Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door PoppeSchuitema »

GJ57 schreef: zo 26 feb 2023, 09:22 Oei Beterschap Poppe, klinkt pittig. (ook die gebroken ribben die zo achteloos in de tekst staan, waarschijnlijk gevolg van hoesten ?)
Ja inderdaad, ik zat in de cabine mijn papieren af te werken toen ik een hoestbui kreeg, zo van uit het niets was het net of er mes tussen m'n ribben gestoken werd, een verschrikkelijke pijn die bijna niet te verdragen was. Ik ben daar 'savonds nog mee naar de spoedeisende hulp geweest omdat ik het niet vertrouwde maar volgens de dienstdoende arts was het een spier die verrekt was maar vandeweek bleken het dus die gebroken ribben geweest te zijn
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Bericht door Blootgewoon Kees »

PoppeSchuitema schreef: zo 26 feb 2023, 18:04
GJ57 schreef: zo 26 feb 2023, 09:22 Oei Beterschap Poppe, klinkt pittig. (ook die gebroken ribben die zo achteloos in de tekst staan, waarschijnlijk gevolg van hoesten ?)
Ja inderdaad, ik zat in de cabine mijn papieren af te werken toen ik een hoestbui kreeg, zo van uit het niets was het net of er mes tussen m'n ribben gestoken werd, een verschrikkelijke pijn die bijna niet te verdragen was. Ik ben daar 'savonds nog mee naar de spoedeisende hulp geweest omdat ik het niet vertrouwde maar volgens de dienstdoende arts was het een spier die verrekt was maar vandeweek bleken het dus die gebroken ribben geweest te zijn
Echt heel vervelend om mee te maken. Ik vraag me alleen af waarom ze je niet meteen opgenomen hebben in het ziekenhuis als je er zo slecht aan toe bent, en dat je niet eens meer kunt praten en met een saturatie van maar 69%. Dan horen ze je meteen aan de zuurstof te hangen lijkt me.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi Poppe, heel vervelend allemaal en natuurlijk beterschap.

IK heb wel min vraagtekens bij je saturatiewaarden.
62 is niett verenigbaar met het leven.

Zuurstofsaturatie en opname indicatie bij bronchiolitis (nivo B/2). Saturatie < 92% opname; Saturatie 93-94 overweeg opname afhankelijk van klinische ...
Ook bij andere waardes die je opgeeft heb ik mijn twijfels of is de specificatie niet duidelijk.

Bedoel je 92?
Dat wil niet zeggen dat je niet flink ziek bent hoor. Hopelijk pakt het allemaal goed uit.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Goed vervelend allemaal. Sterkte en beterschap!
Bloot is beautiful
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Sterkte Poppe
Hoop dat de medicatie snel aanslaat
Gebroken ribben, hier is niets aan te doen, reken maar op een week of 6 voordat het weer genezen is
Een PB is welkom
PoppeSchuitema
Super actief lid

Ik ben weer thuis na de Endoscopie, nog een beetje duf maar dat komt wel goed. Volgende week maandag longfunctieonderzoek en volgende week dinsdag gesprek met de longarts. De Amoxicilline doet z'n werk goed ik voel me stukken beter, ik hoest niet zoveel meer dus het gaat de goede kant op, ben nog wel telkens moe zodat ik 2x per dag een dutje doe
teddy
Zeer actief lid

Bericht door teddy »

Sterkte Poppe!
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Hoe is het @poppe ?
PoppeSchuitema
Super actief lid

GJ57 schreef: wo 01 mar 2023, 10:19Hoe is het @poppe ?
Maandag heb ik een endoscopisch longonderzoek gehad, en heb ik mijn kuur afgemaakt, ik voel me inmiddels een stuk beter, hoest bijna niet meer en voel me fitter en energieker. Komende maandag gaan we mijn longinhoud onderzoeken en dinsdag heb ik een gesprek met de longarts over de resultaten van het onderzoek van afgelopen maandag en komende maandag.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Vandaag mijn nieuwe gebitsprothese opgehaald. Volgende week weer terugkomen voor evt. correcties en die zijn helaas ook nodig.

Vanavond naar de VvE vergadering geweest. Is eigenlijk alleen voor kopers maar aangezien de woningstichting totaal niet kwam opdraven dacht ik, dan vertegenwoordig ik mijzelf maar. En omdat ik dit jaar bij de kascommissie zat konden ze mij de toegang ook niet weigeren. (vreemd he, ik mag als huurder niets zeggen maar ik mag wel de boeken controleren en zelfs bestuurslid/-voorzitter worden)
Helaas blijkt dat de verduurzaming heel veel duurder wordt en nog minstens een jaar gaat duren. M.a.w. volgende winter zit ik nog steeds in de kou, joeppie. Ow ja, van de ca. 90 kopers kwamen er slechts een stuk of 25. Niet komen opdagen maar wel lagen via de app. Mensen zijn raar.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef: wo 01 mar 2023, 12:10
GJ57 schreef: wo 01 mar 2023, 10:19Hoe is het @poppe ?
Maandag heb ik een endoscopisch longonderzoek gehad, en heb ik mijn kuur afgemaakt, ik voel me inmiddels een stuk beter, hoest bijna niet meer en voel me fitter en energieker. Komende maandag gaan we mijn longinhoud onderzoeken en dinsdag heb ik een gesprek met de longarts over de resultaten van het onderzoek van afgelopen maandag en komende maandag.
Dat klinkt in elk geval alsof het de goede kant met je opgaat, Succes dinsdag !
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Frivooltje schreef: do 02 mar 2023, 00:01 Mensen zijn raar.
Meen je dat nou? Hahaha😂🤣.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: do 02 mar 2023, 00:01 Vandaag mijn nieuwe gebitsprothese opgehaald. Volgende week weer terugkomen voor evt. correcties en die zijn helaas ook nodig.

Vanavond naar de VvE vergadering geweest. Is eigenlijk alleen voor kopers maar aangezien de woningstichting totaal niet kwam opdraven dacht ik, dan vertegenwoordig ik mijzelf maar. En omdat ik dit jaar bij de kascommissie zat konden ze mij de toegang ook niet weigeren. (vreemd he, ik mag als huurder niets zeggen maar ik mag wel de boeken controleren en zelfs bestuurslid/-voorzitter worden)
Helaas blijkt dat de verduurzaming heel veel duurder wordt en nog minstens een jaar gaat duren. M.a.w. volgende winter zit ik nog steeds in de kou, joeppie. Ow ja, van de ca. 90 kopers kwamen er slechts een stuk of 25. Niet komen opdagen maar wel lagen via de app. Mensen zijn raar.
Het klopt want het zijn eigenaren.
Inderdaad vreemd als je geen eigenaar bent je wel naar de vergadering en in de kascommissie mag zitten. De wet is daarover duidelijk dat mag niet. Ik heb het recent helemaal uitgezocht.
Een opkomst van 25 leden Vande 90 is helaas niet zo slecht. Wel zitten daar natuurlijk een aantal verplichte figuren (bestuur) bij.
Leden komen pas op dragen als er problemen zijn of als ze het geld gaat kosten.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: do 02 mar 2023, 14:37 Leden komen pas op dragen als er problemen zijn of als ze het geld gaat kosten.
Klopt. Maar als men niet naar de vergadering komt (zonder goede reden) dan achteraf niet gaan klagen als er beslissingen zijn genomen die zij niet leuk vind of die hun geld gaan kosten. Dan hadden ze maar moeten komen.

Die ca. 25 personen was excl. bestuur.
Ik mocht (denk ik) bij de vergadering zijn omdat ik in de kascommissie zit en daarvoor papieren moest ondertekenen. Maar moet zeggen dat ze deze keer wel heel soepel waren want ze hebben niet 1x mijn mond gesnoerd. Bij de vorige VvE hadden de huurders wel inspraak en konden wij wel inloggen in de onlineomgeving.
Mail gestuurd naar de woningstichting maar vraag mij af of ik daar een reactie op krijg. Was gelukkig niet de enige die dit waardeloos vond want er waren meer dingen die ze nu hadden kunnen beantwoorden.

Maar het kan altijd erger. Hoorde over een andere flat dat ze daar ca. € 800,- per maand moesten gaan betalen aan servicekosten. Maar er was aan dat gebouw ook jarenlang slechts minimaal onderhoud gepleegd en nu begaven heel veel oude dingen het die ook echt niet meer te repareren zijn. Dat is zuur.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: vr 03 mar 2023, 00:13
Jos schreef: do 02 mar 2023, 14:37 Leden komen pas op dragen als er problemen zijn of als ze het geld gaat kosten.
Klopt.
Maar als men niet naar de vergadering komt (zonder goede reden) dan achteraf niet gaan klagen als er beslissingen zijn genomen die zij niet leuk vind of die hun geld gaan kosten. Dan hadden ze maar moeten komen.
Helemaal mee eens Frivooltje maar zo gaat het altijd
Frivooltje schreef: vr 03 mar 2023, 00:13 Die ca. 25 personen was excl. bestuur.
Mooie opkomst dus
Frivooltje schreef: vr 03 mar 2023, 00:13 Ik mocht (denk ik) bij de vergadering zijn omdat ik in de kascommissie zit en daarvoor papieren moest ondertekenen.
Dat blijf ik raar vinden. Een kascommissie moet volgens Burgerlijk wetboek uit de leden gekozen worden door de leden. Daar kun je aan de statuten niks aan veranderen. Als je geen lid bent van de VVE dan mag je dat dus niet doen en is de controle ongeldig en mag d eALV dus geen decharge verlenen.
Ik weet dit omdat ik onlangs in een bestuur tegen problemen aanliepen en heb het uitgezocht.
De vraag is dus wat in de statuten staat wat een lid is en wie toegang heeft tot de vergadering.

Ik schrijf die niet ops je te pesten want ik twijfel niet aan je goed eidelingen hoor. Maar wel voor duidelijkheid.

Voor een VVE zijn in de wet heel bepalingen opgenomen die je op het web kunt vinden (2:48 lid 2 ). Ook over financiële reserves en nog veel meer.

Jos
Titel 2. Verenigingen
Artikel 481.Het bestuur brengt op een algemene vergadering binnen zes maanden na afloop van het boekjaar, behoudens verlenging van deze termijn door de algemene vergadering, een bestuursverslag uit over de gang van zaken in de vereniging en over het gevoerde beleid. Het legt de balans en de staat van baten en lasten met een toelichting ter goedkeuring aan de vergadering over. Deze stukken worden ondertekend door de bestuurders en commissarissen; ontbreekt de ondertekening van een of meer hunner, dan wordt daarvan onder opgave van redenen melding gemaakt. Na verloop van de termijn kan ieder lid van de gezamenlijke bestuurders in rechte vorderen dat zij deze verplichtingen nakomen.2.Ontbreekt een raad van commissarissen en wordt omtrent de getrouwheid van de stukken aan de algemene vergadering niet overgelegd een verklaring afkomstig van een accountant als bedoeld in artikel 393 lid 1, dan benoemt de algemene vergadering jaarlijks een commissie van ten minste twee leden die geen deel van het bestuur mogen uitmaken. De commissie onderzoekt de stukken bedoeld in de tweede zin van lid 1, en brengt aan de algemene vergadering verslag van haar bevindingen uit. Het bestuur is verplicht de commissie ten behoeve van haar onderzoek alle door haar gevraagde inlichtingen te verschaffen, haar desgewenst de kas en de waarden te tonen en de boeken, bescheiden en andere gegevensdragers van de vereniging voor raadpleging beschikbaar te stellen.
Frivooltje
Super actief lid

Tja, wat kan ik daarvan zeggen. Op de vorige vergadering werd er gevraagd wie er in de kascommissie zou willen en ik heb mijn hand opgestoken en aangegeven dat ik wel wilde maar ik geen koper was. Er was niemand tegen dus zo geschiedde. Ik heb mijn taak naar eer en geweten uitgevoerd en geen onregelmatigheden ontdekt. Mocht het later blijken dat het ten onrechte was dat ik dat deed dan moeten zij daar maar tekst en uitleg over geven. Voor nu ben ik blij dat ik daarom aanwezig mag zijn en dat ze mij (deze keer tenminste) aan het woord gelaten hebben. Ik ga wat dat betreft geen slapende honden wakker maken.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Oeps
Laatst gewijzigd door HenkD op vr 03 mar 2023, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Frivooltje
Super actief lid

HenkD schreef: vr 03 mar 2023, 17:15 Ik heb in april 5 afspraken staan voor een deelgebit. Kan ik de kiezen weer op mekaar krijgen als dat klaar is🤪.

En hoe zat dat ook al weer…… 🤔 iets met de beste stuurlui.
Succes in april. Ik kan woensdag weer terug want hij doet pijn. :(

Klopt helemaal.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Frivooltje schreef: vr 03 mar 2023, 00:13
Die ca. 25 personen was excl.

Maar het kan altijd erger. Hoorde over een andere flat dat ze daar ca. € 800,- per maand moesten gaan betalen aan servicekosten. Maar er was aan dat gebouw ook jarenlang slechts minimaal onderhoud gepleegd en nu begaven heel veel oude dingen het die ook echt niet meer te repareren zijn. Dat is zuur.
Ik vind het voor een vve ook een prima opkomst. Mede te bedenken dat de woningbouwvereniging meerdere appartementen in eigendom zal hebben. En zij waarschijnlijk ook in het bestuur vertegenwoordigd zullen zijn. Weten ze zowiezo al van de hoed en de rand.

Zie/ zag je ook in die service flats waar ik af en toe als kok werkte. Service kosten zo laag mogelijk, zodat er geen buffer word opgebouwd voor groot onderhoud. De leden houden de hand op de knip onder het motto; het zal mijn tijd wel duren (oudere eigenaren). Tja, en als het er dan toch groot onderhoud moet gebeuren rijzen de kosten de pan uit en staat iedereen op de achterste benen.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: vr 03 mar 2023, 17:12 Tja, wat kan ik daarvan zeggen. Op de vorige vergadering werd er gevraagd wie er in de kascommissie zou willen en ik heb mijn hand opgestoken en aangegeven dat ik wel wilde maar ik geen koper was. Er was niemand tegen dus zo geschiedde. Ik heb mijn taak naar eer en geweten uitgevoerd en geen onregelmatigheden ontdekt. Mocht het later blijken dat het ten onrechte was dat ik dat deed dan moeten zij daar maar tekst en uitleg over geven. Voor nu ben ik blij dat ik daarom aanwezig mag zijn en dat ze mij (deze keer tenminste) aan het woord gelaten hebben. Ik ga wat dat betreft geen slapende honden wakker maken.
Gelijk heb je
Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

VVE gaan niet zo vrij uit hoor. Er is veel vastgelegd in wet en regelgeving. Zie oa:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -onderhoud

Verde is ook de we WBTR vorig jaar van kracht geworden.` dat kan consequenties heen voor de aansprakelijk van bestuurders.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

HenkD schreef: vr 03 mar 2023, 17:24
Zie/ zag je ook in die service flats waar ik af en toe als kok werkte. Service kosten zo laag mogelijk, zodat er geen buffer word opgebouwd voor groot onderhoud. De leden houden de hand op de knip onder het motto; het zal mijn tijd wel duren (oudere eigenaren). Tja, en als het er dan toch groot onderhoud moet gebeuren rijzen de kosten de pan uit en staat iedereen op de achterste benen.

VVE gaan niet zo vrij uit hoor. Er is veel vastgelegd in wet en regelgeving. Zie oa:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -onderhoud

Verde is ook de we WBTR vorig jaar van kracht geworden. Dat kan consequenties hebben voor de aansprakelijkheid van bestuurders.

Jos
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Vrijdag weer eens in oss geweest voor 2 uurtjes naakt zwemmen heerlijk begin van t weekend 👍😄
PoppeSchuitema
Super actief lid

Update: net weer voor een gesprek bij de longarts geweest, ze kunnen nog steeds geen conclusie trekken er is geen eenduidige aandoening te benoemen uit de resultaten van de onderzoeken, er zijn verschillende soorten aandoeningen die het zouden kunnen zijn maar ze kunnen niet zeggen dát is het, zo zijn er symptomen van een soort reuma, niet bacteriële ontsteking, longfibrose, littekenvorming. Ze gaan nog een CTscan van mijn hoofdholtes maken en ze gaan de onderzoeken bespreken in een grotere groep longartsen ondermeer in Enschede en als daar niets uit komt gaan ze ook artsen in Nieuwegein er bij betrekken. Tot zover kunnen we dus ook nog geen behandelingen starten omdat ze domweg niet weten wat er behandeld moet worden. Ik heb nu wel een pufje tegen het hoesten
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef: di 07 mar 2023, 15:16 Update: net weer voor een gesprek bij de longarts geweest, ze kunnen nog steeds geen conclusie trekken er is geen eenduidige aandoening te benoemen uit de resultaten van de onderzoeken, er zijn verschillende soorten aandoeningen die het zouden kunnen zijn maar ze kunnen niet zeggen dát is het, zo zijn er symptomen van een soort reuma, niet bacteriële ontsteking, longfibrose, littekenvorming. Ze gaan nog een CTscan van mijn hoofdholtes maken en ze gaan de onderzoeken bespreken in een grotere groep longartsen ondermeer in Enschede en als daar niets uit komt gaan ze ook artsen in Nieuwegein er bij betrekken. Tot zover kunnen we dus ook nog geen behandelingen starten omdat ze domweg niet weten wat er behandeld moet worden. Ik heb nu wel een pufje tegen het hoesten
Dat is dus gewoon nog even afwachten geblazen hoe waardeloos ook.
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Niet fijn Poppe als je je zó aan onderzoeken moet onderwerpen. Ik wens je artsen wijsheid en jou sterkte!
Genieten in mijn blootste blootje! :D
PoppeSchuitema
Super actief lid

Flipflop schreef: di 07 mar 2023, 17:47 Niet fijn Poppe als je je zó aan onderzoeken moet onderwerpen. Ik wens je artsen wijsheid en jou sterkte!
Ik ben alleen al blij dát ze wat onderzoeken, ik heb de indruk dat dat ook komt omdat ik de naam van mijn buurman, volgens de longarts dé autoriteit onder de longartsen, werkzaam in Nieuwegein, genoemd heb
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Al met al flink waardeloos voor je Poppe. Wordt dus vervolgd….. Sterkte ermee.
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

PoppeSchuitema schreef: di 07 mar 2023, 18:33
Flipflop schreef: di 07 mar 2023, 17:47 Niet fijn Poppe als je je zó aan onderzoeken moet onderwerpen. Ik wens je artsen wijsheid en jou sterkte!
Ik ben alleen al blij dát ze wat onderzoeken, ik heb de indruk dat dat ook komt omdat ik de naam van mijn buurman, volgens de longarts dé autoriteit onder de longartsen, werkzaam in Nieuwegein, genoemd heb
Dat kan ik alleen maar beamen Poppe. Ik werk daar 😀
Genieten in mijn blootste blootje! :D
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

He Poppe, dat schiet niet op, nog langer onzekerheid. Maar ik begreep dat je ondanks geen diagnose toch wat opknapt.
Veel sterkte voor jullie.

Jos
Plaats reactie