Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Frivooltje
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Frivooltje »

Naar een nieuw bankstel wezen kijken. Eentje gevonden maar helaas, niet verkrijgbaar in leer (en wat er op leek vertrouw ik niet. Soort spul waar leerkorrels(?) op gespoten waren...) en ze bezorgden maar t/m/ 2 hoog en ik woon een etage hoger.
Toen hoorde ik van een vriend over winkels die alleen maar tweedehands kwaliteitsmeubelen verkopen en daar had ik nooit aan gedacht. Dus de zoektocht gaat verder.
Bij een particulier wel een mooi bruinlederen bank gevonden met relaxstanden maar ja, hoe krijg je dat naar boven, 3 hoog zonder lift?

Eenmaal thuis stond de schilder voor mijn deur. In 2022 is mijn douche geschilderd door een leerling maar zijn werk is nooit gecontroleerd. Na 3 dagen begon het alweer af te bladderen. Door omstandigheden (corona, nekhernia, etc.) al die tijd niet aan toe gekomen om daar over te klagen. Nu had ik de woningbouw laatst aan de lijn en toch maar eens genoemd. Schilder was niet blij want hij moest eerst al het afgebladderde eraf schrapen (heb ik aan meegeholpen) wat een ontzettende rotzooi geeft. Nu heeft hij een soort hele dure verf (€ 400,- per 10 liter zei hij) meegenomen en vandaag de eerste laag gezet. Vrijdag komt hij terug voor de tweede laag maar ik mag morgen dus niet douchen. Dacht slim te zijn en een slang van de hogedrukreiniger aan te sluiten op de douchekraan maar helaas, de Gardenaplug is te groot. Anders had ik mij op het balkon even snel kunnen douchen. Morgen na het sporten misschien even douchen.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: di 10 sep 2024, 23:50 Naar een nieuw bankstel wezen kijken. Eentje gevonden maar helaas, niet verkrijgbaar in leer (en wat er op leek vertrouw ik niet. Soort spul waar leerkorrels(?) op gespoten waren...) en ze bezorgden maar t/m/ 2 hoog en ik woon een etage hoger.
Toen hoorde ik van een vriend over winkels die alleen maar tweedehands kwaliteitsmeubelen verkopen en daar had ik nooit aan gedacht. Dus de zoektocht gaat verder.
Bij een particulier wel een mooi bruinlederen bank gevonden met relaxstanden maar ja, hoe krijg je dat naar boven, 3 hoog zonder lift?
Heb je daar geen takels? In Amsterdam takelden wij alles naar 4 hoog. ook wasmachines ed dus een bak moet ook gaan.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Meubellift huren. Ik dacht dat ik destijds € 100 voor betaald heb. Ze helpen ook nog met op de plaats zetten(?).
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

Meestal heb ik niet zoveel te melden over mijn dag (werk, kinderen, eten, opruimen, slapen, werk, kinderen, afijn u snapt hem wel....), maar vandaag heb ik de autoverzekering omgezet, aangezien we de "2e auto" gaan inruilen. De 20 jaar oude Mini Cooper is aan vervanging toe, vrijdag ga ik hem omruilen voor een 4 jaar oude Opel Corsa-e. Zaterdag een proefrit gemaakt, eerste keer dat ik in een elektrische auto reed. Rijdt echt fantastisch, zo soepel en makkelijk. Vanmiddag ook de laadpas van de ANWB ontvangen om ook onderweg te kunnen opladen bij een openbare paal. Normaliter moet thuis laden 95% afdekken, maar je kunt hem maar beter vast hebben. Wel al naar een laadpaal voor thuis aan het kijken maar gewoon via het stopcontact heb je in een nacht ook de halve accu vol, wat voor het dagelijks gebruik al afdoende is.
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: wo 11 sep 2024, 00:48 Heb je daar geen takels? In Amsterdam takelden wij alles naar 4 hoog. ook wasmachines ed dus een bak moet ook gaan.
Helaas niet. Buiten Amsterdam kom je sowieso weinig tegen.
gust schreef: wo 11 sep 2024, 08:42 Meubellift huren. Ik dacht dat ik destijds € 100 voor betaald heb. Ze helpen ook nog met op de plaats zetten(?).
Heeft hier niet veel zin want de balkondeur is smaller dan een normale deur. Daarbij staat op het ene balkon de buitenunit van een splitairco en via het andere balkon heeft geen zin vanwege de krankzinnige layout van het appartement.

Inmiddels geslaagd. Bruin lederen 2+3 zits bank met 4(!) relaxfuncties. Helaas mechanisch want elektrisch kan je ze in elke stand vergrendelen. Maar echt, zo goed als nieuw voor een spotprijs. Vrijdag wezen kijken en betaald. maandag wordt hij opgehaald en hierheen gebracht. Hoop dat die prijs meevalt. (zo ontzettende pleurishekel aan mensen die zeggen dat het wel goed komt met de prijs, zelfs na aandringen. Maar ja, had geen keuze. Heb € 200,- klaar liggen en daar moet hij het maar mee doen)
WoutervW schreef: wo 11 sep 2024, 20:50 4 jaar oude Opel Corsa-e.
Gefeliciteerd maar hoop dat je er ook rekening mee hebt gehouden dat je in 2025 25% en in 2026 volledige wegenbelasting gaat betalen. :o :cry:
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

Frivooltje schreef: za 14 sep 2024, 16:37
WoutervW schreef: wo 11 sep 2024, 20:50 4 jaar oude Opel Corsa-e.
Gefeliciteerd maar hoop dat je er ook rekening mee hebt gehouden dat je in 2025 25% en in 2026 volledige wegenbelasting gaat betalen. :o :cry:
Die paar tientjes gaan niet opwegen tegen de lage brandstofkosten (thuis opladen tegen 5 cent/kilometer) en onderhoud. En daarbij, eerst maar eens zien hoe dat allemaal loopt. Inmiddels is de ervaring toch dat je met overheidsbeleid geen rekening moet houden, dat verandert vaker dan de seizoenen....en 2026 is nog een heel eind weg, benieuwd wat voor regering we tegen die tijd hebben...
Frivooltje
Super actief lid

WoutervW schreef: za 14 sep 2024, 22:29 en 2026 is nog een heel eind weg, benieuwd wat voor regering we tegen die tijd hebben...
Naar mate je ouder wordt gaat de tijd steeds sneller hoor.
Ik hoop dat we dan een heel wat betere regering hebben want wat er nu zit... :o :x
Frivooltje
Super actief lid

Vrijdag een z.g.a.n. lederen 2- en een 3-zitsbank gekocht voor een leuke prijs. 5 zitplaatsen waarvan 4 met relaxmodule en juist daar zit de dikke adder onder het gras. Zo'n relaxmodule maakt de bank enorm zwaar. De twee mannen die ze hebben opgehaald kregen de 2-zits al niet naar boven getild dus laat staan de 3-zits.
Verhuislift huren kost je al snel € 220,- en dan moet je maar net weten wat je doet. Ben nu bezig met een verhuisbedrijf. Kost wat (minimaal € 325,-) maar dan weet je zeker dat het goed is. Daar komt nog een glaszettersbedrijf bij (2x € 50,-) om het raam eruit te halen want die banken passen echt niet door mijn balkondeur. Normaal doen ze dat niet maar dat bedrijf ligt zo goed als om de hoek en de directeur wilde mij wel matsen. Verhuisbedrijf doet niets via de ramen.
Wordt dus een duur geintje maar ja, de enige andere opties die ik heb is of ze weer te koop zetten of in de portiekhal (waar ze nu staan) te gaan wonen. Zucht...
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef: ma 16 sep 2024, 18:02 Vrijdag een z.g.a.n. lederen 2- en een 3-zitsbank gekocht voor een leuke prijs. 5 zitplaatsen waarvan 4 met relaxmodule en juist daar zit de dikke adder onder het gras. Zo'n relaxmodule maakt de bank enorm zwaar. De twee mannen die ze hebben opgehaald kregen de 2-zits al niet naar boven getild dus laat staan de 3-zits.
Verhuislift huren kost je al snel € 220,- en dan moet je maar net weten wat je doet. Ben nu bezig met een verhuisbedrijf. Kost wat (minimaal € 325,-) maar dan weet je zeker dat het goed is. Daar komt nog een glaszettersbedrijf bij (2x € 50,-) om het raam eruit te halen want die banken passen echt niet door mijn balkondeur. Normaal doen ze dat niet maar dat bedrijf ligt zo goed als om de hoek en de directeur wilde mij wel matsen. Verhuisbedrijf doet niets via de ramen.
Wordt dus een duur geintje maar ja, de enige andere opties die ik heb is of ze weer te koop zetten of in de portiekhal (waar ze nu staan) te gaan wonen. Zucht...
Je verwacht het niet he ..... Geld pinnen geen rekening vragen en door. Het doet een keer zeer.
Frivooltje
Super actief lid

Nou, achteraf was het een storm in een glas water. Maar ja, achteraf is alles makkelijk.
Nadat ik hier dat bericht had geschreven kreeg ik van mijn beste vriend een linkje van MP. Verhuislift met operator: € 70,- per uur. Zou ik totaal, incl. ruit, ca. € 240,- kwijt zijn. Ikke meteen bellen maar werd niet opgenomen. Toen dacht ik, dan maar een e-mail maar tijdens het schrijven belde hij mij terug. Dát vind ik nou service die ik niet vaak mee maak. Gesprekje gehad en hij is meteen langsgekomen want hij zat ook in Eindhoven. Hij en zijn maat hebben de banken bekeken, de trap, de ramen en de flat. Maat wilde toch nog even goed naar de banken kijken en na wat overleg zei hij dat hij die banken wél uit elkaar kon halen. Afspraak gemaakt voor vanochtend.
Vanochtend waren ze keurig volgens afspraak hier en ja hoor, binnen een uur stonden beide banken boven gemonteerd en wel. Geen verhuislift, geen ruiten eruit, gewoon via de trappenhal. Hoe simpel kan het zijn. Zelfs de verkoper wist niet dat ze in delen uit elkaar konden en zeker niet dat het slechts 8 schroeven per bank was. Schade slechts € 160,- en ze hebben ook nog spullen meegenomen die naar de stort moesten. Topgasten.

Voor wie ooit hulp nodig heeft van mensen die service hoog in het vaandel hebben: https://365lift.nl. Ook voor andere dingen dan een verhuislift.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Ik ben met mijn schat in Salt Lake City voor de conventie, we zijn 2 week geleden in Las Vegas gelandt en via Californië en Arizona naar Utah gereden en hebben al diverse natuurgebieden bezocht en prachtige foto's gemaakt van mooie natuurverschijnselen zoals mooie rotspartijen en watervalletjes. Het hoogtepunt(letterlijk en figuurlijk) was een offroad pad bij een berg omhoog waar we op 11.500 feet (dik 3km) hoogte een adembenemend uitzicht hadden. Morgenmiddag is de conventie afgelopen en vertrekken we richting Nevada en Californië waar we eigenlijk in Death Valley willen kijken maar dat is even afhankelijk van de temperatuur daar. Tot nu toe hebben we weer een prachtige relaxte vakantie
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Lekker naar het strand geweest. Eerst even lekker geluncht en toen het strand op. Was lekker met een fraai najaarszonnetje. Af en toe wat zandstralen. Daarna nog even lekker thuis inde tuin tot de zon achter de bomen verdween.

Jos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Lekker rustig 🌞👍
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Bowmore schreef: za 21 sep 2024, 07:21 Lekker rustig 🌞👍
Als je de ander kant op zou kijken dan zie best nog wel wat mensen. Er was wel meer clothing optional. Een stel waarvan de vrouw lekker van het blote strand genoot en haar man/partner dik in de kleren.

Overigens vind wij rust niet erg.

Opvallend veel vrouwen op het strand of alleen of met een andere vrouw.

Jos
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Clothing optional vind ik ook prima 👍

Vandaag op het nieuw aangewezen strandje van de loenense buitenpolder geweest. Het zou de 2e t/m de 4e inham ten westen van het veerpondje zijn en aan het begin en eind voorzien zijn van borden.
Aangekomen bij het 2e strandje heeft het huis van de voormalige camping zicht op het strand.
Dit lijkt me dus geen geschikte plaats en tevens is er geen bord te zien.
Na de 4e inham is er ook geen bord te vinden.
Iets gaat er daar fout...ik heb de NFN al geïnformeerd.

Groetjes Jeroen
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Bowmore schreef: za 21 sep 2024, 17:29 Clothing optional vind ik ook prima 👍

Groetjes Jeroen
ja is ook prima. Stoort ons niet.

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: za 21 sep 2024, 15:02 Een stel waarvan de vrouw lekker van het blote strand genoot en haar man/partner dik in de kleren.
Apart, meestal is het andersom.

Vandaag even naar de markt en daarna thuisgebleven. Wederom slecht geslapen en last van mijn rug.
Misschien morgen naar het Engelermeer want het wordt waarschijnlijk nog een dagje mooi weer.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 21 sep 2024, 20:57
Jos schreef: za 21 sep 2024, 15:02 Een stel waarvan de vrouw lekker van het blote strand genoot en haar man/partner dik in de kleren.

Vandaag even naar de markt en daarna thuisgebleven. Wederom slecht geslapen en last van mijn rug.
Misschien morgen naar het Engelermeer want het wordt waarschijnlijk nog een dagje mooi weer.
Wij hebben niet die ervaring Frivooltje. Vrouwen gan makkelijker bloot dan mannen is ons idee.

Jos
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Gaat dit over mannen alleen of over vrouwen alleen? Leuk onderwerp voor een enquête.
Bloot is beautiful
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Gister en vandaag op het strand bij Noordwijk gewandeld. Ondanks het mooie weer weinig naturisme. De borden zijn weg, (alleen die voor surfstrand staan er nog), dus ik heb zodra het wat stiller werd aangenomen dat het clothing optional was. Daardoor is het naaktstrand aanzienlijk vergroot. Geen ergernis of boa waargenomen. Sta nu op camping de Bessenhof.
Bloot is beautiful
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gister iets gedaan wat we nooit doen. Uit eten in een 2 sterren restaurant. In dit geval "Het Nonnetje" in Harderwijk.
Het was fantastisch eten. Alle ingrediënten zo fraai op elkaar afgestemd en bijpassende wijnen ook.

De reden we zijn 50 jaar getrouwd en dan mag zo iets wel gebeuren.
Morgen gaan met kids aanhang en kleinkinderen dineren en met dezelfde ploeg in december naar Hans Klok.

Af en toe een feestje toch.

Jos
Mauricekuh
Zeer actief lid

Bericht door Mauricekuh »

Jos schreef: vr 27 sep 2024, 19:33 Gister iets gedaan wat we nooit doen. Uit eten in een 2 sterren restaurant. In dit geval "Het Nonnetje" in Harderwijk.
Het was fantastisch eten. Alle ingrediënten zo fraai op elkaar afgestemd en bijpassende wijnen ook.

Morgen gaan met kids aanhang en kleinkinderen dineren en met dezelfde ploeg in december naar Hans Klok.

Jos
Leuk Jos, van harte gefeliciteerd!!
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Daar hoort inderdaad iets bijzonders bij en dan is zo'n culinaire belevenis heel apart. Zeker voor jou als doorgewinterde kok. Nog veel gelukkige jaren samen.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Van harte Jos 8-)
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

gefeliciteerd Jos en vrouw, wij wensen jullie nog vele jaren samen
Gr. NanMar

PB is welkom!
johannesw
Zeer actief lid

Bericht door johannesw »

Ook gefeliciteerd :)
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Van harte Jos en vrouw. Het is een mooie mijlpaal.
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: zo 22 sep 2024, 13:38
Frivooltje schreef: za 21 sep 2024, 20:57
Wij hebben niet die ervaring Frivooltje. Vrouwen gan makkelijker bloot dan mannen is ons idee.
Ik baseer het op de verhalen die ik heb gehoord/gelezen. Mannen die alles alleen moeten doen omdat de vrouw er niets van moet hebben. Zelfs over vrouwen die het hun man verbieden om van het naakte te genieten.
Jos schreef: vr 27 sep 2024, 19:33 De reden we zijn 50 jaar getrouwd en dan mag zo iets wel gebeuren.
Van harte gefeliciteerd Jos. Mooie mijlpaal. Op naar de 60!!
Steemick
Actief lid

Bericht door Steemick »

Nog gefeliciteerd @Jos. Nog vele jaren toegewenst
Jos schreef: vr 27 sep 2024, 19:33 Gister iets gedaan wat we nooit doen. Uit eten in een 2 sterren restaurant. In dit geval "Het Nonnetje" in Harderwijk.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Dank voor alle fijne reacties. Voorlopig hebben we de festiviteiten afgesloten en er samen met de naaste familie van genoten.

In december gaan we nog een keer met zijn allen naar Hans Klok.

Jos
Plaats reactie