Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
sean3
Zeer actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door sean3 »

PoppeSchuitema schreef: zo 25 jul 2021, 09:25 Dit is weer een mooi naaktklusweekend, gisteren hebben we voor't huis het pleintje onkruid vrij gemaakt en een hordeur in elkaar gezet en afgehangen. Vandaag gaan we met het gazon en de oprit aan de gang, vanwege het weer doen we dat in ons blootje gewoon omdat het kan.
Er woont verder niemand aan dat pleintje? Ik zie mezelf nog niet bloot op de oprit of in de voortuin.
Chrissdf
Nieuw lid

Bericht door Chrissdf »

[/quote]
Ik wel. Naakt uit dat meer komen, in een stoeltje naast je caravan ploffen en dan een heerlijk koud ......... :lol:
[/quote]

Goed punt Henk… Ik moet voor een volgende keer dan maar zorgen dat dat mogelijk is!
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Vandaag is de planning om wandelschoenen aan te laten meten of hoe ze dat ook noemen. Incl. loopanalyse. Ik ben nu ca. 14 weken aan het wandelen en in het begin ging dat veel beter dan nu. Nu ben ik echt blij als ik mijn 2 doelen behaald heb. Heb sindsdien ook vaker last van mijn rug en nog wat ongemakken. Iedereen zegt dat dit voornamelijk door mijn schoenen komt. Maar ja, koop maar eens een goed paar, dat kan ik mij niet permitteren. Vriend van mijn zus heeft nu aangeboden om ze te betalen. Zeg maar een verlaat verjaardagscadeau. Tja, daar ga ik geen nee tegen zeggen. Ik hoop echt dat de nieuwe schoenen écht heel veel positief verschil gaan uitmaken.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef: wo 28 jul 2021, 23:41 Vandaag is de planning om wandelschoenen aan te laten meten of hoe ze dat ook noemen. Incl. loopanalyse. Ik ben nu ca. 14 weken aan het wandelen en in het begin ging dat veel beter dan nu. Nu ben ik echt blij als ik mijn 2 doelen behaald heb. Heb sindsdien ook vaker last van mijn rug en nog wat ongemakken. Iedereen zegt dat dit voornamelijk door mijn schoenen komt. Maar ja, koop maar eens een goed paar, dat kan ik mij niet permitteren. Vriend van mijn zus heeft nu aangeboden om ze te betalen. Zeg maar een verlaat verjaardagscadeau. Tja, daar ga ik geen nee tegen zeggen. Ik hoop echt dat de nieuwe schoenen écht heel veel positief verschil gaan uitmaken.
Het is logisch dat je last hebt van je lijf als je andere bewegingen gaat maken. Toen wij jaren geleden echt geïnvesteerd hebben in een paar Meindl wandelschoenen ging het wandelen makkelijker. Demping is heel belangrijk zeker als je wat zwaarder bent zoals ik. Wij hebben vrij hoge schoenen ook in Nederland om zwikken te voorkomen. Dit jaar hebben we al volgens Runkeeper iets van 1300 kilometer gewandeld. En das in onze ogen best veel tm 29-7. Succes wandelen is goed voor je lijf maar zeker ook voor je hersens. Als je leuke wandelingen zoekt kijk dan eens op wandelzoekpagina.nl Even wat op rondzwerven dan zie je hoe het werkt. Begin met je woonplaats in te tikken en kijk dan maar eens rond. Veel plezier.
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Heb sinds een paar weken steunzolen. Voorheen last van mijn linker been/bekken met en na tennissen en wandelen. Helaas wel een maat grotere schoenen moeten kopen, maar de problemen zijn nu al voor een groot deel over en merk dat het steeds beter gaat. Draag ze niet constant, omdat ik geen zin heb om mijn overige schoenen ook de deur uit te doen. Houd wel rekening met het kopen van nieuwe. Als je aanvullende verzekering hebt, heb je grote kans dat steunzolen uit pakket vergoed worden.
20 jaar geleden mijn linker onderbeen gebroken en pin in geplaatst. Oorzaak??
Eelco
Zeer actief lid

Bericht door Eelco »

Ben druk om rond mijn nieuwe zwembad nieuwe betegeling te leggen. De tegels wegen 25kg per stuk. Naarmate je er meer hebt gelegd worden ze echter steeds zwaarder.
Frivooltje
Super actief lid

GJ57 schreef: do 29 jul 2021, 09:43 Het is logisch dat je last hebt van je lijf als je andere bewegingen gaat maken.
Ben inmiddels ca. 14 weken bezig. Had toch wel verwacht dat ik er nu zo goed als aan gewend zou zijn.
Dank voor de tip!!

Vandaag omgeruild met morgen. Het ging lichamelijk weer eens niet zoals ik wilde. Wel mijn doelen gehaald, ruimschoots zelfs. :)
Ook qua Kcal. gaat het deze week goed. Tot nu toe niet meer dan 2.791. Dat is wat ik volgens de app. nodig heb per dag. Helaas wel teveel koolhydraten. :cry:
Roger72
Actief lid

Bericht door Roger72 »

Vandaag het mooie Kreelseklompenpad (13km) bij Ede gewandeld.
Lekker weertje erbij dus ja een prachtige dag gehad, en er erg van genoten.
Op naar het volgende klompenpad, want er zijn er nog genoeg. :D
nisa
Nieuw lid
Contacteer:

Bericht door nisa »

Ik heb het nog niet gedaan maar dit ga ik vandaag doen . Ik ga vandaag me peugeot 107 waar ik de achterbank eruit heb gehaald voor de ruimte inpakken met tent en andere kampeerspullen en zaterdag op zondagnacht rijden richting Kroatië naar naturiste camping met overnachting bij salzburg
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Frivooltje schreef: do 29 jul 2021, 22:46 Ben inmiddels ca. 14 weken bezig. Had toch wel verwacht dat ik er nu zo goed als aan gewend zou zijn.
Dank voor de tip!!
Goede schoenen zijn heel belangrijk. Zeker als je voor wat langere afstanden gaat! Dus inderdaad dankbaar het aanbod van je zwager accepteren. 8-)
Ook wij hebben geinvesteerd in een goede wandelschoen. Ze gaan dan ook jaren mee! Denk dat alleen mijn (wnadel)sandalen al meer dan 10 jaar heb! En de dichte gaan er ook al mooi naar toe!
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Roger72 schreef: vr 30 jul 2021, 20:16 Vandaag het mooie Kreelseklompenpad (13km) bij Ede gewandeld.
Heb je het Rosandepad al gelopen?
Panda
Zeer actief lid

Bericht door Panda »

Wij zijn net thuis van een vakantie aan de côte d'azur.
Geen echte naturistische vakantie, maar ik heb toch het grootste deel naakt doorgebracht.

We hebben veel op het plaatselijke naaktstrand 'plage du layet' gezeten en bij aankomst in ons appartement gingen meteen de kleren weer uit. Ook steeds (subtiel) bloot gebleven op het balkon.

De laatste dag zijn we naar 'ile du levant' geweest, een uurtje varen met de boot vanuit le lavandou.
Dit eiland is volledig naturistisch, enkel op het dorpsplein (pleintje met een 4-tal restaurants/bars rond) en in het haventje moet je iets aandoen. Dit wordt 'le minimum' genoemd.
We hebben een prachtige naakte wandeling gemaakt door de natuur en langs de rotskust, met regelmatig een duik in de zee.
We hebben het eilandbezoek afgesloten met een paar cocktails op een (ook naturistisch) terras dat uitkijkt over de zee en het haventje. Wat een heerlijke dag.

Het contrast bij thuiskomst was zeer groot. Het is hier een 12-tal graden kouder, dus er zullen toch iets meer kleren gedragen worden denk ik :D .
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

OK, Panda; Nu's mijn to-do-list weer langer :mrgreen: .

Vanmorgen wat podcasts geluisterd van Blootgewoon!
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Ile du levant zou ik ook graag eens bezoeken, jaloers…. 😄
Frivooltje
Super actief lid

Vrijdag dus naar de schoenenwinkel gegaan. Moest een speciale gele en een groene sok aantrekken waarna ze een hele scan van mijn voeten hebben gemaakt. Mijn rechtervoet is ca. 0,5cm. langer dan de linker. (en hierin ben ik allesbehalve een uitzondering) Daarna diverse schoenen gepast en uiteindelijk heb ik gekozen voor de Meindl Palermo GTX. Heb er ook een paar goede inlegzooltjes bij gekocht.
Vriend van mijn zus gebeld en hij gaf zijn oke.

Omdat ik er van achter nog een beetje uitglij draag ik ze momenteel binnen. Op het moment dat ik naar buiten ga kan ik ze niet meer omruilen. Hopelijk gaat het glijden over wat zij zelf wel verwachten.
Ik heb de originele zooltjes van de nieuwe schoenen in mijn oude schoenen gelegd en ik moet zeggen dat dat alleen al een wereld van verschil is. Als het wandelen op de nieuwe schoenen ook zo'n verbetering geeft dan ben ik een blije man.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag terug gereden vanuit Toscane, wat een eind als je dat achter elkaar wil doen. Gisteren om 21:00 uur vertrokken, en vandaag om 12:15 thuis aangekomen. Ellende bij de tolpoortjes (ga voor de volgende keer zo'n Telepass-ding aanschaffen), de Gottardtunnel en bij de grensovergangen. Geen controle, maar afknijpen naar één rijstrook. Straks vroeg naar bed, heb ik nu wel nodig....... :|
Roger72
Actief lid

Bericht door Roger72 »

Bowmore schreef: za 31 jul 2021, 18:42
Roger72 schreef: vr 30 jul 2021, 20:16 Vandaag het mooie Kreelseklompenpad (13km) bij Ede gewandeld.
Ja die heb ik al een paar keer gelopen die is ook zeker de moeite waard.
Klompenpaden loop ik erg graag ze zijn voorzien van route volg bordjes ( lekker makkelijk hoef ik niet na te denken :D )
Om andere wandelroutes gratis te vinden is best lastig meestal moet je lid worden of een betaalde app downloaden.
Ik probeer zo ongeveer 1x een dag in de week te gaan wandelen en dan rond de 15km ongeveer met af en toe een rust momentje om van de natuur te genieten en een bammetje te eten.
En jij zelf wandel je ook veel?
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Roger72 schreef: zo 01 aug 2021, 22:58
Bowmore schreef: za 31 jul 2021, 18:42
Ja die heb ik al een paar keer gelopen die is ook zeker de moeite waard.
Klompenpaden loop ik erg graag ze zijn voorzien van route volg bordjes ( lekker makkelijk hoef ik niet na te denken :D )
Om andere wandelroutes gratis te vinden is best lastig meestal moet je lid worden of een betaalde app downloaden.
Ik probeer zo ongeveer 1x een dag in de week te gaan wandelen en dan rond de 15km ongeveer met af en toe een rust momentje om van de natuur te genieten en een bammetje te eten.
En jij zelf wandel je ook veel?
Sinds corona zijn we meer gaan wandelen, eigenlijk ook 1x in de week rond de 15km. Bijna alle klompen paden in de buurt hebben we wel gehad. Rugzak met eten en drinken mee. Laatst een fietsendrager gekocht voor de auto, kunnen we ook eens iets verder weg op de fiets.
Een wandel of fietsvakantie lijkt ons ook leuk.
De kinderen vinden de telefoon belangrijker helaas.

Groetjes Jeroen
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag eerste dag van de vakantie.
Van kamperen komt niks met dit weer.
Binnen werkzaamheden gedaan. Zolder opgeruimd, gereedschap geordend.
Intussen ook Microsoft Fligth simulator opnieuw geïnstalleerd. Dat duurt ongeveer 6 uur. 10 DVD en updates. resultaat zelfde fout problemen!
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Jos schreef: ma 02 aug 2021, 00:57 Vandaag eerste dag van de vakantie.
Van kamperen komt niks met dit weer.
Binnen werkzaamheden gedaan. Zolder opgeruimd, gereedschap geordend.
Intussen ook Microsoft Fligth simulator opnieuw geïnstalleerd. Dat duurt ongeveer 6 uur. 10 DVD en updates. resultaat zelfde fout problemen!
Hier is het idem dito...vakantietijd en wel erg rustig in de omgeving. Inderdaad is het kampeerweer niet direct van de partij :roll:
Dus, voor de middag wat snoeiwerken gedaan in de tuin. Met al de regen hebben de planten het zich blijkbaar naar de zin gehad. Vandaag is het best bloot te doen bij 19°en een gesluierde zon...

Nu tijd voor een dampende mok koffie met wat gebak... relaxen en meer moet dat ni zijn :D
Keep life simple :)
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Vandaag de fietsen weer achterop de auto geknoopt en naar Hattem gereden. Daar een leuke tocht langs en door de uiterwaarden van de IJssel gereden en door het landgoed Petrea weer terug. De uitwaarden zijn door het hoge water van de afgelopen periode behoorlijk smerig. Ik vraag me af of ze de grassen weer kunnen gebruiken voor het vee. Veel ooievaars gezien wat toch altijd weer leuk is. Afgesloten met een tour door Hattem. Het was geen weer voor strand of anderszins dus dan op de fiets. Gewoon genieten van wat wel kan. Dat is het motto.
Mark1979
Actief lid

Bericht door Mark1979 »

Ik denk dat ik toch maar even ga zwemmen bij Meppel.
-----
Groeten,

Mark
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Vandaag het ' BARREVOETENPAD DE SCHORRE ' gelopen...
Het blotevoetenpad is 1300 meter lang en ligt volop in de natuur. We hebben gewandeld over mossen, kleibroden, modder, zachte kiezel, wol, hooi en zoveel meer! Niet alleen mijn voeten werden geprikkeld... Rond het pad zijn namelijk verschillende kruiden en geurplanten aangeplant zoals kruiptijm, munt, etc. Na de wandeling konden we grondig de voeten wassen en onze schoenen terug aandoen.

Dit pad is een aanrader voor mensen die het niet erg vinden om vuile voeten te krijgen :D
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Maar weer eens een klompenpad gelopen en koffie gedronken in Buren.
En nog 3 geocaches kunnen loggen.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

14 km wezen kanovaren in de Weerribben.
Daar hebben we morgen last van😀🌞
Morgen naar thermen Berendonck.

Groetjes Jeroen
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Net weer thuis van een zakentripje naar Frankrijk. Het verkeer in Duitsland was catastrofe, op de A8 leek het wel zwarte zaterdag... Heel veel vakantieverkeer in beide richtingen, bovendien las ik dat de duitse machinisten staken, dus dat zal ook wel invloed hebben gehad...
Navigatie gaf 4,5 uur aan voor mijn route (vanaf Iffezheim, bij Baden-Baden), ik heb er 6 uur over gedaan...
Gr. NanMar

PB is welkom!
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Vandaag in alle vroegte een ochtend wandelingetje gedaan in de tuin...alhoewel het nog redelijk fris was deed het deugd op m'n blote bast.
Rond tienen was het al eerder warm aan het worden, met een tasje koffie en een babbel op het terras was het heerlijk toeven in de zon.
Na de noen een 'onkruid trekken' toertje gedaan, je staat versteld hoe vlug een kliko bak gevuld raakt :o
Voor vanavond lijkt het uit te draaien op een BBQ ... la dolce vita :D :D
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Met mn meisje naar de vallende sterren gekeken, toch een stuk of 6 gespot 😄
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Vandaag gewandeld op het Laaksestrand van Zeewolde. Schitterend weer voor, af en toe in het water afkoelen.

Had kettingtakel besteld bij HBM, zodat ik zonder hulp de vouwwagen kan kantelen op zijn kantelbeugel. Vandaag dus binnengekregen. Nog even hijsband ophalen en dan proberen.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Denken kan je niet delegeren
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Vandaag gaat het gebeuren; De camper word geleverd. Gelijk door naar Aamsveen om uit te proberen hoe die slaapt..
Plaats reactie