Helaas is dat niet voor iedereen even makkelijk.JurgenZ schreef:alhoewel er voldoende mensen zijn om spontaan in contact te raken!
Contact leggen
-
- Super actief lid
Contact leggen
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- LeonhardR
- Actief lid
Re: Vakantieflevonatuur
Alle contact begint met: Hallo. En dan bedenk je een algemene open vraag die er achter aan komt. Aan de respons te merken weet je wel of iemand open staat voor een praatje...Frivooltje schreef:Helaas is dat niet voor iedereen even makkelijk.JurgenZ schreef:alhoewel er voldoende mensen zijn om spontaan in contact te raken!
Een doen kan altijd.... (ook een Pb is welkom)
-
- Super actief lid
Nogmaals, niet voor iedereen is dit zo vanzelfsprekend.LeonhardR schreef:Alle contact begint met: Hallo. En dan bedenk je een algemene open vraag die er achter aan komt. Aan de respons te merken weet je wel of iemand open staat voor een praatje...Frivooltje schreef:Helaas is dat niet voor iedereen even makkelijk.JurgenZ schreef:alhoewel er voldoende mensen zijn om spontaan in contact te raken!
-
- Super actief lid
Wel eens gedacht aan een cursus assertiviteit ?Frivooltje schreef:Helaas is dat niet voor iedereen even makkelijk.JurgenZ schreef:alhoewel er voldoende mensen zijn om spontaan in contact te raken!
Volgens mij mis op deze manier heel veel.
En dat mensen soms niet reageren moet je mee leren leven.
-
- Super actief lid
Assertiviteit heeft niets te maken met moeite hebben om contacten te leggen.
Assertiviteit is bedoeld om voor jezelf op te komen in b.v. conflictsituaties, nee durven zeggen e.d.
Assertiviteit is bedoeld om voor jezelf op te komen in b.v. conflictsituaties, nee durven zeggen e.d.
-
- Super actief lid
Niet alleen daarvoor hoor, er zijn genoeg mensen die niet eens aankopen durven terug te brengen naar de winkel.Frivooltje schreef:Assertiviteit heeft niets te maken met moeite hebben om contacten te leggen.
Ook kan een verstoord zelfbeeld lijden tot het niet durven aangaan van contacten.
Dat is juist het mooie van naturisme, maakt niet uit hoe of wie je bent.
- wimj
- Actief lid
- Contacteer:
Ook al is het redelijk off-topic aan het worden, ik kan me de reactie van frivooltje wel voorstellen. Ik leg ook niet makkelijk contact terwijl ik wel behoorlijk assertief ben.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Contact leggen
het leuke van naturisten locaties is dat je met zoveel gelijkgestemden in contact komt.
Bij en in het het zwembad, onder de douche en vooral 's avonds bij het gezamenlijke eten.
Je hebt dus kans genoeg als je mengt onder de mede naturisten.
Het begint als je je plaats uitzoekt op een camping. Maak je gelijk even kennis met de buren.
Jos
Bij en in het het zwembad, onder de douche en vooral 's avonds bij het gezamenlijke eten.
Je hebt dus kans genoeg als je mengt onder de mede naturisten.
Het begint als je je plaats uitzoekt op een camping. Maak je gelijk even kennis met de buren.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- LeonhardR
- Actief lid
Bij die mensen is het vaak zo, dat dan vaak het eigen belang in gevaar komt, of bij onrecht. En dat is goed. Anders is het als je gewoon een praatje wilt maken. Wat is dan datgene waar je bang voor bent? Afwijzing? Verkeerde reactie terug? Iemand blijkt dan ineens minder leuk als je de stem hoort? Zeg het maar. Mijn ervaring is, op het strand iig, dat iedereen wel open staat voor een paar woorden. En je merkt snel genoeg of er meer te praten valt. Ik heb het 'geluk' meestal aangesproken te worden, ook door geklede voorbijgangers, daar stel ik mij dan ook open voor.wimj schreef:Ook al is het redelijk off-topic aan het worden, ik kan me de reactie van frivooltje wel voorstellen. Ik leg ook niet makkelijk contact terwijl ik wel behoorlijk assertief ben.
Een doen kan altijd.... (ook een Pb is welkom)
-
- Super actief lid
Eigenlijk ben ik ook niet zo'n contact-legger. Ik zal in ieder geval niet zelf snel contacten leggen. Als er tegen me gepraat wordt, praat ik terug. Maar zelf beginnen? Nee. Ik ben dan ook nog steeds op mijn leeftijd flink verlegen. Een kat-uit-de-boom-kijkert. Een observeerder en denker. Ik ben daardoor ook geen groepsmens. Ik zou zelfs makkelijk een kluizenaar kunnen zijn. Aan de ene kant is het best een handicap. Aan de andere kant is het ook makkelijk om niemand nodig te hebben om het naar mijn zin te hebben. Hoewel ik natuurlijk wel mijn vrouw bij me heb en dus niet echt alleen ben. En mijn vrouw heeft precies dezelfde verlegen eigenschappen als ik. En toch hebben we elkaar ooit gevonden .
-
- Super actief lid
Ik was zelf ook nooit zo een spontaan type, daar bij kwam ook nog dat ik een leiding gevende functie had en dat mensen naar mij toe kwamen.
Sinds 9 maanden werk ik bij een geconditioneerd transportbedrijf als chauffeur , voor mij een hele nieuwe wereld waar je alles nog moet leren en je dingen echt moet vragen anders kan je je werk niet doen en word je dus over de drempel geduwd om contacten te leggen.
Verbazend hoe makkelijk dit gaat, vooral als je vriendelijk bent.
Ik weet dus best dat je soms je alle moed bijeen moet rapen om iets te vragen, ook op een naturistenterrein of naaktstrand.
Echter hoe vaker je dit doet hoe makkelijker het gaat.
Uiteraard kom je altijd mensen tegen die je niet liggen, niets aan te doen.
Laat die ene negatieve reactie niet de positieve in de weg staan.
Sinds 9 maanden werk ik bij een geconditioneerd transportbedrijf als chauffeur , voor mij een hele nieuwe wereld waar je alles nog moet leren en je dingen echt moet vragen anders kan je je werk niet doen en word je dus over de drempel geduwd om contacten te leggen.
Verbazend hoe makkelijk dit gaat, vooral als je vriendelijk bent.
Ik weet dus best dat je soms je alle moed bijeen moet rapen om iets te vragen, ook op een naturistenterrein of naaktstrand.
Echter hoe vaker je dit doet hoe makkelijker het gaat.
Uiteraard kom je altijd mensen tegen die je niet liggen, niets aan te doen.
Laat die ene negatieve reactie niet de positieve in de weg staan.
-
- Super actief lid
Bij veel mensen , waar onder mijzelf gaat het vaak terug tot in de jeugd.LeonhardR schreef:Bij die mensen is het vaak zo, dat dan vaak het eigen belang in gevaar komt, of bij onrecht. En dat is goed. Anders is het als je gewoon een praatje wilt maken. Wat is dan datgene waar je bang voor bent? Afwijzing? Verkeerde reactie terug? Iemand blijkt dan ineens minder leuk als je de stem hoort? Zeg het maar. Mijn ervaring is, op het strand lig, dat iedereen wel open staat voor een paar woorden. En je merkt snel genoeg of er meer te praten valt. Ik heb het 'geluk' meestal aangesproken te worden, ook door geklede voorbijgangers, daar stel ik mij dan ook open voor.wimj schreef:Ook al is het redelijk off-topic aan het worden, ik kan me de reactie van frivooltje wel voorstellen. Ik leg ook niet makkelijk contact terwijl ik wel behoorlijk assertief ben.
Kinderen zijn enorm hard wanneer het gaat om uiterlijke afwijkingen met vaak pestgedrag tot gevolg.
Ik kan je vertellen dat dit een enorme deuk slaat in je gevoel van eigenwaarde en dat je daardoor naar binnen gekeerd raakt.
Dit draag je verdere leven vaak mee, dat het je sterker maakt vind ik ge**l.
Een negatieve reactie kan je helemaal uit veld slaan, de kunst is om daar mee te leren leven en te ontdekken dat de meeste mensen gewoon vriendelijk zijn.
Vooral op een naturisten terrein, daar zie je juist heel veel mensen die niet aan het "ideaal"beeld voldoen.
-
- Super actief lid
Wat bij mij ook wel meespeelt is dat ik op 2 internaten heb gezeten. Daar had je toch wel contact, of je nu wilde of niet. Ik heb dus als kind nooit geleerd hoe je contacten legt.
- Eriks
- Zeer actief lid
In een grijs verleden (circa 20 jaar) ben ik als backpacker naar Australia geweest. Een jaar lang rond reizen, het land en de mensen ontdekken, werken en plezier maken. Die stap heb ik destijds in mijn eentje gemaakt. Als j dus een jaar alleen weggaat kan je twee dingen doen. Of in jezelf keren en iedere dag alleen met jezelf bezig zijn of je openstellen voor de wereld en kijken wat je tegenkomt. Dit laatste is mij goed bevallen. Veel contacten aan over gehouden.
Zelfs met mensen die je van te voren niet als "mijn type" zou bestempelen. Echter je moet jezelf wel openstellen. Als je met een gesloten houding iets doet dan zullen mensen je niet snel aanspreken.
Test het maar eens op een mooie zaterdag middag in een winkelgebied. Loop eens en uurtje rond met een lach op je gezicht. Zing eens in een vrolijk liedje in je hoofd en hou eens een deur open voor iemand. je zal zien dat mensen je opener begonnen te benaderen en spontaan ook tegen je gaan praten. Doe het zelfde rondje nog eens, maar dan met een bewolkt gezicht. Zal je zien dat je een stuk minder reacties krijgt
Op een camping of strand zit ik ook niet altijd te wachten op een "goed"gesprek van iemand en hou ik ook de boot wel eens af. Sorry als JIJ dat dan net geweest bent
Zelfs met mensen die je van te voren niet als "mijn type" zou bestempelen. Echter je moet jezelf wel openstellen. Als je met een gesloten houding iets doet dan zullen mensen je niet snel aanspreken.
Test het maar eens op een mooie zaterdag middag in een winkelgebied. Loop eens en uurtje rond met een lach op je gezicht. Zing eens in een vrolijk liedje in je hoofd en hou eens een deur open voor iemand. je zal zien dat mensen je opener begonnen te benaderen en spontaan ook tegen je gaan praten. Doe het zelfde rondje nog eens, maar dan met een bewolkt gezicht. Zal je zien dat je een stuk minder reacties krijgt
Op een camping of strand zit ik ook niet altijd te wachten op een "goed"gesprek van iemand en hou ik ook de boot wel eens af. Sorry als JIJ dat dan net geweest bent
voor mij is contacten maken ook moeilijk.
er zit geen vereniging bij ons in de buurt plus heel het land door reizen is voor mij ook niet te doen
( dat gaat mij ook niet lukken )
ben al jaren op zoek naar meer contacten maar komt wel goed inde toekomst hoop ik
er zit geen vereniging bij ons in de buurt plus heel het land door reizen is voor mij ook niet te doen
( dat gaat mij ook niet lukken )
ben al jaren op zoek naar meer contacten maar komt wel goed inde toekomst hoop ik
- DenVee
- Actief lid
Eriks heeft helemaal gelijk, hoor!
Ik lach heel veel en geniet van ut leven en dat straal ik volgens veel mensen ook uit.
Ik word ik denk ook daardoor heel vaak aangesproken en vind ut trouwens ook leuk om veel mensen om me heen te hebben.
Ach, en zitten er ook wel bij die wat meer willen zogezegd maar dat is met een grapje meestal wel te verhelpen, alleen als iemand egt irri gaat lopen doen dan word ik wat stekelig.
Stel je dus open en straal vrolijkheid uit, dan krijg je volgens mij ook meer zelfvertrouwen en moet ut vanzelf gaan.
Ik lach heel veel en geniet van ut leven en dat straal ik volgens veel mensen ook uit.
Ik word ik denk ook daardoor heel vaak aangesproken en vind ut trouwens ook leuk om veel mensen om me heen te hebben.
Ach, en zitten er ook wel bij die wat meer willen zogezegd maar dat is met een grapje meestal wel te verhelpen, alleen als iemand egt irri gaat lopen doen dan word ik wat stekelig.
Stel je dus open en straal vrolijkheid uit, dan krijg je volgens mij ook meer zelfvertrouwen en moet ut vanzelf gaan.