Wifi op de camping

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Erik 18
Actief lid

Wifi op de camping

Bericht door Erik 18 »

In het december nummer van de KCK staat daar een interessant artikel over.
Campingeigenaren moeten doorlopend investeren om de snelle ontwikkeling bij te houden en er zo voor te zorgen dat ze zijn camping niet links laten liggen. :(
Zijn klanten willen gratis en supper snel internet, vandaag de dag lijkt dat nog belangrijker dan een knap toiletgebouw :!:
benno P
Actief lid

Re: Wifi op de camping

Bericht door benno P »

Ik denk niet dat je het moet vergelijken met bv een toiletgebouw , als camping moet je gewoon met de tijd mee net zo als alle ondernemers.

Je kunt zeggen dat het voor hen geld kost , andersom kun je stellen bij minder gasten heb je minder omzet .Mensen willen graag per WiFi bereikbaar zijn en dingen kunnen opzoeken.
Wat is nu lekkerder dan bloot genieten !!!
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Henk D »

Je ziet wel dat, en ik ben er 1 van, gasten op een (naturisten)camping wifi graag willen. Of het in iig zeer op prijs stellen. Tenminste in de omgeving van eht restaurant maar het liefst vvanuit de caravan. Ik laat er een camping niet voor lopen maar het is wel een pre. En niet eens dat ik constant online wil zijn. Maar even wat informatie opzoeken is ideaal. Evenals het weer. Dan zie je dat de tijd snel gaat; Hoe lang is het geleden dat je al blij was dat je met je mobieltje ontvangst had. :)
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Ik las laatst in de krant dat de grootste ergernis op de camping is: een niet dekkend wifi-netwerk. Dus niet de vieze toiletten of een krakkemikkige douche maar de wifi.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik vind het heerlijk om zaken op te zoeken die ik ga bezoeken (info over steden, de historie, culinair, weer ed). Hiermee heeft een bezoek of activiteit voor ons meerwaarde. Dus internet is voor mij een welkom medium ook op reis. Daarnaast schrijf ik altijd een blog van elke reis. Hoofddoel is gewoon tekst voor ons fotoboek. Als ik dan toch schrijf mogen achterblijvers meegenieten.
Tegenwoordig is Whats app een prima medium voor contacten met het achterland.
Dus wij vinden WIFI prettig. Sommige campings hebben overal WIFI, dus ook bij de tent. Anderen alleen op een of meerdere centrale plaatsen. De kwaliteit en snelheid variëren enorm. Bij de tent is prettig. Op centrale plaatsen leg je wel weer meer contacten. De kosten variëren enorm. Het lijkt steeds vaker een interessante inkomensbron te zijn.
Tijdens onze laatste reis bezochten wij:
-La thaillade, gratis WIFI bij de boerderij ongeveer 1 kilometer verderop, redelijke kwaliteit
- Agde, op terrein, goede kwaliteit. Kosten weet ik niet meer
- Relaxnat, WIFI op hele terrein, betalen, goede kwaliteit
- El templo del Sol, betaald WIFI heel terrein matig tot redelijke kwaliteit
- Almanat, WIFI op hele terrein, redelijk tot goede kwaliteit
- Las Guddas, Prima gratis WIFI op centrale plaats.

Overigens zullen wij een camping niet links laten liggen als er geen WIFI is. Het zou voor ons geen keuzecriterium zijn. Is het er dan is het mooi meegenomen.
Wij gaan primair voor het blote kamperen.
En echt vieze toiletten tref je uiterst zelden op een naturistenterrein.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

wij waren laatst in een hotel in Duitsland, enigszins afgelegen en geen kabelmogelijkheid voor het hotel. Die man betaalde zich scheel aan kosten 900 euro per maand om de boel op 4g naar binnen te krijgen. Maar ja wel lekker internet overal in het hotel. Vorig jaar in mei waren we in een groot bungalowgebied in Denemarken. Daar kregen alles huisjes glasvezel. En gratis is het natuurlijk nooit. Gratis bestaat niet :-) Voor ons is een wifi aansluiting niet zaligmakend maar wel handig.
Vandaag gaan we wandelen in Duitsland en dan neem ik een dagabbo van de KPN zodat runkeeper in elk geval blijft draaien.
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Ik vind Wifi handig en ook wel iets wat standaard aanwezig moet zijn in deze tijd. Echter toch vaak traag, of je moet een aantal pagina's liken voordat je echt iets op kan zoeken. Daarom ben ik wel blij dat ik ernaast een abonnement heb met Europese dekking ( = 1 tarief) voor 2 GB aan data per maand. Tot nu toe nog nooit gepasseerd en ook geen extra kosten.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Eriks
Zeer actief lid

Bericht door Eriks »

Waar ik mij wel erg aan kan ergeren is als je voor internet moet betalen en de snelheid is zoooooooooootraaaaaaaaaaaaag dat je sneller naar een te bezoeken bezienswaardigheid kan rijden om de info daar op te halen i.p.v. het vooraf te bekijken via het grote boze net. Als je gasten laat betalen dan moet het ook goed zijn... en nee het argument dat het druk is is niet van toepassing. Dat weet je als camping eigenaar. Wel denk ik dat het steeds meer een must is om over Wifi te beschikken (al is het maar rond de receptie/restaurant etc) Gelukkig gloort er licht aan het eind van deze virtuele tunnel. Nog even en we hebben redelijke dekking in heel Europa op 4G. De providers zijn al bezig om in ieder geval Europa dekking te bieden in de abonnementenstructuur.

Waar zijn de tijden gebleven dat je met z'n allen voor een radio zat om te luisteren naar: "we zoeken de familie de Vries, waarschijnlijk rijdend in een rode opel kadet, kamperen met een tent. Waarschijnlijk op vakantie in Frankrijk" De familie Jansen uit Dordrecht is op zoek naar hun oom Karel uit Hellevoetsluis......
Tja de wereld veranderd snel......
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Eriks schreef:Waar ik mij wel erg aan kan ergeren is als je voor internet moet betalen en de snelheid is zoooooooooootraaaaaaaaaaaaag dat je sneller naar een te bezoeken bezienswaardigheid kan rijden om de info daar op te halen i.p.v. het vooraf te bekijken via het grote boze net. Als je gasten laat betalen dan moet het ook goed zijn... en nee het argument dat het druk is is niet van toepassing. Dat weet je als camping eigenaar. Wel denk ik dat het steeds meer een must is om over Wifi te beschikken (al is het maar rond de receptie/restaurant etc) Gelukkig gloort er licht aan het eind van deze virtuele tunnel. Nog even en we hebben redelijke dekking in heel Europa op 4G. De providers zijn al bezig om in ieder geval Europa dekking te bieden in de abonnementenstructuur.

Waar zijn de tijden gebleven dat je met z'n allen voor een radio zat om te luisteren naar: "we zoeken de familie de Vries, waarschijnlijk rijdend in een rode opel kadet, kamperen met een tent. Waarschijnlijk op vakantie in Frankrijk" De familie Jansen uit Dordrecht is op zoek naar hun oom Karel uit Hellevoetsluis......
Tja de wereld veranderd snel......
Sweet memories :-) of dat je naar de telefooncel ging met een handvol muntjes om naar huis te bellen. :D
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

GJ57 schreef:Sweet memories :-) of dat je naar de telefooncel ging met een handvol muntjes om naar huis te bellen. :D
collect call :lol:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Collect_call
Bloot als het kan, gekleed als het moet
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef:
GJ57 schreef:Sweet memories :-) of dat je naar de telefooncel ging met een handvol muntjes om naar huis te bellen. :D
1973 ?ik weet het niet maar dat was mijn eerste buitenland vakantie of dat toen ook al bestond ? later deed ik dat wel als ik platzak was.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

De jongere generatie op dit forum zal nu wel denken, waar hebben die ouwe lullen het in godsnaam over :lol: . Iets uit de tijd van de Flintstones? :lol:
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Natukees schreef:De jongere generatie op dit forum zal nu wel denken, waar hebben die ouwe lullen het in godsnaam over :lol: . Iets uit de tijd van de Flintstones? :lol:
ach ja, rooksignalen is zo achterhaald :-)
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door johnnyvang »

GJ57 schreef:
PoppeSchuitema schreef:
1973 ?ik weet het niet maar dat was mijn eerste buitenland vakantie of dat toen ook al bestond ? later deed ik dat wel als ik platzak was.
Kon je zelfs hier gewoon in nederland doen, ook in '73 dacht ik.
Wulde wé wete vroag ut dan :P
Er zijn geen hokjes op http://naturisme-nudisme.info
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

We stonden gewoon in de rij bij het postkantoor in Spanje in 1972 en 1973 om naar huis te bellen. Dan kregen we 1 van de 8 telefooncellen toegewezen en dat kostte in die tijd relatief veel geld. Ik was toen een klein ventje en vond het heel bijzonder dat je "helemaal" naar Nederland kon bellen. :D
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Plaats reactie