouders dat ze opa en oma worden 😄, emotioneel momentje, ook voor m’n vriendin wiens vader vorig jaar is overleden. Maar superblij natuurlijk 😊

Bossche Bollen meegenomen met muisjes erop, ma begint ze gewoon te serveren, na 3 bollen op bordjes gelegd te hebben vroegen we of wel gezien had wat erop zat 🤣….. watte? Serieus….?
Mooi moment kerel. Dat blijft je altijd bij. Ik weet nog exact hoe het 35 jaar geleden was toen we het onze ouders vertelden en twee jaar geleden toen wij het bericht kregen dat we opa en oma werden. Nogmaals van harte. (en Bossche Bollen met muisjes smaakt dat ?)
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Wij kregen Bossche bollen, die open gesneden waren en door de slagroom blauwe muisjes gemengd.
moppetoet2
Super actief lid

Ik gebruikte een ronde siliconen bakvorm daar glibberde de tomatentaart zonder problemen uit.

Volgende keer doe ik waarschijnlijk een lepeltje psylliumvezels door het mozzarelladeeg, dan wordt het hopelijk wat steviger.

Vandaag het laatste restje mee naar het werk voor de lunch.
moppetoet2
Super actief lid

In het boek staan ook verschillende recepten voor "bonbons".

Kokosolie met tahin (sesamzaadpasta) en zoetstof verwarmen en dat in minimuffin vormpjes gieten. Voor wat extra bite heb ik cacao nibbles toegevoegd. Ze smaken prima, maar smelten snel buiten de koelkast, volgende keer wat meer kokosolie gebruiken, denk ik.

I.p.v. tahin zou je vast ook wel pindakaas kunnen gebruiken.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

gust schreef: ma 11 okt 2021, 09:42 Wij kregen Bossche bollen, die open gesneden waren en door de slagroom blauwe muisjes gemengd.
Hahhahaha jij staat in relatie tot bart 998 of iets dergelijks. Van harte !
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

gust schreef: ma 11 okt 2021, 09:42 Wij kregen Bossche bollen, die open gesneden waren en door de slagroom blauwe muisjes gemengd.
Dat idee hadden wij ook 🤣 maar ik had al het gevoel dat ze dat niet zouden merken, dus er bovenop.

@gj47
We hadden 4 grote zonder muisjes en een kleine met muisjes. Die kleine is niet gegeten, bewaart moeders 😉
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: ma 11 okt 2021, 11:31 In het boek staan ook verschillende recepten voor "bonbons".

Kokosolie met tahin (sesamzaadpasta) en zoetstof verwarmen en dat in minimuffin vormpjes gieten. Voor wat extra bite heb ik cacao nibbles toegevoegd. Ze smaken prima, maar smelten snel buiten de koelkast, volgende keer wat meer kokosolie gebruiken, denk ik.

I.p.v. tahin zou je vast ook wel pindakaas kunnen gebruiken.
Wij hebben het vandaag geproefd. De smaken waren prima. Dus we gaan nog eens proberen om er een geheel van te krijgen.

Hier vindt je nog wat info en een mooie foto.
Jos
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Jos schreef: ma 11 okt 2021, 00:05

Echt Henk,
100 water
100 melk
100 gr eidooiers
100 gr bloem

Zoals bij ons uitpakkken was het een echt kruimelachtig deeg. Ben benieuwd naar je ervaring.
Jos
Dacht dat er in soezenbeslag ook boter zat! De verhoudingen kloppen idd niet :mrgreen:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

HenkD schreef: ma 11 okt 2021, 16:55
Jos schreef: ma 11 okt 2021, 00:05

Echt Henk,
100 water
100 melk
100 gr eidooiers
100 gr bloem

Jos
Dacht dat er in soezenbeslag ook boter zat! De verhoudingen kloppen idd niet :mrgreen:
Klopt Henk 100 gram
Jos
moppetoet2
Super actief lid

Leuk dat ze ook een website hebben, die had ik nog niet ontdekt.
👍🏻
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

moppetoet2 schreef: vr 08 okt 2021, 19:43 De nieuwe auto opgehaald.
De inruil was hoger dan bij de offerte van vorig jaar?

Autobedrijven zitten blijkbaar te springen om occasions. Meestal krijg je er geen drol voor en kun je hem beter doorstoten naar zo'n internetopkoper.
Klopt, allemaal vanwege de chipcrisis. In sommige landen kosten auto's van een jaar oud meer dan een nieuwe omdat daar soms gewoon niet aan te komen is.

RaCa en Bart998, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. (klinkt wel raar zoals het er nu staat. :P)

Vorige week ziek geworden. Zondag laten testen (zoals ze aanraden) en gelukkig negatief. Heerst wel, 4 vrienden van mij zijn ook flink ziek.
Zondag ook naar de dokterspost geweest vanwege een erge acetonadem. Mocht gelukkig weer naar huis omdat ik deze week toch al afspraken heb staan voor bloedprikken. Wel lekker geregeld in het ziekenhuis. Zelfs het personeel weet niet goed hoe ze om moeten gaan met de huidige, niet te volgen, coronamaatregelen. Mondkapje schijnt in het OV nog wel verplicht te zijn maar in het ziekenhuis/doksterspost/spoedeisende hulp niet. Schiet mij maar lek.
Ondanks dat ik nog niet 100% genezen ben straks zwemmen (helaas met zwembroek), zal wel zwaar worden na 3 weken niets doen. (op wandelen na dan)
Had de laatste 4 dagen misschien wel naar het Engelermeer gekund. Temperaturen waren redelijk en er was weinig wind. Toch het risico niet durven nemen. Wel op het balkon gezeten wat wel lekker was.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: ma 11 okt 2021, 19:35 Wel lekker geregeld in het ziekenhuis. Zelfs het personeel weet niet goed hoe ze om moeten gaan met de huidige, niet te volgen, coronamaatregelen. Mondkapje schijnt in het OV nog wel verplicht te zijn maar in het ziekenhuis/doksterspost/spoedeisende hulp niet. Schiet mij maar lek.
Deze maatregel is makkelijk uit te leggen. In ht OV sta je boven op elkaar en in het ziekenhuis niet. Overigens in veel ziekenhuizen hebben de directies besloten toch mondkapjes te dragen.

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Jos schreef: di 12 okt 2021, 00:29 Deze maatregel is makkelijk uit te leggen.
Als het personeel, de arts én de beveiliging het niet kunnen uitleggen dan lijkt het mij dat jouw uitspraak totaal niet klopt.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: vr 15 okt 2021, 16:09
Jos schreef: di 12 okt 2021, 00:29 Deze maatregel is makkelijk uit te leggen.
Als het personeel, de arts én de beveiliging het niet kunnen uitleggen dan lijkt het mij dat jouw uitspraak totaal niet klopt.
Frivooltje veel dingen kun je ool zelf bedenken.
Het is meer dan honderden jaar bekend dat afstand houden/isoleren de beste remedie is tegen overdragen van infecties. Waarom hebben we vorig jaar geen griep gehad?
Dus prop je mensen bij elkaar in een trein, want dar ging het geloof ik over, dan loopt je veel meer risico op verspreiding en zijn maatregelen zeker nodig. Dus dat daar een mondkapjesplicht geldt lijkt me niet bijzonder.
Dat het in de ziekenhuizen gevraagd wordt van bezoekers lijkt me ook heel normaal. Daar barst het van de kwetsbare mensen ook buiten de ziekenzalen. Het is aan de ziekenhuizen zelf om te bepalen of ze mondkapjesplicht instellen of niet. Hier in het Dijklander werd die al snel weer heringevoerd.
Een arts moet je dat kunnen uitleggen. Ik doe de hele dag niks anders als ik werk. Beveiligers hebben er echt geen verstand van, dus die zou ik het niet eens vragen.

Als iedereen nou gewoon zou doen wat er van ze gevraagd wordt zou corona heel wat minder voorkomen.

Jos
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Jos schreef: vr 15 okt 2021, 18:15 Dus prop je mensen bij elkaar in een trein, want dar ging het geloof ik over, dan loopt je veel meer risico op verspreiding en zijn maatregelen zeker nodig.
Dat het in de ziekenhuizen gevraagd wordt van bezoekers lijkt me ook heel normaal. Daar barst het van de kwetsbare mensen ook buiten de ziekenzalen. Het is aan de ziekenhuizen zelf om te bepalen of ze mondkapjesplicht instellen of niet. Hier in het Dijklander werd die al snel weer heringevoerd.
Het is gewoon een feit dat er in 2020/21 veel minder infectieziekten heersten dan in voorgaande jaren (op covid na dan). Dit dank zij de coronamaatregelen. Je krijgt nl een infectieziekte op de zelfde wijze als dat je Corona oploopt! Als er iemand voor je in zijn hand niest en vervolgens de trapleuning of het handvat in de trein/bus vastpakt en jij doet dat ook heb je de bacil ook bij je. Je strijkt misschien even over je gezicht. Neemt wat te eten....... En een paar dagen later ben je ziek! En waar precies je het oploopt is dat moeilijk te achterhalen. Hand-desinfectie, mondkapje en afstand zullen ook in de toekomst de tools blijven om een infectie te blijven ontlopen!
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Naar het naaktzwemmen in Oss geweest, heerlijk in je blootje van de glijbaan 🤣
moppetoet2
Super actief lid

Vandaag de tomatentaart in de herhaling, met een klein schepje psylliumvezels erbij voor de bodem. Die was nu wel stevig.
moppetoet2
Super actief lid

Eerlijk gezegd vind ik het afstand houden wel prettig. Mondkapjes heb ik ook nooit problemen mee gehad.

Mijn baas biedt nu griepprikken aan voor mensen die niet via de huisarts worden gevaccineerd. Ik ga me maar aanmelden voor die prik, denk ik.

Ik ben net niet wrakkig genoeg om via de huisarts gevaccineerd te worden (ik gebruik bloeddrukmedicatie, heb overgewicht, en pre-diabetes 2).
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: zo 17 okt 2021, 19:25 Eerlijk gezegd vind ik het afstand houden wel prettig. Mondkapjes heb ik ook nooit problemen mee gehad.

Mijn baas biedt nu griepprikken aan voor mensen die niet via de huisarts worden gevaccineerd. Ik ga me maar aanmelden voor die prik, denk ik.

Ik ben net niet wrakkig genoeg om via de huisarts gevaccineerd te worden (ik gebruik bloeddrukmedicatie, heb overgewicht, en pre-diabetes 2).
Dan zit je net op het randje van de indicaties.
Gezien de risico's van corona zou het toch verstandig zijn om de griepprik te krijgen. Jammer dat je huisarts streng is maar die heeft zich te houden aan de ( regels). Gelukkig kan het via een omweg.
Je kan ook een vaccinatie op eigen verzoek doen. Zie onder

Ondersteund door het Nationaal Programma Grieppreventie (NPG) biedt de huisarts de volgende
groepen patiënten griepvaccinatie aan:
■ patiënten met afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen*
■ patiënten met een chronische stoornis van de hartfunctie*
■ patiënten met diabetes mellitus type 1 en 2, en zwangerschapsdiabetes zolang deze actief is
■ patiënten met een matige tot ernstige nierinsufficiëntie*
■ patiënten die (recent) een beenmergtransplantatie hebben ondergaan*
■ patiënten die geïnfecteerd zijn met hiv
■ kinderen en adolescenten in de leeftijd van 6 maanden tot 18 jaar die langdurig salicylaten gebruiken
(bijvoorbeeld bij reuma)
■ personen met een verstandelijke beperking die in intramurale voorzieningen wonen*
■ personen van ≥ 60 jaar, inclusief mensen die vóór 1 mei van het jaar volgend op de griepvaccinatie
60 jaar worden
■ patiënten met een verminderde weerstand tegen infecties door onderliggende ziektes of bij gebruik
van afweerverlagende (immuunsuppressieve) medicatie*

Vaccinatie op eigen verzoek
Patiënten zonder indicatie voor de griepvaccinatie kunnen een vaccinatie op eigen verzoek krijgen. De
kosten van het vaccin en de toediening worden niet vergoed door de SNPG. De patiënt haalt, met een
recept van de huisarts, zelf het vaccin bij de apotheek en betaalt aan de apotheek de prijs. Het tarief
voor vaccinatie op eigen verzoek is een vrij tarief. Voor het toedienen spreekt u met de patiënt de hoogte
van de vergoeding af. De niet-geïndiceerde patiënt kan zelf nagaan of zijn aanvullende verzekering de
vaccinatie vergoedt.
moppetoet2
Super actief lid

De afspraak voor de "griepprik van de baas" staat gepland.
:D
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Kregen ook een oproep van de huisarts voor een griepprik. Maar wij slaan over. Nog nooit een griepje, laat staan een griep onder de leden gehad. We behoren ook niet tot een bepaalde of (onbepaalde :? ) risicogroep. ook wat dat zien we geen noodzaak. Gelukkig kunnen we ier wel zelf een keuze maken zonder dat de publieke opinie over ons heen duikelt.
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Klaarblijkelijk ik wel, griepprik gepland, ook om het zwangere vrouwtje te beschermen 😊
Plaats reactie