Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door PoppeSchuitema »

Vandaag weer een cursusdag code95 gehad, EHBO/reanimeren en techniek dit keer, ik had al ADR (gevaarlijke stoffen) basis en tank gedaan zodat ik nu 28 uur van de 35 uur gedaan heb. Ik moet nu nog 7 uur praktijk, het zgn "het nieuwe rijden" doen en dan mag ik, na het verlengen van mijn rijbewijs waarvoor ik al een medische keuring heb gehad, weer 5 jaar een vrachtwagen besturen. Kosten totaal €750,= (gelukkig betaald de werkgever) voor iets wat met mijn 35 jaar ervaring geen meerwaarde heeft omdat alles wat ik vandaag en voorgaande dagen gehoord heb al meerdere keren gehoord cq meegemaakt heb. We hebben de hele dag alleen maar gezellig gekletst over vanalles en nog wat á passant gauw even de AED behandelt (ouwe kost want ik heb al 2 keer een reanimatieopleiding gedaan). en verder helemaal niets geleerd. Ook hoef je geen examen of test af te leggen je hoeft alleen maar 7 uur aanwezig te zijn en dat ook nog op één van de weinige vrije dagen welke ik met vrouw en kinderen kan doorbrengen (ik ga 's maandagsmorgens weg en kom vrijdagavond weer thuis) Kortom een weggegooide dag
Bloot als het kan, gekleed als het moet
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Ja Poppe, toen ik mijn C haalde, ik geloof 2002 ofzo, kreeg je een chauffeursdiploma. Ik hoor het ze nog zeggen: "die is je hele leven geldig". Niet dus...
Vroeger was vrachtwagenchauffeur een mooi beroep, nadat de mobile telefoon zijn intrede deed is het op alle vlakken achteruit gegaan. Ik ben begin 2012 gestopt met rijden en heb er geen dag spijt van gehad. Ik ben nu ook nog veel op de weg, maar met een grote bus+aanhanger en zonder tachograaf, dus ook zonder code 95 en als eigen baas. Hooguit een klant kan me stress bezorgen, maar dat gebeurd gelukkig nooit...

Trouwens, ik heb al een paar keer gelezen dat ze grote bestelbussen ook onder de tachograafplicht willen laten vallen, met dank aan voornamelijk de "polentransporters". Tegen die tijd koop ik een verlengd en verhoogd busje (VW Transporter, Vivaro oid.) met 2,8 ton (dat wordt dan waarschijnlijk de grens) en een joekel van een schamelaanhanger...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: za 22 mei 2021, 21:09 Vandaag weer een cursusdag code95 gehad, EHBO/reanimeren en techniek dit keer, ik had al ADR (gevaarlijke stoffen) basis en tank gedaan zodat ik nu 28 uur van de 35 uur gedaan heb. Ik moet nu nog 7 uur praktijk, het zgn "het nieuwe rijden" doen en dan mag ik, na het verlengen van mijn rijbewijs waarvoor ik al een medische keuring heb gehad, weer 5 jaar een vrachtwagen besturen. Kosten totaal €750,= (gelukkig betaald de werkgever) voor iets wat met mijn 35 jaar ervaring geen meerwaarde heeft omdat alles wat ik vandaag en voorgaande dagen gehoord heb al meerdere keren gehoord cq meegemaakt heb. We hebben de hele dag alleen maar gezellig gekletst over vanalles en nog wat á passant gauw even de AED behandelt (ouwe kost want ik heb al 2 keer een reanimatieopleiding gedaan). en verder helemaal niets geleerd. Ook hoef je geen examen of test af te leggen je hoeft alleen maar 7 uur aanwezig te zijn en dat ook nog op één van de weinige vrije dagen welke ik met vrouw en kinderen kan doorbrengen (ik ga 's maandagsmorgens weg en kom vrijdagavond weer thuis) Kortom een weggegooide dag
Nou poppe dat is ook wat. Eigenlijk slecht dat ze de kwaliteit niet controleren maar alleen de tijd afrekenen. Weet dat ik mijn hele artsen opleiding nooit geleerd heb om te reanimeren! Overigens heb ik het in mijn werkzame leven nooit hoeven toepassen.

In ons vak moeten we ook bijscholen en de controle daarop was sterk wisselend. Bij sommigen kreeg je gewoon aan het eind van de cursus je uren geregistreerd of je er nu geweest was of niet !. Bij anderen moest je elk uur apart registreren en dat was veel eerlijker vond ik.

Maar waar ben je dan al die 5 dagen en wat doe je dan voor een transport?

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
De Mummelman
Actief lid

Bericht door De Mummelman »

NanMar schreef: za 22 mei 2021, 21:37 Vroeger was vrachtwagenchauffeur een mooi beroep, nadat de mobile telefoon zijn intrede deed is het op alle vlakken achteruit gegaan. Ik ben begin 2012 gestopt met rijden en heb er geen dag spijt van gehad.
Ik ben zonder ervaring (hoewel zogezegd vereist) meteen kunnen beginnen bij waarschijnlijk één van de beste werkgevers die je je maar kan inbeelden als chauffeur, en dat in m'n eigen buurt. Weinig uren met veel hoger uurloon dan de standaard voor transport en mooie extra's, geen werkdruk en zelfs in de nieuwe trucks nog steeds geen blackbox.

Maar je hebt wel gewoon gelijk, want mocht ik deze job verliezen ga ik echt niks anders in transport zoeken, het is hoogstens een back-up. Ze hebben overal zo hard chauffeurs nodig maar het is er helaas op geen enkel vlak aan te merken.
De Mummelman
Actief lid

Bericht door De Mummelman »

PoppeSchuitema schreef: za 22 mei 2021, 21:09 Vandaag weer een cursusdag code95 gehad, EHBO/reanimeren en techniek dit keer, ik had al ADR (gevaarlijke stoffen) basis en tank gedaan zodat ik nu 28 uur van de 35 uur gedaan heb. Ik moet nu nog 7 uur praktijk, het zgn "het nieuwe rijden" doen en dan mag ik, na het verlengen van mijn rijbewijs waarvoor ik al een medische keuring heb gehad, weer 5 jaar een vrachtwagen besturen. Kosten totaal €750,= (gelukkig betaald de werkgever) voor iets wat met mijn 35 jaar ervaring geen meerwaarde heeft omdat alles wat ik vandaag en voorgaande dagen gehoord heb al meerdere keren gehoord cq meegemaakt heb. We hebben de hele dag alleen maar gezellig gekletst over vanalles en nog wat á passant gauw even de AED behandelt (ouwe kost want ik heb al 2 keer een reanimatieopleiding gedaan). en verder helemaal niets geleerd. Ook hoef je geen examen of test af te leggen je hoeft alleen maar 7 uur aanwezig te zijn en dat ook nog op één van de weinige vrije dagen welke ik met vrouw en kinderen kan doorbrengen (ik ga 's maandagsmorgens weg en kom vrijdagavond weer thuis) Kortom een weggegooide dag
Ik wil niet zeggen dat het compleet nutteloos is, toch niet voor iedereen, maar op alle vijf de cursusdagen voor mijn eerste verlenging gaven de verschillende lesgevers ook gewoon toe dat het meer geldklopperij is dan wat anders.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

De Mummelman schreef: zo 23 mei 2021, 07:29 Ik ben zonder ervaring (hoewel zogezegd vereist) meteen kunnen beginnen bij waarschijnlijk één van de beste werkgevers die je je maar kan inbeelden als chauffeur, en dat in m'n eigen buurt. Weinig uren met veel hoger uurloon dan de standaard voor transport en mooie extra's, geen werkdruk en zelfs in de nieuwe trucks nog steeds geen blackbox.
Vriend van mij rijdt met de oudste maar fijnste Mercedes vrachtwagen die het bedrijf nog heeft. Je nieuwste (MP4?) zijn eerder Iveco's met een ster erop. Compleet uitgeklede modellen. Ik vind dat je dat een chauffeur niet aan moet willen doen. Maar ja, Amerikaans he...

Zo krijgen ze allemaal een nieuwe boordcomputer maar niemand die de chauffeurs verteld hoe ze werken. Een gebruiksaanwijzing is zelfs nog te veel. Maar wel klagen als chauffeurs het systeem niet goed gebruiken. Dat klopt van geen kanten.
Ook kan hij schijnbaar niet meer in loon omhoog omdat hij aan de max zit. Of hij moet planner worden maar dat wil hij absoluut niet.
Je hebt hele goede bedrijven er tussen zitten maar die zijn maar schaars volgens mij.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Niet vandaag maar toch,... vrijdag eindelijk weer een avondje naturistisch baantjes getrokken in hee zwembad. Heerlijk had ik echt gemist, normaal een winteractiviteit, maar die is nog niet echt voorbij geloof ik 🤣
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Frivooltje schreef: ma 24 mei 2021, 16:25
Je hebt hele goede bedrijven er tussen zitten maar die zijn maar schaars volgens mij.
Ik persoonlijk vind dat het al een goede indicatie is als Nederlandse bedrijven met Poolse/Hongaarse/Bulgaarse/Roemeense trekkers rijden. Dat is, als ik weer zou gaan willen rijden, voor mij een criterium om daar niet te solliciteren. Vanuit dit standpunt valt (schat ik) al meer dan 60% van de bedrijven af...
Gr. NanMar

PB is welkom!
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Jos schreef: za 22 mei 2021, 23:12
Nou poppe dat is ook wat. Eigenlijk slecht dat ze de kwaliteit niet controleren maar alleen de tijd afrekenen. Weet dat ik mijn hele artsen opleiding nooit geleerd heb om te reanimeren! Overigens heb ik het in mijn werkzame leven nooit hoeven toepassen.

In ons vak moeten we ook bijscholen en de controle daarop was sterk wisselend. Bij sommigen kreeg je gewoon aan het eind van de cursus je uren geregistreerd of je er nu geweest was of niet !. Bij anderen moest je elk uur apart registreren en dat was veel eerlijker vond ik.

Jos
Ik rij in de BeNelux en Duitsland, met voornamelijk:(oud)papier, (tropisch)hout, recyclingkunststof, kunststof granulaat en kunstmest maar ook wel constructie delen, grondstoffen voor de baksteenindustrie, bouwmaterialen enz enz kortom het ongeregelde vervoer. ik heb doorgaans 4 overnachtingen maar heel af en toe kom ik door de week een nacht thuis omdat ik dan 's ochtends in de buurt moet lossen en/of laden. Ik heb het erg getroffen met deze werkgever, een klein familiebedrijf met 15 eigen trucks, elke minuut wordt netjes betaald alle toeslagen, extra uren, bijzonderheden alles wordt netjes betaald, ze zijn heel sociaal, als wij vrijdags binnen komen rollen staat er altijd iemand van de 'directie' op het pleintje om ons te verwelkomen, even om de auto lopen of er gebreken zijn. Ik moet het ook niet wagen om naar huis te gaan zonder even "goed weekend" te wensen. lleen het werk moet ik nog wel evn aan wennen want ik ben lange ritten gewend en dit zijn hoofdzakelijk korte ritjes van soms nog geen 150 km.
https://photos.app.goo.gl/SHfJ8yivsxTdJfL27
Bloot als het kan, gekleed als het moet
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef: ma 24 mei 2021, 21:28
Jos schreef: za 22 mei 2021, 23:12

Jos
Ik rij in de BeNelux en Duitsland, met voornamelijk:(oud)papier, (tropisch)hout, recyclingkunststof, kunststof granulaat en kunstmest maar ook wel constructie delen, grondstoffen voor de baksteenindustrie, bouwmaterialen enz enz kortom het ongeregelde vervoer. ik heb doorgaans 4 overnachtingen maar heel af en toe kom ik door de week een nacht thuis omdat ik dan 's ochtends in de buurt moet lossen en/of laden. Ik heb het erg getroffen met deze werkgever, een klein familiebedrijf met 15 eigen trucks, elke minuut wordt netjes betaald alle toeslagen, extra uren, bijzonderheden alles wordt netjes betaald, ze zijn heel sociaal, als wij vrijdags binnen komen rollen staat er altijd iemand van de 'directie' op het pleintje om ons te verwelkomen, even om de auto lopen of er gebreken zijn. Ik moet het ook niet wagen om naar huis te gaan zonder even "goed weekend" te wensen. lleen het werk moet ik nog wel evn aan wennen want ik ben lange ritten gewend en dit zijn hoofdzakelijk korte ritjes van soms nog geen 150 km.
https://photos.app.goo.gl/SHfJ8yivsxTdJfL27
Heel lang geleden had mijn vrouw een collega leerkracht Laurens Krabbenborg. Hij is niet lang gebleven en in het transport gaan werken. Misschien wel dezelfde ?
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

NanMar schreef: ma 24 mei 2021, 19:18 Ik persoonlijk vind dat het al een goede indicatie is als Nederlandse bedrijven met Poolse/Hongaarse/Bulgaarse/Roemeense trekkers rijden. Dat is, als ik weer zou gaan willen rijden, voor mij een criterium om daar niet te solliciteren. Vanuit dit standpunt valt (schat ik) al meer dan 60% van de bedrijven af...
Helemaal mee eens.
PoppeSchuitema schreef: ma 24 mei 2021, 21:28 Ik heb het erg getroffen met deze werkgever, een klein familiebedrijf met 15 eigen trucks, elke minuut wordt netjes betaald alle toeslagen, extra uren, bijzonderheden alles wordt netjes betaald, ze zijn heel sociaal, als wij vrijdags binnen komen rollen staat er altijd iemand van de 'directie' op het pleintje om ons te verwelkomen, even om de auto lopen of er gebreken zijn. Ik moet het ook niet wagen om naar huis te gaan zonder even "goed weekend" te wensen. Alleen het werk moet ik nog wel even aan wennen want ik ben lange ritten gewend en dit zijn hoofdzakelijk korte ritjes van soms nog geen 150 km.
Ritjes van nog geen 150km. en dan nog vaak 4 nachten van huis? Die snap ik niet helemaal.

Klinkt als een goede menselijke werkgever.
Probleem bij die vriend is dat hij voor een Amerikaans bedrijf werkt en ze geen baas hebben. Ze hebben alleen maar managers. :(
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Nadat we vanmorgen iets te vroeg zijn begonnen met een mooie fietstocht in de buurt van Lemele vanmiddag lekker in de tuin. Het was vanmorgen zo koud dat handschoenen nodig waren. Later trokken de wolken weg en kwam de zon en de warmte. Het was mooi fietsen in die regio.
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Ook een flinke fietstocht gemaakt! Daarna bloot avondeten in de tuin in de zon. De beplanting is weer voldoende dichtgegroeid.
Bloot is beautiful
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Noordenwind schreef: vr 28 mei 2021, 23:39 Ook een flinke fietstocht gemaakt! Daarna bloot avondeten in de tuin in de zon. De beplanting is weer voldoende dichtgegroeid.
Mooi...je kan er maar van genoten hebben, hier thuis hebben we ook volop kunnen genieten van onze tuin en de zon. ..was al ff geleden 😎
Keep life simple :)
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

janneke schreef: za 29 mei 2021, 10:04
Noordenwind schreef: vr 28 mei 2021, 23:39 Ook een flinke fietstocht gemaakt! Daarna bloot avondeten in de tuin in de zon. De beplanting is weer voldoende dichtgegroeid.
Mooi...je kan er maar van genoten hebben, hier thuis hebben we ook volop kunnen genieten van onze tuin en de zon. ..was al ff geleden 😎
Hier kwam de zon pas rond 14.00 uur vandaag. dat was onverwacht laat maar wel lekker
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

Ik ben vandaag lekker naar het geweest
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vanmorgen was het stralend weer toen ik naar het werk vertrok. Mooie blauwe hemel. Na een uurtje kwamer voleldige bewolking en dat bleeft tot inde middag en toen verdwenen zoals zo vaak hier 's avonds de wolken. NA thuiskomst om 17:30 lekker bloot in de tuin, krant lezen en biertje.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Ik ben al een paar dagen op zakenreis in het uiterste puntje van Vienne (Poitou-Charentes, Frankrijk). Tussen "het werk" door (inkoop van antiek en brocante) genieten van het aardige weer, buiten eten etc. Helaas komt aan alles een einde: morgen nog even naar een markt en dan langzaam alles inpakken. Even kijken of ik maandagmorgen of dinsdagmorgen weer op huis aan ga, die beslissing is mede afhankelijk van de weersberichten...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Vandaag lekker in de zon gezeten. In mijn blootje deze keer. Vrouw heeft er geen probleem meer mee. Gaat zo de goede kant op. Zij zelf in de kleren. Een hele opluchting.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Vrijdag naar achter het huus vertrokken om daar deel te nemen aan het oldtimerweekend.
Was weer gezellig met een stuk of 12 deelnemers, lekker weer en lekker eten.
we hebben een toertje gemaakt door de omgeving, dat was erg leuk.
was weer een geslaagd weekend.
Het volgende staat alweer in de agenda.
Voor de liefhebbers, het weekend na pinksteren, camping achter het huus in beers.

Groet,

Jan
Mark1979
Actief lid

Bericht door Mark1979 »

Lekker naar het ellerstrand geweest ☀️🥳
-----
Groeten,

Mark
Pieter1973
Zeer actief lid

Bericht door Pieter1973 »

Afgelopen weekend hebben we onze vouwwagen klaar gemaakt voor de vakantie in juli / augustus naar La Genese + Belezy + Reenert......doek impregneren was wel een geklieder, gelukkig was het lekker weer en waren kleertjes niet nodig.......en ook direct weer wat kunnen bijkleuren

Gr.

Pieter
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Engelermeer geweest, helaas pas om 4 uur daar (werk😬).
Maar het was heerlijk, bomvol, op het naturistisch gedeelte, de andere kant was nagenoeg leeg. Maar goede sfeer en publiek van alle soorten. Dat had ik weer even gemist 😄
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Paul1968 schreef: zo 30 mei 2021, 16:05 Vandaag lekker in de zon gezeten in de tuin. In mijn blootje deze keer. Vrouw heeft er geen probleem meer mee. Gaat zo de goede kant op. Ze wil nu zelfs een keer naar Vera Playa. Een hele opluchting.

Paul
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag hebben de Karsten tent opgezet in huis.
Karsten bestaat 40 jaar en ze zijn op zoek naar de oudste Karstentent. Heb je die dan krijg je een nieuwe.

Jos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: ma 31 mei 2021, 10:14 Vandaag hebben de Karsten tent opgezet in huis.
Karsten bestaat 40 jaar en ze zijn op zoek naar de oudste Karstentent. Heb je die dan krijg je een nieuwe.

Jos
In huis ? Bijzonder.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Het eerste echte voorjaarsweekend en: De parkeerplaats op Aamsveen stond weer ouderwets vol..... :D. De gastenplaatsen weer bezet. De eerste die-hards sprongen in het wel heel frisse zwembad. Het terras was `s middags open voor drankje. BBQ-geuren dreven langs. Lekker luieren voor de tent.

Ach het (Twentse) leven is zo slecht nog niet :mrgreen:
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

HenkD schreef: ma 31 mei 2021, 16:34 Het eerste echte voorjaarsweekend en: De parkeerplaats op Aamsveen stond weer ouderwets vol..... :D. De gastenplaatsen weer bezet. De eerste die-hards sprongen in het wel heel frisse zwembad. Het terras was `s middags open voor drankje. BBQ-geuren dreven langs. Lekker luieren voor de tent.

Ach het (Twentse) leven is zo slecht nog niet :mrgreen:
Ik fietste vanmiddag nog langs even bij het Aamsveen kijken. Is een mooi stuk natuur. Hebben jullie veel last van muggen met al dat water eromheen?
McDownload
Actief lid

Bericht door McDownload »

Paul1968 schreef: ma 31 mei 2021, 09:54
Paul1968 schreef: zo 30 mei 2021, 16:05 Vandaag lekker in de zon gezeten in de tuin. In mijn blootje deze keer. Vrouw heeft er geen probleem meer mee. Gaat zo de goede kant op. Ze wil nu zelfs een keer naar Vera Playa. Een hele opluchting.
Wow Paul! Dat is toch wel een hele vooruitgang vergeleken met 5 jaar geleden. Zo zie je maar dat het soms veel geduld vergt om de vooroordelen weg te nemen. Tel je zegeningen! ;)

Groet, Hans
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Zeker Hans. Ik ben ook zeer blij met deze ontwikkeling. Mijn vrouw wil binnenkort ook eens mee naar de sauna. Had ik echt nooit verwacht.

Paul
Plaats reactie