Complimenten Jos dat je de witte jas weer even uit de wilg hebt gehaald om jouw kennis te gebruiken in deze crisis.
Toont weer aan dat arts zijn geen beroep maar een roeping is.
Bedankt Jos
Complimenten Jos dat je de witte jas weer even uit de wilg hebt gehaald om jouw kennis te gebruiken in deze crisis.
Dat lijkt inderdaad zo Nicole.
Dat deden de priester ondersteund door de nonnen die zorgden voor de was, bedden opmaken, schoonmaak, keuken en zieken.
Ach je kunt toch al van alles planten ? Bollen in de grond hoppa op naar het voorjaar Veel paddoplezier vandaag wij gaan het bos ook in.Mindfulnudist_nl schreef: ↑do 15 okt 2020, 08:57 De dag moet nog echt beginnen, - al lees ik net een andere berichtje op dit forum waar men rond 5:00 al actief wordt- , maar net zoals elke dag de laatste weken bestaat een groot gedeelte van mijn dag uit het kijken van filmpjes mbt trainingstraject op het werk. 160 uur aan video's Allemaal op dezelfde monotone toon dus het vergt wel wat concentratie. Wel een mooie kans om weer wat erbij te leren. En ook een kans om even bij te komen. Normaal is het toch erg druk op het werk. Even wennen, wat meer tijd.
Verder waarschijnlijk op jacht naar paddestoelen met de macro lens in de middag en misschien de voortuin wat in orde maken. Ik merk dat mijn hoofd nu al aan het zoeken is om planten te stekken, te zaaien en nieuwe planten te bestellen. Elke herfst/winter komt tussen de oren dezelfde cyclus op gang....altijd veel te vroeg
Ja bollen in de grond....de manie is elk jaar zo groot dat ik ondertussen bijna bol op bol plant Dan duwt de eerste uitloper de 2de bol eruit
Ach je kunt toch al van alles planten ? Bollen in de grond hoppa op naar het voorjaar Veel paddoplezier vandaag wij gaan het bos ook in.
sare oldenzaal kost 15 euro per 3 uur. Dat kan toch ook nooit uit met zo weinig gasten.anakin schreef: ↑vr 16 okt 2020, 20:31 Vandaag naar Sauna Weesp geweest. Het was stil en zoals bekend is de horeca daar ook gesloten. Zelf brood meenemen is een prima optie, maar je wil daar toch liever uitgebreid zitten lunchen.
Ik vraag me af of ze dit volhouden, want zonder restaurant maken ze eerder verlies dan winst op zo'n dag.
OP zijn zachtst gezegd heel bijzonder. Bij ons mag je dus voor 15 euro 3 euro de saunas gebruiken. Geen horeca open , je mag niks te eten meenemen. Wel een flesje water , als je beweegt over het terrein is een mondkapje verplicht. Voor ons was de lol er al af dus wij gaan niet meer. Sedert 12 mrt zijn we nog een keer geweest terwijl we wekelijks gingen.
Mondkapje verplicht.... dat was in Weesp gelukkig niet het geval. Het personeel liep wel met een gelaatsmasker of mondkapje op. Niet mogen eten gaat er niet in bij ons. We waren in ieder geval niet de enigen die eigen meegebrachte etenswaren aan het nuttigen waren. Als dat al niet zou mogen, sluit dan die tent maar, want dan hou je het niet de hele dag daar vol.GJ57 schreef: ↑za 17 okt 2020, 10:11OP zijn zachtst gezegd heel bijzonder. Bij ons mag je dus voor 15 euro 3 euro de saunas gebruiken. Geen horeca open , je mag niks te eten meenemen. Wel een flesje water , als je beweegt over het terrein is een mondkapje verplicht. Voor ons was de lol er al af dus wij gaan niet meer. Sedert 12 mrt zijn we nog een keer geweest terwijl we wekelijks gingen.
We zijn benieuwd naar je foto's.
Vanmorgen deden we nog een keer een rondje Elephant Parade in Ootmarsum. Erg leuk zeker in de vroegte want helemaal stil. Doordat alle horeca dicht is is het natuurlijk een drama in een stadje als dit. Daarna op naar het Springendal voor een echte wandeling en veel vliegenzwammen. De knieën hebben de nodige modder meegenomen. Erg genieten.
Niet alleen inItalie, hier in Oostenrijk is het ook een geliefde hobby. Mijn ex (ook een Oostenrijkse) was er ook fanatiek in. Je moet wel weten wat je doet, want van elke eetbare paddestoel bestaat een giftig broertje die er erg op lijkt. Ik herinner mij eens in de krant gelezen te hebben van een oudere vrouw die van kinds af aan paddestoelen zocht en at, en ondanks haar kennis (was ze zelfs om beroemd in haar omgeving) toch een giftige te pakken had. Niet overleefd dus...
Er zijn inderdaad paddenstoelen die bijna niet te onderscheiden zijn van eetbare paddenstoelen maar die zijn dan vaak wel het laatste dat je ooit hebt gegeten. Ook voor kenners is dit onderscheid erg moeilijk.NanMar schreef: ↑di 20 okt 2020, 19:19Niet alleen inItalie, hier in Oostenrijk is het ook een geliefde hobby. Mijn ex (ook een Oostenrijkse) was er ook fanatiek in. Je moet wel weten wat je doet, want van elke eetbare paddestoel bestaat een giftig broertje die er erg op lijkt. Ik herinner mij eens in de krant gelezen te hebben van een oudere vrouw die van kinds af aan paddestoelen zocht en at, en ondanks haar kennis (was ze zelfs om beroemd in haar omgeving) toch een giftige te pakken had. Niet overleefd dus...
Veilig, maar lang niet zo vers. Die (hier) in de winkels liggen zijn minstens 3 dagen oud, en dat proef je. Vers zijn ze echt het lekkerst...
Doet me denken aan een date die ik eens heb gehad. Afgesproken voor een mooie wandeling en eenmaal onderweg haalde ze een plastic zak uit haar rugzak en vloog het struikgewas in. Ik volgde de gelukskreetjes en begreep al snel dat ze op paddenstoelenjacht was. Voor ik het wist kreeg ik die plastic zak in mijn handen gedrukt en liep er een beetje achteraan. Ze mompelde iets te vaak "I'm not so sure about this one". Ik dacht is ze nu gewoon indruk op me aan het maken, weet ze echt wat eetbaar is, of heeft ze er maar een half idee van...
Er zijn inderdaad paddenstoelen die bijna niet te onderscheiden zijn van eetbare paddenstoelen maar die zijn dan vaak wel het laatste dat je ooit hebt gegeten. Ook voor kenners is dit onderscheid erg moeilijk.
Nou ben ik niet van het "vak", ik heb het maar van "horen zeggen": maar mij is verteld dat je paddestoelen niet met een plastic zak mag verzamelen, dat moet in een rieten mand. Vraag me niet waarom, de reden is me er bij verteld, maar dat is al een jaar of 8 geleden, ik heb het vergeten...Mindfulnudist_nl schreef: ↑do 22 okt 2020, 09:12
Afgesproken voor een mooie wandeling en eenmaal onderweg haalde ze een plastic zak uit haar rugzak en vloog het struikgewas in. Ik volgde de gelukskreetjes en begreep al snel dat ze op paddenstoelenjacht was. Voor ik het wist kreeg ik die plastic zak in mijn handen gedrukt en liep er een beetje achteraan.
Paddenstoelen plukken is een egoïstische bezigheid Er is al zo weinig natuur in Nederland.
Ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen, maar mijn ervaring is dat paddestoelen in NL veel minder voorkomen dan hier in Oostenrijk. Ik ben destijds meerdere keren meegeweest en we vonden ze altijd snel en veel. In 30-45 minuten een mand vol. Het is overigens ook wettelijk vastgelegd (door Oostenrijk) hoeveel je mag plukken, vraag me alleen niet om de details. Ik meen dat het 3 kilo was ofzo.