Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Jos »

Fijn Marcel.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Goed om te horen Marcel. Wij dachten wij gaan een dagje Veluwse bron doen. Hadden nog kaartjes a 7, 50 dus dat gaat dan nagenoeg voor niks. Toen we binnen kwamen in de veel te kleine hal stond het rijen dik en buiten achter ons liep het ook snel vol. Dat heeft ons drie kwartier in de rij staan gekost. Uiteindelijk ging er een derde kassa open en liep het wat sneller. Omdat het een "binnen"dag was vond ik het in de sauna's ook extreem druk en mensen bleven gewoon liggen en praten. In de heerlijk warme bak beneden waar overal staat stilte aub was een Libelle bus neergestreken en door de ruimte bleef het geluid weerkaatsen. brrrrr. In het restaurant was het tussen de middag zo druk dat we uiteindelijk werden gevraagd door wild vreemde mensen om bij hun aan tafel te gaan zitten. Tafeltje van vier en daar rust een verbod op om met zn tweeën te gaan zitten. het eten en drinken kwam snel en het was gezellig met de onbekenden. Plus punt dus. Na nog een paar rondjes sauna in sauna s die wat uit de route liggen (helemaal boven en achterin de tuin) Zijn we om 1600 uur weer vertrokken. Nee goedkoop is niet altijd fijn. Geef mij maar Sare of Anholt. (heeft ook te maken met mijn burnout hoor, zoveel geluid levert irritaties op)
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

marcel1970 schreef: vr 24 jan 2020, 18:38 Gisteren voor eerst weer eens een sauna geprobeerd bij mensen die we kennen van Gennep in hun sauna in de achtertuin.
Het ging goed en was heerlijk ik heb ervan genoten .
Mooi om te horen, naamgenoot
Gr. NanMar

PB is welkom!
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag teruggekomen uit Oostenrijk, weekje sneeuwpret. Was ik wel aan toe......, beetje snowboarden en après-skiën :mrgreen:
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

anakin schreef: zo 26 jan 2020, 01:52 Vandaag teruggekomen uit Oostenrijk, weekje sneeuwpret. Was ik wel aan toe......, beetje snowboarden en après-skiën :mrgreen:

Sneeuw is leuk, op vakantie, als je er voor kiest. Niet leuk als je elke dag moet werken en je moet eerst een uur ofzo je oprit schoonmaken. Hier ligt gelukkig geen sneeuw, maar wij zitten sinds een half jaar ook maar op 346m hoogte. De vooralpen kunnen we in de verte zien, als er sneeuw zou liggen, kun je bij ons hooguit langlaufen...

Het mooiste van wintersport vond ik altijd de apres-ski...
Gr. NanMar

PB is welkom!
marcel1970
Zeer actief lid

Bericht door marcel1970 »

Gisteren weer eens naturitisch zwemmen en sauna bij SNZ in Gennep.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

NanMar schreef: zo 26 jan 2020, 09:30
anakin schreef: zo 26 jan 2020, 01:52 Vandaag teruggekomen uit Oostenrijk, weekje sneeuwpret. Was ik wel aan toe......, beetje snowboarden en après-skiën :mrgreen:

Sneeuw is leuk, op vakantie, als je er voor kiest. Niet leuk als je elke dag moet werken en je moet eerst een uur ofzo je oprit schoonmaken. Hier ligt gelukkig geen sneeuw, maar wij zitten sinds een half jaar ook maar op 346m hoogte. De vooralpen kunnen we in de verte zien, als er sneeuw zou liggen, kun je bij ons hooguit langlaufen...

Het mooiste van wintersport vond ik altijd de apres-ski...
Als je in Oostenrijk woont, weet je dat je sneeuw kunt verwachten. Beneden lag er weinig, maar na de bergpas werd de berm al wat witter (maar nog niet veel). Gelukkig wordt elke nacht de skipiste met machines bewerkt zodat ze bruikbaar blijven.
Welk gedeelte van Oostenrijk wonen jullie?
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Nanmar schreef:
Als je in Oostenrijk woont, weet je dat je sneeuw kunt verwachten.
klopt, maar ik heb inmiddels wel begrepen waarom veel Oostenrijkers een carport dicht aan de straat hebben staan. Maar als je, zoals wij, in een huurhuis woont, zet je niet zo gauw een carport neer. Denk ook niet dat m'n verhuurder er blij mee was geweest...

Ik krijg in de media mee dat de sneeuwkannonnen veelvuldig worden ingezet. Ooit op vakantie, heb ik ook wel eens gezien dat ze sneeuw met vrachtwagens brachten...

Wij wonen dichtbij Wels, zeg maar tussen Salzburg en Wenen, 3 kwartier vanaf Passau.
Gr. NanMar

PB is welkom!
marcel1970
Zeer actief lid

Bericht door marcel1970 »

Vandaag weer in Gennep geweest voor zwemmen en sauna bij SNZ
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Wij waren even een weekendje naar Valencia ter ere van ons 40 jarig voordeurdelerschap (samenwoondag). Wat een heerlijke stad is dat met twee gezichten ( misschien wel drie) De stad is door midden gedeeld door een droog staande rivierbedding waarin een heel lang park is aangelegd met allerlei waterpartijen, sportvelden, loop en fietspaden, horeca dingen noem maar op. Dan heb je de oude stad die echt de moeite waard is maar na 1.5 dag hebben de meesten dat wel gezien. Om de toeristen wat meer te bieden hebben ze een super modern deel erbij gebouwd met een wetenschapsmuseum, concertgebouw, en aanverwante dingen. Voor de fotograaf een feestje als de zon goed staat. Je loopt dan uiteindelijk door richting het enorme strand en pier plus een wandelboulevard waar je u tegen zegt. Het was korte broeken en shirtjes weer dus hier is het weer even afzien. Afijn op naar de volgende 40 jaar samen de voordeur delen.
tn_IMG_7724.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Leuk GJ57
Dat lange park had er niet moeten zijn. Franco had daar een snelweg gepland maar dat is op de ene of de andere manier afgeketst en de stad heeft er voor gekozen om er een park van te maken.
We willen er nog eens gaan kijken.

jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: di 11 feb 2020, 16:55 Leuk GJ57
Dat lange park had er niet moeten zijn. Franco had daar een snelweg gepland maar dat is op de ene of de andere manier afgeketst en de stad heeft er voor gekozen om er een park van te maken.
We willen er nog eens gaan kijken.

jos
Jos ik kan het je van harte aanbevelen. Wij vonden het een erg fijne stad binnen afzienbare vliegafstand.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

GJ57 schreef: di 11 feb 2020, 18:07

Jos ik kan het je van harte aanbevelen. Wij vonden het een erg fijne stad binnen afzienbare vliegafstand.
We zetten het op ons lijstje. Morgen vliegen we eerst naar Petersburg.

Jos
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: di 11 feb 2020, 22:02
GJ57 schreef: di 11 feb 2020, 18:07

We zetten het op ons lijstje. Morgen vliegen we eerst naar Petersburg.

Jos
Heel veel plezier daar !
Eelco
Zeer actief lid

Bericht door Eelco »

GJ57 schreef: za 25 jan 2020, 09:05 heeft ook te maken met mijn burnout hoor, zoveel geluid levert irritaties op
Ik heb 8 jaar geleden een burnout gehad. Inmiddels weer helemaal overheen maar ik kan nog steeds niet goed tegen drukte. Het is bij mij niet zozeer veel geluid (volume) maar vooral heel veel door elkaar pratende mensen. Als je zo'n brei aan geluiden krijgt, dan hou ik dat hooguit een uurtje vol.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Eelco schreef: wo 12 feb 2020, 14:02
GJ57 schreef: za 25 jan 2020, 09:05 heeft ook te maken met mijn burnout hoor, zoveel geluid levert irritaties op
Ik heb 8 jaar geleden een burnout gehad. Inmiddels weer helemaal overheen maar ik kan nog steeds niet goed tegen drukte. Het is bij mij niet zozeer veel geluid (volume) maar vooral heel veel door elkaar pratende mensen. Als je zo'n brei aan geluiden krijgt, dan hou ik dat hooguit een uurtje vol.
heel herkenbaar, verjaardagen zijn een crime, beurzen een hel. Muziek een feestje. :-)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gister op en neer gevlogen naar Petersburg. Op Schiphol zijn alle papieren minutieus bekeken en het visum letter voor letter gespeld.
Na aankomst dachten de russen daar anders over. Ik werd aangehouden wegens overtreding van de immigratiewetten en werd meegenomen. Mijn echtgenote was wel door de check en die heb ik niet meer gezien. Door allerlei sluipwegen door de luchthaven gedwongen te lopen. Intussen nam de angst dat ze me in de bak zouden gooien behoorlijk toe. Even was er nog hoop want de bagage werd door een scanner gehaald. Het bleek voor de terugvlucht te zijn en werd naar de gate gebracht in het zelfde vliegtuig waar we mee aangekomen waren op een stoel geduwd. Ze hebben gewacht tot de deur dicht ging.
Dus weer 2,5 uur vliegen en naar huis. Echtgenote via de telefoon nog net even kunnen uitleggen hoe ze bij de taxi moest komen en dat was het.
Zij is naar de KLM-Air-Franche balie gegaan en heeft een terugvlucht geboekt via Parijs en komt straks terug als ze het land uit mag.
KLM en Air France werken niet samen want vanavond gaat er een vlucht van de KLM terug en daar is nog plaats.
Die russen zijn vreselijk zeggen niets hoewel ze wel Engels kennen. Allemaal norse gezichten. Kan geen lach van af en dat je je echtgenote niet meer mag is natuurlijk heel slecht. Draaien de rug naar je toe. Dat ze zich aan de wet moeten houden snap ik maar het hufterige gedrag is ernstig.
Kort reisje dus

Ik heb die reis 20 jaar kunnen tegen houden maar uiteindelijk toch gezwicht. De bericchten over de russen waren al niet positief en ik droomde er al maanden van dat dit kon gebeuren. Ben me dus rot geschrokken daar.

Jos
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: do 13 feb 2020, 07:39 Gister op en neer gevlogen naar Petersburg. Op Schiphol zijn alle papieren minutieus bekeken en het visum letter voor letter gespeld.
Na aankomst dachten de russen daar anders over. Ik werd aangehouden wegens overtreding van de immigratiewetten en werd meegenomen. Mijn echtgenote was wel door de check en die heb ik niet meer gezien. Door allerlei sluipwegen door de luchthaven gedwongen te lopen. Intussen nam de angst dat ze me in de bak zouden gooien behoorlijk toe. Even was er nog hoop want de bagage werd door een scanner gehaald. Het bleek voor de terugvlucht te zijn en werd naar de gate gebracht in het zelfde vliegtuig waar we mee aangekomen waren op een stoel geduwd. Ze hebben gewacht tot de deur dicht ging.
Dus weer 2,5 uur vliegen en naar huis. Echtgenote via de telefoon nog net even kunnen uitleggen hoe ze bij de taxi moest komen en dat was het.
Zij is naar de KLM-Air-Franche balie gegaan en heeft een terugvlucht geboekt via Parijs en komt straks terug als ze het land uit mag.
KLM en Air France werken niet samen want vanavond gaat er een vlucht van de KLM terug en daar is nog plaats.
Die russen zijn vreselijk zeggen niets hoewel ze wel Engels kennen. Allemaal norse gezichten. Kan geen lach van af en dat je je echtgenote niet meer mag is natuurlijk heel slecht. Draaien de rug naar je toe. Dat ze zich aan de wet moeten houden snap ik maar het hufterige gedrag is ernstig.
Kort reisje dus

Ik heb die reis 20 jaar kunnen tegen houden maar uiteindelijk toch gezwicht. De bericchten over de russen waren al niet positief en ik droomde er al maanden van dat dit kon gebeuren. Ben me dus rot geschrokken daar.

Jos
Waardeloos voor je, en de grootste angst is dat je vrouw daar alleen achter moest blijven. Daar zou ik ook van te voren wakker over kunnen liggen. (en dan komt het grrrr ook nog uit) Sterkte en met een beetje mazzel hou je haar vandaag weer in de armen.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Dat is erg naar en zonde van het geld. Wat was er nu precies mis met je papieren?
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: do 13 feb 2020, 20:32 Dat is erg naar en zonde van het geld. Wat was er nu precies mis met je papieren?
een van de voornamen bevatte een H waar die niet hoorde. Dat was alles.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

We zijn weer bij elkaar. Echtgenote heeft de ochtend nog goed kunnen doorbrengen met een gids in de Hermitage. Is vol verhalen. Leuk. Ze heeft het goed ingevuld. Ze heeft overigens heel aardige en behulpzame russen (taxibestuurder, hotel, gids ed) ontmoet. Ze is vol lof. Gelukkig had ik alles goed voorbereid en dat was in haar voordeel.

De extra kosten lijken wel mee te vallen.

Jos
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Jos schreef: do 13 feb 2020, 23:48 We zijn weer bij elkaar. Echtgenote heeft de ochtend nog goed kunnen doorbrengen met een gids in de Hermitage. Is vol verhalen. Leuk. Ze heeft het goed ingevuld. Ze heeft overigens heel aardige en behulpzame russen (taxibestuurder, hotel, gids ed) ontmoet. Ze is vol lof. Gelukkig had ik alles goed voorbereid en dat was in haar voordeel.

De extra kosten lijken wel mee te vallen.

Jos
Toch jammer dat je er zelf niks van gehad hebt. Rusland heeft onze interesse ook, maar voorlopig zal het er denk ik niet van komen...
Gr. NanMar

PB is welkom!
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: do 13 feb 2020, 22:26
Frivooltje schreef: do 13 feb 2020, 20:32 Dat is erg naar en zonde van het geld. Wat was er nu precies mis met je papieren?
een van de voornamen bevatte een H waar die niet hoorde. Dat was alles.

Jos
Datzelfde heeft een vriend van mij ook gehad, mocht wel door uiteindelijk (met nadruk op uiteindelijk). Veel gedoe. Fijn in elk geval dat je vrouw weer thuis is.
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

Jos schreef: do 13 feb 2020, 07:39 Gister op en neer gevlogen naar Petersburg. Op Schiphol zijn alle papieren minutieus bekeken en het visum letter voor letter gespeld.
Kort reisje dus

Jos
Misschien mosterd na de maaltijd maar waarom heb je geen consulaire bijstand gevraagd? Deze kunnen vaak bemiddelen.

(Wat ben ik blij met mijn diplomatieke paspoort)
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

RaCa schreef: vr 14 feb 2020, 11:49

Misschien mosterd na de maaltijd maar waarom heb je geen consulaire bijstand gevraagd? Deze kunnen vaak bemiddelen.

(Wat ben ik blij met mijn diplomatieke paspoort)
haha de hele uitzettingsprocedure duurde een kwartier misschien 20 minuten. Ze name paspoort en visum mee. Binnen 5 minuten was er een nieuw ticket zonder de H van het visum. Dus ze wisten precies hoe het zat. Niks te vertellen. Ze willen niet luisteren alleen meekomen en meekomen en plots het vliegtuig in. Deur dicht en weg wezen. Vlak daarvoor toch even echtgenote gebeld en gezegd waar ze heen moest en hoe ze de taxi kon vinden.

Dus om consulaire bijstand te vragen was geen tijd en is ook zinloos. Wel blij dat ik terug kon anders had ik in de bak gezeten die nacht

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Wat een gezeur om niets zeg. Wel fijn dat jouw vrouw in ieder geval nog iets heeft gezien.

Maar wat ik mij nu afvraag, hoe komt die H op die verkeerde plek?
Foutje van jullie of van de ambassade/reisbureau?
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: vr 14 feb 2020, 22:56 Wat een gezeur om niets zeg. Wel fijn dat jouw vrouw in ieder geval nog iets heeft gezien.

Maar wat ik mij nu afvraag, hoe komt die H op die verkeerde plek?
Foutje van jullie of van de ambassade/reisbureau?
Dat weten we niet meer. We zijn de hele middag met die formulieren in de weer geweest en hebben het samen gedaan om spelfouten te vermijden. Want duidelijk was dat een spelfout einde verhaal betekend.
We weten niet hoe die H bij Anthonius terecht is gekomen. Die hoort daar niet.
Feit was dat hij daar stond en dan is het einde verhaal.
De schuldvraag zal altijd blijven bestaan.

Jos
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Ik heb 11 jaar bijna uitsluitend met de truck naar Rusland gereden (met heel veel plezier), Russen zijn dol op stempels, documenten zijn heilig en moet daarom tot op de komma nauwkeurig zijn en in principe is elke westerling een gevaarlijk persoon. Verder zijn Russen doorgaans erg gastvrij en behulpzaam maar trek ze een uniform aan en ze veranderen onmiddellijk in een controlfreak
Bloot als het kan, gekleed als het moet
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Wij zijn gisteren (vrouwlief heeft min of meer vakantie) naar de tentoonstelling Crux geweest in de Fundatie te Zwolle. Voor de liefhebbers van de Leipziger schule echt een aanrader. CRUX - SCHILDERIJEN VAN MARTIN KOBE, MIRJAM VÖLKER, ROBERT SEIDEL EN TITUS SCHADE Waarbij voor ons de werken van Martin Kobe (zie foto) er echt uitsprongen. Titus Schade is zeker ook aan te bevelen. Voor de liefhebbers een aanrader. (en kijk ook even bij de vaste collectie met Neo Rauch) Ach en daarna een Groene stadswissel door Zwolle gelopen met een lekker broodje erbij. De dag was goed.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: za 15 feb 2020, 22:53 Ik heb 11 jaar bijna uitsluitend met de truck naar Rusland gereden (met heel veel plezier), Russen zijn dol op stempels, documenten zijn heilig en moet daarom tot op de komma nauwkeurig zijn en in principe is elke westerling een gevaarlijk persoon. Verder zijn Russen doorgaans erg gastvrij en behulpzaam maar trek ze een uniform aan en ze veranderen onmiddellijk in een controlfreak
Dat hebben we ervaren Poppe. Mijn vrouw heeft de goede Russen ontmoet. De taxi chauffeur was alleraardigst en heeft haar geholpen om een nieuw ticket te krijgen. De gids in de Hermitage heeft haar ook heel vriendelijk behandeld evenals het personeel in het restaurant.
Toen zij door de douane moest voor de terugreis veranderde het verhaal. Ook zij weer er uitgepikt en moest er een hogere dame bijkomen omdat er iets niet goed was. Na veel gedoe mocht ze uiteindelijk door.
Dus ook als je binnen bent kan het nog lastig zijn als je er uit wilt.
Overigens zijn de Amerikanen ook moeilijk hoor als er iets is met je ESTA formulier.

Jos
Plaats reactie