Ik ben trots op je!

Begonnen is hij nog niet Kees.Kees Roskam schreef:Als ik nadenk over alles wat er nu in de wereld omtrent de islam gebeurt bekruipt mij het angstige gevoel dat de 3e wereldoorlog nu toch echt begonnen is.
Karin, Dat is ook zo. Het is stuitend en aanstootgevend. En tuurlijk zal er veel verdriet zijn en terecht.Karin3 schreef:Henk D schreef: En dan denk ik ook aan de nieuwjaarsborrel vvan 2016 bij Charlie Hebdo. Ik hoor het ze al zeggen na een minuutje stilte; 2015 was een geweldig jaar. Want het was een noodleidend krantje tot 2015. Dat is dan het gekke; Ze zijn nu wereldwijd bekend en de aanslagen hebben een averechts effect gehad.
Henk, dit vind ik dan weer stuitend en aanstootgevend. Ik denk dat er op de nieuwjaarsborrel van 2016 en alle volgende vooral veel verdriet zal zijn van mensen die hun collega's verloren zijn. Ik heb daar het grootste respect voor.
2 Japanners,IS eist 200 miljoen Dollar,precies het bedrag dat toegezegd is door Japan om IS te bestrijden. Er wordt heus niet betaald dus hun lot is bezegeldjohnnyvang schreef:Laatste wat ik vandaag hoorde was dat ze 2 milj. van ik dacht china willen hebben.
Zo niet dan worden er 2 chineese gijzelaars onthoofd ( hoe zot is dat )
Alle geloven hebben kenmerken uit de Middeleeuwen, Henk. Ik heb gezegd dat er bepaalde mensen het geloof als dusdanig interpreteren, er zijn genoeg moslims die dat niét doen en die een modernisering (als je dat zo kan noemen) vooropstaan. Wij katholieken willen ook niet afgerekend worden op wereldvreemde figuren die het geloof in functie van hun eigen macht misbruiken en bvb beweren dat condooms des duivels zijn, met ontelbare doden in Afrika tot gevolg. Veel moslims willen ook niet vereenzelvigd worden met wereldvreemde ayatollah's en de oude imams die wij hier zo pamperen. Niet vergeten dat men in de islamitische wereld met wiskunde, filosofie, astronomie etc bezig was toen wij nog in de bomen zaten. Deze gemeenschap heeft het in zich om die traditie weer op te nemen. Maar hoe? Als wij dan de conservatieve krachten naar de mond gaan praten, en aan onze lokale jeugd alweer een excuus geven (De profeet Mohammed! Beledigd! Drama!) om zich verongelijkt te voelen en daar een vals gevoel van identiteit aan vast te hangen, zijn we alleen maar verder van huis.Henk D schreef:[
En ik ben het eens met je dat de Islam een geloof met kenmerken uit de middeleeuwen is. Maar dat moet met argumenten en misschien politieke en economische druk. Al vraag ik me af of dat werkt. Naast al die radicale mohammdaanen zijn er ook net zo veel, en misschien wel meer, die een meer westerde opvatting hebben tav hun geloof. Die kan je niet over 1 kam scheren allemaal.
tsja dat is een interessante.GerardS schreef: ......maar geen land wat soldaten wil opofferen.