Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Natukees
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Natukees »

Vandaag kon het er eindelijk weer eens van komen, een dagje Thermen Elysium. Heerlijk in de warmte en weer een hele dag zonder kleding. Het was er flink druk. Vanwege de kerstvakantie denk ik. Maar wel gezellig druk. Er waren ook veel jonge stelletjes. Goed om te zien dat er nog jonge mensen zijn die zich bloot willen en durven geven. Ik zat te bedenken dat daar toch ook misschien jongelui bij zitten die warm te krijgen zijn voor het naturisme. Ik heb de NFN zojuist al een mailtje gestuurd dat er eigenlijk in elke rustruimte van elke sauna een paar exemplaren van het blad Uit zouden moeten liggen. Wie weet zijn daar "zieltjes" mee te winnen.

Groeten, Kees.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Als het goed is ligt er in elke sauna een uit, wij krijgen elk kwartaal 3 gratis exemplaren toegestuurd voor op de leestafels
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

PoppeSchuitema schreef:Als het goed is ligt er in elke sauna een uit, wij krijgen elk kwartaal 3 gratis exemplaren toegestuurd voor op de leestafels
Dat is best mogelijk. Maar het was vandaag zo druk dat er misschien toch mensen een exemplaar aan het lezen waren. Ik zal er de volgende keer eens beter op letten.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Vandaag maar weer eens een stevige wandeling gedaan bij Ommen. 12 kilometer, geweldig lekker weer voor 4 januari , hoewel een beetje vrieskou ook zou mogen. Dit jaar geen target gezet zoals voorgaande jaren, begint nu toch wel te kriebelen om runkeeper weer een target te geven.
Afbeelding
onderweg was er nog een midwinterhoornwandeling en daar stonden deze even in de ruststand.

http://www.wandelzoekpagina.nl/wandelin ... men/14354/
Harm
Zeer actief lid

Bericht door Harm »

Vandaag de BB weer aangestoken. Nu voor een serieuze PP-poging. Langzaam garen en inpakken.
Over een uur of 2 weet ik of het gelukt is.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Na een gezellige behoorlijk drukke dag in de sauna gaan wij nu even van onze rust genieten in "eetcafé Kronenhuis Winterswijk".
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

Eerst samen lekker koffie gedronken, daarna gegeten en daarna een wandeling door een stukje Beemster gemaakt. Na thuiskomst de kerstboom afgetuigd en thee gedronken. Boodschappen gedaan en strakjes lekker eten waarna een rustige zondagavond zal volgen.
Wie't kleine niet eert is het grote nie weerd..
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Jo.w »

Met de vriendin eerst gewerkt aan haar werken voor haar opleiding reisleider Europa. Nadien was het de bedoeling ff een wandelingetje te doen. Toch maar de gps meegenomen voor een cache die we bij vorige gelegenheid door invallende duisternis niet gevonden hadden. En al snel ben je, drankje in een drankgelegenheid onderweg, toch weer 3 uur weg geweest. 1 cache gevonden, 1 cache die we vroeger al vonden maar niet kunnen openen hadden nu wel geopend maar nog niet gelogd wegens geen schrijfgerief bij. De volgende keer doe ik ze snel met de wagen om ze te loggen ;)!

Al bij al toch onze 10 000 stappen (en ongeveer 7km) vandaag.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Harm schreef:Vandaag de BB weer aangestoken. Nu voor een serieuze PP-poging. Langzaam garen en inpakken.
BB? PP?
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Eindelijk was het zo ver dat de hemel helder was. Een voorwaarde voor een amateur astronoom in dop. Eigenlijk was dit de eerst keer dat dit kon in maanden.
Apparatuur bij elkaar gesprokkeld, de telescoop uitgericht en gekken naar een prachtige sterrenhemel. Elke keer weer verbaas wat zich daarboven afspeelt. Na enig zoeken de telescoop gericht op de Orionnevel Toen ik foto's wilde gaan maken kwamen de wolken en was het uit. Maar alles is nu uitgelijnd en de grond is gemarkeerd voor de poten van het statief zodat ik de volgende keer de telescoop gelijk goed neer kan zetten.

Ben benieuwd wanneer we weer kunnen kijken en of het eindelijk lukt om foto's te maken. Daar ben ik al 4 jaar mee bezig.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door johnnyvang »

Om daar dagelijks naar te kijken zit niet mijn interesse jos.
Al kijk ik wel vaak naar boven om te genieten van het mooie wat de nacht ons weer laat zien.
Ik kijk wel als ik weer hoor wanneer de iss overkomt, en dan zie ik hem (soms meerdere keren per nacht ) overkomen over de lijn breda / tilburg.
Kan hem zelfs volgen terwijl hij nog boven breda hangt, en uit het zicht verdwijnt ter hoogte van tilburg ( en wie weet is hij al verder weg).
De namen van de sterren ken ik niet, op de grote en kleine beer na ( en ik weet hoe ze eruit zien ).
Maar ben wel altijd aan het zoeken naar de grote letter W de vlieger en de (soort van ) slang.
Die 3 zullen jou denk ik meer zeggen, en je kent ze misschien zelfs bij naam, maar ik vind ze gewoon schitterend om naar te kijken.
Zeker als ik ook nog hoor dat er een hele boel vallende sterren zijn te zien.
Of wanneer er een planeet zo dichtbij staat dat je hem met het blote oog kunt zien ( bij goed weer ).
Dan blijf ik zelfs wat langer op om het te kunnen zien, want het blijft mooi daarboven.
Wulde wé wete vroag ut dan :P
Er zijn geen hokjes op http://naturisme-nudisme.info
Sjengske
Actief lid

Bericht door Sjengske »

Jos schreef:Ben benieuwd wanneer we weer kunnen kijken en of het eindelijk lukt om foto's te maken.
Heb je daar speciale apparatuur voor?
Ik ben al lang blij als ik een beetje fatsoenlijke foto van de maan kan maken.

Afbeelding

Edit: Sorry, wist niet dat het forum geen foto's accepteert van 1024 breed.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi Sjengske.

Daar komt heel wat bij kijken en het is nog moeilijke materie ook. Wij zijn er aan begonnen toen we in stikdonkere warme nacht op Moulin Faget urenlang naar de hemel hebben getuurd. het was daar prachtig. Paar jaar geef je dan een telescoop cadeau aan je vrouw omdat zij het zo leuk zou vinden. Ok dus je hebt een telescoop nodig en alleen om daar een keus in te maken ben je een flinke tijd bezig. We hebben dat ding meegesleept op diverse campings en zijn daar begonnen met kijken en je weet echt niet at je ziet. Je raakt enthousiast dus koop je een betere telescoop. Ok maar je kunt wel kijken naar de maan bijvoorbeeld maar door het draaien van de aarde is die zo uit beeld gedraaid. Dus koop je een telescoop met geledingssysteem zeg maar die houdt de bewegingen van de aarde bij. Dat laats is zeker van belang als je foto's wilt maken. dan moet het beeld superstilstaan omdat de belichtingstijden heel lang kunnen zijn.
Ok wa heb je nodig:
- een goede telescoop
- een goede montering waar je die telescoop opzet
- een montering met een volgsysteem
- goede lenzen.

Op deze manier kom je een heel eind en ben je al behoorlijk wat geldt kwijt. maar dan heb je ook wat. Een goede montering heeft een goto-systeem. Dwz ga daar of daarheen, dan rammelen die motoren en ok je bent er. Dat heeft mij wel 4 jaar gekost om te leren. Je kunt ook een laptop met allerlei fraaie programma's aan die montering hangen en dan stuurt de laptop de telescoop aan en ergen naar toe en zorgt ook voor het volgen.

Als laatste kun je een camera kopplen aan je telescoop en dan foto's maken. Dat kunnen heel mooie plaatjes worden maar die toon ik nog wel eens. Dat gaat geheel via de laptop en daar zit een heel fotolab achter.

Het is al leuk als je de eerste keren kijkt naar de maan. je kijkt dan echt in de kraters met een scherpte die eigenlijk onvoorstelbaar is. Dan kijk je naar Jupiter en zie je de manen bewegen. Nog later vindt je je eerste nevel, helemaal te gek.

Oh ja mijn echtgenote vindt het fantastisch als alles in beeld is en dan even en kijken en snel weer naar binnen. Want vaak kijk je in de wintermaanden en dan is het koud.

Als we in Frankrijk zijn wordt het nachtwerk want pas tegen 01:00 is het pas donker genoeg.

Op Les Lauzons was er een verontruste Belg wat we wel niet moesten met zo'n grote kijker, vond het maar niks. Maar hij was genegen toen hij 's nachts een uurtje kon kijken.

Dit jaar hebben we de telescoop mee genomen op reis naar America om wilde dieren te kunnen spotten. Werkte prima.

Het sterrenbeeld met de W is Cassiopeia, inderdaad bekend om zijn vallen de sterren net als de Perseïden die steevast in midden augustus een regen aan meteorieten laten zien.

Overigens kan iedereen met een tablet of smartphone fantastische apps downloaden en daarmee richt je telefoon richting hemel en dan wordt er gewoon getoond wat je ziet. Fabuleus, heb je geen enkele kennis voor nodig.

Hieronder enkele plaatjes (kan veel beter):

Afbeelding
De eerste poging om de Orionnevel te fotograferen

Afbeelding
Op een koude avond op La CLapere opzoek naar Venus

Afbeelding
De manen van Jupiter
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Harm
Zeer actief lid

Bericht door Harm »

Frivooltje schreef:
Harm schreef:Vandaag de BB weer aangestoken. Nu voor een serieuze PP-poging. Langzaam garen en inpakken.
BB? PP?
:D Leuk hé, nieuwe hobby. Een Black Bastard kun je gebruiken om Pulled Pork te maken.
Het is nu altijd! weer voor de bbq. Maar wel onder een dak.
En voor het geval dat Ellen dit leest: dit is absoluut geen vleesverbranding maar slow-cooking.
Maar evengoed is het niet gelukt om PP te maken.
Te haastig denk ik. In elk geval niet lang genoeg door gegaard. Maar wel lekker.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Helaas Jos, 2 van de 3 plaatjes werken niet.

PP snap ik maar wat is een Black Bastard? Een soort pan?
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Jo.w »

Afbeelding

Diverse afmetingen. Een ander merk dan Green Egg.
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Vandaag voor het eerst van mijn leven voor de rechtbank gestaan ( civiele zaak). Ik had er wel wat van verwacht, maar ik stond in 3 minuten weer buiten......
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef:Helaas Jos, 2 van de 3 plaatjes werken niet.
Ze komen hier prima op. Iemand anders ook problemen?

Jos
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Jos schreef:

Jos
Ik zie ook alleen de middelste Jos
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Jo.w »

Jos schreef:
Jos
Hier zijn ze perfect zichtbaar in IE11.
Vermoedelijke oorzaak: de 1e en de 3e zijn .tif-bestanden, de middelste is een .jpg. Als je een browser gebruikt die geen tif(f)'s weergeeft zou dat een oorzaak kunnen zijn.
Wie ze dus niet kan zien: geef ff aan met welke browser je op het forum komt.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Ik werk met Google Chrome en bij mij komt ook alleen het middelste plaatje
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

Jos schreef:

Jos
Op mijn Ipad 2 staan ze er alle drie mooi op :geek:
Wie't kleine niet eert is het grote nie weerd..
Sjengske
Actief lid

Bericht door Sjengske »

Met IE zie ik ze alle drie, met GC inderdaad maar een.
dick54
Actief lid

Bericht door dick54 »

Ook Firefox laat er maar een zien.

Groet,
Dick
Sjengske
Actief lid

Bericht door Sjengske »

Heeft het door velen verguisde IE toch nog een pluspunt(je).
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

PoppeSchuitema schreef:Ik werk met Google Chrome en bij mij komt ook alleen het middelste plaatje
Ik dus ook
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Dank voor jullie reacties.

Het is dus even puzzelen geweest. Maar het zat hem het type bestand. Twee van de drie waren een tiff bestand. Nu zijn het JPG bestanden en zijn ze ook in chrome zichtbaar.

Afbeelding
De eerste poging om de Orionnevel te fotograferen

Afbeelding
Op een koude avond op La CLapere opzoek naar Venus

Afbeelding
De manen van Jupiter

Jos
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Ze zijn nu idd alle 3 te zien voor ons chrome gebruikers Jos :D
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Vandaag bericht gehad dat ik ook in aanmerking kom voor subsidie voor nascholing van Code 95 van mijn "groot rijbewijs". Dat scheelt toch weer een flink pak geld en kan ik straks gewoon blijven rijden :D
PoppeSchuitema
Super actief lid

GerardS schreef:Vandaag bericht gehad dat ik ook in aanmerking kom voor subsidie voor nascholing van Code 95 van mijn "groot rijbewijs". Dat scheelt toch weer een flink pak geld en kan ik straks gewoon blijven rijden :D
He dat is goed nieuws man, ja idd dat scheelt jou iets van € 800,- ik had gelukkig ook recht op hetzelfde SOOB-potje zodat ik ik nu ook kan blijven rijden,(ik heb inmiddels mijn 35 uur vol) de volgende keer reken ik er op dat de werkgever het betaald.
Plaats reactie