Ik zit trouwens net te lezen dat het blad Playboy stopt met foto's van volledig naakte vrouwen. Nou nou, volgens mij is het preutse tijdperk dan nu toch echt aangebroken

Alleen voor de Amerikaanse markt. Maar iedereen leest hem toch voor de artikelenNatukees schreef:Zo, net terug van een dagje Elysium. Heerlijk. En het werd in de loop van de dag nog flink druk. Van jong tot oud.
Ik zit trouwens net te lezen dat het blad Playboy stopt met foto's van volledig naakte vrouwen.
Ik weet het niet Kees, is het preutsheid (kan ik mij van dat blad nauwelijks voorstellen) of is het dat ze misschien eindelijk een beetje de puberteit achter zich laten en beseffen dat bloot eigenlijk toch niet zó bijzonder is en dat er interessanterre dingen zijn om in een blad te zetten? Ik denk het laatste en ik geef ze geen ongelijk.Natukees schreef:Zo, net terug van een dagje Elysium. Heerlijk. En het werd in de loop van de dag nog flink druk. Van jong tot oud.
Ik zit trouwens net te lezen dat het blad Playboy stopt met foto's van volledig naakte vrouwen. Nou nou, volgens mij is het preutse tijdperk dan nu toch echt aangebrokenEn naakt of topless zonnen in de tuin schijnt ook passé te zijn, niet meer van deze tijd. O jé, wat nu? Ik word ouderwets dus. Ik ga blijkbaar niet met de tijd mee. Wat moet ik daar mee. Om te beginnen zit ik nu maar aangekleed deze reactie in te tikken. Ik ga ook maar eens op zoek naar een gekuiste avatar. Ik moet toch ergens beginnen met het meegaan in de tijd. Of toch maar niet?
![]()
Het blad is nooit gekocht om de blote vrouwen maar altijd om de goede interviews en de prima redactionele stukkendynnoeth schreef:Zeg nou zelf, als je als uitgever 50(?) jaar lang blote vrouwen hebt gezien en laten zien, dan is het toch wel erg naïef te denken dat je nog iets of iemand kan vinden wat mannen (tegenwoordig) nog doet besluiten dat blad daarvoor te kopen.
Frivooltje schreef:Volgens mij heeft dit totaal niets te maken met preutsheid.
Zoals zo veel magazines ingehaald door de tijdgeest.Karin3 schreef:Frivooltje schreef:Volgens mij heeft dit totaal niets te maken met preutsheid.
Inderdaad. Dat denk ik ook niet. Eerder het tegendeel; Palyboy is te braaf, je kan meer en harder op internet vinden. Ze zijn gewoon passé.
Nee het gewone "naaktstrandnaakt" is geen erotisch naakt zoals in de Playboy. Maar nu zit je zelf ook gewoon naakt aan erotiek te koppelen door je laastste opmerking. Ik ben al zo gewend aan naakte lijven dat ik niet opgewonden word als er ineens een bloedmooie vrouw in haar blootje voor me staat. Dan zou ik onlangs in de sauna een heel groot probleem gehad hebbenKarin3 schreef:Dat toch een heel andere context hoor (je gaat het naakt in de Playboy toch niet vergelijken met het naakt op et strand of het terrein?), er is naakt en erotisch naakt hé. Dat hangt toch van de context af zeker. Stel je voor dat naakt zo 'normaal' wordt dat niemand ooit nog opgewonden zou raken bij het zien van een mooi naakt lichaam. Dat zou ook maar triestig zijn...
Toch vind ik het lezen van een tijdschrift altijd nog wel prettig; in een luie stoel, op een terrasje of als ik gedurende mijn werkverblijf alleen zit te eten 's-avonds. Maar misschien wordt ik ook wel ouderGJ57 schreef:Zoals zo veel magazines ingehaald door de tijdgeest.
Erotische gevoelens worden door veel meer en andere physische kenmerken getriggerd dan zomaar een blik. Geur (ja: mensen zijn net zo goed gevoelig voor feromonen, ook al zijn we ons er niet van bewust), onbewust zichtbare tekenen als een blos en sneller ademhaling en hartslag, houding, spraak (hoger/heser) en nog veel meer zaken.Natukees schreef:Ik zeg ook niet àlle aanrandingen en verkrachtingen, maar wel veel. Veel mannen hebben zich thuis of ergens anders zitten " opladen" met plaatjes o.i.d. en dan gaan ze "op jacht". Er zit dan uiteraard al een (seksueel) steekje los aan zulke figuren, anders doe je zoiets niet. Ik heb dat allemaal uit betrouwbare bronnen vernomen dus zo stom is mijn opmerking niet.
Het verbaast me trouwens wel dat er blijkbaar toch naturisten zijn die opgewonden worden van naakt. Of seksuele gedachten erbij krijgen. Ik kijk ook naar mooie meiden hoor, daar heb ik immers ogen voor. En van mooie "dingen" mag je best genieten. Net als mensen met kunst kunnen ervaren.
Maar het zou heus niet slecht gesteld zijn met de mensheid als je niet opgewonden wordt van naakt. Als er een klik is met je partner komt de seks vanzelf. Door gevoel en aanraking. Sommigen hebben zelfs seks zonder elkaar te zien. En ook "minder mooie en strakke" mensen doen aan seks.