Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door PoppeSchuitema »

Jos schreef: zo 23 okt 2022, 17:15
PoppeSchuitema schreef: zo 23 okt 2022, 15:51 Net nog weer even naar de visvijver geweest, het was mooi rustig herfstweer met een mooie temperatuur, 2 mooie vissen gevangen, een brasem van 42 cm en een schubkarper van 40 cm.
Mooie grote vissen. Wat doe je daar nu mee?

Jos
Die zet ik onmiddellijk weer terug, dat is een verplichting in ons verenigingswater, wij hebben 3 visvijvers en in alle 3 geldt dat alle gevangen vis teruggezet wordt.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Dat is mooi Poppe.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag naar sauna "SpaVeluwe" in Lunteren geweest. Kleinschalig, mooie sauna.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag naar Ootmarsum geweest. Ik heb daar 1,5 jr geleden een auto gekocht. Ik wilde automatische cruisecontrol (ACC). Ik had daarvoor een nieuwe module ingebouwd achter het stuur waar naast de verlichting/ruitenwisser en de richtingaanwijzers een handeld kwam voor de besturing van de kruiscontrole. Die moest geprogrammeerd worden. Dat is gelukt.
De terugrit werkt het prima. Het rijdt heerlijk rustig. Ander je een voorganger te dichtbij dan wordt automatisch de snelheid aangepast door minder gas of door remmen en dat kan best stevig gebeuren indien nodig.
Hoefde eigenlijk alleen maar van baan te wisselen als het kon de rest gaat vanzelf.
Ben er blij mee.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Gisteren de woonomgeving van RaCa onveilig gemaakt met een flinke ronde fietsen van Schüttorf naar Ohne (de leukste plaatsnaam ooit) naar Bad Bentheim en terug. Erg lekker fietsen in die omgeving via de Knotenpunkten. T is nog niet helemaal oke met de knooppunten maar goed telefoon met gps mee en gaan. De plaatsjes en de natuur (waaronder de Haddorfer Seen) bij ons vlak over de grens zijn echt de moeite waard. In Ohne was een nieuwe buurtsuper (met sponsoring door de overheid) waar je lekker koffie kon drinken en gebak eten. (erg verleidelijk we hebben er een gedeeld) In Bad Bentheim is het laatste stukje naar het kasteel echt super steil en zelfs mijn ebike en ik hadden er moeite mee. Vrouwlief liep het laatste stukje. Het was er heerlijk weer voor. Bad Bentheim wordt flink uitgebreid zagen we wel. Mooie vrijstaande huizen. (en niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien maar we zien alle gevogelte gewoon buiten lopen, bij een grote kippenboer loopt alles en iedereen buiten. Van mij mag het beter als geruimd worden denk ik dan maar) Afijn we hebben heerlijk gefietst.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Jos schreef: wo 26 okt 2022, 22:57 Vandaag naar Ootmarsum geweest. Ik heb daar 1,5 jr geleden een auto gekocht. Ik wilde automatische cruisecontrol (ACC). Ik had daarvoor een nieuwe module ingebouwd achter het stuur waar naast de verlichting/ruitenwisser en de richtingaanwijzers een handeld kwam voor de besturing van de kruiscontrole. Die moest geprogrammeerd worden. Dat is gelukt.
De terugrit werkt het prima. Het rijdt heerlijk rustig. Ander je een voorganger te dichtbij dan wordt automatisch de snelheid aangepast door minder gas of door remmen en dat kan best stevig gebeuren indien nodig.
Hoefde eigenlijk alleen maar van baan te wisselen als het kon de rest gaat vanzelf.
Ben er blij mee.
Die ACC heeft mij al eens voor een achteropaanrijding behoedt. In een baustelle ging er vlak voor mijn voorganger(een vrachtwagen) een luxewagen pal op zn remmen staan mijn voorganger ging dus ook vol in de ankers en mijn ACC greep gelukkig net op tijd in. Ik heb de kachel even een tandje lager gezet want ik had het warm genoeg van mezelf 😁😁
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: do 27 okt 2022, 09:30

Die ACC heeft mij al eens voor een achteropaanrijding behoedt. In een baustelle ging er vlak voor mijn voorganger(een vrachtwagen) een luxewagen pal op zn remmen staan mijn voorganger ging dus ook vol in de ankers en mijn ACC greep gelukkig net op tijd in. Ik heb de kachel even een tandje lager gezet want ik had het warm genoeg van mezelf 😁😁
Goed om te horen Poppe. Wel schrikken. Ik heb gister ook gemerkt bij benaderen file dat er hard ingegrepen kan worden maar wel gedoseerd. Mooi systeem toch.
Alleen onder 20 km (officiel 30) schakelt de acc automatisch uit en komt er indien nodig in rood "remmen op het scherm".
Ik had het ook o kunnen kopen dat het tot 0 werkt (stop and Go) maar dan moest er een nieuwe ABS unit van € 1500,- en nog montagekosten dat ging met toch iets te ver.
Mijn echtgenote was ook heel tevreden. Voorheen reed je toch lang door op de cruisecontrol en als je niet kon inhalen dan kom je toch vlak achter je voorganger. Echtgenote vond dat niet prettig.

Jos
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Kan ACC ook zelfstandig remmen dan? Ik dacht dat die alleen maar gas loslaat.
(Mijn auto heeft CC, dus zonder A.)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

sean3 schreef: do 27 okt 2022, 11:12 Kan ACC ook zelfstandig remmen dan? Ik dacht dat die alleen maar gas loslaat.
Ja dat doet die en kan flink zijn ook. Bijvoorbeeld als een auto nog net even invoegt van de de nadere baan. Of als je zelf van baan wisselt en die ander remt ineens.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Jos schreef: do 27 okt 2022, 11:30
sean3 schreef: do 27 okt 2022, 11:12 Kan ACC ook zelfstandig remmen dan? Ik dacht dat die alleen maar gas loslaat.
Ja dat doet die en kan flink zijn ook. Bijvoorbeeld als een auto nog net even invoegt van de de andere baan. Of als je zelf van baan wisselt en die ander remt ineens.
De computer remt sneller en harder dan mijn rechtervoet
https://youtu.be/ridS396W2BY
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

A staat voor adaptief bij mijn weten.
Past de snelheid met radar aan op bewegende objecten binnen bereik van de radar.
En daar hoort ook remmen bij indien nodig.
Bij mijn hybride wagen is het zo dat als er teruggeleverd wordt aan de accu’s met de generator er niet eens een remlicht gaat branden.
Pas als de rembekrachtiging in komt gaat ook de waarschuwing achter aan.

Bewust rijden blijft een must om met dit systeem een beetje vloeiend door het verkeer te gaan.
Maar de radar is vaak sneller dan het brein ;-)
Zeker als het brein al wat vermoeider is :-)
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

GJ57 schreef: do 27 okt 2022, 09:17 Gisteren de woonomgeving van RaCa onveilig gemaakt met een flinke ronde fietsen van Schüttorf naar Ohne (de leukste plaatsnaam ooit) naar Bad Bentheim en terug. Erg lekker fietsen in die omgeving via de Knotenpunkten. T is nog niet helemaal oke met de knooppunten maar goed telefoon met gps mee en gaan. De plaatsjes en de natuur (waaronder de Haddorfer Seen) bij ons vlak over de grens zijn echt de moeite waard. In Ohne was een nieuwe buurtsuper (met sponsoring door de overheid) waar je lekker koffie kon drinken en gebak eten. (erg verleidelijk we hebben er een gedeeld) In Bad Bentheim is het laatste stukje naar het kasteel echt super steil en zelfs mijn ebike en ik hadden er moeite mee. Vrouwlief liep het laatste stukje. Het was er heerlijk weer voor. Bad Bentheim wordt flink uitgebreid zagen we wel. Mooie vrijstaande huizen. (en niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien maar we zien alle gevogelte gewoon buiten lopen, bij een grote kippenboer loopt alles en iedereen buiten. Van mij mag het beter als geruimd worden denk ik dan maar) Afijn we hebben heerlijk gefietst.
Dan was je ver van mij vandaan, Henk heeft wel de omgeving van mij onveilig gemaakt deze week.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

RaCa schreef: vr 28 okt 2022, 12:40
GJ57 schreef: do 27 okt 2022, 09:17 Gisteren de woonomgeving van RaCa onveilig gemaakt met een flinke ronde fietsen van Schüttorf naar Ohne (de leukste plaatsnaam ooit) naar Bad Bentheim en terug. Erg lekker fietsen in die omgeving via de Knotenpunkten. T is nog niet helemaal oke met de knooppunten maar goed telefoon met gps mee en gaan. De plaatsjes en de natuur (waaronder de Haddorfer Seen) bij ons vlak over de grens zijn echt de moeite waard. In Ohne was een nieuwe buurtsuper (met sponsoring door de overheid) waar je lekker koffie kon drinken en gebak eten. (erg verleidelijk we hebben er een gedeeld) In Bad Bentheim is het laatste stukje naar het kasteel echt super steil en zelfs mijn ebike en ik hadden er moeite mee. Vrouwlief liep het laatste stukje. Het was er heerlijk weer voor. Bad Bentheim wordt flink uitgebreid zagen we wel. Mooie vrijstaande huizen. (en niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien maar we zien alle gevogelte gewoon buiten lopen, bij een grote kippenboer loopt alles en iedereen buiten. Van mij mag het beter als geruimd worden denk ik dan maar) Afijn we hebben heerlijk gefietst.
Dan was je ver van mij vandaan, Henk heeft wel de omgeving van mij onveilig gemaakt deze week.
Dan haal ik twee mensen door elkaar sorry daarvoor. :-)
SPDK
Actief lid

Bericht door SPDK »

Weer een keertje samen naakt gekookt vandaag, was weer even geleden.
Pieter1973
Zeer actief lid

Bericht door Pieter1973 »

SPDK schreef: di 08 nov 2022, 00:04 Weer een keertje samen naakt gekookt vandaag, was weer even geleden.
Gezellig samen in de keuken.......wel oppassen met hete vetspetters
Johan8601
Actief lid

Bericht door Johan8601 »

SPDK schreef: di 08 nov 2022, 00:04 Weer een keertje samen naakt gekookt vandaag, was weer even geleden.
Gezellig en wat stond er op het menu ?
SPDK
Actief lid

Bericht door SPDK »

Pieter1973 schreef: di 08 nov 2022, 09:20
Gezellig samen in de keuken.......wel oppassen met hete vetspetters
Haha ja, dat leer je snel :)
Pieter1973
Zeer actief lid

SPDK schreef: di 08 nov 2022, 23:16 Haha ja, dat leer je snel :)
Dat is ons ook al vaak genoeg overkomen.......grote voordeel: geen kleertjes die dan vervuild raken.
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Heeft deze auto ook zo'n slimme ACC?

Ik had hem al zien hangen op de afrit, maar de chauffeur was er blijkbaar goed af gekomen, die stond te bellen. Ik reed net de oprit op en zag hem uit mijn ooghoek.

https://112groningen.nl/331989/groninge ... ij-beijum/

Afbeelding
Laatst gewijzigd door moppetoet2 op di 08 nov 2022, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
We're born naked. After that, it's all drag.
SPDK
Actief lid

Bericht door SPDK »

Johan8601 schreef: di 08 nov 2022, 10:56
Broodjes hamburger, topdag dus :) het staat in het fotoalbum maar daar is niemand geloof ik
SPDK
Actief lid

Bericht door SPDK »

Pieter1973 schreef: di 08 nov 2022, 23:24
SPDK schreef: di 08 nov 2022, 23:16 Haha ja, dat leer je snel :)
Dat is ons ook al vaak genoeg overkomen.......grote voordeel: geen kleertjes die dan vervuild raken.
Ja precies, ellek voordeel heb...
SPDK
Actief lid

Bericht door SPDK »

moppetoet2 schreef: di 08 nov 2022, 23:33 Heeft deze auto ook zo'n slimme ACC?

Ik had hem al zien hangen op de afrit, maar de chauffeur was er blijkbaar goed af gekomen, die stond te bellen. Ik reed net de oprit op en zag hem uit mijn ooghoek.

https://112groningen.nl/331989/groninge ... ij-beijum/

Afbeelding
Haha nee die heeft geen eens airco en stuurbekrachtiging, bijzonder dit...
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Hij hangt zelfs tegen de rijrichting in.
We're born naked. After that, it's all drag.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Bekende van me overkwam zoiets op de eerste de beste rit nadat hij de wagen gerestaureerd had.
Beetje teveel gas op een rotonde en de klassieke sportwagen spinde volledig uit controle.
En hij kon weer opnieuw beginnen……..
Pieter1973
Zeer actief lid

is dit nu "voor paal staan" ?
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Plakias schreef: wo 09 nov 2022, 09:22 Bekende van me overkwam zoiets op de eerste de beste rit nadat hij de wagen gerestaureerd had.
Beetje teveel gas op een rotonde en de klassieke sportwagen spinde volledig uit controle.
En hij kon weer opnieuw beginnen……..
We zijn zo gewend aan autos die dit voorkomen dat we niet meer om kunnen gaan met een over gemotoriseerd licht autootje. Een keer teveel gas en je hangt.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Wat gaan we doen vandaag is voor mij de vraag: Vandaag gaan we naar mijn moeder die op 9-11 haar 91ste verjaardag viert in zeer redelijke gezondheid. Zelfstandig in een mooi huis wonen, de boel netjes regelen en alleen in noodzakelijke gevallen overleg met haar toch ook al oudere zoon en dochter (65 moi en 61zusje ) . Ik zeg moet ik nog wat meenemen voor het feestje , gebak of zo. Nee hoor ik pak zo de auto en haal even wat is dan het antwoord. Ik zie wel dat de eenzaamheid killing is. Ja ze heeft genoeg mensen om zich leuke buren , kinderen, bonuskinderen, kleinkinderen , twee achterkleinkinderen (een in lijn en een in de bonussectie). Maar er is niemand meer (aanspreekbaar) van haar eigen leeftijd van vroeger. Tja we gaan er dus regelmatig even naar toe. Op de fiets is het een mooi toertje naar Delden en dan via Oele terug naar 053. Vandaag mag de auto van de oprit af want cadeautjes. Dus hoppa daar gaan we. Fijne dag u allemaal. (en ze zegt altijd als ik wat jonger was was ik met jullie meegegaan op blote vakantie :-)
Johan8601
Actief lid

Bericht door Johan8601 »

SPDK schreef: di 08 nov 2022, 23:36
Ohww lekkerrrr!!
Zal de foto's straks even opzoeken.

Broodjes hamburger, topdag dus :) het staat in het fotoalbum maar daar is niemand geloof ik
Johan8601
Actief lid

Bericht door Johan8601 »

Johan8601 schreef: wo 09 nov 2022, 10:56
SPDK schreef: di 08 nov 2022, 23:36

Ohww lekkerrrr!!
Zal de foto's straks even opzoeken.

Ik kan het fotoalbum helemaal niet meer vinden 🧐
Pieter1973
Zeer actief lid

Plaats reactie