Wat is jouw motivatie voor het naaktstrand?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Wat is jouw motivatie voor het naaktstrand?

Bericht door Jos »

Deze?
Afbeelding
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wat is jouw motivatie voor het naaktstrand?

Bericht door GJ57 »

Jos schreef:Deze?
erg leuke strip
FredC
Actief lid

Bericht door FredC »

Los van alle poeha ben ik in de kern misschien wel gewoon te besodemieterd om een zwembroek aan te schaffen. Dat gedoe allemaal; is het wel het juiste merk? Zit het niet strak danwel te losjes? Kleurt het allemaal wel bij die paar laatste grijze haartjes? Zucht.

Met een beetje mazzel luitjes komende dagen mooi weer! Hup, allemaal de wei in of het strand op. Veel plezier.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Volgens mij was het het Giel Beelen die het juist vertolkte "Je gaat ook niet met een zwembroek aan in bad of onder de douche ". Al lijkt dat tegenwoordig wel steeds meer te gebeuren.
rdj
Zeer actief lid

Bericht door rdj »

Het is er rustiger, het voelt beter, en je wordt ook mooi egaal bruin op het naaktstrand.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Mijn motivatie is dat ik zwemkleding een totaal overbodige "uitvinding" vind. Ik zie het menselijk lichaam als één geheel, dus als je in een bepaalde situatie toch al weing kleding aan hoef te hebben, zoals bij zonnebakken of zwemmen, dan kan net zo goed alles uit. En dat mag helaas alleen maar op de "aangewezen" plekken.
edwin2015
Actief lid

Bericht door edwin2015 »

Het is inderdaad veel rustiger op een naaktstrand geen last van luidruchtige jeugd etc. En geen natte lappen als je gezwommen hebt. Maar het lekkerste is toch 1 met de natuur zijn en natuurlijk egaal bruin worden. Zoals vanmiddag
prettigedag
Nieuw lid

Bericht door prettigedag »

Helemaal eens met het gegeven dat op het naaktstrand geen rumoerige jeugd voor komt. Een heerlijk gevoel. Bovendien is het inderdaad veel schoner doordat de mensen opletten dat ze geen rommel maken en achter laten.
Helaas is er nog wel een hardnekkig probleem.
Wanneer ik doordeweeks waar dan ook even als man een naaktstrand wil bezoeken, dan krijg ik al snel het honong gevoel.
Niet iedere naaktstrand bezoekende man is homoseksueel.
Gelukkig zijn er uitzonderingen als Bussloo waar duidelijk ongeschreven afdelingen zijn. Swingers uiterst links; gezinnen (met kinderen) midden en gelijkgestemden rechts.
Dit strand is dan ook groot genoeg en leent zich hier voor.
Afgelopen week echter naar Winterswijk geweest maar daar aangekomen werd ik nog voor mij te ontkleden "verwelkomt" door 2 rukkende mannen.
Na toch ontkleed even op het bankje te hebben gezeten vond eentje het nodig om zich strak achter mij af te trekken.
Weg even genieten van de zon. Ik heb vaak reizend werk en dit zou gewoon moeten kunnen
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Het moet inderdaad gewoon kunnen en de normaalste zaak van de wereld zijn om als man alleen naar het naaktstrand te gaan zonder lastig gevallen te worden door die irritante "trekvogels". Ik vrees dat dat fenomeen helaas niet (meer) uit te roeien is :evil:
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Het moet inderdaad gewoon kunnen en de normaalste zaak van de wereld zijn om als man alleen naar het naaktstrand te gaan zonder lastig gevallen te worden door die irritante "trekvogels". Ik vrees dat dat fenomeen helaas niet (meer) uit te roeien is :evil:
rdj
Zeer actief lid

Bericht door rdj »

Meer rondrennende jeugd zou juist heel welkom zijn om het naturisme wat te verjongen en vernieuwen. Zo vol als op een textielstrand zal het voorlopig toch niet worden.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

prettigedag schreef:dan krijg ik al snel het honong gevoel.
Honong gevoel?

Ik baal nog steeds dat ik de laatste keer mijn mond niet heb open getrokken. Als niemand er ooit iets van zegt dan hebben ze zeer zeker vrij spel.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Om niet dom over te komen deed ik maar net of ik "honong" begreep. :) . Maar zelfs meneer Google weet het niet. Dan vraagt hij: bedoelde u: honing :)
Ik ben nu dus toch wel nieuwsgierig ;)
prettigedag
Nieuw lid

Ja inderdaad honing (type foutje)
Het zou heel plezierig zijn dat de mannen die denken dat iedere blote man homoseksueel is hun denkwijze aanpakken.
Vanmiddag bij Berendonck geweest.
Een heel mooi gebied maar eveneens weer trekvogels aanwezig.
Ik ben terug gelopen en ben er vandoor gegaan.
Dus tot nu toe de positieve locaties: Bussloo, Maarsseveense plassen en het Bahrse strand.
Bussloo: door de grote ruimte opgedeeld in groepen
Maarsseveense plassen: Gluurders werden op hun nummer gezet
Bahrse strand: Stranden lopen in elkaar over dus trekvogels blijven daar schijnbaar weg.

Maar wie weet hebben jullie nog tips welke naaktstranden nog meer antitrekvogel publiek hebben. :idea:
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Engelermeer ben ik ze gelukkig nog nooit tegen gekomen.

Ik krijg al mijn hele leven de vraag of ik homo ben maar waarom is mij een compleet raadsel. Toch is dit i.c.m. de denkwijze van sommige mensen een reden voor mij om geen rondje te gaan lopen. (wil ook mijn spullen niet onbeheerd achterlaten ook al vinden sommige mensen dat dit allemaal wel kan) En ja, ik weet dat ik mij niet moet aantrekken van wat andere mensen kunnen denken maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. :(
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

prettigedag schreef:Ja inderdaad honing (type foutje)
Het zou heel plezierig zijn dat de mannen die denken dat iedere blote man homoseksueel is hun denkwijze aanpakken.
Vanmiddag bij Berendonck geweest.
Een heel mooi gebied maar eveneens weer trekvogels aanwezig.
Ik ben terug gelopen en ben er vandoor gegaan.
Dus tot nu toe de positieve locaties: Bussloo, Maarsseveense plassen en het Bahrse strand.
Bussloo: door de grote ruimte opgedeeld in groepen
Maarsseveense plassen: Gluurders werden op hun nummer gezet
Bahrse strand: Stranden lopen in elkaar over dus trekvogels blijven daar schijnbaar weg.

Maar wie weet hebben jullie nog tips welke naaktstranden nog meer antitrekvogel publiek hebben. :idea:
Hoezo is Bussloo opgedeeld , hoe zie ik dat? Wij overwegen ook om daar eens heen te gaan en dan is het wel handig als mijn vrouw en ik op een juist stukje uitkomen (zonder de beroemde vogels :-) )
rdj
Zeer actief lid

Bericht door rdj »

Ik ben toch wel benieuwd naar meer motivaties. We dwalen nogal af van het onderwerp.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Onze motivatie al 40 jaar.
- we zijn graag bloot als de temp lekker is. Lekker wegdoezelen onder zonnestralen en het geluid van de golven.
- geen herrie op het strand
- schoon strand
- ruime plaatsen

We gaan bijna altijd naar Bergen aan Zee. Daar nooit problemen gezien. Behalve parkeren. Daarom gaan we vroeg dan i het geen probleem. Lunchen bij SBS-noord. Tegen de tijd dat de zon lekker schijnt gaan we het strand op.

In het buitenland ook veel stranden bezocht. Nagenoeg altijd prima ervaringen.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Wij gaan graag naar Callantsoog als het echt mooi weer is(enkele reis 220 km dus even zitten) Op tijd weg, uiterlijk om 9.30 uur op de parkeerplaats, hoppa duin over, links af en om 10.00 uur staal alles keurig. Dan op naar StMaartenszee wandelen en in al die jaren dat we dit al doen nog nooit last gehad. Zo tegen 1800/ 1900 uur zakken we af richting een strandtent en eten wat (een biertje mag dan) en dan rijden we achter de files aan weer 220 km terug. Een keer is ons dit misgegaan was er zeemist dat was effe minder. Zijn we een eindje het land weer een ingegaan en dat was top (Twiske ? maar is al lang geleden) Misschien heb ik er ook geen oog voor :-) In de zomer gaan we ook altijd naar buitenlandse stranden en is de procedure gelijk. Genieten als de zon schijnt en negeren wat je niet wilt zien.
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Henk D »

Wij zijn niet zulke strandtypes. Gaan liever in een zwembad zwemmen. Lekker alles bij de hand. Geen last van zand dat stuift etc. Geen parkeerproblemen :D
ozoer
Actief lid

Bericht door ozoer »

Waarom een naaktstrand?
Als ik zie hoe overvol de meeste textielstranden zijn op een zomerse dag, dan wil ik daar dus echt niet tussen liggen.
Op een Naaktstrand heb ik veel meer "Rust en ruimte" gevoel. Het is er veel ontspannender vertoeven.
Maar het aller grootste voordeel is dat ik er geen zwembroek aan hoef. Ik voel me op die manier veel vrijer en relaxter.

Het naaktstrand ervaar ik in alle opzichten als prettiger!
Namaste!
Be who you are!
FredC
Actief lid

Bericht door FredC »

Toch nog iets over trekvogels. Vorig jaar hadden we op Spaarnwoude voor het eerst een lepelaar te gast. 1 exemplaar van een koppeltje dat kwam fourageren. Dit naast de 2 schildpadden die regelmatig komen zonnen op de boomstam aan de mond van de vijver op het terrein. Dit zijn exoten die zich blijkbaar bij het naaktrecreatieterrein net zo thuis voelen als de watervogels en hun kroost en de vissen die je bijvoorbeeld aan het begin van de avond uit het water kunt zien opspringen om een insect te verschalken. Waarom het naturisme ook al weer naturisme heet. Ik zou bijna de konijnen, muizen en vossen en vooral de inheemse vogels vergeten, die laatsten een vrolijk fluitend alternatief voor het geraas op de pal naast ons gelegen A9.

Dan neem je de rode mieren en al het vliegend stekend gespuis graag voor op de koop toe. Van drukte van mensen is op de mij bekende plaatsen inderdaad niet echt (meer?) sprake. Dat is fijn, ook ik hou van rust, maar het is ook jammer. Hoe meer blootliefhebbers hoe beter zou ik zeggen. Elk aanbod schept zijn eigen vraag riepen de economen vroeger. dus: hoe meer mensen graag bloot willen, hoe groter de druk om onze leefruimte, onze naturistische biotoop, uit te breiden. Met in ons kielzog de natuur. Dat zou weer eens wat anders zijn dan de aanstaande 6e extinctiegolf.

In de kern is mijn liefde voor de natuur, inclusief de mens, hoop ik mijn echte motivatie voor mijn naturisme.

Vr.gr. Fred C
JohnP
Nieuw lid

Bericht door JohnP »

Voor mijn vrouw en ik is het echt een uitdaging uit de sleur.
Idd de geklede stranden zijn druk en soms smerig.
We zijn al eens geweest bij het naakt strandje aan de Brielse meer, maar daar staan de heren in de bosjes te gluren en staan te rukken zelfs in je gezichtsveld.
Maar het is er soms ook lekker vertoeven.
Reinardus
Actief lid

Bericht door Reinardus »

Het is niet nodig iets mee te nemen. Je uitkleden, lekker zwemmen en al wandelend opdrogen. Heerlijk! Ongepland naar het strand als het in je opkomt.
prettigedag
Nieuw lid

rdj schreef:Meer rondrennende jeugd zou juist heel welkom zijn om het naturisme wat te verjongen en vernieuwen. Zo vol als op een textielstrand zal het voorlopig toch niet worden.
Met die mening kan ik ook heel goed leven. Het gaat mij om hangjeugd met gettoblasters die gewoontes hebben ook nog eens bierflesjes kapot gooien op het strand bijvoorbeeld.
prettigedag
Nieuw lid

Hoezo is Bussloo opgedeeld , hoe zie ik dat? Wij overwegen ook om daar eens heen te gaan en dan is het wel handig als mijn vrouw en ik op een juist stukje uitkomen (zonder de beroemde vogels :-) )[/quote]

Dit is nou het mooie van Bussloo.
Vanaf de parkeerplaats bekeken.
Rechtdoor rondom de kiosk gezinnen, echtparen etc.
Ga je rechts bij begin van de bosrand dan opvallend veel heren.
Ga je links voorbij het slootje richting gebouw van de sauna dan heb je aan het einde en naar achteren het swingende gedeelte.
Je wordt hier overigens zover mij bekend niet lastig gevallen. Maar als er een keer gefriemeld wordt of zo dan zou je je er aan kunnen storen.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

dank voor je reactie, op naar het warme weer :-)
Jaroslav
Zeer actief lid

Bericht door Jaroslav »

Op het naaktstrand ben ik niet verplicht om een baddoek om me heen te wikken om zo'n natte zwembroek uit te trekken... :roll:

;)
Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt er wel boodschappen mee doen (Coluche, franse cabaretier)
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Jaroslav schreef:Op het naaktstrand ben ik niet verplicht om een baddoek om me heen te wikken om zo'n natte zwembroek uit te trekken... :roll:

;)
Dat ben je op een textielstrand ook niet :lol:
Rudi
Actief lid

Bericht door Rudi »

Een motivatie voor mij als alleengaande is dat het op een naaktstrand veiliger is om je spullen achter te laten wanneer je gaat zwemmen.
Maar daar staan :arrow: hier dan wel weer wat extra tips voor.
Daarnaast is het natuurlijk gemiddeld rustiger en het niet hebben van 'tanlines' vind ik wel iets leuker om te zien (zowel bij mezelf :lol: als bij anderen 8-) ).
Plaats reactie