Re: Wat heb je gedaan vandaag?
Geplaatst: di 26 aug 2014, 20:39
Ja collega's heb je niet zoveel op de weg
Forum voor en door naturisten. Voor fotoalbum ga naar: http:/naturisten-forum.nl/fotoalbum
https://naturisten-forum.nl/forum/
Kijk daar heb je t al, als jij de rijtijd met 15 min overschrijdt kun je daar over 28 werkdagen nog een boete voor krijgen, als de overtreding in Noorwegen is gemaakt kun je er in Portugal nog een bon voor krijgen. Er is geen beroep ter wereld waar je zo streng op je werktijd wordt gecontroleerd en ben je ietsjes fout word je behandeld als een zware crimineel. Groot gelijk dat je hem er wat van gezegd hebt, en als je t helemaal goed wilt doen maak je er een melding bij I.L&T van, dan heb je kans dat ze bij hem op t bedrijf gaan controleren en als hij dan veel overtredingen heeft kan hij zelf aangepakt worden en zelfs zijn vergunning kwijtraken.GerardS schreef:Chauffeurs worden ook echt uitgebuit,vandaag conflict gehad met de nieuwe baas over het overschrijden van mijn rij uren, kwartiertje pauze gehad",nou wen er maar aan want dit was nog een makkie" nou verteld dat ze maar weer een ander moeten zoeken want als je aangehouden word of daardoor een ongeluk veroorzaakt hangt niet mr Baasje maar lullo de chauffeur en daar heeft deze jongen geen trek in,en dan het salaris in de ww heb je nog meer,vinden ze het gek in Den Haag dat mensen voor minder niet willen werken .
Vandaag nog een afscheidsgesprek gehad met de eigenaar maar die wil van geen kritiek horen,ik heb gezien hoe er volop wordt gefraudeerd met het niet invoeren van arbeidstijd gemaakt met laden voor vertrek,het rijden met dubbele bemanning zonder slaapcabine,inwerkchauffeurs die niet weten dat je bij wisselen van bestuurder de pas ook moet wisselen en zodoende op elkaars pas rijdt.Nee daar heb ik dus echt voor gepast,we gaan gewoon weer verder met zoeken.PoppeSchuitema schreef:Kijk daar heb je t al, als jij de rijtijd met 15 min overschrijdt kun je daar over 28 werkdagen nog een boete voor krijgen, als de overtreding in Noorwegen is gemaakt kun je er in Portugal nog een bon voor krijgen. Er is geen beroep ter wereld waar je zo streng op je werktijd wordt gecontroleerd en ben je ietsjes fout word je behandeld als een zware crimineel. Groot gelijk dat je hem er wat van gezegd hebt, en als je t helemaal goed wilt doen maak je er een melding bij I.L&T van, dan heb je kans dat ze bij hem op t bedrijf gaan controleren en als hij dan veel overtredingen heeft kan hij zelf aangepakt worden en zelfs zijn vergunning kwijtraken.GerardS schreef:Chauffeurs worden ook echt uitgebuit,vandaag conflict gehad met de nieuwe baas over het overschrijden van mijn rij uren, kwartiertje pauze gehad",nou wen er maar aan want dit was nog een makkie" nou verteld dat ze maar weer een ander moeten zoeken want als je aangehouden word of daardoor een ongeluk veroorzaakt hangt niet mr Baasje maar lullo de chauffeur en daar heeft deze jongen geen trek in,en dan het salaris in de ww heb je nog meer,vinden ze het gek in Den Haag dat mensen voor minder niet willen werken .
Heel sterk Gerard. Ga je het nog melden bij die instantie ie Poppe noemde?GerardS schreef: Vandaag nog een afscheidsgesprek gehad met de eigenaar maar die wil van geen kritiek horen,ik heb gezien hoe er volop wordt gefraudeerd met het niet invoeren van arbeidstijd gemaakt met laden voor vertrek,het rijden met dubbele bemanning zonder slaapcabine,inwerkchauffeurs die niet weten dat je bij wisselen van bestuurder de pas ook moet wisselen en zodoende op elkaars pas rijdt.Nee daar heb ik dus echt voor gepast,we gaan gewoon weer verder met zoeken.
Ik weet niet in hoeverre de Inspectie leefomgeving en Transport hier wat mee kan en of het de moeite waard is,vaak wisselen werkgevers informatie aan elkaar uit en sta je te boek als verrader en kom je helemaal niet meer aan de slag,ga er wel over nadenken of ik wel als chauffeur verder wil want dat ben ik niet van huis uit,ik heb wel in de logistieke tak gewerkt maar dan in het afvalwezen en in mijn oude functie is er gewoonweg geen werk want er zijn maar 80 van deze banen in Nederland en aangezien ik een groot rijbewijs heb is chauffeur het meest logisch maar het valt mij toch wel tegen,en de beloning is erg mager en de boetes torenhoog. Eigenlijk moet je echt van het vak houden om het te doen,ik ga er dus nog wel over nadenken.Jos schreef:Heel sterk Gerard. Ga je het nog melden bij die instantie ie Poppe noemde?GerardS schreef: Vandaag nog een afscheidsgesprek gehad met de eigenaar maar die wil van geen kritiek horen,ik heb gezien hoe er volop wordt gefraudeerd met het niet invoeren van arbeidstijd gemaakt met laden voor vertrek,het rijden met dubbele bemanning zonder slaapcabine,inwerkchauffeurs die niet weten dat je bij wisselen van bestuurder de pas ook moet wisselen en zodoende op elkaars pas rijdt.Nee daar heb ik dus echt voor gepast,we gaan gewoon weer verder met zoeken.
Succes met verder zoeken.
Jos
Dat bedoel ik Jo,1+1 =2,bovendien werken daar nog 100 man,en met klokkenluiders loopt het nooit goed af.Voorlopig hangt er een boete van 1500 euro boven mijn hoofd als ik gecontroleerd wordt over mijn rij en rust uren.Goede leerschool geweest.Jo.w schreef:Het zou me heel sterk verwonderen als die mogen vertellen van wie de klacht komt. Natuurlijk, als jij de enige bent die daar de laatste maanden is weggegaan dan is de link snel gelegd.
Nee hoor gelukkig niet,als je in Nederland zelf ontslag voor een terechte reden neemt heb je ook recht op een uitkering,bovendien was dit in mijn proeftijd en vond de werkgever uiteraard ook dat ik beter kon vertrekken(Die kon zich niet vinden in mijn kritiek en dan heb je dat al gauw)en beter nu als na 6 maanden want dan moet je een nieuwe uitkering aanvragen en krijg je een bedrag naar je laatst verdiende loon en aangezien dat van deze werkgever lager is als de vorige(tegenwoordig ben je ook verplicht om voor een lager salaris te gaan werken) had ik er knap op achteruit gegaan,nu heb ik alleen een onderbreking van mijn huidige uitkering,waar ik vandaag bij het UWV een verlenging voor aangevraagd heb.Desiree schreef:Gerard,komt je ww uitkering nu niet in gevaar....omdat jezelf ontslag hebt genomen
Vervelend voor je,ik ken het ,ik heb zelf 23 jaar bij een werkgever gezeten,echter ik moet nog een jaar of 25 dus voor mij is het meegekregen geld niet voldoende om het vol te houden.Veel succes in de toekomstkouros schreef:Vandaag voor het laatst bij de "baas" geweest. Ontslagen omdat productie in Polen, Rusland en Korea veel goedkoper kan. Samen met nog 1200 anderen.
Toch 27 jaar daar gewerkt.
Het voelt heel vreemd. Hard gewerkt, het voelde goed, veilig en vertrouwd.
Nu opeens niets meer.
Maar geen medelijden, er is een meer dan prima sociaal plan en ik ben op een leeftijd dat het niet zo'n grote klap is.
Veel erger is het voor veel andere collega's met kinderen op middelbare school leeftijd, misschien een iets te hoge hypotheek enz enz.
Ik ga de komende tijd nog wel iets zoeken, het inkomen moet nog wel iets aangevuld worden maar ik hoef niet meer de hoofdprijs te verdienen om rond te komen.
Toch voelt het vreemd, het zal moeten wennen denk ik.....
En iedereen maar klagen dat de Polen het werk kapot maken. Nee, het zijn de werkgevers die dat doen.GerardS schreef:Vandaag nog een afscheidsgesprek gehad met de eigenaar maar die wil van geen kritiek horen,ik heb gezien hoe er volop wordt gefraudeerd met het niet invoeren van arbeidstijd gemaakt met laden voor vertrek,het rijden met dubbele bemanning zonder slaapcabine,inwerkchauffeurs die niet weten dat je bij wisselen van bestuurder de pas ook moet wisselen en zodoende op elkaars pas rijdt.Nee daar heb ik dus echt voor gepast,we gaan gewoon weer verder met zoeken.
Maandag nieuw sollicitatiegesprek nu bij het grootste transportbedrijf van Nederland in Amsterdam,bier bezorgen voor het bedrijf met de ster Nieuwe ronde ,nieuwe kansen.Frivooltje schreef:En iedereen maar klagen dat de Polen het werk kapot maken. Nee, het zijn de werkgevers die dat doen.GerardS schreef:Vandaag nog een afscheidsgesprek gehad met de eigenaar maar die wil van geen kritiek horen,ik heb gezien hoe er volop wordt gefraudeerd met het niet invoeren van arbeidstijd gemaakt met laden voor vertrek,het rijden met dubbele bemanning zonder slaapcabine,inwerkchauffeurs die niet weten dat je bij wisselen van bestuurder de pas ook moet wisselen en zodoende op elkaars pas rijdt.Nee daar heb ik dus echt voor gepast,we gaan gewoon weer verder met zoeken.
Hoop dat je snel weer beter werk vind.
Vandaag Engelermeer en aankomende week waarschijnlijk ook nog wel een aantal keer aangezien het goed weer wordt. (donderdag 25ºC)