Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Mindfulnudist_nl
Actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Mindfulnudist_nl »

Op een facebook pagina die ik volg over paddenstoelen zie ik regelmatig mensen foto's van geplukte paddenstoelen posten met de vraag of ze eetbaar zijn of niet. 9/10 keer is dat niet het geval en kunnen ze meteen de prullenbak in. Het mycelium wordt niet afgebroken bij het plukken van een paddenstoel, net zoals een appelboom niet omkiept als je de appel plukt, maar zonde is het toch. Vooral als het om bijzondere of minder gangbare soorten gaat die dan niet de kans krijgen om de sporen los te laten.

Heb nog altijd weinig geluk met de paddenstoelen. Niet op de juiste plekken geweest. Vandaag naar Swalmen waar altijd veel te zien is. Wellicht straks dus wat foto's :D
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Mindfulnudist_nl schreef: vr 23 okt 2020, 08:48 Op een facebook pagina die ik volg over paddenstoelen zie ik regelmatig mensen foto's van geplukte paddenstoelen posten met de vraag of ze eetbaar zijn of niet. 9/10 keer is dat niet het geval en kunnen ze meteen de prullenbak in. Het mycelium wordt niet afgebroken bij het plukken van een paddenstoel, net zoals een appelboom niet omkiept als je de appel plukt, maar zonde is het toch. Vooral als het om bijzondere of minder gangbare soorten gaat die dan niet de kans krijgen om de sporen los te laten.

Heb nog altijd weinig geluk met de paddenstoelen. Niet op de juiste plekken geweest. Vandaag naar Swalmen waar altijd veel te zien is. Wellicht straks dus wat foto's :D
Op de paddenstoelenpagina waar ik ben op FB worden mensen met dit soort vragen er zonder pardon afgekieperd. Een van de regels is geen geplukte paddenstoelen en vragen over eetbaarheid. Het aangeven of een paddenstoel eetbaar is of niet op basis van vaak een slechte foto is levensgevaarlijk.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Angelique schreef: vr 23 okt 2020, 07:50

Paddenstoelen plukken is een egoïstische bezigheid :oops: Er is al zo weinig natuur in Nederland.
Laat ze svp staan voor mensen die ook van de pracht en praal willen genieten :D
Bovendien hebben ze een belangrijke functie in onze toch al zo kwetsbare natuur
Dat is een heel ander gezichtspunt Angelique. Niet onbelangrijk.
Om bij de paddenstoelen te komen moet je het bos in en wie weet wat je dan allemaal kapot trapt.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

2 weken terug nog in het Nieuwsblad van het noorden; In het AZC TerApel iemand overleden en diverse mensen ziek geworden door het eten van zelf geplukte paddenstoelen.

Tijdens onze wildpluk cursus, sorry Angelique :mrgreen: , verzorgd door In het wilde Weg, werd er al aangegeven dat het plukken van paddenstoelen in de natuur heel erg lastig is om de eetbare van de giftige te onderscheiden! Zelfs soorten die in Oost- of Noord Europa gemakkelijk te herkennen en eetbaar zijn hebben in NL vaak een giftige variant. Ook door de verschillende stada kunnen ze op een giftige soort lijken; Pas opkomend of al wat ouder waardoor kleur verandert! Waarschijnlijk ook de reden dat er in het AZC iemand is overleden! Ook mijn schoonzoon (Noors) gaf aan dat hij in NL geen paddenstoelen durft te zoeken terwijl hij in NW wel kundig is op dat vlak. Zijn ouders gaan vaak de bossen in voor wildpluk en jacht! Ik waag me er niet aan. Ga voor de herkenbare soorten als Lijsterbes, Knoppen van denneboom en muur of Smalle weegbree. 8-)

Gisteren de caravan winterklaar gemaakt; En nog even heerlijk van het zonnetje genoten.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

NanMar schreef: vr 23 okt 2020, 08:23 Het is overigens ook wettelijk vastgelegd (door Oostenrijk) hoeveel je mag plukken, vraag me alleen niet om de details. Ik meen dat het 3 kilo was ofzo.
Hoe de regels zijn weet ik niet maar in Nederland zijn er ook regels over wat en hoeveel je mag meenemen uit de bossen/natuur.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 24 okt 2020, 01:07 Hoe de regels zijn weet ik niet maar in Nederland zijn er ook regels over wat en hoeveel je mag meenemen uit de bossen/natuur.
Hier staan de regels voor staatsbossen.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Vandaag eerst kachelhout gehaald en deels gekloofd daarna weer met een kast bezig geweest ( de derde en laatste) een 2 deurs dressoirtje. Daarna mijn nieuwe E reader van boeken voorzien en mijn voorkeuren ingesteld.https://photos.app.goo.gl/Xo1NpyCuL7sYiNFQA
Bloot als het kan, gekleed als het moet
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Bloot als het kan, gekleed als het moet
Frivooltje
Super actief lid

PoppeSchuitema schreef: zo 25 okt 2020, 23:19 De kast is vandaag gereed gekomen
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... jd9Aa_h-0p
Helaas.

404. Dat is een fout.

De opgevraagde URL is op deze server niet gevonden. Dat is alles wat we weten.
Pieter1973
Zeer actief lid

Bericht door Pieter1973 »

Vandaag naar hotel Hunzebergen geweest voor 4 uurtjes sauna met een massage. Het was lekker rustig in het hotel, er waren maar 8 saunagangers....dus alle ruimte, heerlijk kunnen ontspannen.
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Nog even heerlijk bloot in de zon, wat een weertje vandaag 😊
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Bart998 schreef: za 31 okt 2020, 15:06 Nog even heerlijk bloot in de zon, wat een weertje vandaag 😊
Het scheelt wel waar je woont. Bij ons (053) is het lang bewolkt en regenachtig geweest. Was wel jammer. Nu al een paar uur in de keuken. Vanavond wat eters (2) over de vloer.
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

GJ57 schreef: za 31 okt 2020, 17:16
Bart998 schreef: za 31 okt 2020, 15:06 Nog even heerlijk bloot in de zon, wat een weertje vandaag 😊
Het scheelt wel waar je woont. Bij ons (053) is het lang bewolkt en regenachtig geweest. Was wel jammer. Nu al een paar uur in de keuken. Vanavond wat eters (2) over de vloer.
Het zonnige zuiden inderdaad, in de achtertuin, uit de wind 😎
Mindfulnudist_nl
Actief lid

Bericht door Mindfulnudist_nl »

Het zonnige zuiden was gisteren wel van toepassing. Wat een weer op de laatste oktoberdag.

Ben lekker gaan wandelen in Borgharen met groepje van 4. Laatste keer dat ik daar was, was als ongewild door mijn vader meegesleurde ramptoerist tijdens overstromingen ergens in de jaren 90.

Nu ze ruimte terug hebben gegeven aan de maas komt dat niet meer voor. Veel (water)vogels, paarden, en galloways in de Uiterwaarden. Prachtig geluid van overtrekkende vogels/ganzen. Hier en daar omgeknaagd boompje met beversporen.

Daarna nog even gedacht om door te rijden naar Isabellagriend maar toch van afgezien aangezien ik nog wat werk in de tuin af moest maken.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Mindfulnudist_nl schreef: zo 01 nov 2020, 09:52 Het zonnige zuiden was gisteren wel van toepassing. Wat een weer op de laatste oktoberdag.

Nu ze ruimte terug hebben gegeven aan de maas komt dat niet meer voor. Veel (water)vogels, paarden, en galloways in de Uiterwaarden. Prachtig geluid van overtrekkende vogels/ganzen. Hier en daar omgeknaagd boompje met beversporen.
Mooi dat de Maas de ruimte heeft gekregen.50 jaar terug was het altijd een spectaculair gebeuren als de maas buiten de oevers trad waarbij het water tot aan Heythuizen kwam. In de strenge winters kon het dan ook bevriezen. ook de Roer die langs onze school liep kon dan flink breder worden.

Afgelopen vrijdag was ik nog in Noord Limburg voor wat zaken en twee weken terug bij Roermond. het is enorm veranderd. Veel kende ik niet meer terug. Heel veel Industrie erbij. De stad onherkenbaar.
De weg terug was schitterend. lang provinciale weg van Venlo naar Nijmegen een laan met grote bomen in herfstkleuren met diverse gezichtspunten op de Maas.
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: zo 01 nov 2020, 11:59 De w
Ik mis een stuk zin. :P

Vandaag ca. 20ºC hier maar helaas, teveel wind en regen. In November nog een keer naar het naaktstrand gaan had ik wel leuk gevonden. Al is het natuurlijk idioot warm weer voor deze tijd.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: ma 02 nov 2020, 23:55
Jos schreef: zo 01 nov 2020, 11:59 De w
Ik mis een stuk zin. :P

Vandaag ca. 20ºC hier maar helaas, teveel wind en regen. In November nog een keer naar het naaktstrand gaan had ik wel leuk gevonden. Al is het natuurlijk idioot warm weer voor deze tijd.
De weg terug was schitterend. lang provinciale weg van Venlo naar Nijmegen een laan met grote bomen in herfstkleuren met diverse gezichtspunten op de maas.
Eelco
Zeer actief lid

Bericht door Eelco »

Het sporten maar weer opgepakt. De corona kilo's moeten er af. Daarna sinds maanden weer lekker in de sauna. Gelukkig kan het thuis dus niets te maken met de lock-down
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Eelco schreef: di 03 nov 2020, 22:47 Het sporten maar weer opgepakt. De corona kilo's moeten er af. Daarna sinds maanden weer lekker in de sauna. Gelukkig kan het thuis dus niets te maken met de lock-down
Dat sauna-en dat mis ik best wel. Daar waar wij haast iedere week gingen zijn we sinds 12 maart 1 keer geweest. Op de een of andere manier dachten we dat gaat niet goed. (vrouwlief hoort stevig tot de risicogroep) Dus niet gedaan. Ja en nu kan het even niet meer. Waarschijnlijk een totale lockdown in Twente. Blijf mooi in Bad Bentheim zou ik zeggen.
Eelco
Zeer actief lid

Bericht door Eelco »

Ik woon wel in Grafschaft Bentheim maar niet in Bad Bentheim. Ik woon een kilometer of 50 noordelijker. Precies in de hap die Duitsland uit Nederland heeft genomen. We grenzen dus niet aan Twente.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Eelco schreef: wo 04 nov 2020, 13:20 Ik woon wel in Grafschaft Bentheim maar niet in Bad Bentheim. Ik woon een kilometer of 50 noordelijker. Precies in de hap die Duitsland uit Nederland heeft genomen. We grenzen dus niet aan Twente.
Sorry had het niet goed gelezen. De grafschaft is echt wel wat groter dan idd Bad Bentheim.
bisetje
Zeer actief lid
Contacteer:

Bericht door bisetje »

Afgelopen weekend weer hard aan de slag geweest met de nieuwe kamer op zolder voor m`n zoon.
De ruwbouw is nu klaar, en het afwerken kan beginnen.
Schilderen, behangen...
Zondag ook het laminaat gekocht wat in de aanbieding was....tot en met zondag, dus ruim €80 bespaard!
De led-verlichting (jaja, ook ik denk aan het milieu) is er ook al.
A.s. zondag wordt ie 15jr, en z`n nieuwe kledingkast krijgt ie van mij.
Dan nog een mooi bureau maken en een zgn "industriele" wandrek erin.
Ook nog een paar steunen aan de muur voor de slangenbak, want die moeten ook een plekkie hebben.
Nou, dan heb ik m`n best wel weer gedaan deze winter en is het weer tijd om de kerstboom neer te zetten.
gr.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Ik probeer de tuin altijd een beetje opgeruimd te houden. Maar dat is in deze tijd van het jaar het lastigst :D .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Frivooltje
Super actief lid

Flink aan schudden. :lol:
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Frivooltje schreef: ma 16 nov 2020, 15:31 Flink aan schudden. :lol:
Ja, dat ik daar zelf nou niet aan denk :lol: .
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Natukees schreef: ma 16 nov 2020, 16:05
Frivooltje schreef: ma 16 nov 2020, 15:31 Flink aan schudden. :lol:
Ja, dat ik daar zelf nou niet aan denk :lol: .
Waar ik me dan over verbaas is dat de gemeente afgelopen donderdag onze hele wijk met de bladblazer onder handen heeft genomen. Alles keurig op lange stroken. Dan komt er normaal een opveegwagen en met twee rondjes is alles klaar. Blijkbaar is het ding niet in orde en is het blad niet opgehaald. Tja met zulke buien / harde wind kun je dus nu gewoon opnieuw beginnen.
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Dat is toch een eigenschap van de gemeentes!
Frivooltje
Super actief lid

GJ57 schreef: ma 16 nov 2020, 19:30 Waar ik me dan over verbaas is dat de gemeente afgelopen donderdag onze hele wijk met de bladblazer onder handen heeft genomen. Alles keurig op lange stroken. Dan komt er normaal een opveegwagen en met twee rondjes is alles klaar. Blijkbaar is het ding niet in orde en is het blad niet opgehaald. Tja met zulke buien / harde wind kun je dus nu gewoon opnieuw beginnen.
Doen ze hier ook. Verbaas ik mij elke keer weer over.
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Afbeelding

Afbeelding

Weer een stapje gemaakt met de zolder, toegegeven een beetje trots op het resultaat ben ik wel :)
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Nou, daar mag je trots op zijn Bart. Ziet er netjes uit.
Plaats reactie