Met pensioen en dan

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Frivooltje
Super actief lid

Re: Met pensioen en dan

Bericht door Frivooltje »

Wens je alvast veel genot met je vrije tijd. :)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
A3T
Actief lid

Bericht door A3T »

Heb eind januari de AOW-leeftijd bereikt. had er 47,5 jaar opzitten. Leuke jobs gehad en mooie dingen gedaan. nu samen met vrouwlief meer tijd om te genieten en meer aandacht voor onze kinderen en kleinkinderen en ook onze goede vrienden.
Wij zijn eerst 3 weken naar de Canarische eilanden geweest. Voor mijn ega hoeft naturistisch niet zo maar ze gaat het ook niet uit de weg en in goed overleg zijn wij o.a. naar Charco del Palo geweest en Monte Marina op Fuerteventura. Charco del Palo is het best bevallen. Vooral het feit dat je zo de straat op kunt en heerlijk naakt kunt wandelen in de omgeving ( en dat in januari/Februari )
ook mijn partner heeft genoten en ziet al er naar uit dat we volgend jaar weer gaan.
Het mooi van pensioen is dat als het straks het weer het toe laat vaker de natuur in kunt ( o.a. ook naar naturisten-terreinen ) In Monte marina even gepraat met een stel dat al 60 jaar getrouwd was en nu al voor de 6e keer naar Monte marina was en overdag geregeld naturistisch zich aan het strand bevond. er is dus hoop !
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Leuke reacties op mijn berichtje :) het leeft bij veel mensen.
Bij de een omdat ze "nog zo lang moeten" bij de ander omdat ze al van pensioen genieten.
Voor mij is het gelukkig geen "moeten" ik ga nog steeds met plezier naar m'n werk maar de lol wordt wel wat minder.
Dat ligt voor een deel aan mij want ik heb de "goede oude tijd" meegemaakt :P ( ik werk er bijna 31 jaar)
Ik werk bij Albemarle in Amsterdam, dat is een chemische fabriek, een Amerikaans bedrijf, beursgenoteerd, dus alles wat er gebeurd staat in het teken van "how to please the shareholders" en dat staat me enigszins tegen.
De veranderingen volgen elkaar in rap tempo op en daar heb ik als "ouwe l.." :D :shock: wel eens moeite mee.
Maar nogmaals ik heb nog wel lol hoor samen met de collega's en ik houd het echt wel vol tot het eind van het jaar.
Maar er zijn nu al dingen die ik voor het laatst doe en dat is wel grappig. :D

Groet,

Jan
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Ik moet nog een jaar of 5, een paar geleden zei ik nog dat ik nog een aantal jaar mocht maar ik heb eigenlijk de lol er wel af, ik zie er steeds meer tegenop om de hele week van huis te moeten en mijn schat vind het ook steeds moeilijker dat ik maandagochtend om 5 uur weg ga en pas vrijdag om een uur of 18 weer thuis ben, ze springt een gat in de lucht als ik door de week een nachtje tegen haar aan kom liggen. Ik ben het zwerven en zwalken zat, en wil het liefst elke avond, liever nog elke dag thuis zijn. De laatste 5 jaar zullen me zwaar vallen denk ik.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: za 02 mei 2020, 20:04 Ik ben het zwerven en zwalken zat, en wil het liefst elke avond, liever nog elke dag thuis zijn. De laatste 5 jaar zullen me zwaar vallen denk ik.
Klinkt behoorlijk frustrerend. Heeft je baas geen andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld in Nederland

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
PoppeSchuitema
Super actief lid

Jos schreef: za 02 mei 2020, 22:28 Klinkt behoorlijk frustrerend. Heeft je baas geen andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld in Nederland
Jos
Het vervelende van dagritten is dat je smorgens om 4 uur je bed uit moet en savonds om 20 uur weer thuis bent, dan moet je nog eten, even zitten, douchen, en naar bed want om 4 uur rammelt de wekker weer. Ook mis je dan ongeveer 50 euro per dag aan nacht vergoeding
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Misschien kun je eens laten voorrekenen wat het zou betekenen als je eerder stopt? Beter in goede gezondheid en wat minder in de portemonnee dan tot het laatste doorgaan.
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

GJ57 schreef: zo 03 mei 2020, 16:32 Misschien kun je eens laten voorrekenen wat het zou betekenen als je eerder stopt? Beter in goede gezondheid en wat minder in de portemonnee dan tot het laatste doorgaan.
Ik Ben ondernemer, ik schat dat ik zeker tot mijn 75ste door moet om de eenvoudige reden dat dan mijn jongste zoon de rijpheid heeft om het bedrijf over te nemen.

Ik doe mijn werk met plezier dus ik zie daar helemaal niet tegen op.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

PoppeSchuitema schreef: zo 03 mei 2020, 16:14
Jos schreef: za 02 mei 2020, 22:28 Klinkt behoorlijk frustrerend. Heeft je baas geen andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld in Nederland
Jos
Het vervelende van dagritten is dat je smorgens om 4 uur je bed uit moet en savonds om 20 uur weer thuis bent, dan moet je nog eten, even zitten, douchen, en naar bed want om 4 uur rammelt de wekker weer. Ook mis je dan ongeveer 50 euro per dag aan nacht vergoeding
Ik dacht dat ik een hondenbaan had..........., valt nog mee als ik dit lees.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door HenkD »

gust schreef: wo 26 feb 2020, 14:06 Ik heb ook, na bijna 45 jaar een eigen praktijk gerund te hebben, op 1 februari afscheid genomen van mijn patiënten. Een hele bijzondere dag voor mij en met tranen bij sommige patiënten! Nu moet de jongeren het roer overnemen. Alleen zonde dat de pas afgestudeerden niet naar het zuiden willen komen en we zo doende voor een groot deel afhankelijk zijn van buitenlandse collegae.
Ook in her noord-oosten dat "probleem"! Hier zie je veel oosterburen die het overnemen.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Heb vorig jaar een knoopje doorgehakt; Heb voor dit jaar 140 atv-dagen bijgekocht. Daardoor werk ik gemiddeld 1,5 dag per week. En aangezien ik weekenden werk..... ben ik dooredeweeks eigenlijk vrij; 2 dagen werken en dan 12 vrij 8-) En dat bevalt uitstekend. Lever wel salaris in. Werkgever betaalt nl een derde! ( Aankoop/verkoopregeling ATV in de CAO, voor 55+ voordelig) De waarde van een werkdag is 0.45% van je salaris. Nu dus 0.30 %. Enig nadeel; Minder opbouw pensioen/ Ziekte en WW! Maar dat weegt niet op tegen de rust die ik nu ervaar na al die jaren van afzien met mijn gezondheid. Voorst ben ik sowieso te stoppen op mijn 65ste. Liefst nog wat eerder indien mogelijk. Volgend jaar is er een tendering van het justitiecontract. Hoop! dat ze me vanaf dan niet meer nodig hebben. Heb al een kruiwagentje klaarstaan. :lol: :lol: :lol:.

Het malle is dat ik het heerlijk vind om te werken. Koken is niet alleen een hobby! Die paar dagen aan het werk is dan ook heerlijk. En precies genoeg om dan weer 12 dagen eerlijk thuis te zijn.

Het grote voordeel is dat we de afgelopen jaren flink hebben kunnen aflossen, energiebesparende maatregelen hebben kunnen nemen waardoor we heel lage vaste laten hebben.

@frivooltje; Iets voor jou! Parttime!
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
PoppeSchuitema
Super actief lid

anakin schreef: zo 03 mei 2020, 23:04 Ik dacht dat ik een hondenbaan had..........., valt nog mee als ik dit lees.
Waarom denk je dat er geen jonge mensen meer te vinden zijn die chauffeur willen worden, Wij hebben in loop der jaren al zoveel koopkracht ingeleverd.
Toen ik begon had ik gemiddeld 5500 gulden /4week Toen de euro kwam zeg 10 jaar later kreeg ik €2350/4 week nu 25 jaar later werk ik nog steeds 55-65/week en mag blij zijn dat ik €3000/4week ontvang incl nachtvergoeding. Ik heb een pensioengat van hier tot gunter want ik heb bijna 10 voor uitzendburo's gewerkt en daar bouw je geen pensioen op. Bij de distributiecentra van de grootwinkelbedrijven worden we als honden behandeld, geen toilet,geen koffie, buiten staan te aanmelden en dan uuuuuuuren moeten wachten, zelf laden en lossen en dan uuuuren wachten totdat het de magazijnmedewerker behaagt de spullen te tellen en de vrachtbrief af te tekenen. Vorige week was ik bij een fabriek waar ik vanwege de Corono niet naar de wc mocht.We zijn nooit op tijd volgens de klanten en die denken dat wij onze tijd onderweg verdoen aan koffie en broodjes bal. Op de weg worden we behandeld als paria's, afgesneden door auto's dikke middelvingers van Tesla-yuppies enz enz. Er is geen lol meer aan
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

PoppeSchuitema schreef: ma 04 mei 2020, 21:15
anakin schreef: zo 03 mei 2020, 23:04 Ik dacht dat ik een hondenbaan had..........., valt nog mee als ik dit lees.
Waarom denk je dat er geen jonge mensen meer te vinden zijn die chauffeur willen worden, Wij hebben in loop der jaren al zoveel koopkracht ingeleverd.
Toen ik begon had ik gemiddeld 5500 gulden /4week Toen de euro kwam zeg 10 jaar later kreeg ik €2350/4 week nu 25 jaar later werk ik nog steeds 55-65/week en mag blij zijn dat ik €3000/4week ontvang incl nachtvergoeding. Ik heb een pensioengat van hier tot gunter want ik heb bijna 10 voor uitzendburo's gewerkt en daar bouw je geen pensioen op. Bij de distributiecentra van de grootwinkelbedrijven worden we als honden behandeld, geen toilet,geen koffie, buiten staan te aanmelden en dan uuuuuuuren moeten wachten, zelf laden en lossen en dan uuuuren wachten totdat het de magazijnmedewerker behaagt de spullen te tellen en de vrachtbrief af te tekenen. Vorige week was ik bij een fabriek waar ik vanwege de Corono niet naar de wc mocht.We zijn nooit op tijd volgens de klanten en die denken dat wij onze tijd onderweg verdoen aan koffie en broodjes bal. Op de weg worden we behandeld als paria's, afgesneden door auto's dikke middelvingers van Tesla-yuppies enz enz. Er is geen lol meer aan
Dan is het ook begrijpelijk dat er zoveel vrachtauto's uit het oostblok hier rondrijden met Nederlandse opleggers. Die gasten zijn niet veeleisend qua salaris. Zelf had ik het idee dat het aantal Nederlandse vrachtwagens toch weer aan het groeien was.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

HenkD schreef: ma 04 mei 2020, 11:38 @Frivooltje; Iets voor jou! Parttime!
Ik ben bezig met parttime maar helaas, alles ligt nu op z'n gat. En als ik eerlijk ben vind ik het nu met corona niet erg dat ik geen werk heb.
PoppeSchuitema schreef: ma 04 mei 2020, 21:15 Waarom denk je dat er geen jonge mensen meer te vinden zijn die chauffeur willen worden, Wij hebben in loop der jaren al zoveel koopkracht ingeleverd.
Sorry Poppe maar dan kom jij echt wel bij de verkeerde bedrijven (maar daar zal je zelf geen keuze bij hebben) want er bestaan echt wel betere bedrijven die wél oog hebben voor de chauffeurs. Vriend van mij is vrachtwagenchauffeur en heeft heel wat betere ervaringen. Kent zelfs bedrijven die chauffeurs laten douchen in deze tijd.
Ik moet er wel bij zeggen dat er ook collega's van jou het er naar maken dat bedrijven zo rot doen. :(

Dat het op de weg ellende is, daar ben ik het mee eens. Mensen hebben totaal geen geduld meer en kijken alleen naar zichzelf. Ook weten ze totaal niet wat een vrachtwagen wel en niet kan. Doordat ik weleens meegereden heb (en zelf ook weleens op een parkeerterrein heb gereden) weet ik nu wel wat wel en niet kan en probeer er ook altijd rekening mee te houden. En dan nog wordt je als idioot uitgemaakt. Laatst stopte ik op tijd om een vrachtwagen de kans te geven een bocht te maken en stond achter mij een yup constant te claxonneren dat ik door moest rijden. Die gast hebben wij samen (vrachtwagenchauffeur en ik) even goed de les gelezen. Meerijden met een chauffeur zou eigenlijk onderdeel moeten zijn van je rijbewijs halen maar helaas.
Voor mij is het geen baan (o.a. vanwege mijn rug) maar vond het wel machtig om er eens mee te kunnen rijden en volgens die vriend parkeerde ik zonder enige ervaring verrekte goed achteruit in. Beter dan hij de eerste keer deed. Altijd leuk zo'n groot compliment.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

PoppeSchuitema schreef: ma 04 mei 2020, 21:15
Herkenbaar... Ik heb vanaf 2006 tot 2012 gereden, nationaal, internationaal, vast werk, uitzendburo, bakwagen, oplegger, bloemen, betonmixer, vuilniswagen, pakketdienst, stukgoed, levensmiddelen enz. Het rijden op zich is mooi, alles eromheen is kapotgemaakt, als chauffeur ben je voor iedereen het pispaaltje...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Eelco
Zeer actief lid

Bericht door Eelco »

Ik ben vestigingsmanager geweest bij een uitzendbureau. Wij droegen verplicht gewoon pensioenpremie af. Nou weet ik dat het in de transport iets anders is geregeld maar als je recent bij uitzendbureaus hebt gewerkt zou je wel degelijk pensioen moeten hebben opgebouwd.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Eelco schreef: do 14 mei 2020, 11:53 Ik ben vestigingsmanager geweest bij een uitzendbureau. Wij droegen verplicht gewoon pensioenpremie af. Nou weet ik dat het in de transport iets anders is geregeld maar als je recent bij uitzendbureaus hebt gewerkt zou je wel degelijk pensioen moeten hebben opgebouwd.
Ik weet dat we begin 80 jaren dat al deden voor de uitzendkrachten. (volgens mij bij 27 jaar en ouder) op mijnpensioenoverzicht.nl kun je die zaken goed terug vinden. En als er een gat in de opbouw zit moet je gewoon zoek naar waar je toen gewerkt hebt. Is effe klussen maar het resultaat is er vaak ook naar. (ik was BM van ASB later Vedior)
PoppeSchuitema
Super actief lid

Eelco schreef: do 14 mei 2020, 11:53 Ik ben vestigingsmanager geweest bij een uitzendbureau. Wij droegen verplicht gewoon pensioenpremie af. Nou weet ik dat het in de transport iets anders is geregeld maar als je recent bij uitzendbureaus hebt gewerkt zou je wel degelijk pensioen moeten hebben opgebouwd.
Normaal gesproken bouw je, als je via een uitzendburo werkt, in de Fase A geen pensioen op, pas als je na 26 week nog steeds werkt ga je pensioen opbouwen
Plaats reactie