Wij zijn nu op Fuerteventura......26 graden en vol zon
Wat heb je gedaan vandaag?
- Pieter1973
- Zeer actief lid
- Roald
- Actief lid
Re: Wat heb je gedaan vandaag?
Hier een 2003 met 562k rijd nog steeds comfortabelsean3 schreef: ↑ma 24 apr 2023, 10:36Die van mij is 16 jaar oud, en heeft 340.000 km op de teller staan. Rijdt nog comfortabel en betaalbaar (6 cent per km op LPG). Ik heb deze auto nu ruim 11 jaar. Als ik het tweedehands aanbod van nu vergelijk met dat van 11 jaar geleden, dan hoop ik dat deze auto nog heel lang mee gaat.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
"update" Vanmiddag ben ik weer bij de longarts geweest, die heeft inmiddels overleg gepleegd met de artsen in Nieuwegein en samen zijn ze tot de conclusie gekomen dat ik Longfibrose (lidtekenweefsel) heb. Dit is niet te genezen ze kunnen het alleen met medicatie remmen. Deze medicijnen mogen ze hier in Winterswijk niet voorschrijven dus krijg ik een verwijzing naar Enschede waar ze dat wel mogen.Ook heb ik een verwijzing naar de dermatoloog om te kijken of mijn gevoelige huid mogelijk het gevolg is van een auto-immuunziekte want dan moet er een andere medicatie toegepast worden. Vorige week ben ik bij de KNO arts geweest en die stuurt alle gegevens door naar het AMC en daar word er dan beslist of ze mij daar willen zien en of er misschien geopereerd gaat worden
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- Bowmore
- Super actief lid
Sterkte Poppe
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Ai poppe, dat is slecht nieuws en zorgt voor onrust en gedoe. Ik hoop dat je toch in Lissabon kunt genieten. Sterkte, Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- WoutervW
- Zeer actief lid
Tweede dag La Palma. Vanmorgen naar het zuiden gereden, vulkaanmuseum bezocht (wat inmiddels "vernieuwd" is met uitgebreide informatie rondom de laatste uitbarsting) en daar wat rondgewandeld. Daarna de vuurtoren en zoutvelden in het zuiden bezocht. Was ook alweer een paar jaar geleden. Daarna terug gereden en de middag doorgebracht op Playa de Charco Verde. Begin van de avond een restaurantje opgezocht, hapje gegeten en nu kinderen op bed, wij buiten op het terras van het huisje aan een wijntje.
- Flipflop
- Super actief lid
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Nou Poppe wij wensen je alle sterkte toe. Dat klinkt allemaal best heftig.
- Roald
- Actief lid
Sterkte en beterschap toegewenst PoppePoppeSchuitema schreef: ↑ma 24 apr 2023, 19:48 "update" Vanmiddag ben ik weer bij de longarts geweest, die heeft inmiddels overleg gepleegd met de artsen in Nieuwegein en samen zijn ze tot de conclusie gekomen dat ik Longfibrose (lidtekenweefsel) heb. Dit is niet te genezen ze kunnen het alleen met medicatie remmen. Deze medicijnen mogen ze hier in Winterswijk niet voorschrijven dus krijg ik een verwijzing naar Enschede waar ze dat wel mogen.Ook heb ik een verwijzing naar de dermatoloog om te kijken of mijn gevoelige huid mogelijk het gevolg is van een auto-immuunziekte want dan moet er een andere medicatie toegepast worden. Vorige week ben ik bij de KNO arts geweest en die stuurt alle gegevens door naar het AMC en daar word er dan beslist of ze mij daar willen zien en of er misschien geopereerd gaat worden
-
- Zeer actief lid
Poppe, veel sterkte met alle ellende. Hopelijk kunnen jullie toch nog genieten van de vakantie in Portugal. Misschien doet de voorjaarszon daar wonderen.
-
- Super actief lid
Helemaal mee eens alleen heb ik het idee dat veel mensen geen gezond verstand gebruiken. Ik ken genoeg mensen die doen wat ze kunnen puur en alleen omdat ze het kunnen. Dat het niet verstandig is interesseert ze niets. Ik weet niet meer waar maar heb laatst iemand iets zien schrijven over regeltjes. Dat die nodig zijn om (domme) mensen te beschermen tegen zichzelf of iets in die trant. Als mensen eerst even na zouden gaan denken voordat ze dingen deden of even iets verder kijken dan hun neus lang is, dan hadden we heel veel regeltjes helemaal niet nodig.
Dank je.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- NanMar
- Super actief lid
- WoutervW
- Zeer actief lid
Het probleem wat ik steeds meer tegen kom is dat juist de minder intelligente medemens die situaties niet kunnen overzien een beroep doen op het "gezonde verstand" meestal om daarmee wetenschappers en experts terzijde te kunnen schuiven. Met name bij Corona en nu de "stikstofcrisis" (ik haat dat woord; het gaat om ammoniak...) zag en zie je dat veel. Dus ik denk heel vaak laat dat "gezonde verstand" alsjeblieft zitten en neem gewoon eens wat aan van mensen die er veel meer kijk op hebben dan jij en ik...Frivooltje schreef: ↑di 25 apr 2023, 16:25Helemaal mee eens alleen heb ik het idee dat veel mensen geen gezond verstand gebruiken. Ik ken genoeg mensen die doen wat ze kunnen puur en alleen omdat ze het kunnen. Dat het niet verstandig is interesseert ze niets. Ik weet niet meer waar maar heb laatst iemand iets zien schrijven over regeltjes. Dat die nodig zijn om (domme) mensen te beschermen tegen zichzelf of iets in die trant. Als mensen eerst even na zouden gaan denken voordat ze dingen deden of even iets verder kijken dan hun neus lang is, dan hadden we heel veel regeltjes helemaal niet nodig.
Dank je.
-
- Zeer actief lid
-
- Zeer actief lid
Inderdaad Wouter, de kreet stikstofcrisis slaat nergens opWoutervW schreef: ↑di 25 apr 2023, 21:12Het probleem wat ik steeds meer tegen kom is dat juist de minder intelligente medemens die situaties niet kunnen overzien een beroep doen op het "gezonde verstand" meestal om daarmee wetenschappers en experts terzijde te kunnen schuiven. Met name bij Corona en nu de "stikstofcrisis" (ik haat dat woord; het gaat om ammoniak...) zag en zie je dat veel. Dus ik denk heel vaak laat dat "gezonde verstand" alsjeblieft zitten en neem gewoon eens wat aan van mensen die er veel meer kijk op hebben dan jij en ik...Frivooltje schreef: ↑di 25 apr 2023, 16:25Helemaal mee eens alleen heb ik het idee dat veel mensen geen gezond verstand gebruiken. Ik ken genoeg mensen die doen wat ze kunnen puur en alleen omdat ze het kunnen. Dat het niet verstandig is interesseert ze niets. Ik weet niet meer waar maar heb laatst iemand iets zien schrijven over regeltjes. Dat die nodig zijn om (domme) mensen te beschermen tegen zichzelf of iets in die trant. Als mensen eerst even na zouden gaan denken voordat ze dingen deden of even iets verder kijken dan hun neus lang is, dan hadden we heel veel regeltjes helemaal niet nodig.
Dank je.
Lucht bestaat uit 21% zuurstof, 78% stikstof en een beetje rest gassen. Het zijn de verbindingen met stikstof die een probleem opleveren
Een PB is welkom
-
- Super actief lid
Klopt al hoeft men natuurlijk niet alles klakkeloos te accepteren. Maar men kan inderdaad ook overdrijven. (maak ik mij best wel zorgen om)WoutervW schreef: ↑di 25 apr 2023, 21:12Het probleem wat ik steeds meer tegen kom is dat juist de minder intelligente medemens die situaties niet kunnen overzien een beroep doen op het "gezonde verstand" meestal om daarmee wetenschappers en experts terzijde te kunnen schuiven. Met name bij Corona en nu de "stikstofcrisis" (ik haat dat woord; het gaat om ammoniak...) zag en zie je dat veel. Dus ik denk heel vaak laat dat "gezonde verstand" alsjeblieft zitten en neem gewoon eens wat aan van mensen die er veel meer kijk op hebben dan jij en ik...Frivooltje schreef: ↑di 25 apr 2023, 16:25Helemaal mee eens alleen heb ik het idee dat veel mensen geen gezond verstand gebruiken. Ik ken genoeg mensen die doen wat ze kunnen puur en alleen omdat ze het kunnen. Dat het niet verstandig is interesseert ze niets. Ik weet niet meer waar maar heb laatst iemand iets zien schrijven over regeltjes. Dat die nodig zijn om (domme) mensen te beschermen tegen zichzelf of iets in die trant. Als mensen eerst even na zouden gaan denken voordat ze dingen deden of even iets verder kijken dan hun neus lang is, dan hadden we heel veel regeltjes helemaal niet nodig.
Dank je.
Dank je NanMar.
- anakin
- Super actief lid
Vandaag, Koningsdag, maar niet de stad in geweest. Was een mooie dag om ervoor te zorgen dat de boot weer vaarklaar is en het water in kon. Vanaf nu heb ik dus weer een reden om naar de jachthaven te gaan.
- Koenraad
- Super actief lid
Mijn "gezonde verstand" zegt dat men daarom het volksreferendum heeft afgeschaft.
Groet,
Koen
Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG
Denken kan je niet delegeren
Denken kan je niet delegeren
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Op Koningsdag toch de wandelschoenen weer aangetrokken en vertrokken naar Borculo. Wij wandelen graag uit het boekje wandelen in de Achterhoek van Truus Wijnen. Tegenwoordig printen we niet meer de route uit maar zetten we deze op Komoot. Dit is een "pratende"app die keurig aangeeft wanneer je links of rechtsaf moet en verder stil is. We rijden onze nieuwe auto in en wennen aan de moderniteiten op dat ding. Erg leuk maar het is wel afleidend. Het went inmiddels wel dat dan weer wel. Ben wel blij met de hoeveelheid zonnepanelen op ons thuisdak zodat het opladen van deze hybride "gratis "is. Maar ja 40 km heb je er zo weer uitgestookt. Dan tikt de benzinemotor erachter. We gaan het allemaal nog ontdekken.
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
De "minder intelligente mens". Wie zou dat dan moeten zijn? Ben ik dat omdat ik vraagtekens zet bij het Covid beleid omdat wetenschappers en experts roepen omdat ze er voor geleerd hebben. Is dat Caroline v/d Plas van de BBB omdat ze vraagtekens zet bij de experts en wetenschappers die de boeren op willen ruimen omdat er een Natura 2000 is benoemd naast hun bedrijf hebben (Wat al generaties in de familie is. Terwijl dat natura 2000 juist door hun inzet is ontstaan!)WoutervW schreef: ↑di 25 apr 2023, 21:12
Het probleem wat ik steeds meer tegen kom is dat juist de minder intelligente medemens die situaties niet kunnen overzien een beroep doen op het "gezonde verstand" meestal om daarmee wetenschappers en experts terzijde te kunnen schuiven. Met name bij Corona en nu de "stikstofcrisis" (ik haat dat woord; het gaat om ammoniak...) zag en zie je dat veel. Dus ik denk heel vaak laat dat "gezonde verstand" alsjeblieft zitten en neem gewoon eens wat aan van mensen die er veel meer kijk op hebben dan jij en ik...
Of bedoel je de "laag opgeleide" hardwerkende Nederlander, de bijstandsmoeder, de Wahjonger, of de school-drop-out, met een inkomen wat hem eerst in zijn beurs doet kijken zich dan een mening vormt. Iedereen vormt zich een mening op grond van wat zij belangrijk vinden. En ieders mening dient te worden gerespecteerd. Het is een van de pijlers van de democratie.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
- WoutervW
- Zeer actief lid
Henk, ik doel op mensen die zich laten misleiden door desinformatie. Ergens vraagtekens bij zetten mag, dat doe ik zelf ook. Maar blind achter een groep (of dat nou de covid-ontkenners of de BBB is) zonder dáár juist vraagtekens bij te zetten puur omdat zij roepen wat men wil horen (u hoeft niets anders te doen want de experts zitten ernaast, dus ontspan, we hoeven ons niet aan te passen), dat vind ik niet heel erg slim.
Ik heb ooit eens een mooie uitspraak opgepikt; als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg.
Nu kun je dat heel simpel opvatten en zeggen zie je wel, gewoon lekker doorgaan. Of verder kijken en de gevolgen overzien van de ingeslagen weg. En dat laatste is precies wat eerdergenoemde groeperingen juist niet willen.
Ik heb ooit eens een mooie uitspraak opgepikt; als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg.
Nu kun je dat heel simpel opvatten en zeggen zie je wel, gewoon lekker doorgaan. Of verder kijken en de gevolgen overzien van de ingeslagen weg. En dat laatste is precies wat eerdergenoemde groeperingen juist niet willen.
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Dat is wat anders dan "minder intelligente mensen". Het probleem tegenwoordig is dat er zoveel informatie onze kant op komt dat het erg moeilijk is de waarheid van hoaxes te onderscheiden. Zelfs voor de gemiddelde mens. Ook wetenschappers en experts hebben soms tegenstrijdige opvattingen. Het zit dan vaak in de conclusies die worden getrokken op grond van onvolledige info. En als iemand maar vaak genoeg kan zeggen dat hij gelijk heeft, expert is, word dat al snel als waar aangemerkt. Het verbaasd me soms hoe snel er experts opstaan van iets dat gloednieuw is!!!!
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
- WoutervW
- Zeer actief lid
Vandaag een wandeling gemaakt. Van Don Pedro naar El Tablado. Een dorpje (verzameling huizen) aan het einde van de wereld. Een wandeling van 4,5 km maar wel 300 meter stijgen en 500 meter dalen. Daar geluncht in het lokale etablissement, gerund door de Amsterdamse Claire.
Daarna ben ik alleen (en bloot, heerlijk) terug gewandeld naar de auto, voor de kinderen was de weg terug teveel. Bij 26 graden in de volle zon was het een pittig stuk. Nu hebben we gegeten en zitten we bij ons huisje van de avondzon te genieten.
Daarna ben ik alleen (en bloot, heerlijk) terug gewandeld naar de auto, voor de kinderen was de weg terug teveel. Bij 26 graden in de volle zon was het een pittig stuk. Nu hebben we gegeten en zitten we bij ons huisje van de avondzon te genieten.
- Puur-natuur74
- Actief lid
Eindelijk met mooi weer in de achtertuin bezig geweest.
Naakt tuinieren
Naakt tuinieren
Het leven is fijn als je bloot kan zijn dat doe ik in huis de achtertuin met mooi weer. Of zwem dagen in Apeldoorn. Strand camping met de caravan erop uit.
ook zijn wij NFN lid
Het is een levenssteil die wij prettig vinden.
ook zijn wij NFN lid
Het is een levenssteil die wij prettig vinden.
-
- Super actief lid
Net mijn "galgenmaal" op. Zo voelt het. Tussen nu en het einde van het onderzoek mag ik niet meer eten. Is goed voor de lijn zullen we maar zeggen.
Over een goed uurtje beginnen met het laxeerpapje van een liter.
Vandaag het ziekenhuis opgebeld met een paar vragen. Verpleegster wenste mij een spetterende dag toe. Ik waardeer dat soort galgenhumor wel.
Over een goed uurtje beginnen met het laxeerpapje van een liter.
Vandaag het ziekenhuis opgebeld met een paar vragen. Verpleegster wenste mij een spetterende dag toe. Ik waardeer dat soort galgenhumor wel.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Een leuk en lekker wekend gehad.
Zaterdag lekke in de volkstuin gewerkt tot een uur of 3, Daarna lekke samen bloot in de tuin. Was lekker tot 19:00.
Zondag feestdag om dat de dag is dat we elkaar ontmoet hebben 51 jaar terug. Rode rozen, ontbijt op bed en toen naar Artis (vrijkaartjes via de Deka). 's avonds uit eten geweest.
Jos
Zaterdag lekke in de volkstuin gewerkt tot een uur of 3, Daarna lekke samen bloot in de tuin. Was lekker tot 19:00.
Zondag feestdag om dat de dag is dat we elkaar ontmoet hebben 51 jaar terug. Rode rozen, ontbijt op bed en toen naar Artis (vrijkaartjes via de Deka). 's avonds uit eten geweest.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Actief lid
Jos nog Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag
-
- Super actief lid
Nog gefeliciteerd Jos en nog vele (gezonde) jaren.
- NanMar
- Super actief lid
Gefeliciteerd Jos en vrouw, zo lang bij elkaar wordt steeds unieker
Gr. NanMar
PB is welkom!
PB is welkom!
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Jos en Lief Hartelijk gefeliciteerd
Bloot als het kan, gekleed als het moet