Gekleed in een naakte wereld
-
- Super actief lid
Gekleed in een naakte wereld
In mijn ideale (droom)wereld is iedereen naakt. Stel dat dat ergens al werkelijkheid is en dat er iemand het prettig gaat vinden om "gekleed" over straat te gaan. Hoe denken de naakten daar dan over?
Dit filmpje van ruim 7 minuten gaat daarover. Met de moraal van het verhaal kun je meerdere kanten op. Of niet?
Dit filmpje van ruim 7 minuten gaat daarover. Met de moraal van het verhaal kun je meerdere kanten op. Of niet?
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Re: Gekleed in een naakte wereld
Mooi dit Kees.Kees Roskam schreef:Hoe denken de naakten daar dan over?
En hoe de naakten erover denken dan, is gelijk zoals de gekleden nu over ons denken toch.
- Paul1968
- Zeer actief lid
Ik heb wel eens een docu op het internet gezien over een naturisten dorp in Brazilie. Daar wonen en werken de mensen bloot. De temperatuur is daar natuurlijk beter dan in Nederland. Een waar paradijs.
Laatst gewijzigd door Paul1968 op di 06 jan 2015, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Met gastvrije Brabantse groet,
Paul
Paul
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Hier zie je dat naakte mensen net zo onverdraagzaam kunnen zijn als geklede mensen
Zie ook deze satire
Zie ook deze satire
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- JurgenZ
- Super actief lid
Ik vind het een goed filmpje om aan mensen te laten zien, die weinig ophebben met naturisme! Zeker als ze zich er zichtbaar tegen afzetten.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
-
- Zeer actief lid
Leuke filmpjes, in een omgekeerde wereld. Ik zou hier in de buurt ook niet in ene in mijn blootje moeten gaan lopen, dan willen ze mij vast ook laten opsluiten
Daarom geniet ik in mijn, helaas soms intolerante wereld, van de speciale momenten van het naaktrecreëren. Ik hoef echt niet per sé altijd en overal bloot te zijn, alleen acceptatie en tolerantie zou een groot goed zijn ... Maar dat duurt nog wel even ben ik bang.
Daarom geniet ik in mijn, helaas soms intolerante wereld, van de speciale momenten van het naaktrecreëren. Ik hoef echt niet per sé altijd en overal bloot te zijn, alleen acceptatie en tolerantie zou een groot goed zijn ... Maar dat duurt nog wel even ben ik bang.
Laatst gewijzigd door Lillian op wo 07 jan 2015, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
When nothing goes right, go to sleep ...
-
- Actief lid
Wij zijn in een democratie groot gebracht. Het is democratisch dat de meerderheid de norm bepaald (meeste stemmen gelden). Anders denkenden hebben desondanks ook rechten, zou je denken. In de film, zowel, als in de satire, komt naar voren dat dat niet zo is. Zo kun je dus op een naaktstrand wel geklede mensen vrijelijk langs zien lopen, maar doe dat als blote mens niet op het 'geklede' strand (wat een bikini of zwembroek dan ook mag voorstellen).
Wat je niet aan hebt, wordt niet nat. Stay naked.
- Wouter76
- Zeer actief lid
Mooi filmpje, ter relativering, om maar even aan te tonen dat het zomaar anders had en zou kunnen zijn, de serie Spartacus is ook een mooi voorbeeld van hoe mensen in die tijd zo ongeveer leefden, werd er ook nog anders omgegaan met naakt bijvoorbeeld.
- Julie
- Actief lid
- Contacteer:
Haha, supergrappig filmpje!
-
- Super actief lid
De satire is wel "vriendelijker" dan het filmpje .
Ik het filmpje zit een aantal aspecten uit de huidige samenleving. Zoals de gelovigen die door opjutting van de geestelijk leider in staat zijn om een andersdenkende / afvallige te doden. Of de afvallige uit te stoten, ook al leefde deze persoon eerst in hele goede harmonie met de anderen. Ook bepaalde de (gelovige) samenleving dat gekleed over straat gaan (lees: naakt) echt niet kan en schandelijk is.
Ook komt naar voren dat de man met de broek zeer trots is op zijn andere nieuwe levensstijl ondanks dat het door anderen afgewezen wordt en het daardoor zelfs zijn leven kost.
Nou, ik ben wel een trotse naturist wat iedereen mag weten, maar zover wil ik toch echt niet gaan met mijn trots .
Het is ook te vertalen naar een huidige naturistencamping waar het absoluut niet kan volgens de naturisten om met een broek aan te gaan lopen en daar schande over spreken.
Het is in mijn ogen dus een film met flink aangedikte maar toch duidelijke boodschappen.
Ik het filmpje zit een aantal aspecten uit de huidige samenleving. Zoals de gelovigen die door opjutting van de geestelijk leider in staat zijn om een andersdenkende / afvallige te doden. Of de afvallige uit te stoten, ook al leefde deze persoon eerst in hele goede harmonie met de anderen. Ook bepaalde de (gelovige) samenleving dat gekleed over straat gaan (lees: naakt) echt niet kan en schandelijk is.
Ook komt naar voren dat de man met de broek zeer trots is op zijn andere nieuwe levensstijl ondanks dat het door anderen afgewezen wordt en het daardoor zelfs zijn leven kost.
Nou, ik ben wel een trotse naturist wat iedereen mag weten, maar zover wil ik toch echt niet gaan met mijn trots .
Het is ook te vertalen naar een huidige naturistencamping waar het absoluut niet kan volgens de naturisten om met een broek aan te gaan lopen en daar schande over spreken.
Het is in mijn ogen dus een film met flink aangedikte maar toch duidelijke boodschappen.
- Karin3
- Super actief lid
Een naturisten terrein is een plek waar mensen, die in de publieke ruimte niet naakt mogen zijn, speciaal naartoe gaan om naakt te zijn met gelijkgestemden. In de publieke ruimte past een naturist zich gewoon aan zijn/haar omgeving en aan de anderen.Kees Roskam schreef: Het is ook te vertalen naar een huidige naturistencamping waar het absoluut niet kan volgens de naturisten om met een broek aan te gaan lopen en daar schande over spreken.
Dus de vergelijking gaat écht niet op.
-
- Super actief lid
Nee, zo letterlijk bedoelde ik het ook niet, maar zoals uit andere discussies ook blijkt zijn de meeste naturisten niet blij als mensen op een naturistencamping onnodig gekleed lopen. Dus vandaar die vergelijking van mij met het filmpje. De reactie is uiteraard sterk overdreven maar als iemand op een naturistencamping ineens met een spijkerbroek aan gaat - en blijft lopen zullen er zéker afkeurende reacties komen. Want ook op een naturistencamping is niet iedereen (=niet-naturistische gezinsleden) gelijk gestemd.Karin3 schreef: Dus de vergelijking gaat écht niet op.
-
- Actief lid
Super leuk filmpje, wat zouden we graag in die wereld willen leven.
Wat is nu lekkerder dan bloot genieten !!!