Ervaringen met naakt wandelen?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Re: Ervaringen met naakt wandelen?

Bericht door GJ57 »

http://www.nacktwandern.de/ Persoonlijk geen ervaring mee , buiten dan het wandelen langs het strand. In Duitsland is ook een speciale wanderstrecke.
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Verleden jaar op Schiermonnikoog geweest, daar kan je km's langs het strand lopen zonder kleding, heerlijk. Zelf heb ik er geen behoefte aan te wandelen in bossen waar mensen het niet verwachten dat je bloot bent.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Vorig jaar een aantal keer in de bossen (militair oefenterrein) gewandeld.
Maar pas tegen de schemering omdat ik niet mensen wil choqueren met mijn naakte lichaam. Valt bij mij onder normen en waarden.
Choqueren omdat mensen die in de bossen gaan wandelen er absoluut niet op voorbereid zijn om een naakte man tegen te komen en velen van hen weten ook niets af van artikel 430a.

Op zich vond ik het wel fijn om te doen. Jammer dat ik het altijd alleen moest doen.
Ik kleedde mij dan altijd in een korte broek en t-shirt en natuurlijk sokken en schoenen. Korte broek was altijd makkelijk om snel aan te trekken.

Ik zou dolgraag eens naar Duitsland willen. (zie link GJ57) Maar helaas, dat zal nog wel even duren. (geen geld en ik wil niet alleen)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Dit jaar zijn we op Texel op vakantie geweest.
Vanaf het begin van het naaktstrand bij De Cocksdorp tot aan de Slurfter kan je naakt wandelen.
Heen en terug +- 5km.

Groetjes Jeroen
fred1972
Actief lid

Bericht door fred1972 »

Ik woon zelf in een bosrijke omgeving en te ver af om eens te gaan wandelen op het strand.. Ik vroeg me zo af of er in groningen of drenthe plaatsen zijn waar je gewoon lekker naakt kunt wandelen. En is het verstandig om dan als man alleen te gaan? Was even zo een gedachte...
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

fred1972 schreef:Ik woon zelf in een bosrijke omgeving en te ver af om eens te gaan wandelen op het strand.. Ik vroeg me zo af of er in groningen of drenthe plaatsen zijn waar je gewoon lekker naakt kunt wandelen. En is het verstandig om dan als man alleen te gaan? Was even zo een gedachte...
Dat man alleen zou ik never doen in ons landje. Langs het strand oke maar in het bos. Voor je het weet ben je opgepakt door de mensen in een blauw of groen kostuum. In een groepje hebben mensen toch minder snel het idee dat er iets mis gaat :-)
fred1972
Actief lid

Bericht door fred1972 »

Dank je wel voor je antwoord... dus dan zou ik voor het voorjaar een wandelclub moeten organiseren. Mits daar dan weer belangstelling voor is.. En uitzoeken waar rustige wandelroutes zijn...
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

fred1972 schreef:Dank je wel voor je antwoord... dus dan zou ik voor het voorjaar een wandelclub moeten organiseren. Mits daar dan weer belangstelling voor is.. En uitzoeken waar rustige wandelroutes zijn...
op wandelzoekpagina.nl staan heel veel wandelingen maar daar kun je niet selecteren op ongekleed :-) Natuurlijk zijn er gebieden die wat verder van de bewoonde wereld liggen (NO Groningen of zo) en op zaterdag is het altijd wat rustiger (in de ochtenduren met name). Voor ons is het geen issue , wij hebben zelfs op Mallorca dit jaar gekleed gewandeld, tot aan de strandjes dan en dan hoppa alles uit :-)
ArthurA
Zeer actief lid
Contacteer:

Bericht door ArthurA »

Frivooltje schreef:Vorig jaar een aantal keer in de bossen (militair oefenterrein) gewandeld.
Maar pas tegen de schemering omdat ik niet mensen wil choqueren met mijn naakte lichaam. Valt bij mij onder normen en waarden.
Choqueren omdat mensen die in de bossen gaan wandelen er absoluut niet op voorbereid zijn om een naakte man tegen te komen en velen van hen weten ook niets af van artikel 430a.

Op zich vond ik het wel fijn om te doen. Jammer dat ik het altijd alleen moest doen.
Ik kleedde mij dan altijd in een korte broek en t-shirt en natuurlijk sokken en schoenen. Korte broek was altijd makkelijk om snel aan te trekken.

Ik zou dolgraag eens naar Duitsland willen. (zie link GJ57) Maar helaas, dat zal nog wel even duren. (geen geld en ik wil niet alleen)
Tijdstip en plek waar je naakt wandeld zijn inderdaad belangrijk om geen mensen te confronteren met naaktheid.
Vroege ochtend, late namiddag-avond en door de week en ook niet in vakantietijd zijn al een gunstig iets. Ook plekken in grote bossen, heidegebieden zijn vaak erg stil.
En; inderdaad iets bij de hand hebben om snel aan te trekken, korte broek is dan ideaal.
Het is op zich echt wel lekker om naakt te wandelen, en in Duitsland is wat dat betreft wat meer kans.
Alleen er heen gaan lijkt me ook niet echt leuk.

Wil je meer weten? geef me dan gewoon even een pb.
Hartelijke Groet.
Geniet van bloot zijn ;)
Arthur

www.flickr.com/photos/arthur-a
qltel
Actief lid
Contacteer:

Bericht door qltel »

Frivooltje schreef:Vorig jaar een aantal keer in de bossen (militair oefenterrein) gewandeld.
Ik kan het aanraden, ik ben er zelf al een keer of 5 geweest en de omgeving is daar prachtig. Je kunt er prachtige wandelingen maken, over het naaktwandelpad en ook over andere niet-naaktpaden. Ergens op dit forum heb ik er foto's van geplaatst.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Ik heb wel veel ervaring met naakt en wandelen. Maar niet tegelijk :lol: :lol:
Wat ben ik weer grappig. Not. :lol:
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Ik vond hem anders wel leuk. :P
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
zomernaturist
Zeer actief lid
Locatie: Ja.. Welkom in het verre oosten. Ik hou alles goud gozer. Omgeving vertrouwd, geboren en getogen. ;)

Bericht door zomernaturist »

Oud draadje maar na vandaag gekleed gewandeld te hebben in een gebied wat niet ongeschikt voor naaktwandelen is bij Zeewolde. (Nfn was laatst trots op de uitspraak) zijn mijn vrouw en ik tot de conclusie gekomen dat dit echt een vreemde locatie is om naakt te wandelen. Ik kan beter hier naakt door de winkelstraat lopen op zondag als daar. Hartstikke druk daar met fieters (ATB) wandelaars en uhhhhhhhhhwww ?200? "Wilde" paarden, maar de laatste groep zou er vast geen aanstoot aannemen ... Daarentegen was het wel een erg mooi gebied en is het echt de moeite waard om te wandelen, gekleed of niet. Ik had de locatie van naaktwandelen.eu maar site lijkt op dit moment te storen. Mochten meer mensen hier naakt gaan wandelen wellicht dat wij dan volgen, maar in deze situatie echt niet.
Kok
Zeer actief lid

Bericht door Kok »

De waddeneilanden zijn echt ideaal als je gewoon een stuk in je blootje wil lopen. Texel Noord is al genoemd, vanaf den Hoornstrand in zuidelijke richting is ook heel aanbevelenswaardig.

Vlieland wordt weinig genoemd maar daar mag je op 500 meter na overal in je nakie kilometers maken...

Schiermonnikoog is ook al genoemd en ook Ameland en Terschelling bieden zeker in de art 430a wetgeving volop mogelijkheden.......op naar de wadden dus!
Geef het leven kleur door jezelf te zijn, en te genieten.

Don't walk in front of me, I don't like to follow
Don't walk behind me, I may not lead
But walk beside me and be a friend.
Theo Zuur
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Theo Zuur »

Ik loop ongekleed Groninger Wad, en meld mij bij de kustwacht altijd aan als Theo Zuur NATUURistWadloper, geen problemen mee. Het is maar net hoe je zelf tegenover het ongekleed gaan staat, of je zelfvertrouwen hebt in je denken over het ongekleed gaan. Ongekleed gaan is normaal, kleding is functioneel voor ons tropische wezens als het koud is. Ik loop trouwens ook ongekleed Wad als het wat kouder is, zolang ik het nog aangenaam vind, dat is een goede graadmeter tegen onderkoeling.

theozuur.naturistwadloper@yahoo.nl

http://groups.yahoo.com/group/naturistischewandelclub

https://www.facebook.com/NaturistischeWandelclub/info
Every body is NATURE. NATUUR is me!
https://about.me/NATUURistWadloper
Passieishier
Zeer actief lid

Bericht door Passieishier »

Theo Zuur schreef:Ik loop ongekleed Groninger Wad, en meld mij bij de kustwacht altijd aan als Theo Zuur NATUURistWadloper, geen problemen mee. Het is maar net hoe je zelf tegenover het ongekleed gaan staat, of je zelfvertrouwen hebt in je denken over het ongekleed gaan. Ongekleed gaan is normaal, kleding is functioneel voor ons tropische wezens als het koud is. Ik loop trouwens ook ongekleed Wad als het wat kouder is, zolang ik het nog aangenaam vind, dat is een goede graadmeter tegen onderkoeling.

theozuur.naturistwadloper@yahoo.nl

http://groups.yahoo.com/group/naturistischewandelclub

https://www.facebook.com/NaturistischeWandelclub/info
Hoi Theo, loop jij toevallig ook de wadloop van 15september, door ook op de website van de NFN staat?
Zonder kleding zijn we allemaal vrij en gelijk.
Theo Zuur
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Theo Zuur »

Nee, hiervoor moet je dus ook voor betalen, voor mij is het idealisme. Ongekleed gaan in de natuur, het echte naturismegevoel, wat maar voor weinigen is weggelegd, daar er maar nauwelijks meer onbevolkte natuur is. dus hierbij geef ik een ieder de gelegenheid om puur naturisme te beleven (wel 2 per keer + NFN pas).
Every body is NATURE. NATUUR is me!
https://about.me/NATUURistWadloper
natutracker
Zeer actief lid

Bericht door natutracker »

Ik ben het eigenlijk we eens met Theo.

Gratis wandelen, uit ervaringen weet ik dat er hier in ZL ook voldoende ruimte is, maar je moet het willen zien.
Wel oppassen dat je niet spontaan de natuurgebieden inloopt. Natura 2000 heeft nogal wat ruimte geclaimd.
Helaas of niet helaas, er zijn hier veel buitendijkse fietspaden aangelegd, leuk voor de fietsers, minder leuk voor de wandelaars en stilte zoekers.
Wandelen op de Zeeuwse wadden en zandplaten is goed aan te raden, maar pas op met oversteken van geultjes en opkomend tij.
Als op een mooie dag in de middag het water opkomt verwarmt het onderlopende wad het water, dat is heerlijk, Theo kan dit wel beamen denk ik.

Pak eens de fiets en rijd naar leuke stille plekken en neem tijd voor een blote lunch!
Neeltje Jans, "the place to be"!
joop

Bericht door joop »

Zaterdag 29 juli een naturistische wadlooptocht naar Schiemonnikoog gelopen. Vandaag 31 juli op mijn eigen verenigingsterrein "Gravingen" een wandeling gelopen. Ons terrein is weer met 5 ha. uitgebreid. ( In beheer gekregen van SBB). Nu kan je een wandeling maken van ruim 1 - 1.1/2 uur. Met even zwemmen en wat drinken een prima middag gehad.
Plaats reactie