Vakantie 2022, waar gaat de reis heen?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Vakantie 2022, waar gaat de reis heen?

Bericht door Jos »

HenkD schreef: za 18 jun 2022, 01:14
Die paar keren dat we over Parijs gegaan zijn vertrokken we rond 4 uur in de ochtend van huis. Dan hadden we Antwerpen voor de spits gehad! En Parijs rond het middaguur! Dus weinig trammelant gehad in die contreien.
Dat deden wij ook altijd. Maar dit keer zou de reis maar 8 uur duren. Vandaar dar we dachten achter de files aan te rijden. In Nl was dat ook goed te doen. Maar bij Antwerpen zijn ze de rondweg aan het reconstrueren en daar gaat het vaak fout vertelde een Antwerpenaar on hier. Mogelijk was een bijkomende factor en dat was in Parijs mogelijk ook zo op de Francillenne.
HenkD schreef: za 18 jun 2022, 01:14
Nu doen we het kalmer aan. Vind het na enkele uren rijden wel welletjes. Vanuit Laval in 3 etappes naar huis en dan vind ik de ritten nog echt pittig!
Laval(Mayennee Nature)-Egly(Parijs)-Malmedy (Athena Perron)-Coevorden via Duitsland. 250 km - 350km -350km! Met 5 uur reistijd per dag zit ik echt aan m`n max!

Ook op de heenweg ongeveer die ritten gemaakt van 200 a 300 km. En dan nemen we daar zelfs nog rustdagen tussen. Beetje het Duitse; Reisen statt Rasen! :mrgreen: Iedere 100/125 km zet ik `m aan de kant voor een bakkie en een broodje oid. Enig nadeel, Is het een nadeel, is dat je een week nodig hebt om ergens te komen. 3 weken op 1 camping zit er niet meer in. Deden we de laatste jaren ook al niet meer. Vandaar dat de overstap naar de camper eigenlijk best wel een logische was. Nu verliezen we geen tijd aan opbouwen en installeren. Het enige; Eventueel een leveler er onder en de luifel een stukkie uit! Oja en stoeltjes naar buiten. :mrgreen:
Het is leuk om jullie belevenissen te lezen waarvoor dank en jullie zijn lekker relaxed bezig zeker ook met die korte afstanden en dan merk je het voordeel van een camper. Wij gebruiken voor de korte pauzes meestal een klein tentje.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

We zijn nu iets van 10 dagen weg en staan tegen onze gewoonte in 3 weken op een terrein: Les Fourneaux. Prachtig terrein, autovrij, grote plekken en veel privacy en rust. De camping is geheel vol. Ik zal hem later beschrijven. In de omgeving is relatief weinig te doen. Goed gebied voor wandelaars en fietsers.
We zijn ook nog 3 dagen bij een vriendin op bezoek geweest, zuidelijk in de Auvergne (Cantal, Coreze). het land van de 80 niet actieve vulkanen. Hebben daar zowat alle d-weggetjes gehad. Prachtig. Ook het gebeid van de kazen van de Auvergne.
Die vriendin is trouwens 75 en heeft haar zolder laten opknappen en die is heel fraai geworden Ze is er nu een B&B begonnen en dat loopt aks een speer.
Hoewel de camping uitstekend is hebben we nu al besloten dat we volgende keer niet zo lang op een plek zullen blijven.
We genieten wel van al die mooie Franse ingrediënten en koken dus heel lekkere dingen. Uit eten zijn we nog niet geweest en zal ook wel niet gebeuren.
De laatste twee dagen was het erg warm maar wel te doen.
Ben heel veel bezig met de telescoop en de zon. Vandaag prachtige zonneactiviteit gezien.
Laatste twee dagen mooi sterrenhemels inclusief de melkweg.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Jos schreef: zo 19 jun 2022, 23:32
Het is leuk om jullie belevenissen te lezen waarvoor dank en jullie zijn lekker relaxed bezig zeker ook met die korte afstanden en dan merk je het voordeel van een camper. Wij gebruiken voor de korte pauzes meestal een klein tentje.

Jos
Jos, dank voor de veer mijn achterste. Las m`n Tour eens terug; De eerste post dateert al weer van 2015!
Heeeel erg jammer dat er zo weinig ervaringen worden gepost!

En inderdaad; heel relaxed om op deze wijze op vakantie te gaan. "Vroeguh" blies ik ook in 1 streep naar midden Zweden, de Provence, Dordogne. in de nacht rijden en (kilo)meters maken. Een pot sterke koffie en om de 30 km een zwaar sjekkie op de lip. De vakantie begon pas op de locatie! :? Had dan ook maar 3 weken! Daarin moest het gebeuren. De laatste jaren meer vakanties door aankoop van extra ATV. Dus 3 x; Voorjaar; het zuiden, weekendjes en najaar; Aamsveen, winter; Lanzerote. Haast hebben we nie meer. Ook tijdens de Loire-tour kwam de gedachte bij me op dat afstand er niet toe doet. Wel het weer en dat is eigenlijk het enige argument waarom je 1000 of 2000 km naar het zuiden rijd. Overal is het namelijk mooi!

Heb al gezegd; Met de camper hoef ik nergens naar toe; Ik ben er al! Zat vlak voor de vakantie op de terugweg van een weekendje "Aamsveen" even nabij Uelsen, net over de grens, aan een landweggetje. Stoeltje naar buiten, kleertjes uit en heerlijk even lezen in het zonnetje met een koppie thee. Of blijven slapen op de 🅿 na het pakken van een saunaatje. Oldemeijer bij H`berg; Geen blootlocatie, wel even een skinny-dip ( net in mijn uitgaansperiode vroeger).
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

HenkD schreef: ma 20 jun 2022, 11:24 Overal is het namelijk mooi!
Ook dit jaar, vooral dit jaar moet ik zeggen, hebben we verborgen pareltjes gevonden.
Bij Corrine in Baon nabij Tonnerrre. Het verloren paradijs.
Les Bogues, Claircite en Mayenne Nature. Kleine verenigingsterreintjes waar naturisme met een hoofdletter word geschreven.
Jean Claude. En Jacques die hun achtertuin beschikbaar stellen. Jaques nodigde ons uit voor een blote wandeling in het Foret Fontainebleau en kregen al afscheid een doosje eieren van zijn kippetjes mee. Mochten frambozen plukken! .
Athena Perron, net zo lang zoeken naar dat laatste plekje om te overnachten. Alles was vol!

Ook die paar dagen dat we naar Ost-Friesland waren. Emden, Greetsiel, Norddeich, Aurich. Groningen op z`n Deutch! Flaneren over het "strand", fietsen langs de Wattensee. Statten in Emden. En toch maar 100 km!

Jos, mede forumers; ik blijf jullie lastig vallen met mijn "Camper-klavertjes" en "Tours" . Bloot, niet bloot of deels bloot. Maar wel altijd naturistisch!
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Na het oldtimerweekend op "Achter het huus" zijn we naar Delft gereden naar de camping "Abtswoudse Hoeve" we sloegen zo twee vliegen in een klap. we konden lekker kamperen met ons busje en we stonden op een kwartiertje fietsen bij onze zoon en schoondochter vandaan.
maar, nog belangrijker, we waren dicht bij onze kleinzoon die 7 juni het levenslicht zag :D
Wat hebben we genoten, de Camping is prachtig, mooie velden waar behoorlijk wat vaste gasten staan die allemaal zeer goed onderhouden perceeltjes hebben, we hebben een paar mensen gesproken en je merkt dat ze het allemaal erg prettig vinden om daar te staan.
De faciliteiten zijn goed, mooi sanitair en een clubgebouw met televisie etc. alleen de wifi was niet best maar ik hoorde dat er maandag, vandaag dus 20-6 , een monteur zou komen om het te verbeteren.
Wat ook mooi is is de zwemvijver, groot een schoon water.
Natuurlijk boften we met het prachtige weer en we hebben ruim 200 km gefietst in de omgeving, via fietsroutes die verkrijgbaar zijn, gratis, op de camping. je zit onder de rook van Rotterdam maar wat is het daaromheen mooi, zeker een aanrader.

Zoals gezegd was het doel om ook dichtbij het kleine manneke te zijn, en ook daarvan hebben we genoten :D het blijft een wonder als je zo'n kleintje bekijkt en alles zit er op en er aan. zeker in het geval van de jonge ouders want ze hebben van de hele medische molen gebruik moeten maken voor het eindelijk lukte. ik zei nog tegen m'n zoon toen ik het ventje in m'n armen had, "en dat uit een petrischaaltje" ;) het is prachtig dat de wetenschap dit kan. maar tegelijk denk je aan de mensen bij wie het helaas niet lukt, des te groter is het wonder bij "ons".

Groet,

Jan
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

wingryder schreef: ma 20 jun 2022, 12:44 Groet,

Jan
Ja Jan, Nederland is mooi, overal. Maar vooral waar je kleinkinderen zijn. :lol:
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Wij hebben besloten lekker thuis te blijven, als zich de gelegenheid zich voordoet een dagtochtje evt met kleindochter want dochter en schoonzoon zijn druk met de pasgeboren kleinzoon. Thuis kunnen we doen en laten wat we (naakt) willen, kan ik wat klusjes doen die telkens maar blijven liggen want geen tijd. Gewoon van en met ons beiden geniet in ons eigen paradijsje
Bloot als het kan, gekleed als het moet
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

PoppeSchuitema schreef: di 21 jun 2022, 11:55 Wij hebben besloten lekker thuis te blijven, als zich de gelegenheid zich voordoet een dagtochtje evt met kleindochter want dochter en schoonzoon zijn druk met de pasgeboren kleinzoon. Thuis kunnen we doen en laten wat we (naakt) willen, kan ik wat klusjes doen die telkens maar blijven liggen want geen tijd. Gewoon van en met ons beiden geniet in ons eigen paradijsje
Oost, west Poppe!
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: di 21 jun 2022, 11:55 Wij hebben besloten lekker thuis te blijven, als zich de gelegenheid zich voordoet een dagtochtje evt met kleindochter want dochter en schoonzoon zijn druk met de pasgeboren kleinzoon. Thuis kunnen we doen en laten wat we (naakt) willen, kan ik wat klusjes doen die telkens maar blijven liggen want geen tijd. Gewoon van en met ons beiden geniet in ons eigen paradijsje
goed plan poppe. Het is te leuk met een kleinkind.
Nackt
Actief lid

Bericht door Nackt »

Geniet ervan Poppe!

Kleinkinderen zijn ons helaas niet gegeven.
:lol: In mijn blote nakie!
Maurits
Actief lid

Bericht door Maurits »

Ik heb een drukke maar leuke vakantie gepland staan. Ik ga voor het eerst mee met een vakantieweek van Jong Zon en Leven. Kijk er naar uit om daar lijftijdsgenoten te ontmoeten. Als ik terug ben, kan ik een weekje uitrusten en daarna ga ik voor twee weken naar Schotland. Mijn neef woont in Engeland en we wilden altijd al een keertje wildkamperen en in Schotland is dit legaal. We gaan dus lekker 10 dagen op pad door een mooi natuurgebied in Schotland met een boel stroompjes en meren. En ik kan alvast zeggen dat ik geen zwembroek mee ga sjouwen door Schotland ;)
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Goed bezig Maurits!

Doe je die vakantieweek van Jong Zon en Leven samen met je vriendin?

Die vakantie in Schotland lijkt me geweldig!

Veel plezier!

Philip
Genieten in mijn blootste blootje! :D
Maurits
Actief lid

Bericht door Maurits »

Flipflop schreef: ma 27 jun 2022, 11:29 Goed bezig Maurits!

Doe je die vakantieweek van Jong Zon en Leven samen met je vriendin?

Die vakantie in Schotland lijkt me geweldig!

Veel plezier!

Philip
Hey Philip,
Mijn vriendin en ik zijn uit elkaar dus zij gaat niet mee. Dat we uit elkaar zijn is ook een van de redenen dat ik weer meer met naturisme wil gaan doen en dus onder andere naar die vakantieweek ga. Zij stond ook open voor naturisme, maar ik was altijd echt meer naturist dan zij.

Ja heb er echt veel zin in, dankjewel :)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

We zijn zo juist weer thuisgekomen vaneen heerlijk vakantie op Les Fourneax.

Het was daar naturisme zoals we van vroeger gewend zijn. Bij goede temperatuur was iedereen bloot bij het happy hour, elke dag tussen 17:00 en 19:00 en bij de gezamenlijk maaltijden.
In het begin was ik de jongste (71) maar in de loop van de weken daalde de leeftijd behoorlijk.
Het weer is heel wisselent geweest met een week onweer en regen. Maar dat ben je zo weer vergeten als weer 2 warme dagen er achteraan kreeg en de boel droog kon inpakken.
De reis terug verliep goed behalve in België ws het druk en files.
We hebben een acht overnacht in het centrum van Reims in een appartement. Prima bevallen en de doelen die we hadden hebben we gehaald.Nog wat luxe inkopen gedaan. Vanmiddag om 15:00 daar vertrokken en waren 21:30 thuis
Ondanks het weer kijken we terug op een heel geslaagde vakantie. En met de tent kamperen is ons toch weer heel goed bevallen.

Jos
Eelco
Zeer actief lid

Bericht door Eelco »

We hebben onze vakantie thuis gevierd. We hadden dit jaar echt geen zin om weg te gaan. We hebben onszelf een warmtepomp cadeau gedaan voor ons zwembad dus we hebben 3 weken lang op ons eigen erf kunnen genieten. 3 weken lang nauwelijks kleding aan gehad. Het weer was fantastisch. Heerlijk.
Morgen weer werken...
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Een warmtepomp is fantastisch. De onze is al meer dan 10 jaar oud, maar werkt nog steeds goed. Zal niet meer zo energie zuinig zijn. Gisteren was het water 34 graden! En dan hoef je inderdaad in dit seizoen niet perse weg.
Plaats reactie