Wie rijdt er nog met een camper rond?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
janneke
Zeer actief lid

Re: wie rijdt er nog met een camper rond

Bericht door janneke »

janneke schreef: vr 11 jan 2019, 16:22 Hallo, wij bezitten geen camper... maar met onze Opel Combo lukt het ook aardig. Wij slapen in de auto, achterzetels neergeklapt en matras op maat laten maken voor 2 personen. Tent op de foto was toen van zoonlief en liefje ;) Onder de zelfgemaakte zonnenluifel is het zalig genieten :D

https://ibb.co/sp4smSR
Leuk om een oudere post weer eens boven te halen... :D Als ik het hier zo lees, zijn wij wat blij dat er naast de aanschaf van de op maat gemaakte matras geen grote kosten zijn om er op uit te trekken... na onze vakantie matras luchten en opbergen en gebruiken we onze wagen voor dagelijks gebruik :lol: :lol:
Keep life simple :)
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Henk D schreef: za 12 jan 2019, 12:23 Ook voor mij is het iets voor de nabije toekomst :D . Door Europa trekken en hier en daar een paar dagen bivakkeren en dan weer verder. Hopelijk over een jaar of 5.
Nabije toekomst is blijkbaar aangebroken. Vandaag een camper aangeschaft. Een Burstner T690. Nog even 3 weekjes geduld
en dan geehts d`ran.
An het daldeejen....
En Het stuur he`k links
En De koarte rechts
Een mooie deern op stoel
En wieders Hänig an.

Dat Europa zal nog even moeten wachten. Maar we beginnen medio augustus rustig an in NL.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Mark1979
Actief lid

Bericht door Mark1979 »

Veel plezier er mee Henk.
-----
Groeten,

Mark
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

He Henk leuk.
Ik heb Burstner T690 even bekeken op het web. Hoe oud is die of is het een nieuwe?
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Jos schreef: di 27 jul 2021, 22:40 He Henk leuk.
Ik heb Burstner T690 even bekeken op het web. Hoe oud is die of is het een nieuwe?
Jos
Hij is van 2016 met 50000 op de teller. Staat bij Jonkeren & Vos Coevorden op we website; Champagnekleur.
BTW ik schrok me een (positief) hoedje voor de inruilwaarde van mijn 8 jaar "oude" Sterckeman! :?

We zijn er heeeeeel erg blij mee. Gaan nog even kijken wat we met onze plek op Aamsveen gaan doen. Gingen even zomaar kijken wat er stond. En daar stond is te shinen. Koop mij. Ben hier speciaal voor jullie En de mrs dacht nog dat we gingen voor een onderhoudsafspraak :lol: :lol: :lol:
Ach ja. Wat dat betreft ben ik erg impulsief. Ben eigenlijk zoals die man die naar de kaufhalle gaat voor een pakje maandverband voor zijn vrouw.

Nooit gedacht dat ik ooit nog eens zoveel geld uit zou geven voor mijn vrije tijd.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Afbeelding
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Komen nog wat persoonlijke aanpassingen; Een daglicht paneel voor extra bijladen accu, 12 volt aansluiting voor mijn CPAP, en de schotel word gedemonteerd; we kijken uit principe geen TV tijdens vakanties. De TV blijft om af en toe wat te kunnen streamen via Chromecast.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Mooie camper Henk!
Vele fijne vakanties en km's gewenst
Gr. NanMar

PB is welkom!
Wimna
Actief lid

Bericht door Wimna »

Hij is mooi. Veel plezier.
Komende maand hopen wij ook onze bus-camper te kunnen ophalen.

Pas de caravan van mijn vader verkocht. Deze caravan was ouder dan 40 jaar en hadden we op marktplaats gezet. Binnen een kwartier was hij verkocht.

https://www.dropbox.com/s/2hnp6rzsw4je1 ... 3.JPG?dl=0
Laatst gewijzigd door Wimna op wo 28 jul 2021, 09:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Schitterende camper Henk daar zullen jullie veel plezier van hebben 👍

Groetjes uit Frankrijk
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Wimna schreef: wo 28 jul 2021, 08:57 Hij is mooi. Veel plezier.

Pas de caravan van mijn vader verkocht. Deze caravan was ouder dan 40 jaar en hadden we op marktplaats gezet. Binnen een kwartier was hij verkocht.

Mooi bussie Winma! De mrs had zelf ook graag zoiets gehad. (In eerste instantie). Vind de, en nu onze, Burstner wat (te) groot om in te rijden. Maar na wat peptalks van mij en de verkoper is ze om :lol: . Toch moet ze me de billen bloot! HAHA, en er in rond tuffen bij tijd en wijle. De extra ruimte, en het feit dat we nu enkele bedden hebben gaf de doorslag. Maar ook dat gaat wennen.

Mijn voornemen is om eigenlijk niet meer dan 2 uur per dag te gaan tuffen. Dan de camper aan de kant en rustig in de omgeving te kijken of er een mooi plekkie ergens is.

Kreeg ook erg veel terug voor mijn Sterckeman Alize van 8 jaar oud bij de inruil. Niet alleen Campers zijn booming. Caravans blijkbaar ook.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

HenkD schreef: wo 28 jul 2021, 12:37
Wimna schreef: wo 28 jul 2021, 08:57 Hij is mooi. Veel plezier.

Mooi bussie Winma! De mrs had zelf ook graag zoiets gehad. (In eerste instantie). Vind de, en nu onze, Burstner wat (te) groot om in te rijden. Maar na wat peptalks van mij en de verkoper is ze om :lol: . Toch moet ze me de billen bloot! HAHA, en er in rond tuffen bij tijd en wijle. De extra ruimte, en het feit dat we nu enkele bedden hebben gaf de doorslag. Maar ook dat gaat wennen.

Mijn voornemen is om eigenlijk niet meer dan 2 uur per dag te gaan tuffen. Dan de camper aan de kant en rustig in de omgeving te kijken of er een mooi plekkie ergens is.

Kreeg ook erg veel terug voor mijn Sterckeman Alize van 8 jaar oud bij de inruil. Niet alleen Campers zijn booming. Caravans blijkbaar ook. Niet aan te slepen.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Valt dit nu onder consuminderen? ;)

Geintje. Heel veel plezier met jullie nieuwe camper maar dat zal vast en zeker wel gaan lukken.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Ik wou al posten; Daar sta ik dan met mijn goeie gedrag en intenties van minimalisme, consuminderen en wat diens meer zei. Met een joekel van een camper door Europa crossen..... tja. Daar lul ik me ff niet uit :mrgreen:

Val weer volledig door de mand. Wat ik zei. Het vlees is zwak.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Welkom bij de dieselclub, Henk...
Ik heb de Peugeot-uitvoering 130 pk als bus, ik rij bijna nooit harder als 110, meestal rond de 100, maar zuiniger dan 1 op 9 red ik niet...
Gr. NanMar

PB is welkom!
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Veel plezier en veilige kilometers
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

HenkD schreef: wo 28 jul 2021, 20:16 :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Ik wou al posten; Daar sta ik dan met mijn goeie gedrag en intenties van minimalisme, consuminderen en wat diens meer zei. Met een joekel van een camper door Europa crossen..... tja. Daar lul ik me ff niet uit :mrgreen:

Dat van het vlees herken ik helaas.
Maar je moet ook mogen leven Henk en wat ik zo van je lees doe je al genoeg voor milieu/natuur.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Dankje alle x voor de reacties. Zijn voornemens om "maar" en uurtje of 2 te tuffen. EN dan een leuk plekkie te zoeken in de omgeving. Lekker rustig an en dan na 1 of 2 dagen weer een stukje verder. Eerst nog in NL, misschien BE, Niedersachsen/ Westfalen. Volgend jaar wat verder en wat langer weg.

Ook gaan we de Camper gebruiken om te visiten; We hebben familie/vriend die wat verder weg woont; En gezien onze beperkingen kunnen we dan heen en de volgende dag terug rijden.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Heerlijk. Ik dacht al........
Wimna
Actief lid

Bericht door Wimna »

Kreeg ook erg veel terug voor mijn Sterckeman Alize van 8 jaar oud bij de inruil. Niet alleen Campers zijn booming. Caravans blijkbaar ook. Niet aan te slepen.
Wij waren eerst bij een zaak wezen kijken, die hadden geen voorraad meer. We konden alvast bestellen, dan zou de levertijd 1 tot anderhalf jaar zijn en de prijs ook nog niet bekend (mogelijk tot 10% hoger).
Deze stond nog bij een andere firma, maar dat was ook de laatste dit seizoen. Wel helemaal naar ons zin.
Dat is ons voornemen ook.
Met onze de Waard tent bleven we vaak in de vakantie op dezelfde plek staan en niet langer dan een dag rijden vanaf ons woon adres. We zijn wel eens met deze tent door zuid Noorwegen getrokken. Na 7 keer opzetten en afbreken vonden we het wel mooi. Nu kunnen we eens een weekend weg of als we langer gaan op verschillende plekken staan zoals bv. de elf steden tocht.
Je moet op youtube maar eens een keer zoeken op "de uitjes" of op "de mazzel" (dit zijn leuke voorbeelden).
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

NanMar schreef: wo 28 jul 2021, 22:30 Welkom bij de dieselclub, Henk...
Ik heb de Peugeot-uitvoering 130 pk als bus, ik rij bijna nooit harder als 110, meestal rond de 100, maar zuiniger dan 1 op 9 red ik niet...
Hoi Nanmar
Ook deze is 130 paardjes sterk. Schoonzoon vond het aan de krappe kant maar nadat hij ook even een stukje gereden had viel de power hem mee; trekt goed op! Tijdens onze proefrit donderdag een stukje rond de 100-105. (Harder rijden mag toch niet :ugeek: ) Maar reden hoofdzakelijk 90-95 km/p/u. Dat is voor deze fiat volgens mij de beste cruise-snelheid. En voor mij en de mrs snel genoeg.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wie rijdt er nog me teen camper rond?

Bericht door HenkD »

Hoi Nanmar
Met onze de Waard tent bleven we vaak in de vakantie op dezelfde plek staan en niet langer dan een dag rijden vanaf ons woon adres. We zijn wel eens met deze tent door zuid Noorwegen getrokken. Na 7 keer opzetten en afbreken vonden we het wel mooi. Nu kunnen we eens een weekend weg of als we langer gaan op verschillende plekken staan zoals bv. de elf steden tocht.
Waren met de vouwwagen ook altijd al een dik uur bezig om te installeren. En opruimen vroeg nog veel meer tijd!

Vroeguh, knalden we met die klapkar in één keer naar de bestemming. Maakte niet uit of dat halfweg Zweden of de Provence was. Gewoon doorkarren met dat ding. Sterke koffie en een pak peuken op het dashboard en gaan met die ........

8 jaar geleden de caravan gekocht. Klapkar naar mijn dochter en schoonzoon. Eerste vakantie met de caravan as naar Italië, de jaren erna la doulce France in 2 dagen. Enkele jaren later ging mijn gezondheid (2017) achteruit. We gingen nog wel naar het zuiden. Maar waren een week onderweg! Dagje rijden, dagje rust, dagje rijden dagje rust, dagje rijden Na een week op de eindbestemming moesten we weer zo zachies an de terugrit gaan denken met: Dagje rijden, dagje rust, dagje rijden, dagje rust! En thuis nog een dagje of 2 rust! Om weer fit op het werk te kunnen verschijnen.

Nu is het met een caravan ook alleen maar; pootje uitdraaien en klaar! Maar je bent wel gebonden aan campings! Toch hebben we wel genoten van die kleine onderweegse onderbrekingen. Leuke camping en verenigingsterreintjes. Een stadje in de omgeving. Een fietstochtje. Je hebt wel gelijk het vakantiegevoel. En je hebt geen 2 dagen nodig om "bij" te komen. Alleen als we langer dan 3 nachtjes stonden ging de luifel ervoor. Is ook 1 van de mede redenen voor aanschaf van de Camper!

Dit jaar gaan we na de aflevering medio deze maand door NL. Uitproberen. Mischien nog even bij de zuiderburen buurten 8-) . Als Covid dat toestaat!
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Jos schreef: za 31 jul 2021, 22:37test
Geslaagd!
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

HenkD schreef: zo 01 aug 2021, 12:23
NanMar schreef: wo 28 jul 2021, 22:30 Welkom bij de dieselclub, Henk...
Hoi Nanmar
Ook deze is 130 paardjes sterk. Schoonzoon vond het aan de krappe kant maar nadat hij ook even een stukje gereden had viel de power hem mee; trekt goed op! Tijdens onze proefrit donderdag een stukje rond de 100-105. (Harder rijden mag toch niet :ugeek: ) Maar reden hoofdzakelijk 90-95 km/p/u. Dat is voor deze fiat volgens mij de beste cruise-snelheid. En voor mij en de mrs snel genoeg.
De Fiat heeft een motor uit eigen huis, met distributieriem. Peugeot en Citroen hebben Ford-Puma motoren, met een distributieketting en een heel erg slechte naam. Met mijn vorige bus, een Boxer van 2007 met 120 pk, heb ik alleen maar ellende gehad (in 3 jaar tijd/100 dkm voor €12000 aan reparaties gehad). Die ik nu heb is van eind 2014 (nieuwe model) en die heeft maar 3 kleinere reparaties gehad in 6 jaar/180 dkm, waarbij geen van die reparaties reden voor een pechgeval was (airbagmodule, deurvanger, en de derde ben ik vergeten). Met beide bussen rijd/reed ik ongeveer 1:9., waarbij naar schatting 15% van de km's volgeladen. Zoals ik al schreef, ik rij bijna nooit harder dan 110, meestal ronde de 100. Maar met een camper ben je op vakantie, niet op de vlucht, dus 90-95 is een prima snelheid. Bovendien, een pittige rijstijl heeft vaak invloed op de rekening en het aantal bezoeken van de werkplaats...
Gr. NanMar

PB is welkom!
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

NanMar schreef: zo 01 aug 2021, 14:54Maar met een camper ben je op vakantie, niet op de vlucht, dus 90-95 is een prima snelheid. Bovendien, een pittige rijstijl heeft vaak invloed op de rekening en het aantal bezoeken van de werkplaats...
Mooie uitspraak :lol: 8-)

Die rijstijl is ook helemaal waar. En niet alleen voor de bezoekjes aan de garage.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

HenkD schreef: wo 28 jul 2021, 08:41 Afbeelding
Geweldig ding Henk, hopelijk kan ik me dit in de toekomst ook veroorloven.
Veel plezier ermee..... ;)
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Volgens mij doe je al genoeg in de categorie "minimaliseren", dus nu even zondigen heb je wel verdiend.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

anakin schreef: zo 01 aug 2021, 21:01
Geweldig ding Henk, hopelijk kan ik me dit in de toekomst ook veroorloven.
Veel plezier ermee..... ;)
Als er toen der tijd (begin 90tiger jaren) iemand gezegd had bij het kopen van mijn huis ;

Over 30 jaar koop je voor dat geld een camper; had ik `m voor gek verklaard!!!!!!

Het kan verkeren. Eigenlijk zie je nu wat inflatie met geld doet!
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

anakin schreef: zo 01 aug 2021, 21:04

Volgens mij doe je al genoeg in de categorie "minimaliseren", dus nu even zondigen heb je wel verdiend.
Ach; minimaliseren is van groot naar kleiner. De camper is maar 15 m2 :mrgreen: Nog niet eens een tiny House!
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

HenkD schreef: zo 01 aug 2021, 12:59
Jos schreef: za 31 jul 2021, 22:37test
Geslaagd!
Lol Henk D,

Komt door verplaatsen van het topic. Is altijd een lastig klusje.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Plaats reactie