Laatste werkweek !!!!!!!!!!!!

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jaroslav
Zeer actief lid

Laatste werkweek !!!!!!!!!!!!

Bericht door Jaroslav »

En ik ga met pensioen ! :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Nooit meer op het week-end moeten wachten om naar de naaktstrand te gaan !
Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt er wel boodschappen mee doen (Coluche, franse cabaretier)
Karin3
Super actief lid

Re: Laatste werkweek !!!!!!!!!!!!

Bericht door Karin3 »

Proficiat!!!!!

(ohhhhh wat zou ik dat goed kunnen; "op pensioen zijn" ;-))))
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Geniet ervan.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
rdj
Zeer actief lid

Bericht door rdj »

Geniet ervan! Maar wacht nog wel even op wat warmer weer.
Boudewijn Bolderheij
Zeer actief lid
Contacteer:

Bericht door Boudewijn Bolderheij »

En je zult merken, je krijgt het drukker dan ooit !!!
Laatst gewijzigd door Boudewijn Bolderheij op do 30 okt 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Boudewijn Bolderheij ...... Zuid-Frankrijk.
http://www.blootgewoon.eu .... Vrijheid - Blijheid - Naturisme.
http://www.logeren-als-god-in-Frankrijk.eu .......... Vernieuwd.
Desiree
Zeer actief lid

Bericht door Desiree »

Jaroslav schreef:En ik ga met pensioen ! :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ja maak mij maar jaloers....
Als ik een sponsor kan vinden die maandelijks een flinke donatie doet op mijn bankrekening,ga ik vandaag nog met pensioen... ;)
Geniet ervan, en dat zal jou vast wel lukken :D
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Goed idee Jaroslav,

ik ben bezig met de voorbereiding en als het zo ver is dan gaan we heel lang naar Frankrijk is nu het idee.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Henk D »

Wrijf het maar even in. Ik moet 8 jaar langer :( Van 59 nu naar 67! :evil: Niks VUT! Gewoon doorwerken tot je neervalt achter de rollator. En dan nog afwachten of er dan op je 67ste nog een paar centen over zijn..........
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Kom kom, het is niet omdat wij eraan hangen dat we het een ander niet moeten gunnen hé.
Op de duur gaat iedereen de rekening van een ander beginnen te maken...

Geniet ervan Jaroslav (en bedenk elke dag dat je bij de gelukkigen bent ;-)
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Geniet er van Jaroslav, je hebt het verdiend.

Ik geniet ook van mijn vrijheid al ben ik nog lange niet met pensioen.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Henk D »

Karin3 schreef:Kom kom, het is niet omdat wij eraan hangen dat we het een ander niet moeten gunnen hé.
Op de duur gaat iedereen de rekening van een ander beginnen te maken...

Geniet ervan Jaroslav (en bedenk elke dag dat je bij de gelukkigen bent ;-)
Gun het iedereen. Ook Jaroslav. Bij deze dan feliciteerd. Maar ben wel heel erg sceptisch of wij het ook nog mee mogen maken; Een onbezorgde oude dag die we onze grootouders en ouders gegeven hebben! De pesioenfondsen zijn nu eigenlijk een gat aan het vullen en een ander aan het creëren. We zijn een rijk land maar alles zit in dure gebouwen die afgeschreven zijn tegen de tijd als wij onze redementen opvragen!
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Henk D schreef:
Gun het iedereen. Ook Jaroslav. Bij deze dan feliciteerd. Maar ben wel heel erg sceptisch of wij het ook nog mee mogen maken; Een onbezorgde oude dag die we onze grootouders en ouders gegeven hebben! De pesioenfondsen zijn nu eigenlijk een gat aan het vullen en een ander aan het creëren. We zijn een rijk land maar alles zit in dure gebouwen die afgeschreven zijn tegen de tijd als wij onze redementen opvragen!
Henk,

Nederland is uniek in zijn pensioenvoorziening. Het is een zaak tussen werknemers en werkgevers. De pensioenfondsen hebben bijna allemaal goed geboerd en zitten goed bij kas. Het ABP is destijds leeggeroofd door de regering omdat ze geld nodig hadden. Dat had nooit mogen gebeuren. Nu wil de regering zich aan alle kanten met de pensioenfondsen bemoeien. Een pot van meer dan 800 miljard is natuurlijk een aardig lokkertje. Maar ze moeten er af blijven!

Dat de pensioenfondsen er slecht voor staan heeft voornamelijk te maken doordat de overheid verkeerde rekenmethodes toepast. Ze barsten van het geld.

Doordat de overheid voortdurend de regels verandert is het voor de deelnemers onduidelijk hoe het zit. Dat geldt nog meer voor koopsomplissen waarbij de voorwaarden vaak een aantal keer per jaar gewisseld hebben (brede herwaardering).

De pensioenfondsen hadden ook wel iets oneerlijks in zich. Iedereen kreeg een pensioen op basis van het loon van de laatst twee jaar. Er werd dus geen rekening mee gehouden dat je in de beginjaren veel minder pensioenpremie betaalde en later wel ene hoge uitkering zou krijgen. De jongeren en de laagst betaalden werd daarddor tekort gedaan. Bovendien flikten werkgevers en werknemers het kunstje op in de laatst 3 jaar nog een leuke financiële verhoging te realiseren. Ze kregen dus meer geld dan waarvoor ze gespaard hebben. Dat is inmiddels recht gezet door uit te gaan van het gemiddelde loon (middelloonregeling).
verder heeft de staatssecretaris Kleinsma (PVDA!) vorige week een aantal nieuwe regels doorgevoerd die ik nog niet kan overzien.

Pensioenen zullen blijven maar of ze zo rooskleurig zijn als 10 jaar geleden denk ik niet.

Het is verstandig zeker voor de jongeren om zelf geld apart te leggen. Wij hebben dat destijds gedaan om de komende jaren goed op vakantie te kunnen. Door goed constructie te kiezen heeft dat behoorlijk geld opgeleverd. Ik geeft toe dat er nu oneindig veel regels zijn hoe dat zou moeten. wederom een forse bemoeienis van de overheid.

Ik ben me nu aan het voorbereiden op mijn pensioen en zie dat er nog vele mogelijkheden zijn. ook om eerder te stoppen.

je moet het ook niet te somber zien. In feite staat bij het pensioenfonds voor iedere deelnemer een zak met geld klaar. Hoe vol die zak is heeft te maken met de duur van je bijdrage en de hoogte van je salaris. Op grond hiervan kun je dus kiezen welk pensioen bij jou past.

Soms is stoppen met werken beter dan doormodderen in je werk. Neem genoegen met iets minder pensioen dan kun je gelukkig verder leven.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Voorheen moest ik er niet aan denken om tot na mijn 65ste te moeten doorwerken. Na een jaar thuis te hebben gezeten begin ik er anders tegen aan te kijken,je moet er echt aan toe zijn om te stoppen met werken. Wel moet er realistisch gekeken worden wie wel kan en wil en wie niet meer kan en wil .Natuurlijk moet er wat veranderen in de ouderdoms voorziening nu steeds meer mensen ouder worden en AOW en pensioen straks niet meer dekkend zijn voor de rest van je levensloop. Heikel punt blijft overigens dat de meeste pensioenen in beleggingen zitten en met de beurskoers mee dansen,investeren in woningbouw lijkt mij overigens een beter plan dan in kantoorpanden en duister aandeelfondsen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

tsja de regels veranderen per 01-01-2015.
Afgelopen zaterdag kwam er een brief van het pensioenfonds waarbij ze vertelden dat per 01-01-2015 de pensioenopbouw per jaar verlaagd is door maatregelen van de regering.
Voor ons heeft dat geringe consequentiesom dat we vlak voor ons pensioen zitten. Maar ik denk een 55 jarige een andere bericht krijgt. Die kan per jaar 0,2% minder op (verschuiving van 1,95% naar 1,75%)
Bovendien zijn er verschuivingen, in negatieve zin, in het partnerpensioen. Voor de hele rijke bloters onder ons (>€100.000) komen er ook beperkingen in de opbouw.

Als doekje voor het bloeden zeggen ze dan dat het netto loon stijgt, maar goed dat is een heel licht doekje. Want daar pikt de fiscus dan weer een belangrijk deel van in.

Jos
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Ik denk dat er heel veel mensen straks diep teleurgesteld zijn als zij hun pensioen krijgen,en als je jong bent verdiep je je daar ook niet in want"dat is voor later". En dan is er nog het probleem met de dekkingsgraad doordat de meeste fondsen aan de beurs gekoppeld zijn,wie nu een klein aanvullend pensioen heeft merkt dat de pensioenen nu bevroren zijn terwijl de levenskosten oplopen. En de politiek maar roepen dat de ouderen zo rijk zijn,nou ik zie dat bij mijn eigen ouders dat dat dus niet zo is,het geld wat ze hebben is doordat zij altijd zuinig geleefd hebben en nooit geen gekke dingen deden.
Frivooltje
Super actief lid

Er zijn genoeg ouderen die de eindjes maar moeilijk aan elkaar kunnen knopen. :(
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

In België zijn er ambtenaren met een pensioen dat tot 4 keer het minimumloon bedraagt, terwijl anderen niet eens het bestaansminimum krijgen. Daar moet zeker iets aan gebeuren, want da's gewoon onrechtvaardig.

Maar we zullen allemaal langer moeten werken. Het is wat het is. Het laatste wat we nu moeten gaan doen is bij iedereen de rekening te maken. Iédereen heeft het zwaarder met ouder te worden, de bouwvakker diens lichaam kapot gewerkt is, maar evengoed de kenniswerker met 1000den onbetaalde overuren die stijf staat van de stress, of de verkoper die 's nachts badend in het zweet wakker wordt omdat hij zijn cijfer niet dreigt te halen, of de verpleegster die haar rugklachten zolang mogelijk verbergt om niet in de ziektewet te moeten, de leraar die met knikkende knieën voor de klas staat, de management assistente die met ontslag bedreigd is omdat ze het tempo niet meer aankan... Sommigen zullen daar fluitend doorheen gaan, anderen zullen het moeilijker hebben, ongeacht de job die ze uitoefenen en of ze arbeider of bediende zijn.

Maar als er aan het einde van de rit voor iedereen iets moet overblijven, zal iedereen daar ook aan moeten bijdragen...
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

En wat te denken van studenten,zij studeren ook steeds langer door waardoor zij later beginnen met werken en dus ook een kortere pensioen opbouw hebben,als zij al werk kunnen vinden.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Inderdaad; de éne partij zal zeggen; die (luie) studenten studeren (feesten zeker) wel jàren op kosten van de maatschappij! De andere rekent uit hoeveel de student verliest door die jaren niet voor een inkomen te kunnen werken, of pensioen op te bouwen, de investeringen die die student doet in zijn studies en de meeropbrengst voor de staatskas gedurende zijn/loopbaan in de vorm van hogere bijdragen. Dan kom je snel tot de constatatie dat zo'n student véél minder goed af is met zijn diploma, dan dat het voor de staat opbrengt. Als de arme sukkel dan ook nog gedurende die jaren zijn studies zelf bekostigt door allerlei baantjes aan te nemen die niks, nul noppes meegeteld worden voor het pensioen, wordt het helemaal zielig. Voel je de frustratie? :mrgreen: :mrgreen:
Iedereen gaat er dan ook nog eens van uit dat hoogopgeleiden 'wel een makkelijk leventje hebben en vàst wel tot 67 kunnen werken, daar zo comfy achter hun bureautje', terwijl het gros scheel kijkt van de stress, zich nog amper de namen van de kinderen herinnert en met handen en voeten de poten onder de stoel moet trachten te houden omdat er een paar honderd gegadigden zijn voor zijn of haar job (en die wél bereid zijn om met hun slaapzakje op kantoor te overnachten omdat dat zo goed oogt bij de baas).

Tegenwoordig loont het niet meer om 5 jaar verder te studeren in België. Voor het geld moet je het alleszins niet doen. Je kan beter zelfstandig loodgieter worden. Die worden schatrijk ;-)
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Jo.w »

Karin op herscholing naar Syntra of één of ander CVO :lol: !
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Ik weet het! Maar wàt? Ben al met Spaans begonnen, maar da's gewoon voor mezelf. Misschien toch maar kapster. Mocht ik vroeger niet van mijn pa. Volgens mij had ik dat heel goed gekund ;-)
Ik heb ook al aan pottenbakken gedacht, maar daar heb ik geen geduld voor. Pedicure lijkt me ook wel wat. Bij oude mensen; voetjes verwennen, aandacht geven, praatje maken... doe ik eens iets waardevols. Leerkracht of psychologe heb ik afgevoerd; daar heb je nog meer geduld voor nodig blijkbaar.
Sommelier lijkt me ook wel wat, maar da's de kat bij de, ahum, melk zetten...
Ik dacht ook aan een 'winterimkantoor' voor hoogopgeleide vrouwen; met leuke, inhoudsvolle jobs - van september (woensdag vrij) tot juni. Gat in de markt! :mrgreen: :mrgreen:

Nee serieus; Als je hier in België deeltijds wil werken, kan je kiezen tussen poetshulp, poetshulp of poetshulp... (niks mis mee, maar niet mijn ding). In Nederland is dat toch wel beter geregeld. Als je hier de vraag nog maar stelt kan je je carrière al vergeten. Kan je beter meteen in je eigen twee voeten schieten.

jaja, die midlifecrisis (hoe zeg je dat in het Nederlands?) het is me wat ;-)

Voorlopig heb ik even de pauzeknop ingedrukt. Maar of ik die nog ooit kan afzetten? Ik geniet zo erg van mijn tijd (en kinderen en kleine poesjes en zo), dat ik vast keihard ga lopen als ik straks weer aan het werk moet. Kunnen ze me komen opzoeken onder een brug in Parijs of in een kibboets (hoewel dat ook niet meer is wat het geweest is naar't schijnt;-). Nee, ik doe effe niet meer mee. Héél even maar. Echt. Ik draag binnenkort wel weer ijverig mee bij. Beloofd Jo (iemand moet jouw pensioen betalen hé vriend ;-)
Boudewijn Bolderheij
Zeer actief lid
Contacteer:

Karin3 schreef:Iédereen heeft het zwaarder met ouder te worden, de bouwvakker diens lichaam kapot gewerkt is, maar evengoed de kenniswerker met 1000den onbetaalde overuren die stijf staat van de stress, of de verkoper die 's nachts badend in  het zweet wakker wordt omdat hij zijn cijfer niet dreigt te halen, of de verpleegster die haar rugklachten zolang mogelijk verbergt om niet in de ziektewet te moeten, de leraar die met knikkende knieën voor de klas staat, de management assistente die met ontslag bedreigd is omdat ze het tempo niet meer aankan... 
Wel erg veel ellende, is de wereld werkelijk zo?
Zijn er ook nog blije, werkende mensen?
Karin3 schreef:Iedereen gaat er dan ook nog eens van uit dat hoogopgeleiden 'wel een makkelijk leventje hebben en vàst wel tot 67 kunnen werken, daar zo comfy achter hun bureautje', terwijl het gros scheel kijkt van de stress, zich nog amper de namen van de kinderen herinnert en met handen en voeten de poten onder de stoel moet trachten te houden omdat er een paar honderd gegadigden zijn voor zijn of haar job (en die wél bereid zijn om met hun slaapzakje op kantoor te overnachten omdat dat zo goed oogt bij de baas).
Goh, in Nederland studeert 52% als voorbereiding op een baan.
Zijn die dan allemaal, en helemaal, gek?
Boudewijn Bolderheij
Zeer actief lid
Contacteer:

Jaroslav schreef:En ik ga met pensioen !  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D 
Jaroslav begon een blij draadje .........
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Gelukkig ben jij er steeds om de positieve noot erin te brengen, Boudewijn.
En opnieuw lees je selectief om toch maar weer eens iets te hebben om op te vitten (dit ben je ondermeer 'vergeten' mee te copiëren; "Sommigen zullen daar fluitend doorheen gaan, anderen zullen het moeilijker hebben, ongeacht de job die ze uitoefenen en of ze arbeider of bediende zijn.)

(het lijkt wel of je op de loer ligt, brrrr)
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Boudewijn Bolderheij schreef:
Jaroslav schreef:En ik ga met pensioen !  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D 
Jaroslav begon een blij draadje .........
En we kunnen ook vrolijk eindigen,als je aan je pensioen toe ben mag je van de vlag uithangen want dan heb je het verdient! De overheid moet alleen stoppen met iedereen als 1 te beschouwen,pensioen wanneer jij er zelf aan toe bent. (Je zal maar niet van het strand houden :o )
Jaroslav
Zeer actief lid

Bericht door Jaroslav »

Het is nu bijna vier maanden en het bevalt me prima ! Hoewel ik langzaam aan het herstellen ben van mijn hernia en gordelroos. 2014 was pensioenjaar maar ook rampenjaar voor mij !
Financieel ga ik er zelfs een ietsje op vooruit. Maar ik heb al altijd redelijk zuinig geleefd.
Binnenkort ga ik naar Zandvoort op bezoek bij de eigenaar van Adam en Eva.
Dat is bij mij een jaarlijks ritueel die een beetje als opening van het seizoen dient.
Blote groeten aan iedereen !
Laatst gewijzigd door Jaroslav op za 21 feb 2015, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt er wel boodschappen mee doen (Coluche, franse cabaretier)
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Groetjes terug. Ik heb nog zo'n 22 jaar te gaan.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
Frivooltje
Super actief lid

Ik een jaartje minder. :)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi jaroslav,

Goed om te horen dat het allemaal wat beter gaat.

Ik ga op 02-06-2015 met pensioen.

Jos
Lillian
Zeer actief lid

Bericht door Lillian »

Mooi te lezen dat alles beter gaat Jaroslav ... Nu gaat het echte genieten beginnen. Ik ga ook nog zo'n 20 jaar door, wie weet wat er nog allemaal op mijn pad gaat komen ;)
When nothing goes right, go to sleep ...
Plaats reactie