Teveel
-
- Actief lid
Teveel
Kan iemand mijn stelling onderschrijven als ik zeg dat er teveel mensen op de Wereld zijn?
Mensen zorgen voor vervuiling, oorlogen, en verwoesting van de natuur.
Soms gaan mijn gedachten nog verder en denk ik dat de mens een parasiet is.
Al bulken mensen van het geld, dan nog proberen ze te frauderen, en nog moet alles aan de kant om hun vermogen te doe groeien.
Armoede en honger is de schuld van hen die teveel hebben.
Als er één persoon teveel heeft, staat er een veelvoud van mensen tegenover die te weinig hebben en een kansloos bestaan leiden.
Kunnen we hierover van gedachten wisselen, of mondt dat uit in rollebollen over straat?
Achilles
Soms gaan mijn gedachten nog verder en denk ik dat de mens een parasiet is.
Al bulken mensen van het geld, dan nog proberen ze te frauderen, en nog moet alles aan de kant om hun vermogen te doe groeien.
Armoede en honger is de schuld van hen die teveel hebben.
Als er één persoon teveel heeft, staat er een veelvoud van mensen tegenover die te weinig hebben en een kansloos bestaan leiden.
Kunnen we hierover van gedachten wisselen, of mondt dat uit in rollebollen over straat?
Achilles
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Re: Teveel
Wanneer vind iemand van zichzelf dat hij/zij te veel heeft en daar anderen mee tekort doet
Bloot als het kan, gekleed als het moet
-
- Actief lid
PoppeSchuitema schreef:Wanneer vind iemand van zichzelf dat hij/zij te veel heeft en daar anderen mee tekort doet
Ik weet echt niet wat daar het criterium voor is Poppe.
Je mag het zeggen
Achilles
- ellen
- Actief lid
*Achilles schreef:Kan iemand mijn stelling onderschrijven als ik zeg dat er teveel mensen op de Wereld zijn?
Jij loopt ook op deze aardbodem rond hè?
Is dat er één te veel?
Zo ja..., wat doen we er aan?
Ellen
Niemand kan er wat aan doen dat hij/zij op deze wereld rondloopt maar ik ben het er helemaal mee eens dat er teveel mensen zijn.
Op zich zou dat niet zo heel erg zijn als men maar rekening houd met elkaar en dat gebeurt niet.
Er zijn zoveel mensen die moeten lijden omdat er andere mensen zonodig geld moeten verdienen op een manier die domweg fout is.
Geld verdienen is leuk maar niet door b.v. te speculeren met voedsel of genetisch gemanipuleerd voedsel te maken. (jaja, het lijkt goed totdat je verder kijkt en daar krijgen wij allen nog mee te maken en dan bedoel ik niet op ene goede manier)
Zal laatst naar zo'n goudzoekprogramma te kijken, als je toch ziet in hoeverre daarmee het milieu wordt verkracht.
Zelfde als je kijkt naar de winning van schaliegas.
Maar zo kan ik nog wel uren doorgaan.
De mensheid maakt zichzelf en de wereld kapot.
Vind het wel vreemd, je mag neuken tot je er bij neervalt, kinderen bij de vleet op de wereld zetten maar als je het zat bent en je wilt humaan eruit stappen...
Zeg er wel bij dat ik niet zou weten hoe je de populatie tot een halt kan roepen.
Veel mensen willen nu eenmaal kinderen en dat groeit exponentieel.
Wat ze in China doen dat helpt niet maar wat helpt wel?
Op zich zou dat niet zo heel erg zijn als men maar rekening houd met elkaar en dat gebeurt niet.
Er zijn zoveel mensen die moeten lijden omdat er andere mensen zonodig geld moeten verdienen op een manier die domweg fout is.
Geld verdienen is leuk maar niet door b.v. te speculeren met voedsel of genetisch gemanipuleerd voedsel te maken. (jaja, het lijkt goed totdat je verder kijkt en daar krijgen wij allen nog mee te maken en dan bedoel ik niet op ene goede manier)
Zal laatst naar zo'n goudzoekprogramma te kijken, als je toch ziet in hoeverre daarmee het milieu wordt verkracht.
Zelfde als je kijkt naar de winning van schaliegas.
Maar zo kan ik nog wel uren doorgaan.
De mensheid maakt zichzelf en de wereld kapot.
Vind het wel vreemd, je mag neuken tot je er bij neervalt, kinderen bij de vleet op de wereld zetten maar als je het zat bent en je wilt humaan eruit stappen...
Zeg er wel bij dat ik niet zou weten hoe je de populatie tot een halt kan roepen.
Veel mensen willen nu eenmaal kinderen en dat groeit exponentieel.
Wat ze in China doen dat helpt niet maar wat helpt wel?
- Harbouwblo
- Zeer actief lid
Er zijn niet teveel mensen op de wereld, maar de wereld kan het aantal bijna niet meer aan.
Volgens mij is er nog veel grotere aantal mogelijk als alles wat eerlijker werd verdeeld en men niet uit is op macht en bezit.
Als het op deze manier doorgaat sterft de mensheid uit en dan gaat de wereld verder. Lastig.
Volgens mij is er nog veel grotere aantal mogelijk als alles wat eerlijker werd verdeeld en men niet uit is op macht en bezit.
Als het op deze manier doorgaat sterft de mensheid uit en dan gaat de wereld verder. Lastig.
Ik ben spaarzaam in gekleed zijn
Helemaal mee eens maar helaas zijn er hele grote bedrijven die alleen maar aan geld en macht denken.Harbouwblo schreef:Er zijn niet teveel mensen op de wereld, maar de wereld kan het aantal bijna niet meer aan.
Las vandaag weer een verhaal over bedrijven zoals o.a. Monsanto en DuPont die nu GMO's ook in Europa proberen te krijgen.
En ondanks dat de EU het niet wil kunnen ze het misschien niet stoppen omdat dat niet eerlijk is ten opzichten van andere regels e.d. (m.a.w. ze willen dit doen via een hele sneaky weg)
Als de mensheid uitsterft, dan is de wereld wel heel veel beter af. (als deze het zolang nog volhoud)
- Karin
- Super actief lid
Ik ben ook van mening dat er teveel mensen op de wereld zijn. Maar het zullen er alleen maar meer worden. Wij hebben het geluk in een rijk deel van de wereld geboren te zijn, en hebben dus eigenlijk een prima leven (in vergelijking met vele anderen). Maar je meet met je eigen maatstaven, en iedere mens is egoïstisch op een bepaalde manier, want je moet jezelf beschermen. Bij de één slaat dat wellicht door in frauderen o.i.d. Dat soort dingen worden meestal door zo'n persoon zelf goedgepraat, om zich er niet schuldig over te voelen. Zo gaat dat denk ik ook met rampen elders in de wereld. We geven geld, en hebben daarmee 'geholpen'. Veel meer kunnen we niet (willen we niet?). En daarmee is het klaar.
Doe ik trouwens zelf ook hoor. Al ben ik ook van mening dat hongersnood en natuurrampen een reden hebben. Net als het ontdekken (ontstaan?) van nieuwe dodelijke ziektes. Er zijn inderdaad te veel mensen, en zoals dat 'in de natuur' gaat, gebeuren er af en toe dingen waardoor flinke groepen omkomen. Dat geeft in principe de overlevers meer kans (want meer eten voor minder mensen). Klinkt enorm inhumaan natuurlijk, maar is ergens heel natuurlijk.
Doe ik trouwens zelf ook hoor. Al ben ik ook van mening dat hongersnood en natuurrampen een reden hebben. Net als het ontdekken (ontstaan?) van nieuwe dodelijke ziektes. Er zijn inderdaad te veel mensen, en zoals dat 'in de natuur' gaat, gebeuren er af en toe dingen waardoor flinke groepen omkomen. Dat geeft in principe de overlevers meer kans (want meer eten voor minder mensen). Klinkt enorm inhumaan natuurlijk, maar is ergens heel natuurlijk.
Maar met onze geneeskunde redden we ook steeds meer levens en de natuur pakt er soms wel een paar terug maar dat zijn druppels op de gloeiende plaat. (ik wete, klinkt heel erg koud. )