Wat heb je gedaan vandaag?
- Bart998
- Super actief lid
Re: Wat heb je gedaan vandaag?
Geniet ervan Jan
- Flipflop
- Super actief lid
-
- Super actief lid
Met vrouwlief heb ik de film Confetti gekeken, die ook in het filmlijstje van de NFN stond. Deze gaat over een wedstrijd voor de meest unieke trouwerij en één van de drie uiteindelijke deelnemers is een naturistenkoppel.
Volgens de recensies zou dit een slechte flauwe film zijn met typische Engelse humor. Er komen immers blote naturisten in voor en daar kun je wel inderdaad weer de nodige (standaard)grappen over verwachten.
Met de instelling "kom maar op met die flauwe grappen" zijn we er toch voor gaan zitten want onze beleving van een film is vaak heel anders dan van de recensenten. Ook nu was dat weer zo.
Wat de recensenten blijkbaar over het hoofd zagen was dat de film juist een hele serieuze ondertoon had, namelijk het aantonen hoe er gemanipuleerd kan worden met dit soort wedstrijden. In dit geval was het een blad die de wedstrijd uitschreef maar het kon net zo goed over één van de vele uitgemolken zang- en danswedstrijden op tv gaan. En zoals altijd deelt "de baas" en bedenker de lakens uit maar doet zelf liever niets en geeft een andere partij, zoals in dit geval ingehuurde wedding-planners, een onmogelijke opdracht, namelijk de opdrachtgever en de deelnemers tevreden houden en overtuigen. En die deelnemers hebben uiteraard ook eigen wensen die het best bij hun passen.
Het kijkje in de levens van de deelnemers met de in de praktijk echt voorkomende problemen komt ook aan de orde, zoals problemen met de schoonfamilie, een in de ogen van de aanstaande jaloerse man een opdringerige tenniscoach en bij het naturistenstel de man, die al zo lang naturist is en uiteraard bloot heel gewoon vindt en daardoor makkelijk overal uit de kleren gaat zonder schaamte. Maar zijn aanstaande vrouw vindt bloot op de naturistencamping inmiddels wel oké maar is nog steeds wat onwennig. Ik vind het mooi dat de makers van de film zich ook daarin hebben verdiept.
Verder zit er uiteraard wel een komisch sausje overheen, maar het naturisme wordt niet bespot. Integendeel zelfs. De tennisser van het andere koppel heeft voor de oplettende kijker een link met de opstandige oud-tennisser John mcEnroe.
Wat ik ook grappig vond dat de vouwelijke naturist mij bekend voorkwam. En toen zagen we het. Zij speelde de rol van koningin Elisabeth in de serie The Crown die we ook pas nog gezien hebben. Ik zag nu dus ineens de Engelse koningin in haar blootje acteren, want ik kende haar alleen van die rol als statige vorstin in bijbehorende statige kleding, hahaha.
Tot zover mijn "recensie". En de film is ook met het naturistische bloot geschikt bevonden voor kinderen vanaf 6 jaar, zoals het hoort.
Volgens de recensies zou dit een slechte flauwe film zijn met typische Engelse humor. Er komen immers blote naturisten in voor en daar kun je wel inderdaad weer de nodige (standaard)grappen over verwachten.
Met de instelling "kom maar op met die flauwe grappen" zijn we er toch voor gaan zitten want onze beleving van een film is vaak heel anders dan van de recensenten. Ook nu was dat weer zo.
Wat de recensenten blijkbaar over het hoofd zagen was dat de film juist een hele serieuze ondertoon had, namelijk het aantonen hoe er gemanipuleerd kan worden met dit soort wedstrijden. In dit geval was het een blad die de wedstrijd uitschreef maar het kon net zo goed over één van de vele uitgemolken zang- en danswedstrijden op tv gaan. En zoals altijd deelt "de baas" en bedenker de lakens uit maar doet zelf liever niets en geeft een andere partij, zoals in dit geval ingehuurde wedding-planners, een onmogelijke opdracht, namelijk de opdrachtgever en de deelnemers tevreden houden en overtuigen. En die deelnemers hebben uiteraard ook eigen wensen die het best bij hun passen.
Het kijkje in de levens van de deelnemers met de in de praktijk echt voorkomende problemen komt ook aan de orde, zoals problemen met de schoonfamilie, een in de ogen van de aanstaande jaloerse man een opdringerige tenniscoach en bij het naturistenstel de man, die al zo lang naturist is en uiteraard bloot heel gewoon vindt en daardoor makkelijk overal uit de kleren gaat zonder schaamte. Maar zijn aanstaande vrouw vindt bloot op de naturistencamping inmiddels wel oké maar is nog steeds wat onwennig. Ik vind het mooi dat de makers van de film zich ook daarin hebben verdiept.
Verder zit er uiteraard wel een komisch sausje overheen, maar het naturisme wordt niet bespot. Integendeel zelfs. De tennisser van het andere koppel heeft voor de oplettende kijker een link met de opstandige oud-tennisser John mcEnroe.
Wat ik ook grappig vond dat de vouwelijke naturist mij bekend voorkwam. En toen zagen we het. Zij speelde de rol van koningin Elisabeth in de serie The Crown die we ook pas nog gezien hebben. Ik zag nu dus ineens de Engelse koningin in haar blootje acteren, want ik kende haar alleen van die rol als statige vorstin in bijbehorende statige kleding, hahaha.
Tot zover mijn "recensie". En de film is ook met het naturistische bloot geschikt bevonden voor kinderen vanaf 6 jaar, zoals het hoort.
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Zo zie je soms mensen in een andere rol: bijvoorbeeld Margret Thatcher in the Crown, ze speelt in Sex education de rol van sekstherapeut. Ik moest wel even glimlachen. (op netflix ook een alleraardigste serie trouwens)
-
- Super actief lid
Ja, hahaha. Dat wist ik nog niet. Die rol van Margret Thatcher speelt ze erg overtuigend met haar aprte manier van praten en mimiek.
- Noordenwind
- Zeer actief lid
Jammer dat ik geen netflix heb.Natukees schreef: ↑za 19 dec 2020, 10:40
Bloot is beautiful
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Je bent ongeveer de laatste Nederlander zonder Netflix . Je kunt ook best zonder maar wij vinden het wel genieten.Noordenwind schreef: ↑zo 20 dec 2020, 01:03Jammer dat ik geen netflix heb.Natukees schreef: ↑za 19 dec 2020, 10:40
-
- Super actief lid
Nee hoor, de één na laatste. Ik heb ook geen Netflix. Ik ga nu eenmaal nergens in mee met de massa. Er zijn nog meer filmaanbieders die door Netflix naar de achtergrond zijn gedrukt. En veel series en films komen uiteindelijk toch een keer op tv.GJ57 schreef: ↑zo 20 dec 2020, 10:13Je bent ongeveer de laatste Nederlander zonder Netflix . Je kunt ook best zonder maar wij vinden het wel genieten.Noordenwind schreef: ↑zo 20 dec 2020, 01:03Jammer dat ik geen netflix heb.Natukees schreef: ↑za 19 dec 2020, 10:40
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Wij hebben wel Netflix maar dat is aan mij niet besteed, ik hou niet van tv kijken ik lees liever een boek
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
ook wij Netflixen niet (meer!) Ooit wel een paar jaar een abonnement gehad.... Maar op een gegeven moment had ik het wel gezien. Nu liever een radio aan. Top 4000 en straks de top 2000. En dan natuurlijk nog Spotify (free) en af en toe youtube.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
- Bowmore
- Super actief lid
Gisteren 16 km gewandeld en vandaag een rondje op de motor gereden.
En dat op 20 december...moet niet gekker worden
Groetjes Jeroen
En dat op 20 december...moet niet gekker worden
Groetjes Jeroen
-
- Super actief lid
Geniet van je pensioen Jan.
Waar heb je die film gekeken Kees?
Heb Netflix maar heb er slechts 1x naar gekeken. Gelukkig kost het mij niets.
Waar heb je die film gekeken Kees?
Heb Netflix maar heb er slechts 1x naar gekeken. Gelukkig kost het mij niets.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
-
- Super actief lid
Gewoon thuis. Geleend van iemand die een enorme filmliefhebber is en een grote filmcollectie heeft.
- Bart998
- Super actief lid
Als we het dan toch over naturistische films hebben, weet iemand hoe je op (legale) wijze aan de film ‘De Patrick’ kan komen?, die stond ook bij de NFN filmtips en lijkt me best ok.
-
- Super actief lid
Ik heb die film ook gezien maar vind dat in die film de naturisten als een beetje raar volkje worden neergezet. Of zijn we dat ook? Haha.
Maar even zoeken op internet en dan vind je bijvoorbeeld deze: https://www.bookspot.nl/film/de-patrick-5414937033751
- Bart998
- Super actief lid
Ja och, moet je ook een beetje doorheen kijken denk ik. We gaan t zien
Had er even bij moeten zeggen dat ik geen dvd speler heb . Maar kan ook via pathé thuis zie ik, voor €2,99.
Dan wel weer alleen op de pc natuurlijk, maar goed, die kan ik ook wel weer aan de tv koppellen. De industrie moet toch echt eens serieus gaan zitten voor een alternatief voor de illegaliteit
Had er even bij moeten zeggen dat ik geen dvd speler heb . Maar kan ook via pathé thuis zie ik, voor €2,99.
Dan wel weer alleen op de pc natuurlijk, maar goed, die kan ik ook wel weer aan de tv koppellen. De industrie moet toch echt eens serieus gaan zitten voor een alternatief voor de illegaliteit
-
- Super actief lid
Ja, zo snel ze opkwamen zo snel zijn ze ineens weer verdwenen uit de huishoudens en zelfs uit de PC's. Ook het sensationele BlueRay maakt al geen indruk meer. Wij gebruiken nog regelmatig onze DVD speler. Wij hebben nog veel DVD's, vooral muziek DVD's. Die zijn voor weinig te vinden in kringloopwinkels. We hebben ook nog veel kinderfilms op DVD. Leuk voor de kleinkinderen. Al is dat natuurlijk al ouderwets voor hun.
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Corona proof bij moeders op visite geweest. Voor het eerst de kerst zonder mijn pa die op 30 okt j.l. "uut de tied komm is" zoals we dat hier plegen te zeggen. Had wat zalmsalade gemaakt (met zelf gerookte zalm) en een stuk "Schinke" als braadstuk. Ma had voor een pannetje stevige kippensoep, macaroni en een toetje gezorgd. Vanmiddag een spelletje rummikup om de tijd te doden.
Nu lekker thuis met de tv op de top 2000
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Wij zouden vandaag gaan naar mijn moeder. Die gaf gisteren echter aan stevig verkouden te zijn. Tja dan komen we niet. (ze is vooral geschrokken van het feit dat tijdens de crematie van een vriendin wat ze via het beeldscherm volgde ze de man van die vriendin miste. Navraag leerde dat deze ook op sterven lag en inmiddels is overleden aan de grote C. Beide weliswaar flink op leeftijd maar zielig verhaal dus wij gaan vandaag maar even niet naar binnen. Wel even langs. Fijne dag allemaal.HenkD schreef: ↑za 26 dec 2020, 00:14 Corona proof bij moeders op visite geweest. Voor het eerst de kerst zonder mijn pa die op 30 okt j.l. "uut de tied komm is" zoals we dat hier plegen te zeggen. Had wat zalmsalade gemaakt (met zelf gerookte zalm) en een stuk "Schinke" als braadstuk. Ma had voor een pannetje stevige kippensoep, macaroni en een toetje gezorgd. Vanmiddag een spelletje rummikup om de tijd te doden.
-
- Super actief lid
Ik ben beide dagen thuis gebleven. Heb alleen op 2e kerstdag een broodje kip gehaald en dat bij de buurvrouw opgegeten. Ben totaal nog geen uurtje gebleven. Voor de goede orde, daar was ik wel gekleed.
-
- Super actief lid
Wat zou het een mooie wereld zijn als bloot net zo gewoon zou zijn als gekleed en je dus gewoon in je blootje naar de buurvrouw kon gaan. Dat is en blijft helaas een droomwereld.Frivooltje schreef: ↑ma 28 dec 2020, 02:08 Ik ben beide dagen thuis gebleven. Heb alleen op 2e kerstdag een broodje kip gehaald en dat bij de buurvrouw opgegeten. Ben totaal nog geen uurtje gebleven. Voor de goede orde, daar was ik wel gekleed.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Het kan ook andersom. Hier komt de buurvrouwen bij ons terwijl we bloot zijn.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Super actief lid
-
- Super actief lid
Dat zou inderdaad een mooie wereld zijn. Ze heeft niets tegen naakt maar naakt bij haar op bezoek komen, dat gaat haar te ver. Stel dat ik zou vallen in de douche en hulp nodig heb dan geeft ze er niets om. Ben weleens in alleen mijn badjas (niets er onder) of in mijn ondergoed/t-shirt bij haar geweest en dat kan nog net. Ben ook wel een keer naakt binnen geweest maar dat was om b.v. even de hond eten te geven of op verzoek iets op tafel neer te leggen. Maar ik wist zeker dat ze dan niet thuis was of zou komen. Anders zou ik dat ook niet doen.
- Noordenwind
- Zeer actief lid
Vanavond via de per e-mail toegezonden videolink naar de Q en A-zitting van Nick en Lins gekeken. Het eerste kwartier gemist omdat het geluid op mijn pc niet werkte en ik eerst de laptop moest opstarten en de programmatuur downloaden.
Het ging net als hun website natuurlijk in het Engels, maar omdat ze dat met hetzelfde accent spreken als wij was het beter te volgen dan de vragenstellers. De vragen verschenen gelukkig tijdens de beantwoording op schrift onderaan in het beeld. De vragen en antwoorden varieerden van de oorsprong van Nick's snor tot een uiteenzetting omtrent hun vaardigheid in vreemde talen. Ze gaven zonder vragen eerst een overzicht van het afgelopen jaar, hoe ze vanuit Cuba via Mexico in België waren teruggekomen en daarna toch maar weer naar Spanje vertrokken. En verder deelden ze hun plannen voor het komende jaar mee, uiteraard voor zover corona dat toe zou laten.
Een vraag die ook op dit forum veelvuldig wordt gesteld kreeg de meeste aandacht: hoe overtuig ik mijn partner, bijna altijd de vrouw, ervan dat naturisme/nudisme/gewoon lekker bloot/ ook voor haar een prettige bezigheid is? (In het algemeen zijn natuurlijk de mannen onder al dan niet alleengaande naturisten in de meerderheid). Daar had Lins een uitgebreid antwoord op, voornamelijk in de vorm van een uitnodiging rechtstreeks met haar contact op te nemen en met verwijzingen naar een vrouwelijke weblogster. Helaas zoo gauw de naam niet onthouden.
Het ging net als hun website natuurlijk in het Engels, maar omdat ze dat met hetzelfde accent spreken als wij was het beter te volgen dan de vragenstellers. De vragen verschenen gelukkig tijdens de beantwoording op schrift onderaan in het beeld. De vragen en antwoorden varieerden van de oorsprong van Nick's snor tot een uiteenzetting omtrent hun vaardigheid in vreemde talen. Ze gaven zonder vragen eerst een overzicht van het afgelopen jaar, hoe ze vanuit Cuba via Mexico in België waren teruggekomen en daarna toch maar weer naar Spanje vertrokken. En verder deelden ze hun plannen voor het komende jaar mee, uiteraard voor zover corona dat toe zou laten.
Een vraag die ook op dit forum veelvuldig wordt gesteld kreeg de meeste aandacht: hoe overtuig ik mijn partner, bijna altijd de vrouw, ervan dat naturisme/nudisme/gewoon lekker bloot/ ook voor haar een prettige bezigheid is? (In het algemeen zijn natuurlijk de mannen onder al dan niet alleengaande naturisten in de meerderheid). Daar had Lins een uitgebreid antwoord op, voornamelijk in de vorm van een uitnodiging rechtstreeks met haar contact op te nemen en met verwijzingen naar een vrouwelijke weblogster. Helaas zoo gauw de naam niet onthouden.
Bloot is beautiful
- anakin
- Super actief lid
Vandaag, start van het nieuwe jaar, heb ik de kerstverlichting voor de ramen maar weggehaald. Het feest is nu voorbij. Over 11 maanden die handel maar weer 's tevoorschijn halen.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Nog net op de valreep mijn meubelproject af gekregen
https://www.facebook.com/poppe.schuitem ... c&ref=noti
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
leuk geknutseld poppePoppeSchuitema schreef: ↑za 02 jan 2021, 21:10 Nog net op de valreep mijn meubelproject af gekregen
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Zeer actief lid
Knap gedaanPoppeSchuitema schreef: ↑za 02 jan 2021, 21:10 Nog net op de valreep mijn meubelproject af gekregen
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
- anakin
- Super actief lid
Ziet er mooi uit.................PoppeSchuitema schreef: ↑za 02 jan 2021, 21:10 Nog net op de valreep mijn meubelproject af gekregen